[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:33

Bedankt voor de feedback !

Een kop koffie :) de slakken zaten onderin een vaas.
Laatst bijgewerkt door chip op 29-04-14 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:33

Iedereen bedankt voor de feedback! Ik ga zo ook even feedback geven :)

Ik vind mijn foto ook te druk, hebben jullie helemaal gelijk in. Vind het zelf lastig om een goede macro foto te maken, iemand tips? Ik fotografeer nog steeds met mn 18-55 kitlens. Ik wil dolgraag overstappen op de 55-250 lens van canon maar ik mag hem niet kopen van mijn ouders :\
Het is nu niet anders dus ik probeer veel uit met mn lens alleen pakt het nooit uit zoals ik wil :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:39

Robin_Rikkie schreef:
Iedereen bedankt voor de feedback! Ik ga zo ook even feedback geven :)

Ik vind mijn foto ook te druk, hebben jullie helemaal gelijk in. Vind het zelf lastig om een goede macro foto te maken, iemand tips? Ik fotografeer nog steeds met mn 18-55 kitlens. Ik wil dolgraag overstappen op de 55-250 lens van canon maar ik mag hem niet kopen van mijn ouders :\
Het is nu niet anders dus ik probeer veel uit met mn lens alleen pakt het nooit uit zoals ik wil :')

Ik wil je eventueel ook wel eventjes helpen met hoe ik het aanpak met macro foto's, zelf heb ik geen macrolens en alleen maar een 55-200 lens. (En ook een 18-200mm). Maar wat ik doe is heel veel diagragma, en maar op één bloem scherpstellen. Een plek zoeken die een beetje rustig is etc. Eventueel kan ik je wel wat voorbeelden laten zien, maar wellicht heb je nog meer foto's? Als je die wilt pb'en kan ik je wel vertellen wat ik anders had gedaan en daar voorbeelden bij zoeken. :j

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:43

Sodeletuut schreef:
C_estmoi: Het goede moment in de galop, dat is postief! Ik denk dat de foto mooier was geweest als je vanuit een lager perspectief had gefotografeerd, dan toont het paard groter. En het paard mocht wel wat lichter van mij.

Ik was ook erg blij met de timing :) Ik weiger om gewoon op 'burst' foto's te maken en te hopen dat er wat leuks bij zit, dus ben druk aan het oefenen...
Een lager perspectief was inderdaad misschien mooi geweest, maar ik stond onder een paraplu van iemand die toevallig ook stond te kijken, en die wilde denk ik niet met me mee hurken :Y) + dan stond er een hek voor m'n beeld. Gelukkig is paardlief 1.87 dus oogt ie nog steeds niet mini :P
Dat de helderheid niet oke is zou heel goed kunnen. M'n laptopscherm is gesneuveld dus moet het momenteel met een los beeldscherm doen, waarvan de instellingen duidelijk voor geen meter kloppen maar ik krijg het niet beter.. xD

Tivara

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:47

Wauw, wat een feedback al deze week! Heel erg bedankt allemaal!

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 14:35

Vanwege internetproblemen op mijn computer kon ik alleen via mijn telefoon, dus hier:
(Net in de week van de feedbacks :') )

Week 17
Lens EF-S18-55mm f/3.5-5.6 III Canon EOS 1100D
Afbeelding
Op een hensgtenshow was deze prachtige Tivoli Sunday Boy aan het lopen, dus ik kon het niet laten :')
Helaas was het in een binnenbak, dus er zit helaas veel ruis in, en ik zie ook een beetje bewegingsonscherpte. Jammer genoeg kon ik de foto ook niet van een lager punt nemen, want daar zat de bakrand. Maar ja.

Week 18
Lens EF-S18-55mm f/3.5-5.6 III Canon EOS 1100D
Afbeelding
Geen hele goede foto, te licht, geen goede compositie... Maar toch heeft het iets waardoor ík er naar blijf kijken, en ik plaats hem omdat ik benieuwd ben wat jullie er van vinden.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 14:53

Bedankt voor jullie feedback. :)

Wat leuk om te horen binky. :o

Ik ga ook nog feedback geven deze week, zodra ik er genoeg tijd voor heb.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 14:54

Deetjeeuh, ik pb je even :)

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:08

Het gaat ineens hard in dit topic, met feedbacks en dergelijke! :D
Bedankt allemaal voor jullie feedback! Ik ga er deze week ook een keer voor zitten!

