imd schreef:Ik had hier eerder ook al een vraag gesteld, maar ik ben er nu uit. Ik wil low-budget een nieuwe body aanschaffen. Heb momenteel de 400D met 55-250, 18-55 en 50mm. Grootste eis is dat ie kan filmen en niet onder doet voor de 400D, maar volgensmij zijn alle huidige body's in de serie wel beter, of niet? En ik neem aan dat mijn lenzen op alle huidige body's passen? Dan 'gewoon' de 1200D maar doen, of zijn er nog andere opties?
Oh, en ik zit nu bij Konijnenberg en KE op de website te kijken, maar welke batterygrip is geschikt voor de 1200D? Heb nu ook een BG en dat vind ik toch wel heel fijn..
Het enige punt van aandacht bij Canon is FF versus APS-C (crop) en dus EF versus EF-S vatting.
De EF-lenzen passen ook op de camera's met een EF-S vatting; andersom niet. Volg je nog?
Voor de batterygrip kijk je even op www.canon.nl bij de camera van je wensen.
Als je van een 400D af komt, zou ik niet voor een 1200D gaan; dan loop je zeer waarschijnlijk toch tegen beperkingen aan ten opzichte van je huidige body. Ga dan voor een 700D of eventueel voor een 600D of 650D, net waar je tegenaan loopt.