[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 23:03

Wat knap zeg dat je met 2.8 zo veel scherp krijgt en zo precies. :oo Mooi Sara! Ik vraag me toch nog altijd af hoe mensen dat doen.. Zeker nu ik mn nieuwe lens binnen heb. :')

Prachtige foto Leonyr! Had het misschien wat mooier gevonden als zijn poten erbij op stonden samen met wat ondergrond, maar nu is het ook een prachtige foto!

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 23:10

Mijn week 11... Pfff.. Ben ik nog op tijd?
Afbeelding

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 23:13

Deetjeeuh schreef:
Wat knap zeg dat je met 2.8 zo veel scherp krijgt en zo precies. :oo Mooi Sara! Ik vraag me toch nog altijd af hoe mensen dat doen.. Zeker nu ik mn nieuwe lens binnen heb. :')

Prachtige foto Leonyr! Had het misschien wat mooier gevonden als zijn poten erbij op stonden samen met wat ondergrond, maar nu is het ook een prachtige foto!

Bedankt!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 23:16

De samenvatting van week 11 - 2015:

Agossie verzamelt hier
Ash_
Asselruiter
Astor verzamelt hier
Bellatrix verzamelt hier
billionache verzamelt hier
binky
Brechtjee verzamelt hier
Bumblehorse
caaramel
calice
cathyenbeau
Cioccolato
Cleo_
crazy_horses
CrazyIris verzamelt hier
Dandy200 verzamelt hier
Deetjeeuh verzamelt hier
Eline91 hier
_Elke
elle108030
EskeGirl
Fellow
femmelz
GerdjeHoran verzamelt hier
glenstorm verzamelt hier
Gub verzamelt hier
Hanna_94 verzamelt hier
HeavensLove verzamelt hier
hilly200 verzamelt hier
horserider22
Iejoorr
iiSunshine
Ingvild
IsaCalixa
it_is_me verzamelt hier
ismy
Jacobeho
Jespri verzamelt hier
Jessica_1998
JewEmm verzamelt hier
jilinda
joeluna verzamelt hier
Jolijnn
Joysieee
Kanzi verzamelt hier
_Kiki_ verzamelt hier
Killyenn
KimdeGroot94
Kimmetjee04
k_m verzamelt hier
LauraBloem
Leonyr
LinSa
louiisaa
LOVESUSHI verzamelt hier
Maaaarije
magda_90 verzamelt hier
manonfleur verzamelt hier
MarBri verzamelt hier
Mariett verzamelt hier
marijepagter
MarijeR verzamelt hier
Marit
Marjoow verzamelt hier
monbyou
Murthul verzamelt hier
MyHu verzamelt hier
MZorro
Nefertarie
NESCAFE verzamelt hier
_Patriciaa verzamelt hier
ponyaddicted verzamelt hier
quartel verzamelt hier
Racheel levert later in ivm school, maar verzamelt hier
Revanches
Robin_Rikkie verzamelt hier
rosslover verzamelt hier
Sanne_com verzamelt hier
SharonPlugge
showteam
S_imonee verzamelt hier
Sicayes verzamelt hier
Sodeletuut
SternPhoto
hier
Suuszels verzamelt hier
taarss
tesseke
TeSzZz verzamelt hier
verosjaak verzamelt hier
wendy1987 verzamelt hier
xFace
XiiaaooNaa
Ylvy

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 23:20

Direct maar week 12:

Nog een foto van het concours waar ik vorige week heb gefotografeerd.
Afbeelding

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 23:21

Woohooo, mag ik dan de tweede zijn?

Week 12

F2.5
1/200
50 MM
ISO 100

Afbeelding
Happy by HillyWest, on Flickr

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 23:23

Ik snap het even niet, wanneer en door wie wordt je foto nou beoordeeld/feedback gegeven?
Sorry dat ik zo'n waarschijnlijk voor jullie makkelijke vraag stel maar ik ben nieuw hier

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 23:24

Lees even de openingspost goed door. Iedereen mag en kan feedback geven, maar het hoeft niet. Het wordt wel gewaardeerd.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 23:26

Ik dacht week 12 te hebben maar nu twijfel ik toch weer :')

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 23:29

Week 12 maar gelijk!

Afbeelding_MG_3623_1 by kellydonckers, on Flickr

Ik neem zo veel foto's tegenwoordig, heb er altijd moeite mee om te kiezen!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 23:48

Wauw, ontzettend gave plaat k_m! Heel erg leuk!!

