Ik vond de bedieningsknoppen op mijn 40D erg fijn en gebruikte het scherm op de bovenkant veel voor mijn instellingen. Verder zou ik wel graag een toename/verbetering in focuspunten en ISO-waardes willen zien, maar met de huidige vooruitgang in technologie moet dat wel goedkomen. Ik fotografeer voornamelijk portretten, landschappen en huisdieren.
De 7D, 70D en 760D zijn tot nu toe camera's waar ik naar kijk, al kwam ik erachter dat de witbalansknop niet meer op de twee laatstgenoemde body's aanwezig is. Dit was voor mij wel een beetje een teleurstelling (al leer ik daar vast prima mee werken indien nodig).
Als ik de specs naast elkaar houd, lijken de drie camera's ook weer niet enorm veel te verschillen voor mijn gevoel, maar misschien zie ik veel over het hoofd? Het kleine en lichte van de 760D lijkt me wel fijn en minder sjouwwerk voor het moment dat ik er alleen een licht lensje op zet, maar het robuuste en weersbestendige van de 7D lijkt me toch ook wel een fijn gegeven.
Wie kan me helpen met mijn keuze en evt voor- en nadelen noemen waar ik nog verder op moet letten?

(Ik heb wat last van keuzestress en wil uiteraard een weloverwogen keuze make. Gezien ik eind september naar Peru vertrek wil ik 'm graag ruim voor die tijd binnen hebben om er alvast helemaal aan te wennen.)