[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LOVESUSHI

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 11:16

Ontzettend gave foto bellatrix!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 11:23

Vinden jullie dat echt? :oo
Ik ben er zelf nog niet over uit namelijk. :')

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 11:27

Bellatrix schreef:
Vinden jullie dat echt? :oo
Ik ben er zelf nog niet over uit namelijk. :')

Jaaaa echt WAUW _/-\o_ :wow:

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 11:28

Ik vind hem wat mysterieus hebben, echt apart!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 11:33

Deetjeeuh schreef:
Leuke plaat k_m! :D Waar heb je de foto gemaakt?

Dankjewel! Dat is in een retro food caravannetje, heb een hele reeks gemaakt over haar. Je kan ze terugvinden op facebook onder Ons Lucy, ze verkopen wafels, op een stokje :D

Marit schreef:
Wauw, ontzettend gave plaat k_m! Heel erg leuk!!

Dankje! Fijn compliment om van jou te krijgen :)

Nog over mijn foto van vorige week, dat waren dus twee kartonnen dozen :'), was een schoolopdracht. Die letterlijk gewoon 2 kartonnen dozen heette, je mocht ze niet opendoen/kapotmaken of iets dergelijk, je moest dus echt met compositie en licht spelen. Heb een mooie 15/20 gehad dus ikke blij :D

@bellatrix Ik vind je foto ook wel iets hebben, maar hij is naar mijn smaak iet wat te blauw. Hij mag wel een beetje blauw hebben maar vind dat hij een beetje uit balans gehaald wordt nu. De aansnijding rechts vind ik ook jammer, maar de reflecties e.d. geven wel echt iets speciaal. Ik ben er ook nog niet helemaal uit of ik het nu iets vind of niet, haha!

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 11:44

Bellatrix, ik vind je foto echt wel wat hebben. mooi gedaan :)

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 11:52

Ik ga proberen deze week ook eens feedback te geven ;)
(Kijken hoe lang ik het volhou :p )
Hou er een beetje rekening mee dat ik zelf nog een echte beginner ben :P

glenstorm: Mooie foto, ik vind de achtergrond wel een beetje rommelig, maar die heb je natuurlijk niet te kiezen

hilly200: Schattig!!! <3 Mooie kleuren, mooie scherpte + gebrek aan scherpte (noemt dat DOF?), mooie kleuren, weet alleen niet zo goed wat ik van haar uitdrukking vind...

k_m: Van deze foto word ik meteen helemaal vrolijk! {:} Leuke kleurtjes, rustige compositie

taarss: Lentesfeertje <3 Alleen een beetje jammer van de afgesneden pootjes...

S_imonee: Mooie foto, vind het gekleurde balletje ook heel leuk! Maar had misschien iets lichter gemogen?

Bellatrix: Wauw! (zoekt smiley met openvallende mond) Gave sfeer!

--------
Eline91: Bedankt!!! Je doet me blozen :o

S_imonee: Bedankt! :D

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:08

Week 12:

glenstorm: mooie foto, ik vind alleen de reclame boven haar een beetje storend
hilly200: erg mooie foto, en wat een ontzettend mooi vastgelegde gezichtsuitdrukking.
k_m: Van deze foto kom ik helemaal in de lente sfeer, mooie kleuren en foto :)
taarss: Mooie foto, erg mooie locatie en wat staat het hondje er leuk op <3
S_imonee: ik vind de foto zelf een beetje donker, en jammer dat de lijnen op de achtergrond niet helemaal recht lopen. Maar verder wel een leuke foto :)
Bellatrix: Ik vind je foto echt wel wat hebben, mooi gedaan :D