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 00:00

Week 12:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 08:09

Leuke plaat k_m! :D Waar heb je de foto gemaakt?

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 08:18

Weet iemand een goed, gratis programma waarmee je foto's kan bewerken? Ik heb een nieuwe laptop en daar staat geen standaard bewerkprogramma op.

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 08:21

rosslover schreef:
Weet iemand een goed, gratis programma waarmee je foto's kan bewerken? Ik heb een nieuwe laptop en daar staat geen standaard bewerkprogramma op.

ik gebruik gimp 2.0, is een fijn programma veel mogelijkheden maar wel een beetje ingewikkeld.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 09:15

iiSunshine De feedback wordt gegeven door de topicdeelnemers, niet iedereen doet het maar we waarderen het heel erg als je daar af en toe even je tijd voor neemt :) Hieronder vind je mijn feedback op de foto's van de afgelopen dagen, je moet gewoon je naam daartussen zoeken ;)

------------

Kimmetjee04 Erg leuk portret, de zwart-wit nabewerking zorgt voor een heel zacht en rustgevend effect :) Knap werk!

Killyenn Ontzettend gave foto! Leuke locatie, gave lichtinval en zo te zien ook een leuk model :o Erg gaaf hoe je dit geheel vastgelegd hebt, ik vind hem heel erg geslaagd!
Bedankt trouwens voor de feedback, ik snap wel wat je bedoelt :) Ik heb de foto op f/2.8 genomen, ik heb wel een 1.8 lensje maar daarvoor was de afstand te groot.

SternPhoto Wat een heerlijk portret, het enthousiasme spat eraf! :D Mooie DoF ook, ik vind het echt ongelofelijk gaaf! :D

Astor Gaaf portret, ik vind dat er echt een leuk sfeertje rond hangt :) Mooie DoF, leuke compositie, de bergschoenen passen heel goed bij het oude verweerde bankje, het model heeft een heel spontane glimlach. Ik kan echt niks bedenken waar ik kritiek op heb :=

KimdeGroot94 Wat een enorm lieve en zachte foto, het goedaardige karakter van de hond straalt er echt af. Ik zou zo mijn hand willen uitsteken om hem te aaien, ik vind je foto heel geslaagd! :D

it_is_me Kan me voorstellen dat je koud had! Ik ben wezen mennen op de Veluwe maar ik was ook een ijsklompje tegen dat ik terug was := Heel erg leuke foto, de onscherpe achtergrond maakt er een rustig geheel van. Je hebt mooi vastgelegd hoe de hond aandachtig naar iets kijkt, daardoor blijft mijn aandacht goed hangen :)

LOVESUSHI Heel erg lief en zacht portret, echt enorm gaaf gedaan. Zeker gezien je zo weinig tijd had om de foto te maken ;) De onscherpe achtergrond brengt rust in de foto, en het zwart-wit legt er nog meer gevoel in :) Knap werk!

horselover22 Leuk gedaan, fijne DoF ook :) De houten ondergrond leidt een beetje de aandacht af maar verder is hij best geslaagd.

caaramel Waauw, ontzettend gaaf gedaan. Die kleuren in de hemel, die reflecties, de lichtjes achter de ramen, het lijkt of alles gewoon klopt aan de foto :)

cathyenbeau Wat een schattig krokusje, het staat daar zo eenzaam tussen de sneeuwklokjes :) Goed opgemerkt, ik vind het heel erg leuk!

Asselruiter Ik vind je foto echt ontzettend gaaf, ik ben er helemaal weg van :D Knap hoe je dat oude raam gefotografeerd hebt, mijn aandacht blijft er echt op hangen. Ik kan er blijven naar kijken :o

_Patriciaa Leuk gedaan! Het oog is mooi scherp, maar ik vind het persoonlijk een beetje jammer dat de rest van het paard in de schaduw zat. Daardoor valt het geheel vrij donker uit en weet ik niet zo goed waar ik moet kijken.

Joysiee 36 jaar had ik die pony echt niet gegeven, eerder 16 denk ik := Leuke foto, erg knap hoe je de uitdrukking van het dier vastgelegd hebt! Ik vind het persoonlijk wat jammer van het hoofdstel, omdat het de pony naar mijn gevoel niet staat.

MyHu Ik vind het best een interessante foto hoor :) Oké hij is wat donker uitgevallen, maar het feit dat het paard niet in het midden loopt stoort me echt helemaal niet eigenlijk := Het enige waar ik me wel een beetje aan stoor is dat blauwe verkeersbord op het einde van de laan, omdat dat daar voor mij echt niet hoort.

