[INFO] Welk objectief moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 08:22

Waarom wil je dan per se een nieuw objectief?

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 08:25

Mijn 70-200 is te groot voor in mijn kleine studio

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 08:38

En volgens mij heb ik (naast te hebben gezegd dat een standaardzoom niet geschikt is voor het soort fotografie) ook al gereageerd op de 3 objectieven die je hebt genoemd... Ik snap even echt niet meer wat je nu nog wil horen van ons. Dat een standaardzoom een fantastische keuze is ga je iig niet te horen krijgen.

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 08:43

Uh.. jij zei dat je die 3 die ik noemde niet heel geschikt vond. Toen vroeg ik jou welke
jij beter zou vinden, toen vroeg je mij waar ik mee fotografeerde en toen heb je er niet
meer op gereageerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:23

[***] schreef:
Ligt er een beetje aan wat voor soort foto's je wil maken... Voor portretten vind ik alle drie de objectieven eigenlijk te kort, en zou mijn voorkeur (als ik dan toch moest kiezen) dan ook uitgaan naar de laatste. Optisch schijnt de tweede erg netjes te zijn. Maar voor (portretten in de) studio vind ik ze geen van drieën briljant: ik zou graag een "langer" objectief willen (meer telebereik) en F2.8 is ook niet noodzakelijk.

.....

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:22

oke :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:25

Ik gebruik in mijn studio een goedkoop sigma 17-70 f2.8-4.5 lensje. en verder ook gewoon mijn canon 70-200 f2.8 :) Vind die veel fijner maar omdat ik ook een kleine studio heb en echt niet veel ruimte heb is de 17-70 voor mij meestal de beste optie :P

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 18:28

:wave:
Ik wil langzamerhand een beetje rondkijken naar een leuke, niet al te dure groothoeklens voor mijn Sony A200.
Wil hem gaan gebruiken voor uiteraard landschappen en gewoon voor de leuke effecten. :)

Waar moet ik op letten? Welke lens kunnen jullie aanraden?
Alvast bedankt!

mleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:15

ik heb even een vraagje en hopenlijk kan iemand mij helpen ik heb een canon eos 600D camera met de standaard lens erbij maar nu wil ik kijken naar een andere lens om meer in te zoomen. Als ik nu foto's in de buitenbak maak dan vind ik dat het nog niet voldoende ingezoomd is welke lens is daar geschikt voor?

alsvast bedankt

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:22

Mieentje, kijk eens naar Canon 55-250 IS. Hierover is al veel geschreven in dit topic (helemaal naar beneden scrollen, daar staat linksonder een zoekvakje "zoek naar" en dan daar de naam van de lens ingeven) en is een erg nette zoomlens die iets van een €200 kost.

mleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:32

en zou de EF 100-300 iets zijn van canon?

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:47

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:35

Is het waar dat 200mm lenzen in het algemeen beter zijn dan de 300mm lenzen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:45

HorsePhoto schreef:
Is het waar dat 200mm lenzen in het algemeen beter zijn dan de 300mm lenzen?

Nee, helemaal niet. Het hangt helemaal af van het merk en het specifieke model.

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:24

[/quote]Wat een gelul.

Als je 'm nog spreekt, zeg ff dat ie niet zo moet verzinnen, met de groeten van Kevin.

Beetje overdreven natuurlijk, zo'n reactie naar de verkoper, maar vind dat wel 1 van de slechtste verkoopsmoezen die ik ooit gehoord heb. Met name omdat je van de Tamron nog weinig kan zeggen - die is pas net op de markt.
[/quote]

ik had de Tamron AF SP 70-300mm f/4.0-5.6 Di VC USD Canon gekocht.. maar nu ik hier lees dat niemand problemen heeft met de canon ef 70 300 ,, is usm ben ik vandaag terg gegaan naar de winkel en deze toch gekocht en de tamron terug gebracht..
nu had ik een andere verkoper en die zei dat de canon toch echt wel beter was als die van tamron..
dus ben blij dat ik jullie om raad had gevraagd.. _/-\o_ _/-\o_ *\o/*

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 02:51

Spant er een beetje om denk ik. Ze hebben allebei hun goede en slechte kanten.

Wat betreft die 100-300: Zoekfunctie.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 08:50

Kan de beginpagina trouwens niet een beetje worden ge-update? Misschien met de mogelijkheid dat er per lens meerdere gebruikers hun foto's kunnen laten zien?

Heel veel foto's doen het niet meer en van sommige vind ik ook niet dat het de beste foto's zijn :o

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 13:21

Charlottje schreef:
Kan de beginpagina trouwens niet een beetje worden ge-update? Misschien met de mogelijkheid dat er per lens meerdere gebruikers hun foto's kunnen laten zien?

Heel veel foto's doen het niet meer en van sommige vind ik ook niet dat het de beste foto's zijn :o

Denk eerlijk gezegd ook dat het niet nuttig is, behalve dat je ermee kan laten zien wat je met een bepaald objectief kan doen zeg maar.

Linkje naar www.pixel-peepers.com would do the trick ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:04

Er staat een letter te veel in je URL, HLP, zo werkt hij niet :)

Ik zoek vaak ook op www.deviantart.com en dan als zoekterm gewoon de naam van je lens ingeven. Dan vind je ook veel voorbeeldfoto's.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:26

Dat zijn handige tips!

_Aniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 19:43

Ik heb ook een vraagje. Welke zoomlens (merk) vinden jullie het meest geschikt? Ik had verschillende merken gezien, sigma, tamron en canon. Maar over tamron had ik gelezen dat die wel erg scherpe foto's maakt maar dat de autofocus niet zo snel is en over sigma dat die niet zo scherp is maar wel een snelle autofocus heeft.
En canon weet ik eigenlijk niet :o

Tamron objectieven passen wel gewoon op een canon toch?

Sorry als dit al ergens in het topic staat. Heb nog wel gezocht, maar kon niet alles vinden.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 20:29

Zowel Tamron als Sigma maken objectieven die op Canon passen, je moet dan wel een objectief met een Canon fitting hebben ;)
Ik heb te weinig ervaring met verschillende lenzen om iets zinnigs te kunnen zeggen, maar ik denk dat je alleen kan vergelijken met specifieke lenzen. Ik geloof dus ook niet dat je in het algemeen kan zeggen dat het ene merk trager en het andere nauwkeuriger is :n Over het algemeen krijg je waar je voor betaald en zal Canon dus het duurste maar ook beste bieden. Ik heb echter van de mensen hier al begrepen dat dit niet altijd op gaat :)

Je wensen en je budget zijn natuurlijk wel heel belangrijk bij je keuze. Als je bijvoorbeeld een lichtsterke telelens wil hebben kan het zijn dat je die niet kan betalen van Canon, maar wel van Sigma of Tamron en daarbij dan een minpuntje van zo'n lens voor lief wil nemen :)

_Aniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 11:55

Oke bedankt! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:03

*Baalt een beetje* Na flink sparen heb ik een paar maanden geleden eindelijk mijn eerste spiegelreflexcamera gekocht in de hoop mooie plaatjes te kunnen schieten van leuke reizen die ik ga maken. Ik heb nu een Nikon D90 en heb er een Tamron 18-270 objectief (F3.5-6.3 DI II VC LD Nik) erbij gekocht in plaats van de standaardlens. Het objectief heb ik als occasion gekocht, een flinke aanbieding. Ik heb voor deze lens gekozen omdat ik naar nogal stoffige gebieden ga en daar het liefst geen lenzen wil verwisselen. Achteraf heb ik er wel een beetje spijt van, of ik heb gewoon pech gehad. De autofocus bleek totaal niet te functioneren, hij reageerde niet eens en maakte alleen een vaag, zoemend geluidje.

Terug naar de winkel, eigenaar noemde het een "draaaamaaaa". Hij is opgestuurd voor reparatie. De motor is vervangen en de optiek is hersteld. Maar nou doet hij het verdeurie nog steeds niet goed. -O- De autofocus reageert erg traag of helemaal niet en produceert geen scherpe foto's. Het ligt niet aan de instellingen of aan de body - met een ander objectief worden de foto's haarscherp. Een vriendin heeft precies dezelfde lens en die doet het wel. Ook ligt het gelukkig niet aan mijn amateurkennis, hihi. :o Een fotografiecursusleider kon er ook weinig mee. Soms lijkt het alsof hij onvoldoende contact maakt met de body - als ik de lens er opnieuw op zet doet hij het soms eventjes, maar erg traag en nog steeds onscherpe foto's. Grmpf. >;)

Wat zouden jullie doen? Opnieuw opsturen voor reparatie (valt binnen de garantie), waarbij ik 'm niet op tijd terug kan hebben voor mijn reizen (ik kan wel een lens van iemand lenen maar dat doe ik liever niet omdat ik nogal naar een stoffig gebied ga)... Proberen in te ruilen voor een nieuwe? Proberen geld terug te vragen en een andere lens kiezen? Ik heb nog geen enkele scherpe foto kunnen schieten met deze lens - alleen handmatig - dus ik heb weinig vertrouwen in een volgende reparatie...

Ik weet dat dezelfde winkel een nieuwe versie van dezelfde lens verkoopt (Tamron 18-270mm F3.5-6.3 Di VC PZD Nikon) en die klinkt goed. Of zouden jullie toch voor een andere lens gaan? Ik lees wisselende reacties over Tamronlenzen - trage autofocus en sneller last van stof... Er is ook nog een mooie Nikonlens (Nikkor dan) te koop, maar die is wel een stuk duurder en die heeft een andere diameter, waardoor ik dan ook nog nieuwe filters zou moeten kopen.. Maar liever een objectief waar ik lang plezier van heb dan dit soort probleempjes. Ervaringen/adviezen? :) Sorry voor het lange verhaal! :o

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 15:04

Een 18-270 PZD hoort geen trage AF te hebben, zijn eigenlijk zelfs goede objectieven (voor een superzoom), ook behoorlijk scherp (alweer: voor een superzoom :D ).
Een superzoom is wel vrijwel altijd een stofzuiger, er moet nu eenmaal lucht in en uit en hij wordt flink korter/langer.

Denk dat je gewoon een oplossing moet eisen, je hebt die camera gekocht voor je vakantie, dan moet ie dan ook werken. Winkelier zal denk ik voor een oplossing moeten zoeken, niet jij ;)