Eviii_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:34

Mijn week 18.
Het veulentje van mn verzorgpony.
Een keer een zwart-wit foto, iets wat je eigenlijk nooit tegen komt bij mij :')

Afbeelding

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:54

een deel van mijn feedback van week 17, niet heel uitgebreid en sorry als het bot overkomt, niet de bedoeling :o
Agossie schreef:
De lijst!
De samenvatting van week 17 - 2014:

Agossie verzamelt hier, mooie foto, heldere kleuren :)
Ash_, mooie foto, fijne kleuren. Links is hij wat krap gekaderd.
Asselruiter, mooie kleuren, fijne scherpte. Vind het onderwerp iets te centraal staan. :)
Astor, gave pony! Mooi moment, vind zelf sommige delen wel een beetje overbelicht.
Bellatrix, gave foto :) Het kan aan mijn computer liggen maar volgens mij mis ik wat scherpte.
binky, leuk spontaan moment. Ik vind de vignette om de foto wel wat storen.
Bumblehorse, goed moment! sommige plekken zijn misschien wat overbelicht en ik zou hem vanaf een lager opzicht genomen hebben.
calice, super leuke foto! Wat jammer dat er net een bloem voor Poow's snuit zit.
Carmenxoxo, de foto is niet echt mijn stijl, ik zie er niet echt iets in. Wel creatief bezig!
C_estmoi, Ik vind het een goede foto zeker gezien de omstandigheden, de auto stoort wel maar op wedstrijd heb je natuurlijk niet altijd je achtergrond uit te kiezen.
chip, Ik vind de foto niet zo, de overbelichte randen leiden af en het onderwerp valt hier tegenover weg. Er zit wel scherpe in.
chriske, wat een fijne sfeer zit er in de foto, veel warmte. Goede foto!
CrazyIris, goed moment gekozen! fijn scherp :) Houdt de ruiter nou zijn rechterhand bovenop de hals van het paard? :')
Deetjeeuh, leuke compositie! Ik krijg er meteen honger van :+
eline10, hele mooie scherptediepte, super!
Eviii_x, leuke foto! ik mis wel wat scherpte.
Fennee, wat een schattige ezel <3, leuke foto!
Fenneeee, wat schattig!! niks op aan te merken
Gub verzamelt hier, leuke foto! Ik vind de rechterkant van het meisje een beetje overbelicht.
Hanna_94 verzamelt hier, gave foto! Ben benieuwd hoe hij er in kleur uitziet. Hij oogt nu een beetje overbelicht maar ik twijfel er zelf aan.
HeavensLove verzamelt hier, leuke compositie, fijne scherpte. Ik zou zelf ook wat meer met de ogen doen!
Irene96 verzamelt hier, gave foto! ook leuk om te zien hoe hij eerst was! Niks op aan te merken :)

Eviii_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:00

Robin_Rikkie, bedankt voor je feedback. Maar bij mij is ie haarscherp?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:02

Bedankt voor je feedback! :D
Wat leuk dat iedereen er zo hongerig van wordt. _/-\o_

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:08

Eviii_x schreef:
Mijn week 18.

[ Afbeelding ]

En dat terwijl het juist wel heel mooi is bij deze foto.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:00

Eviii_x schreef:
Robin_Rikkie, bedankt voor je feedback. Maar bij mij is ie haarscherp?

Dan ligt het aan mijn computer :D
Bij mij leek hij niet helemaal scherp maar ik merk dat dit dus ook door het uploaden kan en je dit eigenlijk niet echt als commentaar kan gebruiken :')

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:10

Bedankt voor de feedback iedereen!
Hij is geschoten in zwart-wit, dus in kleur kan ik hem niet meer zetten. De originele zwart-wit was inderdaad ook leuk, maar ik wou eens iets anders dan het standaard zwart-wit of sepia.
Fijn om te weten dat dit toch nog niet helemaal in de smaak valt! :)

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:46

Bedankt voor de feedback allemaal!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:47

Eviii_x schreef:
Mijn week 18.

zo jou logo lijkt op die van van den oord

Eviii_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:51

kani_ejj schreef:
Eviii_x schreef:
Mijn week 18.

zo jou logo lijkt op die van van den oord

Huh? Ik heb dit logo al m'n hele fotografie tijd en heb dit nog nooit gehoord..
Tevens heeft iemand anders (zonder bokt) dit logo ruim een jaar geleden voor mij gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Eviii_x op 29-04-14 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:55

Daar dacht ik ook al aan inderdaad! :')

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:57

Het is inderdaad hetzelfde lettertype, maar verder link ik het niet meteen met lieke haar logo hoor :)

