[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:17

Maar soms kost het goede bij elkaar sparen gewoon tijd. Met een mooie lens kun je zonder helemaal geen body ook geen foto's maken, en als je het dan liever gewoon gelijk met een degelijk iets opbouwt. Dan kan ik me voorstellen dat je begint met een duurdere body en een simpele lens, om vervolgens door te sparen voor een goede lens erbij.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 15:47

Shiloh schreef:
Courses schreef:
Body geldt enkel als opslagpoort en doorsluis luik :)

Dit vind ik dus zo'n rare opmerking, die hier nu al een paar keer langs komt. Als dat het geval is, waarom bestaan er dan bodies van 300 euro en bodies van 3000 euro. Als het niks uit zou maken, dan koopt toch iedere mongool die van 300?

Ga je nou serieus alles wat ik zeg op zo’n manier bekritiseren :')

Uiteraard zit er verschil in (sensor, lichtgevoeligheid, blablabla) maar wanneer je gaat kijken naar body of glaswerk wat het meeste uitmaakt zul je toch echt in alle gevallen moeten toegeven dat je veel beter in je glaswerk kan investeren. Waarom kan je jezelf altijd beter aanhouden dat de body eigenlijk meer een soort ‘poort’ is waar je dus je glas aanhangt. Om dan meteen weer te steigeren vind ik nergens voor nodig.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:12

Joh, alsof ik ga zitten kijken op wie ik de vorige keer gereageerd heb, voel je eens niet zo op je tenen getrapt. Ik kijk 9 van de 10 keer niet eens naar namen. Als ik vaker op je heb gereageerd, is dat puur omdat ik blijkbaar vaker vind dat je dingen zegt waar ik het niet mee eens ben. Ik reageer op de opmerking, die vind ik raar. En het is ontzettend frustrerend als je als body koper in dit topic om advies komt vragen en alleen maar te horen krijgt "het maakt geen klap uit" terwijl dat gewoon niet waar is.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:18

Shiloh schreef:
Joh, alsof ik ga zitten kijken op wie ik de vorige keer gereageerd heb, voel je eens niet zo op je tenen getrapt. Ik kijk 9 van de 10 keer niet eens naar namen. Als ik vaker op je heb gereageerd, is dat puur omdat ik blijkbaar vaker vind dat je dingen zegt waar ik het niet mee eens ben. Ik reageer op de opmerking, die vind ik raar. En het is ontzettend frustrerend als je als body koper in dit topic om advies komt vragen en alleen maar te horen krijgt "het maakt geen klap uit" terwijl dat gewoon niet waar is.

Als je even verder had gelezen ging de hele discussie daar niet om +:)+

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:26

Als je je nou niet zo aangevallen voelt, is er helemaal niks aan de hand. +:)+

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:59

Oei dilemma krijg net folder van de foto zaak cannon 1200d in de aanbieding met 18-55 is II lens voor €289 en €25 cashback. Maar vakantie geld komt pas 5/6 juni

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:05

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:39

Lara schreef:
Ik ben ook nog steeds aan het tobben over de keuze voor mijn nieuwe camera :)
Momenteel heb ik een Nikon D5100 maar ben er niet echt tevreden over, al iets meer dan een jaar niet. In het begin was het voor mij een enorme stap vooruit maar in augustus heb ik 'm alweer 3 jaar en ben hoog toe aan meer :)

Ik wilde de D610 kopen, en had het bijna gedaan, maar mijn telefoon ging stuk dus er moest eerst een nieuwe komen. In die tijd is inmiddels ook de D7200 uit gekomen. Welke mij aan het twijfelen heeft gebracht.. Als de D750 een optie was geweest had ik die graag gehaald, maar die valt buiten mijn budget en langer doorsparen doe ik niet :) .

