[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:19

imd schreef:
Ik had hier eerder ook al een vraag gesteld, maar ik ben er nu uit. Ik wil low-budget een nieuwe body aanschaffen. Heb momenteel de 400D met 55-250, 18-55 en 50mm. Grootste eis is dat ie kan filmen en niet onder doet voor de 400D, maar volgensmij zijn alle huidige body's in de serie wel beter, of niet? En ik neem aan dat mijn lenzen op alle huidige body's passen? Dan 'gewoon' de 1200D maar doen, of zijn er nog andere opties?

Oh, en ik zit nu bij Konijnenberg en KE op de website te kijken, maar welke batterygrip is geschikt voor de 1200D? Heb nu ook een BG en dat vind ik toch wel heel fijn..

Het enige punt van aandacht bij Canon is FF versus APS-C (crop) en dus EF versus EF-S vatting.
De EF-lenzen passen ook op de camera's met een EF-S vatting; andersom niet. Volg je nog?

Voor de batterygrip kijk je even op www.canon.nl bij de camera van je wensen.

Als je van een 400D af komt, zou ik niet voor een 1200D gaan; dan loop je zeer waarschijnlijk toch tegen beperkingen aan ten opzichte van je huidige body. Ga dan voor een 700D of eventueel voor een 600D of 650D, net waar je tegenaan loopt.

imd

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:00

FF gaat er waarschijnlijk sowieso (iig komende jaren) nooit komen hier, maar thanks voor het melden iig. Bij mijn huidige body loop ik eigenlijk niet echt tegen de beperkingen aan, zo'n goede fotograaf ben ik niet :P De enige reden dat ik 'm vervang is dan ook eigenlijk dat ik bang ben dat ie anders de vakantie niet haalt, en daar wil ik toch echt wel een spiegelreflex hebben.
De 1200D is voor zover ik kan zien op alle punten gelijk (fps) of beter (resolutie, ISO, filmen).. Konijnenberg en KE hebben wel wat leuk occasions staan (o.a. 650D), maar ik weet niet of ik dat aandurf. Iemand daar ervaringen mee toevallig?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:06

Juist occassion via een winkel zou ik zelf wél aandurven want daar worden ze na gekeken door pro's :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:09

Courses schreef:
Juist occassion via een winkel zou ik zelf wél aandurven want daar worden ze na gekeken door pro's :D

En op goede body's krijg je zo 3 - 6 maanden garantie.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:17

Occassion via een winkel heeft zeker ook mijn voorkeur door bovenstaande punten van Courses en Ikke :j

Zijn ook gewoon bekende fotozaken dus niks mis mee. Je kan ze meestal ook gewoon op je gemak testen daar.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:54

Ze hebben bij KE wel een leuke 650D staan, maar die ligt in Rotterdam. Laat ik in Groningen wonen :') Daarnaartoe wordt dus sowieso niks, dan zou ik 'm op de omschrijving bestellen.. Qua prijs scheelt het niet veel met de 1200D nieuw, dus ik denk wel dat dat een goede optie is dan.. Nog even overleggen hier thuis en dan ga ik die maar bestellen denk ik, voor 'ie weg is :P

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:56

Mmm ja voor dat geld kun je dan wellicht beter een nieuwe aanschaffen als je er op benzine kosten al meer op kwijt bent ja haha :p

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:22

Check wel even of er BG op kan/past. De 1100D was dat geloof ik niet zo en als het al kon was het met extra kabeltje wat je los in afstandsbediening aansluiting moest steken. :=

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 17:07

Ja dat is dus geloof ik ook het geval bij de 1200D. Maar heb net de 650D occasion bij KE besteld! Komt morgen al binnen, dus ik ben benieuwd :D
Thanks voor het meedenken allemaal!! :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:03

imd schreef:
Ja dat is dus geloof ik ook het geval bij de 1200D. Maar heb net de 650D occasion bij KE besteld! Komt morgen al binnen, dus ik ben benieuwd :D
Thanks voor het meedenken allemaal!! :)

En, hoe bevalt ie?

Voor de lezers met de iets minder gevulde beurs: http://www.cameratools.nl/shop/product/ ... il=OCC0049
Volgens mij een leuk starterssetje.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:23

Ik heb even een vraagje, want ik wil graag een spiegelreflex kopen (heb mijn keuze ook al gemaakt :) ). Maar bij het zoeken had je ook spiegelreflexen met de optie tot filmen, wat is ongeveer de kwaliteit daarvan? Is het het waard om daar ook rekening mee te houden bij de koop? Gebruiken jullie het vaak en wat is jullie ervaring? :o

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:26

gerpiegorp schreef:
Ik heb even een vraagje, want ik wil graag een spiegelreflex kopen (heb mijn keuze ook al gemaakt :) ). Maar bij het zoeken had je ook spiegelreflexen met de optie tot filmen, wat is ongeveer de kwaliteit daarvan? Is het het waard om daar ook rekening mee te houden bij de koop? Gebruiken jullie het vaak en wat is jullie ervaring? :o

Ehm, er worden komplete films opgenomen met een 7D :D Niet voor de bioscoop, maar voor TV is het kennelijk van voldoende kwaliteit.