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:31

Feedback week 11:
Jolijnn: Mooie foto. Leuke pose en mooie achtergrond heb je uitgekozen. Vind de kleuren wel wat 'grauw' overkomen omdat alles bruin is
k_m: Aparte schoolopdracht haha, weet niet echt wat het nou moet zijn. Misschien een paar gebouwen van de onderkant genomen? Haha
hilly200: Mooie foto! Niks op aan te merken
manonfleur: Mooie scherpe springfoto! Had de foto misschien wel wat rechtgetrokken
wendy1987: Mooie foto en fijne kleuren!
MarijeR: Mooie scherptediepte maar in deze foto vind ik het wel to much. Had liever nog wat meer vna het lichaam van het veulen scherp gezien, nu ziet het er erg raar uit
qartel: Erg gave foto! Niks aan op te merken
Mariett: Gave foto zeg! Mooi gedaan!
Suuszels: Hele gave foto! Heel mooi!
Jespri: Wauw, prachtige foto! Mooie scherptediepte ook!
MarBri: Prachtige foto! Wat een mooie ogen heeft de kat ook!
elle108030: Niet echt een bijzondere foto maar ik vind de kleuren en het wazige in de foto erg leuk gedaan!
showteam: Erg mooie foto! Mooi dat wazige in de voorgrond en de andere kleurtjes in de achtergrond. Past heel goed bij de witte hond!
Gub: Mooie foto! Moment is echt perfect maar ik vind de bewerking niet zo mooi, het blauwe van het water is nu een beetje te blauw
Tesszz: Mooie foto! De honden passen goed in de achtergrond. Inderdaad jammer van de ruimte tussen de middelste en de linkerhond maar al heel knap dat je ze alle drie dezelfde kant op hebt weten te zien kijken haha!
Marit: Prachtige foto! Heel mooi ook die sterren zo en dan die fijne kleurtjes!
Sicayes: Mooie foto. Echt zo'n winters sfeertje krijg je erdoor
Eskegirl: Leuke foto ook met de 2 vogels in de achtergrond. Vind het jammer dat de vogel er niet in z'n geheel op staat en er mist ook wat scherpte
Agossie: Wat een schatje! Erg mooi vastgelegd!
Ilvy: Mooie foto! Niks op aan te merken
monbyou: Leuke foto! Mooie scherptediepte ook
crazy_horses: Gaaf gedaan! Mooie bokeh ook!
Sanne_com: Leuke compositie! Waarschijnlijk was het de bedoeling om wat ruis te creeren in de foto? Vind het alleen niet zo passen bij deze foto
NESCAFE: Erg mooi! Mooie sfeer zit er in de foto!
Racheel: Bij beide foto's vind ik het jammer van de storende achtergrond, daar kan in het vervolg misschien wat meer op gelet worden. Wel mooie scherpte op beide foto's
Magda_90: Inderdaad een krachtige compositie op deze manier! Erg mooi effect zit er ook over de foto heen!
Robin_rikkie: Prima foto, niks op aan te merken
Hanna_94: Mooie foto! Niks op aan te merken
ponyaddicted: Mooi zelfportret, leuke pose ook!
louiisa: Mooi moment heb je vastgelegd. De foto mist alleen wat scherpte en ik vind het jammer van de deken
Verosjaak: Wauw, prachtig zeg! Heel mooi gedaan!
Ingvild: Mooie foto! Vind het witte in de achtergrond vooral aan de onderkant bij het lichaam van de poes een beetje te fel
Ash_: Mooie foto! Lieve blik heeft het paard in zijn ogen!
ismy: Beide foto's zijn echt prachtig! De ogen van de vrouw zijn ook erg fijn vastgelegd!
MZorro: Fijne foto om naar te kijken! Niks op aan temerken
Cleo_: Prachtige kleuren zeg ! Wel mist de foto wat scherpte lijkt wel
Sodeletuut: Mooie foto voor een telefoonfoto hoor!
Marjoow: Leuk moment heb je gekozen! Zowel ruiter als paard staan er ook erg leuk op! Wel mist de foto wat scherpte
Eline91: Mooie foto! Wel zie ik soort van ruis op het gezicht van de jongen? Of zijn dat stoppeltjes? Haha
Kimmetje94: Prachtige foto! Niks op aan te merken