Bumblehorse Erg lieve en zachte foto, heel leuk en rustig sfeertje hangt er rond :) Je hebt echt een bijzonder momentje tussen twee paarden vastgelegd, het lijkt of ik er echt bij sta.

LauraBloem Leuke foto die echt een band tussen mens en paard weergeeft :) De kleuren lijken wel wat hard naar mijn gevoel, heb je hier iets aan nabewerking gedaan?

Jacobeho Gave foto, ik vind die reflecties in het water heel leuk :)

SharonPlugge Wat een leuk en spontaan portret! Je copyright is ook leuk zo, minder opvallend maar nog steeds zichtbaar genoeg :)

Nefertarie Erg leuke foto, de lach van het meisje lijkt heel spontaan :) Gave compositie en sfeer, en ik vind het concept wel fijn. Je bent erin geslaagd om de vriendschap echt vast te leggen in de foto :)

Deetjeeuh Fijn dat je nieuwe lens binnen is! :D Leuke foto, maar jammer dat er op de voorgrond zo'n donkere vlek te zien is onder de bladeren. Ik had die er persoonlijk waarschijnlijk af gecropt.

tesseke Fijne foto hoor, de uitdrukking van de kat wordt echt sterk weergegeven. Mooie DoF ook, brengt echt rust in het geheel :)

xFace Leuke foto, je bent er echt in geslaagd om de emoties van de hond vast te leggen :) Fijne DoF en goeie compositie!

Jessica_1998 Erg fijne foto, leuk met dat water op de achtergrond :) Horizontaal een heel sterke compositie, doordat hij naar links kijkt en je hem rechts in het beeld gezet hebt breng je de foto mooi in balans. Verticaal gezien is de compositie nét niet omdat er een voetje ontbreekt, persoonlijk had ik hem dan wat verder gecropt zodat het niet op een foutje leek :=

femmelz Gaaf gedaan hoor, heel intrigerend zelfportret! Hoe heb je die belichting gedaan?

iiSunshine Erg fijne foto, knap hoe je die bijtjes hebt vastgelegd! Ik had misschien wel een deel van het grauwe randje onderaan weggecropt, nu creëert dit veel loze/oninteressante ruimte in je foto en leidt het de aandacht wat af.

HeavensLove Wat een dropje! Erg gave foto, heel knap hoe je de ogen perfect scherp hebt en de rest onscherp! Respect dat je dat met f/2.8 voor elkaar krijgt :)

_Kiki_ Ik heb geen idee wat het is maar ik vind je foto wel heel geslaagd :=

joeluna Leuke foto, wat ziet de hemel er dreigend uit zeg :o

CrazyIris Terug achter de camera? *\o/* Hoe is het met je schouder? Je foto is trouwens leuk geworden hoor, ik vind hem in elk geval geslaagd :)

Dandy200 Wat een leuke en lieve foto zeg, ik vind hem heel erg geslaagd :D Veel beterschap! :(:)

Iejoorr Best een leuke foto, maar ik denk dat ik wel de verticale latjes achteraan weggecropt had want die leiden de aandacht wat af :)

IsaCalixa Wat een zachte en lieve foto, je geeft echt heel mooi de band tussen mens en paard weer :) Mooie DoF ook, je creëert echt een rustgevend geheel :)

Fellow Echt een heel lieve en zachte foto, enorm gaaf gedaan! De liefde tussen mens en dier spat er echt vanaf! :)

Leonyr Heel erg gave foto, echt knap hoe je de uitdrukking van de hond hebt vastgelegd! Mooie DoF ook, het geheel is echt rustgevend zo :) Heb je de ogen van de hond opgelicht of waren die zo? Ze lijken me namelijk een beetje te helder in vergelijking tot het omgevingslicht.

jilinda Interessante foto! Was deze houding de bedoeling of is het meer toevallig gekomen? Hij komt namelijk wel een beetje geposeerd over, niet echt een natuurlijke houding :)

Revanches Leuke foto, je geeft de band tussen mens en paard echt heel mooi weer. Ik zie een heel lieve en zachte foto waar mijn aandacht echt op blijft hangen :)

_Elke Ik vind het best een gave foto hoor, je hebt de blik op een heel aansprekende manier vastgelegd :) Alleen jammer dat er geen lichtreflecties in de ogen van de hond te zien zijn, want die maken je foto echt levendiger.
Met wat voor camera fotografeer je? Ik heb een EOS 7D en ik stoor me ook bij letterlijk elke foto die ik maak aan de ruis die erop zit. Blijkbaar is dat wel sterk camera-afhankelijk...

