Veel plezier ermee.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kokomo schreef:Gefeliciteerd met je aankoop. Wat voor objectief heb je erbij besteld?
Texas1 schreef:ik probeer het nog een keer...iemand de cashback van canon al gebruikt????
Liesje89 schreef:Dat is een fijne lens Calanddra
Heb ik ook en bevalt super! Zeker met de paarden.
Alleen heb je voor een binnenbak wel een lichtsterkere lens nodig want deze red het niet, helaas.
Maar verder super lens hoor
Texas1 schreef:omdat eht mij niet lukt om de gehele pagina uit te printen vanaf de site...misschien hebben meer dit probleem?
Marlies22 schreef:Ja, IkeIemand ervaring met de Olympus E-330?
Amanda schreef:Ze heeft het over de S5500. De voorloper van de S5600 dus.
Naar wat ik er van weet is ook dat een prima camera.
Probeer 'm wel uit. Je weet nooit wat er mee gebeurt is.
En vraag om verschillende voorbeeldfoto's: beweging, landschap, macro, portret.
Kijk daar naar ruis, kleuren, enz.
Let op beschadigingen op de lens en body, test of alle knopjes het nog doen.
fanny_loverr schreef:ik heb een aanbieding gezien van de Kodak C533.
op kieskeurig.nl zag ik dit staan: Sluitertijden 4 - 1/1400 sec.
Wat wordt hier mee bedoeld? ik snap nog net wel dat 4 seconde wel erg traag is en dat de 2e optie scherpe, niet bewogen foto's opleverd.
maar kan ik hier uit opmaken dat de sluitertijd in te stellen is?
kom er net achter dat dit er ook op stond; Sluitervertraging 0,7 sec.
dus toch niet zo snel?
En heeft iemand ervaring met deze camera?
alvast bedankt
WildChild schreef:Na het lezen van het bericht van fanny_loverr ben ik ook benieuwd naar de sluitersvertraging van de 350D en 400D. Of ben ik nu heel blond en bestaat er geen sluitersvertraging bij deze camera's?
kay27 schreef:WildChild schreef:Na het lezen van het bericht van fanny_loverr ben ik ook benieuwd naar de sluitersvertraging van de 350D en 400D. Of ben ik nu heel blond en bestaat er geen sluitersvertraging bij deze camera's?
Spiegelreflex heeft geen sluitervertraging. What you see is what you shoot.Maar er zijn meerdere camera's die (zonder spiegelreflex te zijn) nauwelijks vertraging hebben. Mijn Kyocera, waar ik het tot nu toe prima mee heb gered, is zo'n camera. Uiteraard heb je de tijd van het aanzetten tot het startklaar zijn, maar dat is met iedere camera, ook met een dslr. Maar het moment van indrukken van de ontspanningsknop is nagenoeg ook het moment van fotograveren. En het nagenoeg is dan ook écht nagenoeg.
Kokomo schreef:Klopt iedere camera heeft shutterlag. Iedere camera heeft tijd nodig om zich in te stellen. Als je je camera op manual zet is die tijd het kortst. Maar toch zal er enige tijd, hoe klein ook sprake zijn van shutterlag. Het hangt er vanaf hoe goed een camera is, hoe klein deze tijd is. In testen van analoge camera's werd ook al die shutterlag gemeten. Daar was sprake van tijden in 100-ste en zelfs 1000-ste seconden. Er werd eens mooi vergeleken dat de reaktie tijd(shutterlag) is nog korter dan de reaktietijd van een nascar racer. Nu is de normale tijd op Manual te verwaarlozen bij een slr. Maar zodra je het toestel opdracht geeft metingen te verrichten en zelf scherp te gaan stellen wordt die shutterlag groter. Bij een compact komt daar nog bij dat je op een schermpje kijkt die niet real time de gebeurtenissen laat zien maar iets naijlt. Daarbij wordt het dan ook moeilijker om een bewegend onderwerp te volgen.