Killyen: Gave foto! Prachtige locatie zeg en het licht valt zo heel mooi op het gezicht van het model!
SternPhoto: De hond staat er leuk op! De riem ziet er inderdaad wel erg raar uit en vind het wel storend maar zoals je zegt kon je er zelf niet veel aan veranderen. Wel is de foto erg korrelig vind ik. Misschien door het uploaden?
Astor: Prachtige foto! Jouw foto's zijn altijd zo sterk!
KimDeGroot94: Wat heb je de hond prachtig vastgelegd! Je vraagt je echt af waar de hond over nadenkt
It_is_me: Mooie foto! Vind de achtergrond en de kleur van de hond alleen wat te veel op elkaar lijken waardoor de foto al snel grauw overkomt
LOVESUSHI: Jammer inderdaad van de onscherpte maar wel erg mooi moment!
horserider22: Mooie foto! Niks op aan te merken
caaramel: Mooie foto! Vind de nabewerking niet to much. Het hoort bij de foto!
cathyenbeau: Leuke foto! Had hem misschien mooier gevonden als je de paarse bloem scherp had en de witte bloemen onscherp
ASselruiter: Vind het geen bijzondere foto maar verder niks op aan te merken
_Patriciaa: Mooie foto. NIks op aan te merken!
Joyssiee: Prachtige foto! Hoofdstel is echt mooi! En je zou niet denken dat het paard al 36 is zeg!
Myhu: Jammer van de onscherpte en als je misschien zelf een stapje naar links had gedaan had het paard misschien wel wat meer in het midden van het pad gelopen. De foto oogt ook wat grauw , had met nabewerking misschien wat meer opgelicht kunnen worden enzo. Verder wel een erg leuk stippenpaard!
bumblehorse: Mooie foto! Vind de 'waas' die er over de foto, door de nabewerking neem ik aan, zit niet zo mooi
LauraBloem: Mooie foto! Scherpte diepte is erg mooi! Jammer dat het paard niet wat vrolijker kijkt
Jacobeho: Prachtige foto! Erg mooi die weerspiegeling in het water!
SharonPlugge: Mooie foto! Niks op aan te merken
Nefertarie: Mooie spontane foto! Leuk ook dat de kleuren van de kleding terugkomen in de achtergrond!
Deeetjuh: Mooie foto! Niks op aan te merken!
Tesseke: Mooie foto! Jammer van het riempje maar valt niet zo heel erg op!
xFace: Mooie foto! Had de riem wel weggewerkt maar dat is een klein dingetje
Jessica1998: Jammer inderdaad dat de hond er niet in zn geheel op staat. Ook jammer dat de hond niet met zijn hoofd naar het licht kijkt. Nu komen de ogen van de hond niet mooi tot zn recht. De hond vind ik er in zn geheel ook niet zo mooi opstaan
Femmelz: Knap dat je het aandurft! Mooie blik heb je! Vind de belichting alleen niet zo mooi
iiSunshine: Mooie foto! Niks op aan te merken
Heavenslove: Hele mooie foto! Niks op aan te merken!
_Kiki_: Mooie foto! Niks op aan te merken
Joeluna: Prachtige kleuren zitten er in de foto! Verder niks op aan te merken
crazyiris: Mooi de waterdruppels weten vast te leggen!
Dandy200: Opzich een leuke compositie. Vind alleen wat je met de bewerking hebt gedaan niet zo mooi. Het lammetje heeft nu pikzwarte ogen waardoor het er een beetje eng uitziet vind ik
Iejoorr: Mooie foto! Niks op aan te merken
IsaCalixa: Mooie foto! jammer dat de oren van de pony er dan weer net niet opstaan
Fellow: Wat een schattige foto! Jammer van de schaduw die op het hoofd van de pony valt
Leonyr: Prachtige foto! Zoals altijd!
jilinda: Leuke foto! De foto was echt af geweest als het meisje ook daadwerkelijk in een balletkostuum zo zou staan maar verder heel leuk gedaan!
Revanches: Prachtige foto! Hele mooie scherptediepte ook!
_Elke: Mooie foto! De hond staat er leuk op, ik mis alleen wat scherpte
JewEmm: Hele mooie foto! NIks op aan te merken