JewEmm Leuke foto, erg gaaf sfeertje hangt errond. Ik had hem persoonlijk misschien wat meer gecropt vanboven en vanonder, nu heb je vrij veel loze ruimte in het beeld.

We gaan direct maar door met feedback op week 12, aangezien jullie heel enthousiast direct verder uploaden :=

glenstorm Erg leuke foto, knap gedaan hoor! :) Een beetje jammer van de storende reclame boven het hoofd, die had ik persoonlijk weggewerkt denk ik.

hilly200 Wat een lieve en spontane foto, ik vind hem echt retegaaf! Knap hoe je die gezichtsuitdrukking hebt vastgelegd, en mooi hoe de ogen oplichten! Knap werk!

k_m Interessante foto, leuk gedaan!

taarss Wat een ontzettend leuke foto, heel mooi hoe je de blik hebt vastgelegd! De kijker vraagt zich af waar het hondje naar kijkt en wordt zo echt in de foto gezogen. De onscherpe achtergrond brengt ook rust in het geheel. Erg knap gedaan!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 09:18

Feedback Week 11

Agossie;
Leuke foto! Niks op aan te merken,
Asselruiter
Gave foto! Niks op aan te merken.
Ash_
Mooie foto! Jammer van het weer.. Niks op aan te merken.
Astor
Mooie foto! Niks op aan te merken.

Brechtjee
Mooie foto! Ik doe niet meer aan de bokt upload. Vind het handig, maar kwalitatief niet het beste haha.
binky
Mooie foto! Sterkte met het herstel! Hopelijk verloopt alles goed!
Bellatrix
billionache
Mooie foto! Niks aan toe te voegen!
Bumblehorse;
Lieve foto! Niks op aan te merken.

calice
Gaaf! Niks op aan te merken!
crazy_horses
Leuk gedaan! Niks op aan te merken,
CrazyIris;
Ik vind het juist wel grappig. Niks op aan te merken.
cathyenbeau;
Leuke foto. Mooi contras met de krokus en de sneeuwklokjes :)
cleo_
caaramel
Leuke foto! Keer wat anders. :)
Cioccolatto
Hij valt hier weg in de zwarte achtergrond... Maar nu heb ik ook een bejaarde laptop :+

Deetjeeuh
Dandy200
Liieeff! Niks op aan te merken.

_Elke
Leuke foto. Niks op aan te merken.
Eskegirl
Mooie foto. Jammer dat de vogel er niet volledig op staat.
Eline91
elle108030

Femmelz;
Leuke foto! Het lijkt net een foto van 'vroeger'. Met van die wegwerpcamera's, als je de foto dan ontwikkelt hebt. Ik vind het een leuk effect!
Fellow
Lieve foto! Niks op aan te merken,

GerdjeHoran
Gub
glenstorm
Goeie foto! Niks op aan te merken.

hilly200
Ik vind het een leuke foto. De kleuren geven een mooi sfeertje. Niks op aan te merken.
Heavenslove
horserider22
Mooie foto. Niks op aan te merken.
Hanna_94

Ingvild
Leuke foto! Niks op aan te merken!
It_is_me
Leuke foto! Niks op aan te merken.
IsaCalixa
Leuke foto! Niks op aan te merken
ismy
Gave foto's zeg! Welkom terug in Nederland! Hihi. Die van die vrouw is echt gaaf! Zo puur natuur!
Iejoor;
Leuke foto. Ik vind de kleuren een beetje donker. Verder niks op aan te merken.
iiSunshine

Jespri
Joysiee;
Leuke foto. Ik vind dat halster een beetje vreemd staan bij het paard. Hij oogt heel groot. (dat halster) Alsof hij niet goed aangesloten zit aan het hoofd van het paard. En 36 zou je hem nog niet geven! Mooie leeftijd!
joeluna;
JewEmm;
Jacohebo;
Jilinda;
Leuke foto. Ik vind hem alleen een beetje grauw ogen. Qua kleuren. Verder niks op aan te merken
Jolijnn;
Jessica_1998;
Leuke foto. Inderdaad jammer van de uitsnede.

