[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 18:05

Marit schreef:
Ze hoeven er inderdaad niet altijd op te staan, maar ik vind de uitsnede nu ook gewoon niet fijn kijken. De oren staan er half op, dus dat oogt erg krap. Dan aan de onderkant zou je ruimte willen zien, maar ook hier past de kin er nog maar net op. Sommige haren worden eraf geknipt, waardoor het weer krapjes oogt. Dan is er rechts ook nog flink krap afgesneden en zou hou je een beeld over dat niet zo fijn wegkijkt.

Je hoeft natuurlijk nooit iets volgens de regels te doen maar sommige denken werken beter dan andere dingen :)

Nouja ik ben iig blij dat niet iedereen zo stroef denkt zo van: dit MOET en dat MOET, en als je dat niet doet, is die foto gelijk minder mooi. (dat idee had ik namelijk dat men wel eens zo denkt). Denk wel dat onze persoonlijke mening over deze specifieke foto verschillen maar dat mag ook :P

marijepagter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 18:09

Deetjeeuh schreef:
Wat een gave foto Marije! :D Die kleuren <3
Kunnen ze zo los in de tuin?

dankjewel! ja ze kunnen los in de tuin.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 18:47

Na een berg twijfels toch maar deze gekozen voor deze week.

Mijn week 12

Gisteravond de auto aan de kant gezet hiervoor........
Beetje jammer van de ruis.....

Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 18:55

IsaCalixa schreef:
taarss schreef:
Feedback week 11:
IsaCalixa: Mooie foto! jammer dat de oren van de pony er dan weer net niet opstaan

Eerlijk gezegd begrijp ik het probleem met de oren niet helemaal. Er wordt altijd gezegd, de oren MOET je er op hebben staan, anders is dat een minpunt aan de foto. Maar ik heb juist bewust voor deze uitsnede gekozen. Ik wil op sommige momenten expres niet het hele onderwerp in beeld hebben, omdat ik wil dat mensen gaan kijken naar een bepaald punt waardoor je echt de sfeer te pakken krijgt. Nu heb ik echt ingezoomd op de gezichten en uitdrukkingen (paard/mens) zodat je echt die sfeer en band tussne mens en dier meekrijgt. Dan vind ik die oren die er nog bovenuit steken overbodige informatie. Ik heb overigens wel bewust gekozen om het oor niet volledig af te snijden maar precies rond de helft. Dat vind ik persoonlijk best kunnen, als je het oor dan afsnijdt, pak gewoon ongeveer de helft.

Wil niet zeggen dat oren afsnijden bij iedere foto een goede optie is hoor. Maar ben wel van mening dat het afsnijden van oren niet altijd een slechte zaak hoeft te zijn en zeker niet afdoet aan de foto.

Dit is trouwens niet persoonlijk/aanvallend oid bedoeld, maar meer in het algemeen. En ook om uit te leggen wat mijn reden is om zulke ''niet aan de regeltjes houdende'' uitsnedes te maken.

Ik snap je punt. Ik ben alleen wel eens dat ik bij deze foto liever de oren wél zou zien. Of, het zo croppen dat je niets van de oren ziet. In dat geval had ik het meisje liever lager gezien, op ooghoogte, en de foto dan echt krap croppen zodat je echt de close-up krijgt snap je :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:09

Zo, eindelijk ik ben weer boven water :) Ziek geweest, op vakantie en daarna weer ziek :( In overleg met Agossie hierbij mijn...

#Week 8
Afbeelding

#Week 9
Afbeelding

#Week 10
Afbeelding

#Week 11
Afbeelding

Week 8 is gemaakt op Zanzibar <3 week 9 (bee-eater) en week 10 in Selous Game reserve in Tanzania en week 11 toen ik deze week weer terug was op stal :D Allen ge-upload met bokt-upload...

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:26

Week 12.

Heb erg gelachen om deze foto, vind het wel jammer dat het oogje zo donker is.

Afbeelding

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:30

week 12
Afbeelding

Jammer genoeg is de kwaliteit door de upload echt heel slecht, ik moet toch maar eens overstappen op flickr.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:42

Revanches schreef:
Mijn POTW 11

[ Afbeelding ]

He Nickey met Willie? :P

wendy1987

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:11

Ik twijfel alom over mijn week 12.. Ga ik voor een foto uit deze reeks?
[BB-ITP] Leo de kater geniet van de zon!
Of ga ik voor een foto van het mennen gisteren waar ik ook 2 hele gave platen heb geschoten.. Of wacht ik zaterdag af met een meeting..... Wel een leuk dilemma, maar ook lastig :=

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:22

wendy1987 schreef:
Of ga ik voor een foto van het mennen gisteren waar ik ook 2 hele gave platen heb geschoten.. Of wacht ik zaterdag af met een meeting..... Wel een leuk dilemma, maar ook lastig :=

te veel keuze haha, misschien moet je maar picture of the day doen :Y)

Ik vind de kattenfoto's leuk! Maar ben ook benieuwd naar de 2 menfotos :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:24

wendy1987 schreef:

:') foto 3 :D <3
Heerlijk plaatje, het genot spat er gewoon af

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:40

wendy1987 schreef:

Nr 1 vind ik ook wel gaaf, een kater met attitude

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:45

Ik zou voor de laatste gaan! :))

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:19

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:52

Mijn week 12

Afbeelding

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:13

@suuszels: ik ga voor 7 of 8.