feedback week 12:
GlenStorm: Mooie foto! Scherpte is erg goed voor een binnenbakfoto!
hilly200 Prachtig foto! Moment heb je goed vastgelegd en wat een mooie ogen heeft het meisje zeg! Voor het mooie had ik hem net nog wat meer opgelicht, vind hem nu een klein beetje te donker ogen
K_m: Hele gave foto! Niks op aan te merken!
S_imonee: Mooie foto! De kleuren van de hond komen ook mooi terug in de muur! Wel vind ik de foto wat te donker
Bellatrix: Prachtige foto! Kleuren zijn erg mooi zo!

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:05

Agossie: leuke foto, ik vind de ogen erg mooi
Ash_;erg gave foto, mooie haf :D perfect scherp
Asselruiter: spookachtig haha erg mooi scherp ook
Astor: erg mooie foto met een leuke sfeer
Bellatrix: erg mooi zwart wit contrast! ik vind het een mooi plaatje
billionache: erg scherpe foto, heel mooi gedaan en de achtergrond is mooi wazig.
binky: ik mis wat scherpte in de foto, wel een leuke positie
Brechtjee: heel erg leuk! vlinders zijn zo gaaf op foto's
Bumblehorse: ik vind het een hele gave foto maar de kleuren vind ik muah, ik zou of helemaal zwart wit gaan, of de kleuren wat meer laten zien. verder een erg leuk plaatje!
caaramel: leuke foto! erg mooi contrast tussen donker en licht
calice; hele fijne sfeer! niks op aan te merken en een fijne foto
cathyenbeau: leuk :) je ziet ze overal lekker naar boven komen :)
Cioccolato: leuke foto, ik zou het vuiltje bij het linker oogje even wegwerken.
Cleo_:super gave kleuren! leuke foto
crazy_horses: het ziet er echt heel leuk uit ! hoe heb je die coole 5 hoekjes gedaan ? :$ ik wil t ook proberen!
CrazyIris: leuke foto, ik moest even nadenken wat het was haha
Dandy200: ik mis wat scherpte en vind het oog niet heel prettig om te zien, verder wel een leuke foto
Deetjeeuh: fijne foto een een mooie gloed !
Eline91: leuke foto ! en dat met gratis modellen op een perron haha
_Elke: leuke hond! en een leuke foto!
elle108030: ik vind hem niet heel interresant, maar het is wel mooi scherp en de achtergrond is top onscherp ;)
EskeGirl: echt een hele gave foto zeg! echt perfect scherp en heel leuk om te zien
Fellow: hele lieve foto en leuk dat er gekozen is voor zwart wit :)
femmelz: een leuke mysterieuze foto, alleen niet perfect scherp maar erg leuk
GerdjeHoran: gaaf moment en goed vastgelegd
glenstorm: hele scherpe perfecte foto! en dat in een binnenbak? erg cool
Gub: hele mooie scherpe en grappige foto met een leuke sfeer!
Hanna_94 :wat een prachtig paard <3 helemaal gek op
HeavensLove :wat super snoezig o.O echt te lief
hilly200 : leuke foto en een mooi paardje :) ik had hem wel nog iets verder gelaten
horserider22: leuke foto :) heerlijk weer alle bloemetjes
Iejoorr: mooie kleuren en mooi scherp :)
iiSunshine: nog meer bloemetjes haha super gezellig en heerlijk dat het weer zomer aan het worden is.
Ingvild: leuke foto en mooie achtergrond en witte gloed!
IsaCalixa: mooi scherp en leuke zwart wit foto :) leuk
it_is_me: leuk hondje :) en mooi scherp
ismy : prachtige foto! alle cultuur in een plaatje :)
Jacobeho: leuke foto, jammer van de schaduw links
Jespri : lekker scherp! en leuke hond en een super foto om te zien :)
Jessica_1998: let erop dat heel je onderwerp op de foto staat ;) de voetjes ook.
JewEmm : aparte foto, ik vind hem erg leuk!

alvast een deel van week 11 voor jullie :) derest volgt :j

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:14

Mijn week 12 *\o/*
niet perfect maar ik vind het een leuke foto :)

Afbeelding

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:29

Bedankt iedereen voor de feedback ik bewaar alle feedback zodat ik er nog wat aan heb :)

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:47

Bedankt voor alle feedback.

Nog even terugkomend op de donkere oogjes, is dat niet iets wat gewoon bij een schaap hoort?
Deze foto is ook op dezelfde dag gemaakt en nog niet bewerkt of iets, hier hebben ze dat oogje toch ook?
https://lh4.googleusercontent.com/-kTTn ... G_8358.JPG

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:50

Ik dacht dat ik week 11 al had ingezonden, niet dus :z

Wil hem nog wel even laten zien. Vorige week met vriendlief wezen urbexen naar Hasard Charette (dichtbij Luik), een verlaten kolenmijn.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:34

k_m, Ik ga eens kijken, echt een leuke foto! :D

Bedankt allemaal voor de feedback! '
Zwarte stuk is inderdaad misschien net iets te zwart. :j

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:42

Oh ik fotografeer TE VEEL, ik heb weer een reeks die ik wil insturen voor deze week :')
Laatst bijgewerkt door k_m op 17-03-15 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:42

Week 12!
Afbeelding

Bedankt allemaal voor de feedback :)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:43

Dank jullie wel voor de feedback. Vanavond ga ik weer een poging doen :)
Ik fotografeer trouwens met een nikon D5100 ..