Eviii_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:02

Hanna_94 schreef:
Het is inderdaad hetzelfde lettertype, maar verder link ik het niet meteen met lieke haar logo hoor :)

De bovenste is volgens mij niet hetzelfde maar de onderste twijfel ik over.
Ik gebruik het logo langer dan een jaar en heb er verder nooit iets over gehoord dus dit komt vanuit het niets voor mij.
Iemand anders heeft dit logo voor mij gemaakt en deze opzet had ik dus helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:04

Ik ken Evi al langer, en dat was zeker niet haar bedoeling of opzet! :) Ik snap waarom mensen het linken, maar ook bij mij komt lieke's logo niet direct in me op. ;)

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:55

Citaat:
Feedback week 17

Agossie verzamelt hier Ik vind het witte stuk van de wolken een beetje te fel, had van mij iets minder gemogen. Voor de rest een mooie plaat :)

Ash_ Hele fijne kleuren! Had liever wat minder ruimte boven gehad en zelf nog iets meer gezakt door je benen, dan oogt het paardje nog wat groter :)

Asselruiter Mooie foto met fijne kleuren! :D

Astor Echt een hele gave plaat! _/-\o_

Bellatrix De schaduw op het hoofd vind ik best storen, had liever het grootste deel van het gezicht belicht gezien

binky Lieve foto, vind hem wel te donker

Bumblehorse Foto is goed scherp! Had hem wel vanaf lager genomen, nu lijkt de pony echt heel mini :P en had hem liever ook nog wat meer ingezoomd gezien op het paard, omgeving vind ik teveel afleiden

calice Hele lieve foto! <3 er had alleen wel nog wat meer contrast in gemogen

Carmenxoxo Ik houd niet zo van de bewerking.. Foto zelf is ook overbelicht en lijkt ook niet helemaal scherp

C_estmoi Foto had ik ook liever vanaf lager genomen, en een iets eerder moment zodat het paard echt springt. Hij ziet er zo heel sloom uit :') ook is ie wat grauw maar dat kan niet anders natuurlijk met deze weersomstandigheden!

chip De rand vind ik echt veel te licht en ik had liever alleen de slak scherp gezien en misschien ook nog wat meer ingezoomd op de slak, ik word nu heel erg naar de aarde oid onderin de pot getrokken

chriske Leuk idee! Had zelf denk ik meer op de vlammen scherpgesteld, die vind ik interessanter dan het papier, maar dat is persoonlijke smaak :P

CrazyIris Mooi scherp zeg! Had hem wel liever meer ingezoomd gezien op paard en ruiter en de foto wat opgelicht

Deetjeeuh Heerlijke cupcakes zeg! Krijg er helemaal trek in :') Vind het vlak links wel wat te groot, had dat liever nog wat opgevuld gezien :)

eline10 Ik vind het een mooie foto! Lekkere scherptediepte erin, hou ik van :D

Eviii_x Hele fijne foto! :D kleuren en scherpte kloppen helemaal!

Fennee Ik had hem liever wat meer ingezoomd op de ezel en verticaal geschoten, vind dat je zo teveel van de omgeving ziet die niet interessant is

Fenneeee Wat een heerlijke foto van Jesse <3 Kleuren vind ik niet helemaal lekker wegkijken, weet alleen niet echt wat.. Ken er zo even niet op komen :')

Gub verzamelt hier Mooie foto weer! :D Mooi scherp op het meisje zelf en de rest van de achtergrond onscherp. Had er zelf nog iets meer contrast in gedaan denk ik

Hanna_94 verzamelt hier Mooie foto! Ben zelf niet zo'n fan van het sepia, had hem liever gewoon echt in zwartwit gezien :)

HeavensLove verzamelt hier Wauw, die ogen! Die 2 witte vlekken bovenin vind ik wel storen

Irene96 verzamelt hier Echt een hele gave foto! Hij lijkt rechts op de rug wel een klein beetje overbelicht

ismy Hele geslaagde foto! Niks op aan te merken! :D

JewEmm Foto is niet echt mijn smaak maar technisch is ie prima! :)

jilinda Wat een leuke pony zeg :)) Had nog iets meer contrast in de foto gemogen en misschien nog iets meer ingezoomd op het hoofd van de pony

Jis_ Mooie foto! Hou zelf niet zo van die sprookjesfoto en ik erger me best wel aan de oren maar dat hoort erbij :')

Joey Had er liever wat meer contrast in gezien, touwhalster en halstertouw weggewerkt en het huis stoort mij ook

