[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:18

Oke thanks, koop ik er zelf nog een betere lens bij! Die eerste zit ook dichterbij met ophalen, scheelt ook weer. :')

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:09

Alle links naar topics waarin de voorbeeld foto's niet meer werkten zijn verwijderd.

Toegevoegd: [*] Sony DSC 130
Laatst bijgewerkt door Mireille op 29-07-10 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: juiste link

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:20

Na nog wat rondneuzen, ben ik benieuwd wat jullie van deze camera's vinden.

Ik ben toch wel opzoek dus naar een wat "gevorderde" compact camera, omdat optische zoom toch wel erg belangrijk is, ben ik daar wel naar opzoek gegaan.
Net op de site van Wehkamp staan de telezoom camera's apart. Je kan ze in alle prijsklasses krijgen, maar nu ben ik toch wel benieuwd naar het verschil van een aantal camera's, en voor welke jullie dan eventueel zouden gaan.

Omdat mijn budget rond de 200 ligt, vielen mij de Casio Ex-H15 en de Fujifilm JZ-300 op. Deze liggen qua prijsklasses allebei onder de 200,-
Nu hebben wij thuis al een Panasonic TZ4 waarvan de foto's toch wel erg mooi zijn, dus ben ik benieuwd of het dan misschien toch verstandiger is om toch net dat extra uit te geven? Denk dat je dan al gauw uitkomt op een TZ8 of TZ10? Daar het verschil tussen is denk ik alleen het filmen? Dus zou ik al uit komen bij de TZ8.
En wat is nou het verschil met de TZ7?
http://www.wehkamp.nl/Winkelen/Vergelij ... 8%2c712913 bij Wehkamp kan ik eigenlijk vrij weinig ontdekken, alleen het prijsverschil, of zit ik er gigantisch naast?

Wehkamp geeft deze verschillen tussen de Casio, Fujifilm & Lumix: http://www.wehkamp.nl/Winkelen/Vergelij ... toon=False Klopt de sluitertijd bij de Fuji? Omdat het verschil zo groot is met de rest? Ben benieuwd naar het verschil in beeldkwaliteit.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/reacties.

K_im

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:44

Ik kan je niet helpen met je keuze verder.. Sorry.
Maar misschien kun je ook eens op www.kieskeurig.nl kijken?!
Daar kun je de camera's vergelijken en kun je ook zien welke winkels ze verkopen en hoeveel ze waar kosten. Zo kun je ook zien of de camera niet ergens anders goedkoper is!

Ik ben er altijd erg tevreden over, het kan zomaar tientallen, of misschien wel honderden (op een hoger bedrag) euro's schelen!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:05

Kieskeurig heeft nogal eens verkeerde informatie staan bij functies. Beter kun je misschien op de website van de fabrikant kijken en daarmee vergelijken..

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:24

Nouks schreef:
Sneller, robuuster, zijn van mening dat je met een instapmodel niet serieus wordt genomen?

ik heb even wat meer onderzoek gedaan

en mijn technische broers vinden beide dat ik de 550d moet kiezen.

waarom? hij schijnt net wat beter te zijn. + het filmen wat handig is.

en hij is nieuwer. mijn broer vind de 50d relatief oud en op het iets sneller na weinig extra's bezitten

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:25

Even een vraagje! Eigenlijk vrij weinig met een camera zelf te maken...
Iemand enig idee waar je een oplader/USB kabel van een Samsung L201 kan vinden? De camera wordt zelf weinig meer verkocht, maar misschien dat toevallig iemand het weet.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:05

Deboooraaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:54

euhm, ik moet een camera kopen voor school (ik ga audio visuele vorming doen) maak ik weet niet goed wat ik het best koop

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:37

Heeft je school niet bepaalde eisen voor de camera?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:20

Lijkt mij inderdaad dat je school wel wat eisen heeft. Anders misschien contact met ze opnemen of ze tips hebben of dat er in de loop van de opleiding eisen komen aan je toestel?

Even een hele andere vraag die hier misschien eigenlijk niet hoort. Hoe groot is het risico dat er wat gebeurd met je objectieven dan wel camera als je op het strand gaat fotograferen met wind? Twijfel of ik mijn camera meeneem namelijk :+

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:20

Geen idee, Madieke, maar ik heb 'm regelmatig meegenomen en nog geen zichtbare schade ondervonden.. Het zand zal niet bevorderlijk zijn vermoed ik, even een afweging maken..

