Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shiloh schreef:Courses schreef:Body geldt enkel als opslagpoort en doorsluis luik
Dit vind ik dus zo'n rare opmerking, die hier nu al een paar keer langs komt. Als dat het geval is, waarom bestaan er dan bodies van 300 euro en bodies van 3000 euro. Als het niks uit zou maken, dan koopt toch iedere mongool die van 300?
Shiloh schreef:Joh, alsof ik ga zitten kijken op wie ik de vorige keer gereageerd heb, voel je eens niet zo op je tenen getrapt. Ik kijk 9 van de 10 keer niet eens naar namen. Als ik vaker op je heb gereageerd, is dat puur omdat ik blijkbaar vaker vind dat je dingen zegt waar ik het niet mee eens ben. Ik reageer op de opmerking, die vind ik raar. En het is ontzettend frustrerend als je als body koper in dit topic om advies komt vragen en alleen maar te horen krijgt "het maakt geen klap uit" terwijl dat gewoon niet waar is.
Lara schreef:Ik ben ook nog steeds aan het tobben over de keuze voor mijn nieuwe camera
Momenteel heb ik een Nikon D5100 maar ben er niet echt tevreden over, al iets meer dan een jaar niet. In het begin was het voor mij een enorme stap vooruit maar in augustus heb ik 'm alweer 3 jaar en ben hoog toe aan meer
Ik wilde de D610 kopen, en had het bijna gedaan, maar mijn telefoon ging stuk dus er moest eerst een nieuwe komen. In die tijd is inmiddels ook de D7200 uit gekomen. Welke mij aan het twijfelen heeft gebracht.. Als de D750 een optie was geweest had ik die graag gehaald, maar die valt buiten mijn budget en langer doorsparen doe ik niet.
De camera's even naast elkaar
[ Video ]
Bepaalde dingen weeg ik zwaarder dan andere dingen.- Focuspunten: ik heb er momenteel 11, alles is dus al een vooruitgang
- Ruis: ik zou graag een goede ruisbestendige camera willen hebben. Dit oa. voor binnenbakwerk.
- MP: Momenteel doe ik het met 15, alles is dus al een vooruitgang
- Crop/FF: geen specifieke voorkeur maar FF is wel beter met ruis
- Processor: momenteel een Expeed 2 processor, wederom dus alles is al een vooruitgang
- WiFI/NFC: momenteel heb ik t niet, en ook niet het gevoel dat ik iets mis
De D7200 is +- 1200,- -- de D610 is +-1500,-
Wie helpt mij mee met dingen afwegen? Zoals ik al aangeef is eigenlijk alles al een vooruitgang wat voor mij het onderscheid tussen beide camera's lastiger maakt.
Lara schreef:Lara schreef:Ik ben ook nog steeds aan het tobben over de keuze voor mijn nieuwe camera
Momenteel heb ik een Nikon D5100 maar ben er niet echt tevreden over, al iets meer dan een jaar niet. In het begin was het voor mij een enorme stap vooruit maar in augustus heb ik 'm alweer 3 jaar en ben hoog toe aan meer
Ik wilde de D610 kopen, en had het bijna gedaan, maar mijn telefoon ging stuk dus er moest eerst een nieuwe komen. In die tijd is inmiddels ook de D7200 uit gekomen. Welke mij aan het twijfelen heeft gebracht.. Als de D750 een optie was geweest had ik die graag gehaald, maar die valt buiten mijn budget en langer doorsparen doe ik niet.
[ Video ]
Bepaalde dingen weeg ik zwaarder dan andere dingen.- Focuspunten: ik heb er momenteel 11, alles is dus al een vooruitgang
- Ruis: ik zou graag een goede ruisbestendige camera willen hebben. Dit oa. voor binnenbakwerk.
- Processor: momenteel een Expeed 2 processor, wederom dus alles is al een vooruitgang
Wie helpt mij mee met dingen afwegen? Zoals ik al aangeef is eigenlijk alles al een vooruitgang wat voor mij het onderscheid tussen beide camera's lastiger maakt.
Lara schreef:Ik heb op t moment al de sigma 70-200 F2.8
Lara schreef:Lara schreef:Ik ben ook nog steeds aan het tobben over de keuze voor mijn nieuwe camera
[ Video ]