Jolandaa_ Wat een heerlijk geitje <3 foto oogt heel groen bij mij en het had denk ik wat mooier geweest als het geitje wegspringt in plaats van neerkomt

kani_ejj Heb je de foto heel erg naverscherpt? Hij ziet er best nep uit vind ik.. Ook had ik het touwtje nog weg geshopt

Kelszz_ Leuke foto, vind hem niet zo heel interessant omdat er verder niet echt wat op gebeurd en alles even scherp is

_Kiki_ verzamelt hier Tastharen zijn goed scherp! Het nattige bij het voor ons linkerneusgat storen me wel

kimberley23 verzamelt hier Wat een heerlijk veulentje <3 had hem wel iets lager genomen en de lensflare (of hoe dat ook heet :') ) vind ik hier niet echt bij passen

Kimmms_ Had hem nog iets meer van onder genomen zodat de manen er helemaal op staan. Ook wat meer contrast toegevoegd en een andere achtergrond gekozen, die huizen storen wel een beetje

k_m Had de tijger (is het een tijger? :') ) liever van voren gezien, maar daar kan je zelf niet heel veel aan veranderen aangezien het in een dierentuin oid is neem ik aan :P

laurajoy15 Het voor ons linkeroog is heel dof, als daar wat meer licht op gevallen was, was ie helemaal perfect! :D

Lipydo Wat jammer van de ruis die erop zit zeg!

Lizaa01 Mooie foto! Denk dat ie in kleur nog wat mooier was geweest :)

manonnevot Leuke foto! Kan me er alleen wel aan storen dat niet alle potloden hetzelfde liggen maar dat is echt miereneukerij _O-

Marit Echt een prachtige foto! Hoe je met zoiets simpels toch zoveel kan uitbeelden! _/-\o_

MarijeR Mooi scherp op 1 ding! Er had wel wat meer kleur in gemogen van mij, de foto lijkt nu zo somber

Marjoow verzamelt hier Pony vermaakt zich prima zo te zien :') Foto had wel wat opgelicht mogen worden, hij is best donker zo!

Mb_foto Foto mag veel meer ingezoomd worden op paard en ruiter, dan is de rommel op de achtergrond ook minder zichtbaar. Horizon lijkt ook wat scheef

MichieldeM Goede foto, niks op aan te merken :)

monbyou Gave foto! Mooie kleuren ook! Het had misschien wel mooier geweest als hij verticaal genomen was, dan zag je ook nog wat meer van de nek van de vogel

NatassJa De kleuren passen echt heel goed bij de foto! Hele fijne, zachte kleuren +:)+

Nayomie Ik had de foto liever meer ingezoomd gezien op de vlieg, nu weet je niet goed of je moet kijken naar de vlieg of naar de bloem

Nefertarie De voor ons rechterkant van het paard vind ik wel heel erg geel geworden, ziet er niet meer natuurlijk uit

ohmydeem Hondje staat er leuk op! Hij is alleen best overbelicht

Revanches Mooie trouwfoto! Niks op aan te merken :)

Robin_Rikkie verzamelt hier Vind het ene bloemetje niet scherp genoeg en de andere bloemetjes niet echt onscherp genoeg, waardoor je niet weet waar je moet kijken

Samblabla Hmm ik weet niet echt goed wat ik van de foto moet vinden. Vind het aan de ene kant wel een leuk idee, maar had dan denk ik wel op alleen de voor- of achterbenen gericht. Aan de andere kant zie ik liever het hele paard

sdvfoto Gaaf paard zeg! Had denk ik nog wel iets meer contrast in gemogen

showteam Ik ben écht fan van jouw foto's! <3 alweer zo'n prachtige plaat _/-\o_

Sodeletuut Wat een superlieve foto :+: vind het witte alleen wel heel erg overbelicht

Suuszels Vind de foto vrij donker. Had hem zelf ook meer ingezoomd op het ding om de nek

tesseke verzamelt hier Prachtige foto! Stukje van de jurk is wel overbelicht volgens mij en ik vind de zwartere hoeken jammer maar dat is puur smaak volgens mij

Tinky12 verzamelt hier Het vogeltje lijkt niet helemaal scherp en ik vind de foto wat donker

XiiaaooNaa Wat een mooie foto weer!

Ylvy Ik had liever een mooie, lekkere cupcake gezien denk ik, dan had ik al heel anders naar de foto gekeken :') Cakeje is wel goed scherp

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 20:00

Dankjewel!
ik baal er wel een beetje van.. op mijn laptop is de foto een stuk minder donker dan op de vaste pc, maar ik had hem vanaf mijn laptop bewerkt. Neem het in elk geval mee voor de volgende keer :)