Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hagelkruis schreef:Iemand tips voor een goede online webalbum waarbij de kwaliteit goed blijft.
Ik had Flickr gebruikt, maar merk dat mensen die Flickr nooit gebruiken het niet makkelijk vinden en je kan op telefoon ofzo ook niet makkelijk de foto's opslaan.
Femke schreef:annikeee19 schreef:iemand tips voor een goede website ?
ik heb een website gemaakt en wil graag tips over of het er goed uit ziet of dat het beter kan
Laat maar zien, ik voorzie je graag van feedback
Femke schreef:hagelkruis schreef:Iemand tips voor een goede online webalbum waarbij de kwaliteit goed blijft.
Ik had Flickr gebruikt, maar merk dat mensen die Flickr nooit gebruiken het niet makkelijk vinden en je kan op telefoon ofzo ook niet makkelijk de foto's opslaan.
Een online album om privé je foto's terug te kunnen bekijken en op te zetten of een album waarmee je de foto's ook met anderen openbaar kunt delen?
Voor privé vind ik Google photos eigenlijk best handig.
Die synchroniseert automatisch met m'n telefoon. En je kunt ook losse bestanden of groepen bestanden uploaden vanaf je computer.
hagelkruis schreef:Nee het gaat niet om privefoto's.
Gaan om foto's die ik heb gemaakt van anderen en dan graag wil doorsturen dmv een webalbum ofzo.
Femke schreef:Ja zeker, dat mag.
Als mensen deelnemen aan een openbaar evenement, mogen ze er vanuit gaan dat er o.a. pers aanwezig is. Als fotograaf mag je foto's maken en ze ook op de site plaatsen.
Is er een ruiter die aangeeft dat ze liever niet op de foto willen of liever niet online willen, dan kunnen ze dat natuurlijk eventueel bij je aangeven. En die kun je dan ook er uit laten op de site.
Wat niet zomaar mag, vanwege privacy, is een foto maken en online zetten die je vanuit de bosjes of vanaf een trapje van iemand die (zeker bijv. in bikini) in zijn achtertuin zit.
xniieeenke schreef:xniieeenke schreef:Ik word écht wanhopig.
mijn camera maakt dingen al amper scherp, maar als ze dan scherp zijn gaat er in de bewerking wel iets dusdanig mis dat het echt een waas is.
Ik heb het voornamelijk met verkleinen. Die dingen zijn zeker over de 3000 x 4000 normaal gesproken, en dan verklein je ze is het een waas. Kan ik wel met picmonkey of zo eerst sharpness op maximaal zetten maar dat helpt alsnog maar een beetje.
iemand de tip? dit werkt zo niet langer.
Femke schreef:Het helpt waarschijnlijk om antwoord te krijgen als je wat meer info geeft.
Bijvoorbeeld welk programma je gebruikt en op welke manier je verkleind (instellingen).
Dan kan iemand die met t zelfde programma werkt even met je kijken naar t probleem
Femke schreef:Ik heb op 12 mei al reactie gegeven op je vraag, direct onder je eigen post....Femke schreef:Het helpt waarschijnlijk om antwoord te krijgen als je wat meer info geeft.
Bijvoorbeeld welk programma je gebruikt en op welke manier je verkleind (instellingen).
Dan kan iemand die met t zelfde programma werkt even met je kijken naar t probleem