De camera's even naast elkaar
[ Video ]

Bepaalde dingen weeg ik zwaarder dan andere dingen.
    - Focuspunten: ik heb er momenteel 11, alles is dus al een vooruitgang :')
    - Ruis: ik zou graag een goede ruisbestendige camera willen hebben. Dit oa. voor binnenbakwerk.
    - MP: Momenteel doe ik het met 15, alles is dus al een vooruitgang
    - Crop/FF: geen specifieke voorkeur maar FF is wel beter met ruis :)
    - Processor: momenteel een Expeed 2 processor, wederom dus alles is al een vooruitgang
    - WiFI/NFC: momenteel heb ik t niet, en ook niet het gevoel dat ik iets mis :P

De D7200 is +- 1200,- -- de D610 is +-1500,-

Wie helpt mij mee met dingen afwegen? Zoals ik al aangeef is eigenlijk alles al een vooruitgang wat voor mij het onderscheid tussen beide camera's lastiger maakt.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:42

Ik heb totaal geen verstand van al die Nikon modellen Lara, sorry :oo

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:46

Ga zo naar de winkel voor de 1200d aanbieding is alleen deze week dus kan het niet laten lopen.

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:08

Lara schreef:
Lara schreef:
Momenteel heb ik een Nikon D5100 maar ben er niet echt tevreden over, al iets meer dan een jaar niet. In het begin was het voor mij een enorme stap vooruit maar in augustus heb ik 'm alweer 3 jaar en ben hoog toe aan meer :)

Ik wilde de D610 kopen, en had het bijna gedaan, maar mijn telefoon ging stuk dus er moest eerst een nieuwe komen. In die tijd is inmiddels ook de D7200 uit gekomen. Welke mij aan het twijfelen heeft gebracht.. Als de D750 een optie was geweest had ik die graag gehaald, maar die valt buiten mijn budget en langer doorsparen doe ik niet :) .

[ Video ]

- Ruis: ik zou graag een goede ruisbestendige camera willen hebben. Dit oa. voor binnenbakwerk.
    - Processor: momenteel een Expeed 2 processor, wederom dus alles is al een vooruitgang

Wie helpt mij mee met dingen afwegen? Zoals ik al aangeef is eigenlijk alles al een vooruitgang wat voor mij het onderscheid tussen beide camera's lastiger maakt.

Ik zit met precies hetzelfde. Ik wil ook graag een nikkor 70-200 f2.8 kopen dus dan ga ik voor de D610 denk ik. Dan heb ik fullframe camera met een f2.8 lens!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:40

Ik heb op t moment al de sigma 70-200 F2.8 :)

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:20

Lara schreef:
Ik heb op t moment al de sigma 70-200 F2.8 :)

Dan zou ik er een full frame camera achter hangen. Ik heb zelf ook een D610 en ik moet zeggen behalve het bekende autofocus punten probleem, er zit een autofocus systeem in van een FX camera. Deze heeft wel de volle 39 punten, maar die zitten allemaal vrij gecentreerd in het midden. Verder vind ik het een geweldige camera!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:26

Lara goes voelvreempje. :D

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:57

Ik heb mijn camera. Helaas nog niet mee kunnen spele toen de batterij eindelijk opgeladen was moest ik gaan werken -O- . Het is de canon 1200D geworden. Bij de foto zaak hadde ze hem niet meer dus naar bcc gegaan ivm laagste prijs garantie en dus daar zelfde pakket lens en body voor dezelfde prijs gehad. En ook nog een bon gehad om voor €25 de hele dag een cursus te volgen bij de foto vak school. Morge vrij dus dan is even op me gemakje alles gaan ontdekken.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 21:34

Hoi allemaal,

Ik ben even benieuwd naar meningen. Ik ben ooit redelijk bezig geweest met fotografie, dat was nog in de tijd dat de 400D de nieuwste lichting was zegmaar :P Die heb ik nu nog steeds, het ding zit qua clicks inmiddels aardig hoog (rond de 40-50k), maar hij voldoet prima. Ik heb er een 50mm, 18-55 en 55-250 bij en nog wat extra zooi (battery grip en wat filters en ringen).