Killyen
Kanzi
De boys! :') geweldig! Mooie foto! Niks op aan te merken
Kimmetje04
KimdeGroot94
K_m;
Apart.. ik zie het niet haha. Ik dacht wel, wow wat zit er veel ruis op het zwarte gedeelte onderin...... maar het was de stof op mijn scherm :')
_kiki_
Aparte foto! Mooi. Niks op aan te merken.

LinSa;
Leuke foto! Mooie kleuren. Niks op aan te merken.
Leonyr;
Leuke foto. Ik had denk ik wel zijn pootjes er op gelaten. Verder niks op aan te merken.
Lovesushi;
LauraBloem
louiisaa
Leuke foto! Ik vind hem iets aan de donkere kant. Verder niks op aan te merken.

manonfleur
Leuke foto! De horizon is alleen niet helemaal recht.
Marjoow
Leuke foto! Niks op aan te merken
MZorro
marijepragter
Mooie foto. Hij bevat alleen wat ruis.
monbyou
Leuke foto! Niks op aan te merken. Mijn danbo is ook eindelijk binnen!
Murthul
MarijeR
Lief!! Niks op aan te merken.
Marit
Wat gaaf al die kleurtjes!
Magda_90;
Mb_foto
Mariett
Marbri
Leuke foto. Niks op aan te merken .
MyHu
Leuke foto. Ben het eens met je eigen punten erop. Verder geen aanmerkingen.
maaaarije

Nefertarie
Leuke foto! Niks op aan te merken. Lekker fleurig!
NESCAFE

ponyaddicted
Leuke foto. Vind alleen al die kleurtjes in haar gezicht een beetje vreemd. Of is het een wijnvlek? Want dan kan je er niks aan doen natuurlijk.
_Patriciaa

quartel

Racheel
Mooie foto's. Jammer dat je bij beide niet de mogelijkheid had om wat ruimte onderin te laten. Maar een hek in je foto's is ook niet mooi he haha.
rosslover
Revanches;
Mooie foto! Niks op aan te merken,
Robin_Rikkie;

Sicayes
Leuk gedaan! Niks op aan te merken.
Suuzels
Cool! Niks op aan te merken.
Sanne_com
Leuke foto. Aparte uitsnede, maar wel leuk. Verder niks op aan te merken.
SharonPlugge
Leuke foto! Niks op aan te merken. Logo vind ik prima zo.
Soduletuut
T is niet een super kwaliteit foto, maar wel heel mooi!
Showteam;
SternPhoto;
Leuke foto. Mooi koppie. Wel jammer dan de dubbele halsband. Ziet er een beetje vreemd uit als je niet zou weten waarom hij het om heeft.

TeSzZz
Leuke foto. Niks op aan te merken,
taarss
tesseke
Leuke foto! Ik had alleen het bandje en/of de riem even weggepoetst.

verosjaak

Wendy1987

Xiiaaoonoa
Lieff! <3 niks op aan te merken.
xface
Leuke foto! Niks op aan te merken?

Ylvy;
Leuke foto! Dat koppie! <3

Bedankt voor de feedback op mijn foto van deze week! :D

Op naar week 12! :D

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 09:23

rosslover schreef:

Photofiltre :)

S_imonee bedankt voor je feedback. :)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 09:30

Mijn week 12:

Vorige week het hondje van mijn vriendin gefotografeerd. Dat dier was zo dol als een koe, maar ik heb er gelukkig nog een mooie plaatje uit kunnen krijgen haha.

AfbeeldingBrum by simoneprinsie, on Flickr

Hij is nu minder scherp dan het origineel..

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 09:33

Bedankt Eline en Simone voor de feedback :D
Ik fotografeer nu nog met mijn iPhone 4n(en soms mijn iPad 4) , gaat prima voor close-ups, maar voor mijn verjaardag vraag ik een camera :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 09:35

rosslover schreef:

Ik gebruikte voor photoshop altijd Paint.net ( dus niet gewoon paint )
En vond dat erg prettig om mee te werken.

Dankjewel Eline, om terug te komen op je vraag: Ik fotografeer nu met de Nikon D7000 en tamron 70-300mm lens :)

Dankje Simone :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 10:12

Dank voor fb !!
Wat betekent DoF ?

Ja klopt van de halsband maar soms moet je met honden nemen wat er te nemen valt. De naam is ook zo hilarisch hij heet poes

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 10:13

Depth of field, ofwel, scherptediepte :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 10:52

Week 12. Vanmorgen geschoten. f/5.6 1/200 sec ISO 100

Afbeelding

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 11:04

Wauw bellatrix <3 <3 <3