Ik gebruik het best veel, voor les en wedstrijden vast te leggen en het grootste probleem is de vaste hand van de fotograaf.......

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:46

@ikke, ja bagger, ik heb m nog niet. Hij zou zaterdag geleverd worden maar ik was niet thuis, kon m ook niet direct naaf t postkantoor laten sturen. Dus vandaag was poging 2 (terwijl ik aan het werk was natuurlijk) en morgen kan ik m éin-de-lijk bij het postkantoor ophalen :') Wordt vervolgd dus :P

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:05

Hoi allemaal,
ik ben opzoek naar een nieuwe lens voor mijn canon 600D. Ik had een tweedehands 15-55 lens overgekocht, maar deze bevalt mij niet super, heb niet het idee dat hij goed scherpstelt.
Nu ben ik opzoek naar een soortgelijk nieuwe lens, en kom ik uit op de 17-50 mm van tamron en de 17-50 sigma. Over de tamron kan ik veel reviews vinden maar over de sigma maar weinig, iemand ervaring met deze lens, en welke zouden jullie mij aanraden? De canon versie heb ik ook bekeken maar het prijskaartje wat eraan hangt werkt niet in mijn voordeel :P

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:12

Ann_Pam schreef:
Hoi allemaal,
ik ben opzoek naar een nieuwe lens voor mijn canon 600D. Ik had een tweedehands 15-55 lens overgekocht, maar deze bevalt mij niet super, heb niet het idee dat hij goed scherpstelt.
Nu ben ik opzoek naar een soortgelijk nieuwe lens, en kom ik uit op de 17-50 mm van tamron en de 17-50 sigma. Over de tamron kan ik veel reviews vinden maar over de sigma maar weinig, iemand ervaring met deze lens, en welke zouden jullie mij aanraden? De canon versie heb ik ook bekeken maar het prijskaartje wat eraan hangt werkt niet in mijn voordeel :P

[FK] [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:13

ikke schreef:
gerpiegorp schreef:

Ehm, er worden komplete films opgenomen met een 7D :D Niet voor de bioscoop, maar voor TV is het kennelijk van voldoende kwaliteit.

Ik gebruik het best veel, voor les en wedstrijden vast te leggen en het grootste probleem is de vaste hand van de fotograaf.......

Wow dat wist ik niet :o en van de iets oudere modellen dan? Een 7D ligt nu nog iets te ver buiten mijn budget :')

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:17

Ik ben niet heel erg thuis in het film-aspect van dslr's maar volgens mij is de 70D ook een prima camera daarvoor.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 17:11

Ik heb ook nog een vraagje, ik had eigenlijk al besloten dat ik voor de 600D ging, maar nou zag ik dat die geen touchscreen heeft... Wel een uitklapbaar scherm maar zonder touchscreen heb je daar niet heel veel aan toch? De 650D heeft wel weer een touchscreen maar verschilt deze body verder nog veel met de 600D? Heb op internet wel tests opgezocht maar voor de zekerheid vraag ik het nog even :).

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 17:34

ZeSteigert schreef:
Ik heb ook nog een vraagje, ik had eigenlijk al besloten dat ik voor de 600D ging, maar nou zag ik dat die geen touchscreen heeft... Wel een uitklapbaar scherm maar zonder touchscreen heb je daar niet heel veel aan toch? De 650D heeft wel weer een touchscreen maar verschilt deze body verder nog veel met de 600D? Heb op internet wel tests opgezocht maar voor de zekerheid vraag ik het nog even :).

Hoezo wil je een touchscreen? Zelf vind ik dat alleen maar irritant, als je een knopje met je neus aanstoot.. :+
Ik heb zelf de 600D, het handige aan het klapbare scherm is dat je in onhandige situaties gebruik kan maken ervan zonder dat je jezelf in onhandige posities moet wringen. Bijvoorbeeld als je op drassig gras staat en je kan niet gaan liggen kan je wel je camera laag houden en het scherm uitklappen en draaien, zodat je via daar een goede foto kan maken.

Geen geweldige uitleg, maar duidelijk genoeg denk ik.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 18:11

Maar als je met het scherm ingeklapt door de zoeker kijkt dan werkt de touchscreen functie toch niet meer? Of wel..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:41

Als je je scherm dichtklapt sowieso niet. Als je m met de goede kant dicht klapt kun je touch screen nog gewoon gebruiken. Al zie ik persoonlijk de meerwaarde er ook niet echt van in. Heb nu zelf de 650D en heb al zitten kijken naar een optie om touchscreen uit te zetten :P

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:56

hoii :wave:
ik ben me aan het oriënteren voor een camera, het is puur voor hobby gebruik. mijn budget is maximaal 400 euro. wat zou dan een goede camera zijn om te beginnen?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 20:52

Maar als je 'm met het scherm naar binnen toe dichtklapt is dan niet de hele camera vergrendeld?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 20:52

Nee, want met een spiegelreflex kijk je door de zoeker en kun je instellingen gewoon met knopjes doen. Alleen kun je dan je gemaakte foto niet bekijken bv. Foto's maken kan gewoon als je 'm met scherm naar binnen dichtklapt.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 21:19

Ah dankje! Dat vind ik dan toch wel erg handig :)