Lauraa schreef:Hallo, ik ben aan het kijken om over te stappen van mijn compactcamera naar een spiegelreflex. Eerst was mijn oog gevallen op de canon eos 1200d, maar nu begin ik weer te twijfelen. Heb gelezen dat hij niet zo heel rap is, en ben bang dat ik er ook rap niet meer genoeg aan ga hebben. Dan dacht ik misschien aan de 600d, maar die is dan al weer een wat verouderd model, of niet? Als je nu de 1200d en de 600d vergelijkt, is de 600d dan echt beter? Dan is er ook nog de 700d, maar weet niet of ik daar echt meer aan zou hebben dan de 600d?
Ik heb een 600D, maar als ik nu een nieuwe camera zou moeten kiezen dan zou ik voor de 700D gaan en niet voor de 600D. De 700D is sneller en heeft betere, nieuwere technologie aan boord.
http://snapsort.com/compare/Canon-600d- ... n-EOS-700D
Amber_VZ schreef:Ik kom ook even binnenvallen, zie door de bomen het bos niet meer haha.
Al 9 jaar maak ik foto's met de Canon eos 400D, lekker oud dingetje maar doet het nog prima.
Nu zoek ik dus een andere camera, maar het is gewoon voor mijzelf en niet professioneel.
Mijn prijsklasse ligt daarom niet superhoog, ik zoek wel weer een canon omdat ik dan mijn lenzen gewoon weer kan gebruiken.
Hebben jullie een idee?
En zit er echt verschil in de foto's van de 400d en bijv de 1200d?
De 1200D heeft een snellere autofocus en meer mp dan de 400D. Maar je gaat denk ik meer verschil merken/zien als je van je 400D overstapt naar een nieuwer model in hetzelfde segment. Dus de 700D/750D.