Soms lijkt de scherpte inderdaad ergens anders te liggen. Ik zal de volgende keer ook met een statief proberen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jeika schreef:ik heb vandaag een analoge camera gevonden. echt zo'n grote met een grote lens. "dit is de camera die vroeger iedereen gebruikte" zei mijn moeder. het is een Nikon. heeft iemand hier ervaring mee?
Femke schreef:Als je zelf nu al zoveel vraagtekens plaatst en niet precies weet hoe je 't aan moet pakken, dan zou ik de opdracht zonder twijfel weigeren
De mensen hebben nu nog genoeg tijd om een andere fotograaf te vinden.
mzara schreef:Femke schreef:Als je zelf nu al zoveel vraagtekens plaatst en niet precies weet hoe je 't aan moet pakken, dan zou ik de opdracht zonder twijfel weigeren
De mensen hebben nu nog genoeg tijd om een andere fotograaf te vinden.
ik kan wel wat leuke foto's van de mensen maken. als er maar genoeg licht is. ik ga het zeker aangeven en even kijken wat ze zegt. ook over het licht. Het lijkt me zeker leuk om te doen! het is alleen even heel wat anders.
karlli schreef:mzara schreef:ik kan wel wat leuke foto's van de mensen maken. als er maar genoeg licht is. ik ga het zeker aangeven en even kijken wat ze zegt. ook over het licht. Het lijkt me zeker leuk om te doen! het is alleen even heel wat anders.
Bij feest denk ik zelf ook gelijk aan s avonds. Weet niet of je al tijden doorgekregen hebt maar s avonds zal je sowieso moeten flitsen waarschijnlijk en dan ga je dat inderdaad niet redden om goede foto's te maken met alleen de ingebouwde flitser
IsaCalixa schreef:Ik stel hier ook even mijn vraag
Aankomend weekend moet ik een personal trainer op de foto zetten. Het is de eerste keer dat ik officieel een bedrijf ga fotograferen, en wordt ook wel flink voor betaald, dus vind het behoorlijk spannendIk denk wel dat het gaat lukken, maar toch, ook de angst om materiaal aan te leveren dat niet goed genoeg is.
In ieder geval neem ik mijn Canon 70D mee met twee geheugenkaartjes, een 50mm lens, 55-250 zoomlens, en een kitlens. Er moeten ook groepen mensen op de foto worden gezet, dus vandaar de kitlens. Het is binnen in een zaal, dus met de 50mm bijvoorbeeld krijg ik nooit de hele zaal op de foto. Gelukkig is de belichting in de zaal wel goed, grote ramen.
De groep zal dus niet poseren, maar ik moet tijdens de training foto's maken. (boksen, bootcamp). Ik zit eraan te denken om een aantal foto's te maken van de groep ik zijn geheel, en een paar keer een persoon uit de groep uitlichten. Een hoog diafragma en hoge sluiterstijd is hierbij volgens mij wel van belang. En hoge iso dus wel, maar die kan bij mij heel hoog dus dat is geen probleem.
Verder nog foto's van de personal trainer die 1 persoon traint. Dat is nog niet zo lastig denk ik. En een paar foto's van twee personen die een vechtsport doen.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zulke foto's en wat belangrijk is om nog aan te denken? Ben ik iets belangrijks vergeten?
Cleo_ schreef:Is er hier iemand die met een 6D fotografeert en mij misschien kan vertellen of onderstaande mogelijk is?
Ik ben me aan het oriënteren op een andere camera maar ik merk dat ik nu vooral wordt beperkt in het aantal scherpstelpunten. De 6D heeft er 2 meer dan de 650D. Weet iemand of je handmatig meerder punten kunt laten scherpstellen? Bij de 650 kan het alleen als hij ze automatisch selecteert, bij handmatig selecteren kan ik er maar 1 kiezen.