[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kokomo

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 22:11

kiss_lotte schreef:
heej ik zou een aantal dingen willen weten over de camera ;
fuji s5500 finepi!
zoals ;
Prijs & goede foto.
hoeveel megapicels. etc
alvast bedankt Lachen

De Fuji Finepix S5600 is al een wat oudere camera. Hij is op de markt gekomen juli 2005.
Een betere keus zou zijn de S9600 die is van augustus 2006. Ik geef je 2 links met alle details van beide camera's.
http://www.dpreview.com/reviews/specs/F ... s5200z.asp
http://www.dpreview.com/reviews/specs/F ... xs9100.asp
Er staat een ander model nummer doordat de camera in de VS anders heet. De eerste is de S5600 de 2e de S9600

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 22:13

Ashleey_ schreef:
Als je dat bent, zou je toch moeten weten dat je beter een FZ8 kunt kopen Knipoog

En waarom per se dat type? Verward
Dit kleine lijstje was alleen maar om te laten zien dat er zat leuke camera's in die prijsklasse verkrijgbaar zijn.

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 00:45

Oke nu word ik echt helemaal gek!

Als ik weer een leuke en goede camera zie, staat er weer bij de opmerkingen dat het geen scherpe foto's zijn enz!
Maar ik zoek een camera die:
*Hele goede bewegende foto's maakt!
*Tot de 350 euro is.
*Geen moeilijke inleiding heeft.
*Makkelijk handteerbaar is.
*Niet snel stuk gaat Bloos
*mag ook spiegelreflex, maar liever compact!

Als jullie iets leuks weten, hoor ik het super,super graag!

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:19

ik ken deze lenzen overkopen voor weinig.. maar wat kan ik met deze lenzen? ik hoop dat jullie me kunnen helpen

vivitar 135 mm 1:2.8
sigma 24-70 mm 1:3.5-5.6.
revuenon 1:4.5 f 80-200mm

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:58

@Luwaniesj1, de vivitar en de revuenon zou ik laten staan. Volgens mij presteren dat soort lenzen echt bagger.
De sigma 24-70 schijnt daarentegen een goed lensje te zijn voor die prijs. (Nadeel is dat je op een digitale spiegelreflex als bijv de nikon d70s of canon 400d een cropfactor hebt van 1.5/1.6x waardoor je geen groothoek meer overhoudt.) Zie onder andere http://www.fredmiranda.com/reviews/show ... =37&page=2

Als je een telezoom wil hebben dan zou ik eerder bijv. een Sigma 70-300 macro APO of canon ef 55-200 usm nemen.

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:11

Kokomo schreef:
kiss_lotte schreef:
heej ik zou een aantal dingen willen weten over de camera ;
fuji s5500 finepi!
zoals ;
Prijs & goede foto.
hoeveel megapicels. etc
alvast bedankt Lachen

De Fuji Finepix S5600 is al een wat oudere camera. Hij is op de markt gekomen juli 2005.
Een betere keus zou zijn de S9600 die is van augustus 2006. Ik geef je 2 links met alle details van beide camera's.
http://www.dpreview.com/reviews/specs/F ... s5200z.asp
http://www.dpreview.com/reviews/specs/F ... xs9100.asp
Er staat een ander model nummer doordat de camera in de VS anders heet. De eerste is de S5600 de 2e de S9600

Nee haha ik vraag om deze camara omdat ik hem vopor 100 euro over kan kopen Lachen
Ik zou dus graag deze info willen die ik vroeg Lachen

alvast bedankt. Pling

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:21

JW18 schreef:
@Luwaniesj1, de vivitar en de revuenon zou ik laten staan. Volgens mij presteren dat soort lenzen echt bagger.
De sigma 24-70 schijnt daarentegen een goed lensje te zijn voor die prijs. (Nadeel is dat je op een digitale spiegelreflex als bijv de nikon d70s of canon 400d een cropfactor hebt van 1.5/1.6x waardoor je geen groothoek meer overhoudt.) Zie onder andere http://www.fredmiranda.com/reviews/show ... =37&page=2

Als je een telezoom wil hebben dan zou ik eerder bijv. een Sigma 70-300 macro APO of canon ef 55-200 usm nemen.

ik heb een lens van tamron 28- 300 heeft het dan ook zin om ze er bij te kopen?

