Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
X_Audrey schreef:dit is echt chinees voor mijprobeer het toch maar een beetje te volgen
Nouks schreef:X_spirit_X schreef:Bedankt voor de info!
Maar is er dan ook echt duidelijk verschil tussen een 55-200 en een 70-200 F4.0?
....NogalCitaat:En een Canon 70-200mm F4.0 zonder IS is ook goed toch?
Absoluut hoor, beide objectieven zijn optisch erg netjes.Citaat:Zie je veel verschil op foto's als je IS hebt of niet? (Ik doe vooral veel paardensport fotograferen)
Als je vooral paardensport fotografeert is IS absoluut niet noodzakelijk. Om bewegingsonscherpte te voorkomen fotografeer je dan sowieso al met behoorlijk korte sluitertijden. Met bijvoorbeeld portretfotografie is IS juist wel weer handig, omdat je dan met aanzienlijk langere sluitertijden uit de hand kunt fotograferen zonder je eigen trillingen terug te zien in de foto's. Dat betekent dat je bijvoorbeeld minder snel hoge ISO's hoeft te gebruiken.
Nouks schreef:Idd... En de "L" is ook niet wat veel mensen denken wat het is. de "L" staat voor "Luxury", houdt in dat die objectieven wat beter afgewerkt zijn en stevig in elkaar zitten (ook al verliest de 50L z'n frontglas weleensJa, dat is een rare gedachteHet is geen L simpelweg omdat 'ie alleen geschikt is voor cropcamera's, maar het is optisch echt een prachtig objectief!
Nouks schreef:De 17-40 is wel een bijzonder gevalletje, ben er nog steeds niet helemaal over uit wat ik er nou van moet vinden. Hij is lang niet zo scherp als een 17-55, maar het contrast is Zeiss-alike. Je schroeft het contrast eerder terug dan op in nabewerking, zorgt voor minder ruis en maakt 'm dus langer bruikbaar bij dat niet zo heel grote diafragma.En dat geldt voor meer objectieven trouwens, bijvoorbeeld de 17-40 F4.0 is optisch helemaal niet zo fantastisch. De 17-55 is optisch (veel) beter.
Nouks schreef:Kan de oude patenten even niet vinden, maar volgens mij was de 17-55 in werkelijkheid 17.60-52.50mm en de 18-55 17.75-53.00mm. Die benamingen zijn maar een schatting (en ws. is de 17-55 bewust anders genoemd om aan te duiden dat 't echt een ander objectief is).Het bereik komt overeen met de kitlens, met ietsje meer groothoek. Hij past inderdad niet op FF. Dan zou je 'm weg moeten doen, of moeten bewaren als je de cropcamera ernaast houdt als backup. Staat tegenover dat het objectief wat goedkoper is dan de 24-70 (en minstens net zo goed, zou ik haast durven beweren).
Nouks schreef:Lijkt me dat het gewoon deze is:
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... canon.html
Een exemplaar van meer dan 300 euro gaat echt niet voor dat geld weg. En zoals je kunt zien is 'ie bij Konijn goedkoper (inclusief versus exclusief BTW). En zo best is ie niet, tenzij je echt weinig te besteden hebt zou het denk ik de moeite waard zijn door te sparen voor bijvoorbeeld de Canon.