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:13

taarss schreef:
Feedback week 11:

Sanne_com: Leuke compositie! Waarschijnlijk was het de bedoeling om wat ruis te creeren in de foto? Vind het alleen niet zo passen bij deze foto

Nee, dat was niet de bedoeling.
Het probleem was alleen dat het paard zijn deken om moest houden (was nogal koud, en als je deze mee naar buiten neemt en het koud is dan is hij nog veel drukken dan hij nu al was...) En ik wou graag een uitsnijden zonder deken. Heb dus vrij dicht moeten inzoomen... En dan met een donkere dag en Halo ruis :+ (heb er alles aan gedaan om het zo min mogelijk zichtbaar te krijgen)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:23

taarss schreef:
Feedback week 11:
IsaCalixa: Mooie foto! jammer dat de oren van de pony er dan weer net niet opstaan

Eerlijk gezegd begrijp ik het probleem met de oren niet helemaal. Er wordt altijd gezegd, de oren MOET je er op hebben staan, anders is dat een minpunt aan de foto. Maar ik heb juist bewust voor deze uitsnede gekozen. Ik wil op sommige momenten expres niet het hele onderwerp in beeld hebben, omdat ik wil dat mensen gaan kijken naar een bepaald punt waardoor je echt de sfeer te pakken krijgt. Nu heb ik echt ingezoomd op de gezichten en uitdrukkingen (paard/mens) zodat je echt die sfeer en band tussne mens en dier meekrijgt. Dan vind ik die oren die er nog bovenuit steken overbodige informatie. Ik heb overigens wel bewust gekozen om het oor niet volledig af te snijden maar precies rond de helft. Dat vind ik persoonlijk best kunnen, als je het oor dan afsnijdt, pak gewoon ongeveer de helft.

Wil niet zeggen dat oren afsnijden bij iedere foto een goede optie is hoor. Maar ben wel van mening dat het afsnijden van oren niet altijd een slechte zaak hoeft te zijn en zeker niet afdoet aan de foto.

Dit is trouwens niet persoonlijk/aanvallend oid bedoeld, maar meer in het algemeen. En ook om uit te leggen wat mijn reden is om zulke ''niet aan de regeltjes houdende'' uitsnedes te maken.
Laatst bijgewerkt door Fearn op 17-03-15 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:29

Oortjes van een pony/paard hoeven, imo, er niet áltijd op te staan. Het ligt heel erg aan de (soort) foto of dit van toegevoegde waarde is. Maar dit ligt echt heel, heel erg aan de foto.

In jou geval, IsaCalixa, moet ik het denk ik echt zien. Ik denk dat in dit geval de oortjes misschien bij zouden dragen aan de alerte, blije blik van de pony. Maar het kan ook zijn dat ik dan denk dat er veels te veel ruimte bovenin zit en onder te weinig om dat uit te balanceren. :=

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:32

^ Ik heb zelf ook nog getwijfeld hoor, had namelijk wel ruimte over er omheen. Maar ik vond het echt belangrijker om in te zoomen op de gezichten en daardoor heb ik de keuze gemaakt om toch het oor gedeeltelijk weg te halen. Vind het persoonlijk in dit geval ook niet erg storend.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:46

Ze hoeven er inderdaad niet altijd op te staan, maar ik vind de uitsnede nu ook gewoon niet fijn kijken. De oren staan er half op, dus dat oogt erg krap. Dan aan de onderkant zou je ruimte willen zien, maar ook hier past de kin er nog maar net op. Sommige haren worden eraf geknipt, waardoor het weer krapjes oogt. Dan is er rechts ook nog flink krap afgesneden en zou hou je een beeld over dat niet zo fijn wegkijkt.

Je hoeft natuurlijk nooit iets volgens de regels te doen maar sommige denken werken beter dan andere dingen :)

marijepagter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 18:00

mijn week 12
Schorrie en Morrie genieten van het zonnetje

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 18:02

Wat een gave foto Marije! :D Die kleuren <3
Kunnen ze zo los in de tuin?