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:25

kiss_lotte schreef:
Nee haha ik vraag om deze camara omdat ik hem vopor 100 euro over kan kopen Lachen
Ik zou dus graag deze info willen die ik vroeg Lachen

alvast bedankt. Pling

Als je even terugbladert kun je denk ik heel wat meningen vinden over de s5600. Ja

Ik vind het een erg fijne camera voor een nette prijs. Ja
Heb hem zelf ook namelijk.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:29

Ze heeft het over de S5500. De voorloper van de S5600 dus.
Naar wat ik er van weet is ook dat een prima camera.
Probeer 'm wel uit. Je weet nooit wat er mee gebeurt is.
En vraag om verschillende voorbeeldfoto's: beweging, landschap, macro, portret.
Kijk daar naar ruis, kleuren, enz.
Let op beschadigingen op de lens en body, test of alle knopjes het nog doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:45

Ik ga waarnschijnlijk over een tijd fotografie opleiding doen,
en ik mag van mijn vader een Dsrf welke kan ik dan het beste kiezen, voor Paarden foto's + beweging, + Macro
En welke lenzen. Lachen

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 14:58

Hoi!

Ik ga voor een Fuji Finepix. Aanvankelijk wilde ik een S5600 maar dit jaar is de S5700 ook uitgekomen. Ik heb zitten vergelijken en ik weet nu niet meer wat nou verstandig is om te doen. Welke camera is de verstandigste keuze volgens jullie?

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 15:03

Geen idee, kijk ff bij www.vergelijk.nl naar de verschillen. En zet dat af tegen het prijsverschil.
Die keuze kan je alleen maar zelf maken. Lachen

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 15:10

Er zijn een aantal verschillen:

S5700 is kleiner en lichter;
heeft beeldstabilisator;
1 inch groter beeldscherm;
meer AE-programma's (vuurwerk, sneeuw, etc)
hogere resolutie

Maar minder digitale zoom, scherpstelling kan niet handmatig en de sluitertijd ligt bij de S5700 tussen de 4 en 1/1000 sec en bij de S5600 tussen de 15 en 1/2000 sec.

S5700 is naar schatting ongeveer 35 euro duurder. Maar ik heb geen idee wat ik dan beter kan doen..

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 15:20

luwaniej1 schreef:
ik ken deze lenzen overkopen voor weinig.. maar wat kan ik met deze lenzen? ik hoop dat jullie me kunnen helpen

vivitar 135 mm 1:2.8
sigma 24-70 mm 1:3.5-5.6.
revuenon 1:4.5 f 80-200mm

Het zou een mooi setje zijn om eerst mee verder te kunnen. Voor paardenfotografie heb je niet gauw een echte groothoek nodig.
Hoe de kwaliteit is kan ik zo 123 niet zeggen. Revuenon staat niet direkt bekend als supermerk, maar je weet nooit in welke fabriek deze zijn gemaakt. Vaak lieten ze de objectieven in de DDR maken bij Pentacon en dan zou het een goeie kunnen zijn. Vraag of je ze uit mag testen. De 80-200 is niet echt geschikt voor binnen maar dan zou daarvoor de Vivitar kunnen gebruiken want die heeft een grootste diafragma opening van 2.8 en dat is goed. Vivitar heeft beest goede objectieven gemaakt. De 24-70 kun je goed gebruiken als standaard. Op zich een mooi setje voor paardenfotografie, maar vraag of je ze uit mag testen.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 15:25

luwaniej1 schreef:
JW18 schreef:

ik heb een lens van tamron 28- 300 heeft het dan ook zin om ze er bij te kopen?

