[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

caroliin

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:56

Ik heb in juni een canon 550D aangeschaft met de standaard kitlens, en heb er geloof ik 2 weken later gelijk een canon 70-300mm zoomlens bijgehaald. Vind het een heel erg fijne camera en de lens vind ik ook erg prettig :)

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:30

hallo, ik heb de zoekfunctie al meerdere keren gebruikt maar ik kan het antwoord op mijn vraag niet vinden.

Ik ben op zoek naar een relatief goedkope SLR en twijfel nu tussen de Canon eos 350d en de Nikon d100

Wie kan mij de verschillen of voor- en nadelen vertellen?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:30

Volgens mij wordt de 350D al een hele tijd niet meer geproduceerd. Of ga je hem tweedehands kopen?

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:35

Ja ik koop hem tweedehands

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:18

Wat wil je er mee gaan fotograferen.
Ik denk dat een van de grote verschillen toch wel de sensor is.
De Canon heeft een CMOS en de Nikon een CCD de Canon 350D presteerd enorm goed en heb ik zelf erg positieve ervaring mee de Nikon heb ik zelf niet mee gewerkt.
Daarnaast is er een verschil in pixels maar dit hoeft afhankelijk van je doel niet storend te zijn 6.1 voor de Nikon vs 8.0 voor de Canon. Daarnaast is de 350d denk ik makkelijker als occasion te krijgen bij diverse winkels zoals konijnenberg of cameratools.

Wat is je budget dat je tweedehands zoekt?

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:37

Ik wil, honden, katten en paarden gaan fotograferen. Ik denk dat ik voor de 350d ga, daar zie ik toch meer voordelen in na wat vergelijkend onderzoek op internet.

Ik zie de 300d ook veel op marktplaats, maar ik zag bij vergelijk.nl dat die geen ingebouwde flitser heeft?

Mijn budget is zo'n 200 euro.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:10

vergelijk.nl heeft nogal eens verkeerde informatie staan. de 300D heeft wel een ingebouwde flitser :)

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:36

200 euro is wel heel weinig daar vind je geen betrouwbare 350d voor met lens en eventueel tas. Ik zou doorsparen voor richting de 400 dan kun je wel een set kopen met tas, geheugen, lens en eventueel andere toebehoren.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:40

Is het verschil tussen de 500D en 1000D van canon erg merkbaar voor de amateur fotograaf? Ik wil mij gaan richten op vooral macro fotografie en daarnaast erg divers :) . Ik geef namelijk liever nu wat meer geld uit voor de 500D dan dat ik straks met de 1000D tegen zaken ga aanlopen. Op de canon site kan ik geen grote verschillen ertussen ontdekken die mij wat zeggen.
( Ik heb het gehele topic doorgelezen, maar hoor weinig verlijking met deze twee camara's. Mocht iemand er al lang wat over hebben gezegt, dan heb ik daar mogelijk over heen gelezen. In dat geval sorry :) )

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:57

De processor is anders (digic4 in de 500d)
De 500d heeft meer AF punten 9 ipv 7
De 500d kan filmen mocht je dit belangrijk vinden
De 500d kan iets meer frames per second aan 3,4 tegen 3.0 maar of je dat in de praktijk merkt
De 500d heeft een groter lcd scherm en is iets groter

Hoe het met de ruisgevoeligheid zit weet ik eigenlijk niet precies.
Het zou kunnen door het aantal pixels van de 500d dat die meer ruis laat zien.
Maar daar zou je een isotest op na moeten slaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:24

Vandaag sluiter van m'n 1D2 overleden. Dat betekent dat mijn 400D voor een focuskalibratie moet en mijn 1D2 een nieuwe sluiter mag. Om die reden net maar een 500D besteld, want ik moet wel een betrouwbare camera hebben...

Fairytail schreef:
200 euro is wel heel weinig daar vind je geen betrouwbare 350d voor

Überhaupt moet je gewoon heel veel mazzel hebben als je zo'n oude camera tweedehands wil kopen. Op 't moment van aanschaffen kan de camera goed zijn, maar dan nog neem je een enorme gok wat betreft de sluiter. Zodra de sluiter overlijdt, is de camera total loss. Maar meer dan 200 is een 350D écht niet meer waard, sterker nog, voor 200 mag je die (kit)lens en die tas er inderdaad wel bij krijgen.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:31

Fairytail schreef:
De processor is anders (digic4 in de 500d)
De 500d heeft meer AF punten 9 ipv 7
De 500d kan filmen mocht je dit belangrijk vinden
De 500d kan iets meer frames per second aan 3,4 tegen 3.0 maar of je dat in de praktijk merkt
De 500d heeft een groter lcd scherm en is iets groter

Hoe het met de ruisgevoeligheid zit weet ik eigenlijk niet precies.
Het zou kunnen door het aantal pixels van de 500d dat die meer ruis laat zien.
Maar daar zou je een isotest op na moeten slaan.

Af punten dat is wel een verschil dat ik ga merken ja :) en lcd scherm is ook wel mooi als die wat groter is, de film functie ga ik niet gebruiken :n. De processor heb ik geen verstand van? Is dat het gedeelte die de foto opslaat steeds?
Er zijn dus naast deze punten geen wow verschillen tussen deze camara's? Ik loop natuurlijk tegen bepaalden dingen niet zo snel aan als jullie omdat ik nog maar net begin.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:36

Nouks schreef:
Vandaag sluiter van m'n 1D2 overleden. Dat betekent dat mijn 400D voor een focuskalibratie moet en mijn 1D2 een nieuwe sluiter mag. Om die reden net maar een 500D besteld, want ik moet wel een betrouwbare camera hebben...