Nu ga ik deze zomer een super gave reis maken naar een ver land, en ik ben eigenlijk bang dat 'ie dat niet gaat trekken. Aan de ene kant vind ik het onzin om een andere te kopen, slechts voor het geval dat - en mijn budget is ook minimaal. Aan de andere kant ben ik bang dat ie t halverwege de reis opgeeft en is een videofunctie ook wel super ideaal. Ik zit nu dus stiekem te kijken naar een 1200D, 100D of 600D (maar ik heb me er al eeuwen niet meer in verdiept dus geen idee wat de betere keuze is, op de pricewatch van tweakers lijken ze allemaal wel ongeveer gelijk..).

Wat zouden jullie doen, wel of geen nieuwe kopen? En welke dan?

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 08:48

Lara schreef:
Lara schreef:

[ Video ]

Ik heb 0 verstand van Nikons, maar als je het je kan veroorloven en je wilt geen vogeltjes fotograferen (lees: je hebt niet enorm veel zoom nodig) dan is e keuze tussen crop en FF een no brainer: Ga voor de full frame. Niet alleen veel beter op het gebied van ruis, maar ook scherpte/diepte (en vaak beeldkwaliteit in zijn geheel).

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:01

Eens met MichieldeM Lara.
Verder, voor vergelijkingen op puur praktische basis pak ik snapsort er altijd bij ( http://snapsort.com/compare/Nikon-D610-vs-Nikon-D7200 ) Kijk naar wat ik belangrijk vind, en niet zo zeer wie de winnaar is, maar vooral welke eisen er voor mij aan moeten zitten en welke het beste voldoet.
'T verschilt elkaar niet vreselijk veel, maar de 610 wint daar. Echter, het hangt dus ook af van wat jij wil.

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 12:50

Help! Ik heb zojuist een 700D met 18-55 is stm gekocht. Dus ik wil even kijken hoe het allemaal werkt etc, maar hij ziet de lens niet?! Als ik het diafragma aan wil passen meldt hij dat er geen lens bevestigd is? Help!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 14:37

Euh dat is vreemd :oo wel goed er opgedraaid? En kan je dus ook geen foto's maken?

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:42

Ik had de lens denk ik niet goed genoed door gedraaid. Nu doet hij t perfect! :D

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 22:44

Ik kom even binnenvallen met een vraag. Ik heb een Pentax K10, en wil voor mijn verjaardag misschien een goede portretlens aanschaffen. Nu zie ik echt door de bomen het bos niet meer, want fotograferen lukt me aardig, maar de terminologie, daar wordt ik niet echt wijs uit en kan ik niet zoveel mee :o

Ik zoek een lens die uiteraard heel scherp fotografeert en goed kan omgaan met hard licht (bijvoorbeeld felle zon op licht haar). Is dat mogelijk en aan wat voor lens moet ik dan denken?

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 09:30

Sorry, ik zie nu pas dat er een apart topic is over objectieven.

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:45

Ik heb al erg veel pagina' s uit het topic gelezen maar ben er nog niet helemaal uit.
Ook ik ben een beginner die graag van de camera wilt leren en later de overstap kan maken naar een duurder exemplaar.
Ik zit voornamelijk tweedehans en op marktplaats te kijken omdat ik genoeg mensen om me heen heb die mee kunnen om te kijken en er voldoende verstand van hebben om gebreken te vinden/zien.

Ik wil graag paarden zowel binnen als buiten, stand als actie op de foto zetten en fotografeer ook graag de natuur.

Ben er al achter dat ik het beste een goede zoomlens die lichtsterk is erbij moet nemen maar welke body..
Ik heb geen idee.
Ik wil voor de body niet meer als 250/300 euro uitgeven.
Hebben jullie tips welke ik het beste kan kiezen ?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 16:48

Wat voor body heb je momenteel en wat mis je hieraan?

250/300 is voor een body (tweedehands zelfs) uit het wat hogere segment is best lastig ..