Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fairytail schreef:200 euro is wel heel weinig daar vind je geen betrouwbare 350d voor
Fairytail schreef:De processor is anders (digic4 in de 500d)
De 500d heeft meer AF punten 9 ipv 7
De 500d kan filmen mocht je dit belangrijk vinden
De 500d kan iets meer frames per second aan 3,4 tegen 3.0 maar of je dat in de praktijk merkt
De 500d heeft een groter lcd scherm en is iets groter
Hoe het met de ruisgevoeligheid zit weet ik eigenlijk niet precies.
Het zou kunnen door het aantal pixels van de 500d dat die meer ruis laat zien.
Maar daar zou je een isotest op na moeten slaan.
Nouks schreef:Vandaag sluiter van m'n 1D2 overleden. Dat betekent dat mijn 400D voor een focuskalibratie moet en mijn 1D2 een nieuwe sluiter mag. Om die reden net maar een 500D besteld, want ik moet wel een betrouwbare camera hebben...Fairytail schreef:200 euro is wel heel weinig daar vind je geen betrouwbare 350d voor
Überhaupt moet je gewoon heel veel mazzel hebben als je zo'n oude camera tweedehands wil kopen. Op 't moment van aanschaffen kan de camera goed zijn, maar dan nog neem je een enorme gok wat betreft de sluiter. Zodra de sluiter overlijdt, is de camera total loss. Maar meer dan 200 is een 350D écht niet meer waard, sterker nog, voor 200 mag je die (kit)lens en die tas er inderdaad wel bij krijgen.
linnieke schreef:Ik heb de SX200 maar daar heb ik eerder in dit topic al eens wat over geschreven.Hallo,
Naast een dslr camera wil ik nu voor er bij ook een compact cameraatje hebben.
Ik zit te twijfelen tussen :
Casio EXilim-FH100
CANON POWERSHOT SX200
CANON POWERSHOT SX210
ik wil graag meningen horen, welke camera jij zou kopen.
groetjes linda