Fairytail schreef:
200 euro is wel heel weinig daar vind je geen betrouwbare 350d voor

Überhaupt moet je gewoon heel veel mazzel hebben als je zo'n oude camera tweedehands wil kopen. Op 't moment van aanschaffen kan de camera goed zijn, maar dan nog neem je een enorme gok wat betreft de sluiter. Zodra de sluiter overlijdt, is de camera total loss. Maar meer dan 200 is een 350D écht niet meer waard, sterker nog, voor 200 mag je die (kit)lens en die tas er inderdaad wel bij krijgen.

Dan ben ik benieuwd waar jij een 350 vind voor 200 euro met lens en tas.
Met betrouwbare bedoel ik een camera van een winkel zoals konijnenberg en cameratools daar heb je 6 maanden garantie ;)
Overigens heb ik mijn 350d met toebehoren ook niet onder de 200 weggegdaan :n

Klote van de camera, duurd het lang het vervangen van de sluiter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:48

Weet niet hoe lang 't gaat duren. Nog niet naar geïnformeerd. Straks even mailtje typen aan Rofa om te informeren of zij dit kunnen (of 't überhaupt zin heeft om de camera door hen te laten repareren), daarna zie ik wel verder. :)

VWB de 350D, ik vind ook dat bijvoorbeeld Konijnenberg voor occasions idioot veel durft te vragen. De dagwaarde van de apparatuur ligt echt behoorlijk onder hun verkoopprijzen. Inderdaad, dan heb je wel garantie, maar ik vraag me ook wel af of bijvoorbeeld een defecte sluiter daar wel onder valt: immers toen je de camera kocht deed 'ie het nog en een sluiter is op een gegeven moment gewoon op. Jij weet als je de camera koopt niet hoe veel er al mee gefotografeerd is en zij (de verkopende partij) weten niet hoe veel jij er vanaf het moment van aankoop mee hebt gefotografeerd.

Ik heb nog een 20D liggen, ik heb totaal niet de verwachting om te denken dat die me nog 200 euro op zou leveren als ik 'm zou verkopen. En die camera is ongeveer even oud als de 350D en bovendien aanzienlijk beter en prettiger om mee te werken.

Linsey93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:58

hoi meiden! ik moet een keuze maken tussen de nikon d60, canon 500d of 1000d wat is een goede aanrader voor de paardenfotografie, en waar kan je het meest lenzen opzetten veel soorten en lang mee van plezier hebben? groetjes!!

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:00

Linsey93 schreef:
hoi meiden! ik moet een keuze maken tussen de nikon d60, canon 500d of 1000d wat is een goede aanrader voor de paardenfotografie, en waar kan je het meest lenzen opzetten veel soorten en lang mee van plezier hebben? groetjes!!

Ik vind de Nikon D3000 heel fijn. :)

linnieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:16

Hallo,

Naast een dslr camera wil ik nu voor er bij ook een compact cameraatje hebben.

Ik zit te twijfelen tussen :
Casio EXilim-FH100
CANON POWERSHOT SX200
CANON POWERSHOT SX210

ik wil graag meningen horen, welke camera jij zou kopen.

groetjes linda

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:28

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:49

linnieke schreef:
Hallo,

Naast een dslr camera wil ik nu voor er bij ook een compact cameraatje hebben.

Ik zit te twijfelen tussen :
Casio EXilim-FH100
CANON POWERSHOT SX200
CANON POWERSHOT SX210

ik wil graag meningen horen, welke camera jij zou kopen.

groetjes linda
Ik heb de SX200 maar daar heb ik eerder in dit topic al eens wat over geschreven.

Linsey93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:00

is de nikon d90 beter als de canon d500?? iemand tips ervaring? waar kunnen meer lenzen op??

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:08

Ik heb deze week een Canon EOS 550D besteld omdat mijn 400D niet meer helemaal voldoet aan mijn eisen. Het display is kapot en daardoor kan ik de foto's dus niet bekijken en de instellingen niet wijzigen. Heeft iemand enig idee wat het kost om het display de laten vervangen?

Daarna wil ik de 400D namelijk verkopen, want hij is voor de rest echt nog prima, relatief weinig foto's mee gemaakt en helemaal in perfecte staat. (behalve nu het schermpje dan).

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:14

Dat zou je even op moeten vragen bij Rofa oid.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:57

Afhankelijk van je doel zou ik voor de canon sx200 of sx210 nemen. De 210 is meer een update dan upgrade.

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:19

Hallo,

Naast mijn spiegelreflex Nikon D80, ben ik opzoek naar een leuke fijne compact camera. 1 die je gewoon altijd in je handtas kan hebben voor een keer een leuk kiekje. Omdat ik niet erg fanatiek fotografeer vind ik het zonde om elke keer mijn spiegelreflex mee te nemen, bang dat er wat mee gebeurd. En daarom ben ik dus opzoek naar een leuke cameraatje voor erbij.

Mijn budget is niet al te ruim, voor de mooie foto's heb ik mijn spiegelreflex. Het moet echt een cameraatje zijn, die leuk scherpstelt, en waarvan je ook nog mooie foto's hebt als je ze terug kijkt op de computer.
Het maximale wat ik wil uitgeven is 200,- maar het liefst dus daar wel onder wanneer dat mogelijk is.

Dus heb jij een compact camera thuis waar je erg tevreden over bent, wat niet super veel gekost heeft, laat het mij dan weten. Of misschien ken je iemand waarvan je denkt dat die een leuke camera heeft, dan ben ik ook erg benieuwd naar het type.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:25

Anniek heb je al terug gelezen in het topic? Er worden meerdere compacts besproken.

Ik heb zelf onlangs samen met mijn vriend de canon sx200 IS erbij gekocht naast de spiegelreflex.