Ik denk dat je een 18-200 bedoeld. Hoe meer zoom een objectief heeft hoe slechter de beeldkwaliteit wordt. Ik denk dat die genoemde objectieven minstens zo goed zijn, zoniet beter. Vooral die 135mm 2.8 zou ik goed bekijken en testen want daar betaal je anders veel geld voor wil je hem nieuw willen kopen.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 15:27

Kim_89 schreef:
Er zijn een aantal verschillen:

S5700 is kleiner en lichter;
heeft beeldstabilisator;
1 inch groter beeldscherm;
meer AE-programma's (vuurwerk, sneeuw, etc)
hogere resolutie

Maar minder digitale zoom, scherpstelling kan niet handmatig en de sluitertijd ligt bij de S5700 tussen de 4 en 1/1000 sec en bij de S5600 tussen de 15 en 1/2000 sec.

S5700 is naar schatting ongeveer 35 euro duurder. Maar ik heb geen idee wat ik dan beter kan doen..

Dat is volgens mij niet zo, ik kan iig geen hogeren dan 1000 instellen.
Digitale zoom heb je niet nodig, kun je net zo goed op je pc nog gaan snijden, bij mij staat ie altijd uit.

AE-programma's gebruik ik ook echt zelden of eigenlijk gewoon nooit, maar das persoonlijk. Lachen

Beeldstabilisator lijkt me wel groot voordeel, maar heb er geen ervaring mee.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 18:08

Ik zit te twijfelen tussen de volgende 2 digitale spiegelreflex camera's , ik ben beginnend en het is veelal voor de hobby en heel soms op evenementen.

Welke van de 2 zouden jullie kiezen en waarom ?

Het gaat om de Canon EOS 400D en de Olympus E 400

Hier even de gegevens van beide camera's naast elkaar :
http://www.dixons.nl/De_online_winkel/V ... _2=7082508

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 18:14

SmeeJ schreef:
en ik mag van mijn vader een Dsrf welke kan ik dan het beste kiezen, voor Paarden foto's + beweging, + Macro
En welke lenzen. Lachen

Niemand? Lachen

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 18:41

Ik heb ook heel lang getwijfeld tussen heel wat camera's!! Ga vooral kijken naar reviews over verschillende camera's!! Ikzelf heb de keuze op het laatst beperkt door of voor een Nikon of voor een Canon te gaan. In de fotowereld zijn dit toch wel de meest gangbare merken en ook 2e hands kun je hier nog veel op de kop tikken!!
Handige link: http://www.letsgodigital.org/nl/camera/ ... mpare.html

Ook kan ik aanraden een cursus te gaan volgen!! Ik doe een cursus bij http://www.hmfoto.nl en heb de eerste les gebruik gemaakt van de canon eos 350 d!! Andere cursisten hadden bijna allemaal een canon of nikon dus ik kon mooi ff vergelijken!! Ik heb uiteindelijk voor de 400d gekozen!! En ik vind het een super fijne camera!! Vooral het grotere lcd scherm vind ik echt een pluspunt in vergelijking met de 350d!!

Staar je ook vooral niet teveel blind op voorbeeld foto's want het gaat vooral over diegene die achter de camera staat!! Bewegings foto's lukt mij bv. nog helemaal niet terwijl je ze hier met de s5600 (geen dslr) prachtig op ziet staan!!!

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:31

SmeeJ schreef:
SmeeJ schreef:
En welke lenzen. Lachen

Niemand? Lachen

De Canon 400D is zonder meer een goede keuze. Het is de meest geavanceerde camera voor een redelijke prijs. De Nikon 40 en 50 zijn welliswaar goedkoper maar dat zijn uitgekleedde versies van de 70 die alweer een tijdje uit de handel is. Nikon probeert op die manier mensen te laten kiezen voor hun merk en als je later toch beter wilt zit je aan Nikon vast omdat je al objectieven daarvan hebt. Leuke truc dus. Om zo 123 objectieven te noemen zou ik beter moeten weten wat je er voor uit wilt geven. Het beste zijn lichtsterke objectieven zodat je ook bij wat slechter weer een redelijk snelle sluitertijd kunt kiezen. Dus als je een budget kunt noemen kunnen we verder kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:38

Bedankt alle2 Lachen
Hier heb ik wat aan!
Ik zat zelf ook al te kijken voor een Canon 400 D Lachen

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:56

Shayla schreef:
Ik zit te twijfelen tussen de volgende 2 digitale spiegelreflex camera's , ik ben beginnend en het is veelal voor de hobby en heel soms op evenementen.