Gaaf die hierboven. Is dat een double exposure ?

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:28

Bedankt. Ik heb mij nog niet zoveel verdiept in het double exposure. Weet niet of dit daar onder valt. Het was voor een horoscoop projectje waar ik mee bezig ben, dit was de tweeling.
Heb van 2 foto's 1 gemaakt. :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:43

Dat valt niet onder double exposure nee, double exposure komt van het tweemaal blootstellen van de sensor in analoge fotografie, de gehele foto moet dus twee keer aan licht blootgesteld zijn om onder 'double exposure' te vallen. Wel een toffe foto :D Jammer dat hij wat grauw/vlak is, denk dat je daar qua nabewerking nog wat kan winnen :j

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:44

wendy1987 schreef:
Ja, deze week kan ik echt voor een picture of the day gaan... :')

Maar hier 2 linkjes..
Deze is niet heel bijzonder, maar handmatig scherpgesteld terwijl ik achterop stond dus zelf best blij mee :)
http://www.wendykluvers.nl/site/wp-cont ... G_6251.jpg

Ook handmatig scherp gesteld en vind het zelf gewoon een hele gave foto:
http://www.wendykluvers.nl/site/wp-cont ... G_6262.jpg

Drama om te kiezen dus :Y) Gezien ik wel elke week gewoon iets wil inleveren van die week... :')

Ik vind de detailfoto mooi! *\o/*

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:53

Killyenn schreef:
Dat valt niet onder double exposure nee, double exposure komt van het tweemaal blootstellen van de sensor in analoge fotografie, de gehele foto moet dus twee keer aan licht blootgesteld zijn om onder 'double exposure' te vallen. Wel een toffe foto :D Jammer dat hij wat grauw/vlak is, denk dat je daar qua nabewerking nog wat kan winnen :j

Bedankt voor de uitleg. :)
Ik heb hem expres grauw gehouden dat is de stijl die ik aan wil houden bij het project. Ik kan inderdaad misschien nog wat meer spelen met de contrast, bedankt voor de tip!

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:32

Jespri schreef:
Mijn week 12

[ Afbeelding ]

Gaaf hoor!
Ik vind het grauwe er juist wel bij passen, en ook het jurkje! :))

Heb je de onderste persoon uitgeknipt en erin geplakt?
Ik krijg namelijk wel dat gevoel, aangezien beide personen niet 'even groot' lijken te zijn (het hoofd van de onderste persoon lijkt kleiner dan het hoofd van de bovenste persoon) en de onderste persoon er meer opgeplakt lijkt daarom. Of was dit ook de bedoeling? (kan natuurlijk ook :P )

Correct me if i'm wrong! :Y)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:51

Bedankt kimmetjee04.
Nee ik heb de staande foto als achtergrond gebruikt. In een nieuw laag de zit foto toegevoegd en de rest eromheen weg ge gumt.
Ik snap heel goed wat je bedoeld. Statief was stuk dus heb hem uit de hand geschoten de zit foto was verder uitgezoomd als de sta foto, dat veroorzaakt het verschil denk ik. Zelf stoorde ik mij er niet heel erg aan. Aangezien het "tweeling" moest voorstellen kan het gekloonde zusje best kleiner zijn haha. Zeker een oefen puntje. Bedankt :)

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:54

Jespri schreef:
Bedankt kimmetjee04.
Nee ik heb de staande foto als achtergrond gebruikt. In een nieuw laag de zit foto toegevoegd en de rest eromheen weg ge gumt.
Ik snap heel goed wat je bedoeld. Statief was stuk dus heb hem uit de hand geschoten de zit foto was verder uitgezoomd als de sta foto, dat veroorzaakt het verschil denk ik. Zelf stoorde ik mij er niet heel erg aan. Aangezien het "tweeling" moest voorstellen kan het gekloonde zusje best kleiner zijn haha. Zeker een oefen puntje. Bedankt :)

balen van je statief! Dan snap ik waarom de 'tweeling' kleiner is inderdaad, is bijna onmogelijk om ze dan nog even groot te krijgen.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de andere horoscopen :))

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:56

ik zit te twijfelen om van mijn 'zelfportret' elke week af te stappen, want ik had vanmiddag 3 schattige labrador puppies voor de lens.

Dus mocht ik geen zelfportret kunnen maken dit weekend, dan moeten jullie een kwijl emmertje klaarzetten want het schattig-gehalte is hoog <3