Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HLPhoto schreef:Vooral schieten met die 10d is lollig: tenzij men me heeft zien lopen weten ze het niet... Je objectief en je eigen (on-)kunde doen meer
Nouks schreef:Let op met het gebruiken van "nep-accu's" in je 550D, 7D, 1D MkIV, 5D MkII.De hoge kostprijs zie je ook terug in de kosten van nieuwe (originele) accu's voor je Canon-camera, er zijn echter eventueel ook accu's van B-merken te koop die beduidend goedkoper zijn.
Of dit verhaal 100% correct is kan ik je niet vertellen, dit is puur gebaseerd op wat ik van anderen over dit onderwerp heb gehoord in de afgelopen 7 jaar. Ik weet wel 100% zeker dat de 350D ook werkt met lithium-ion accu's dus dat er wat dat betreft bij een overstap naar een andere camera niks verandert.
Nouks schreef:Idd, vooral voor de 1D/1Ds scheelt dat veel! Let er echter wel op dat de pasvorm van de neppers vaak slechter is, naar je seal aan de onderkant kan je ws. fluiten...Verschil kán heel groot zijn. 150 of 30 voor mijn 1D mk II bijvoorbeeld, dan weet ik het wel....
K_im schreef:De nep-accu's zijn ws. nieuwer van ontwerp en ver buiten de originele specs qua interne opbouw. De enige garantie die je hebt is dat ze het doen zeg maar... maar met een 10/20/30/40/50/5D heb ik er nog nooit nadelen van ondervonden en heb ze letterlijk allemaal gehad (alleen de 50D kort, ivm handel).Dat is dan wel zeker iets om rekening mee te houden.. Jeetje zeg! Dat dat zo kan verschillen! En toch zullen veel mensen een Amerk kopen omdat 'de naam' erop staat en het dus wel goed zal zijn.
Ik vind eigenlijk dat het voor die prijzen niet zo mag zijn dat het verschil zo groot is.. Maargoed, wie doet daar wat aan..
imd schreef:De 1D en 1Ds zitten vol met seals. In theorie moet je ze - voorzien van bijv. de 70-200 f/4 IS USM mét een goed filter - onder water kunnen dompelen terwijl ze aan staan en horen ze daarna nog gewoon te werken.Wat bedoel je met de seal aan de onderkant?
Nouks schreef:Past ie ook net zo soepel? Dan ben ik nl. benieuwd welk merk jij hebt. Heb o.a. wat van Jupio gezien en dat moest er met aardig wat kracht ingedrukt worden.Hmm, mijn nep-accu is echt identiek aan de originele qua vorm. En bovendien net als de originele voorzien van rubbers. Maar ik geloof best dat daar onderling wat verschil zal zitten.