Welke van de 2 zouden jullie kiezen en waarom ?

Het gaat om de Canon EOS 400D en de Olympus E 400

Hier even de gegevens van beide camera's naast elkaar :
http://www.dixons.nl/De_online_winkel/V ... _2=7082508

Qua kwaliteit zijn beide camera's vergelijkbaar. Maar Olympus heetf het fourthirds systeem die op zich wel een goed idee is maar waardoor je ook veel beperkter bent in de keuze van je accesoires. Alhoewel Olympus in zijn reclame zegt dat doordat de objectieven kleiner gemaakt kunnen worden door hun keuze voor het fourthirds blijkt daar in de praktijk nog niets uit. Voorbeeldje: Het 70-200 topobjectief van Canon kost € 1844 en de Olympus tegenhanger (Olympus heeft 2x cropfactor) de 35-100 kost € 2099. En zo is het eigenlijk met de hele serie objectieven. Dus van dat goede voornemen objectieven goedkoper te kunnen presenteren komt niets terecht. Ook heb je veel minder mogelijkheden in objectieven van andere merken zoals Sigma, Tamron en Vivitar. Voor Canon volop verkrijgbaar, voor olympus slechts mondjesmaat. Ook heeft de Olympus door de kleinere sensor en dus meer pixels op de viekante mm meer last van ruis.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 00:06

Kokomo schreef:
Qua kwaliteit zijn beide camera's vergelijkbaar. Maar Olympus heetf het fourthirds systeem die op zich wel een goed idee is maar waardoor je ook veel beperkter bent in de keuze van je accesoires. Alhoewel Olympus in zijn reclame zegt dat doordat de objectieven kleiner gemaakt kunnen worden door hun keuze voor het fourthirds blijkt daar in de praktijk nog niets uit. Voorbeeldje: Het 70-200 topobjectief van Canon kost € 1844 en de Olympus tegenhanger (Olympus heeft 2x cropfactor) de 35-100 kost € 2099. En zo is het eigenlijk met de hele serie objectieven. Dus van dat goede voornemen objectieven goedkoper te kunnen presenteren komt niets terecht. Ook heb je veel minder mogelijkheden in objectieven van andere merken zoals Sigma, Tamron en Vivitar. Voor Canon volop verkrijgbaar, voor olympus slechts mondjesmaat. Ook heeft de Olympus door de kleinere sensor en dus meer pixels op de viekante mm meer last van ruis.

Heel erg bedankt voor de tips , messica en en Kokomo ook natuurlijk.
Zelf zat ik ook al meer te denken aan de Canon na het lezen van enkele reviews Ja
Ik ben een beginnend fotograaf en heb nu een Kodak DX 7590 , vorig jaar was ik er nog helemaal blij mee , maar ik begin toch zelf steeds meer eisen te stellen en word gewoon steeds kritisher.
De Kodak was al een hele verbetering op m'n trust camera die ik eerst had hoor Tong uitsteken Maar ik wil gewoon nog mooiere foto's maken , begin nu echt de smaak te pakken te krijgen Knipoog

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:50

Zo hehe, heb eindelijk een SLR Schijnheilig

Gisteren bij mediamarkt de Canon 350D gehaald. Uiteindelijk was ik maar €583,96 kwijt voor de camera (met kitlens) en een 2G geheugenkaart. Gisteren via internet een lens en een tas besteld en dan ben ik helemaal compleet Lachen

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:57

Gefeliciteerd met je aankoop. Wat voor objectief heb je erbij besteld?