Waar moet je eigenlijk op letten bij aanschaf van een compact? Accu/batterijen, accessoires, iso, degelijkheid, lensbereik.. Nog iets?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:53

type lens, sensor, snelheid, stabilisatie, film mogelijkheden (eventueel natuurlijk)
Reviews opzoeken er zijn weinig echt goede compacts.

Wat wil je ermee en wat is je budget?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:57

Tsjah, het is voor een kennis, budget weet ik niet, krijg ik nog wel te horen, en doel is gewoon wat vakantiefoto's en foto's van de kinderen..

Compacts zijn natuurlijk niet zo goed als srl's, maar ik mag toch hopen dat er wel iets fatsoenlijks tussen zit..

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:18

Fairytail schreef:
Hoe groot is het risico dat er wat gebeurd met je objectieven dan wel camera als je op het strand gaat fotograferen met wind? Twijfel of ik mijn camera meeneem namelijk :+

Zand heeft de neiging overal tussen te komen. Prof camera's en prof lenzen zijn beter afgedicht, daarmee loop je minder risico.
Heb je objectieven met interne focus of 'uitschuif'-lenzen? Bij die laatste kan er zand tussen komen.
Wat het glaswerk betreft moet je ook opletten voor zand. Zandkorrels maken makkelijk krassen.
Zonnekap biedt uiteraard bescherming en verder hangt het nogal af van de hoeveelheid wind. En of je op je buik gaat liggen om te fotograferen. ;-)

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:06

Ik heb maar een lens die uitschuift de andere is intern en een vaste brand. Ik heb op mijn 70-200 een filter.
Ik ga niet op mijn buik liggen denk ik.

Wat zouden jullie doen compact of 40d en lenzen?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:37

tsja, een spiegelreflex moet nu eenmaal zo nu & dan gereinigd worden. In de kast wordt ie uiteindelijk ook stoffig. (behalve de mijne dan, want ik heb er soon geen meer)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:53

Hoebedoellu? Geen spiegelreflex? Of geen kast? :P

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:36

geen spiegelreflex :) betrap mezelf er vaak op dat ik heel veel blijf hobbyen dus ben alles van de hand aan het doen. Voorlopig huur ik dan voor de klussen die ik nog heb staan (heb vaste adresjes voor 2x d700/d3s en bijbehorende kwaliteitsobjectieven of 5dII/7d voor videowerk), voor de 2 modelshoots gebruik ik een leica van m'n opdrachtgever. Zo concentreer ik me buiten die klussen om even op m'n nieuwe baan en andere nieuwe zaken die momenteel bij m'n leven horen en spaar ondertussen voor droomvakanties en droomapparatuur (al zal die s2 er ook na een paar maanden sparen denk ik niet in zitten :P)

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:32

Ik ben zelf heel erg bezig met fotografie en wil een stap beter gaan
IK heb momenteel de lumix fz7 ( ja al erg oud ) en ben nu aan het rondspeuren voor een Canon eos 50D
Ik zag dat er een enorm prijsverschil is in lenzen.
Die van canon zelf zijn erg duur maar van andere merken die er ook op zouden passen niet.

Wat raden jullie mij aan voor paardensport fotografie op wedstrijden ?
Ik wil de 50D met een kleine lens van +- 15 - 150
en een grotere lens van +- 50 tot 300

En zit bij elke camera zowieso een batterij ?
Wat vinden jullie de beste draagtas ?
Welke geheugenkaarten hebben jullie hiervoor aagekocht

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 13:30

Hoeveel zou ik nog kunnen vragen voor een lumix dmc fz7 inclusief alle toebehoren en een extrabatterij en draagzak van de camera zelf ?

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:17

Wij zitten te twijfelen tussen de Canon 450d en een Nikon d3000. Het gaat er vooral om paardenfoto's tijdens wedstrijden en honden, katten en kids. Iemand suggesties of ervaring?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:21

De 450D wordt volgens mij niet meer geproduceerd...

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:24

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 17-11-22 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:46

Mocht je 'm bij de Mediamarkt willen kopen in verband met slechte garantie... Ik weet niets van Nikon maar de 450d is zeker een hele fijne camera. Mocht ik nu opnieuw moeten kiezen ging ik wel voor de 550d :).