[INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 00:36

Ja........die bedoel ik. Weet ik hoor........was ook geintje. Maar is altijd wel leuk als mensen zeggen dat het niet uit maakt ;)
Je zou kunnen denken aan een Sigma-variant..... Maar daar is in dit topic al heel veel over geschreven :o

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 00:38

ja ik heb t er wel voor over, als het maar geen miskoop is, aangezien er zoveel dingen te koop zijn, ik wil echt een goeie, voor een x aantal jaar! dus ik ben heeeeel blij met je tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 00:53

Ik zou inderdaad eens kijken naar de 70-200 F2.8 van Sigma. Die komt qua prijs aardig overeen met die lens op Bol.com. En echt heel mooi, maar minder lichtsterk zijn de Canon 70-200 F4.0's, al dan niet met IS.

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 00:54

Nouks schreef:
Ik zou inderdaad eens kijken naar de 70-200 F2.8 van Sigma. Die komt qua prijs aardig overeen met die lens op Bol.com. En echt heel mooi, maar minder lichtsterk zijn de Canon 70-200 F4.0's, al dan niet met IS.

gaat checken :D

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 00:59

Arielle verkoopt haar 70-200 4 objectief dus wie weet is dat wat als je het diafragma niet nodig hebt.

Nouks wat zijn nu de verschillen tussen de sigma en canon 2.8?
Heb zelf de sigma en wil naast een nieuwe body sowieso de 85 mm 1.8 kopen maar eventueel nog investeren in de canon 2.8 als die teminste echt veel beter is dan de sigma.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 01:06

Ik heb eigenlijk alleen ervaring met de Canon en heb me bovendien nooit zo verdiept in de Sigma. Ik weet wel dat wat ik van de Sigma heb gezien, er allemaal erg goed uit ziet. Maar waarin met name het verschil zit, zou ik dus niet kunnen zeggen...

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 01:22

Heb zelf ook de sigma en ben er super tevreden over. Maar daar mijn beginnende hobby nu echt serieus word ben ik best bereid te investeren als de canon inderdaad betere prestaties heeft. Ik heb zelf begrepen dat de basis scherpte van sigma 0,1 of 0,2 punt lager is dan de canon en dat je voor dat laatste beetje dus wel twee maal de prijs neer legt :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 01:48

Ik zie van de Sigma idd ook heel goede resultaten........ maar ik "erger" me dood aan het gebrek aan USM :o :o
Dat is misschien gewoon verwend hoor............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 03:35

Vergeet niet dat er meer is dan scherpte he... Ik heb zelfs met lenzen van 150 euro haarscherpe foto's gezien en gemaakt. Verschil kan 'm bijvoorbeeld ook zitten in snelheid en preciesie van de autofocus, snelheid bij moeilijke lichtomstandigheden, wel of geen IS, constructie, hoeveelheid CA, gevoeligheid voor flares... Ga zo maar door. Heel veel factoren dus ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:47

Klopt helemaal :j :j
Heb ook haarscherpe foto's van mijn 70-300 4-5.6 (zonder USM)..... Maar daar is dan ook alles wel mee gezegd. Traag ding ;)

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:47

Ik vind een canon 2.8 echt nog even te duur, dus ga toch maar voor de sigma, omdat ik daar ook veel goede verhalen over heb gehoord en gezien :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:51

Ben benieuwd hoe het je bevalt nadat je altijd met de 4.0 L-lens hebt gefotografeerd :j

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:54

Ben ik ook heel benieuwd naar, haha.
Maarja, nu eerst nog m'n 4.0 verkopen, anders heb ik geen geld voor een 2.8, haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:56

Is het echt noodzaak om de F4.0 te verkopen? Als 't enigszins mogelijk is zou ik hem zelf als ik jou was houden. Lekker licht om mee te nemen als de F4.0 voldoende is en absoluut één van de betere objectieven. Echt, die 4.0 is de beste in z'n bereik.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:51

Nouks ik zeg ook alleen wat ik gehoord heb he ;)
Ik ben erg tevreden over het objectief dus voorlopig blijft hij vast gesmolten aan mijn body:D Ik merk het gebrek aan IS helemaal niet tot 200 mm is het nog prima te doen. Maar ik heb denk ik ook een best vaste hand.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:43

Nouks ik wil eigenlijk echt wel iets waarmee ik in donkerdere omstandigheden kan fotograferen. Kan in de winter nou nooit foto's maken van het rijden (binnenbak) en als het regent/bewolkt is wordt het resultaat ookal minder.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:53

Fairytail schreef:
Heb zelf ook de sigma en ben er super tevreden over. Maar daar mijn beginnende hobby nu echt serieus word ben ik best bereid te investeren als de canon inderdaad betere prestaties heeft. Ik heb zelf begrepen dat de basis scherpte van sigma 0,1 of 0,2 punt lager is dan de canon en dat je voor dat laatste beetje dus wel twee maal de prijs neer legt :=

Waarom verkopen als je er super tevreden over bent? Overigens hoeft 'ie niet twee keer zo duur te zijn hoor, het is maar net of je IS wilt of niet. :D

Ik heb 'm ook en ben er ook erg tevreden over. Dat ding heeft dus geen USM Jacqueline? Merk er niks van..

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:58

De Sigma 70-200 heeft HSM in plaats van de USM van Canon. ;)

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:40

INderdaad HSM is de sigma afkorting. Ik ben er zeker nog wel even zoet mee maar ga overstappen dus elke extra verbetering wil ik ook gebruiken voor mijn keuze.

Overigens is 2.8 ook niet altijd genoeg voor de binnenbak hoor. Ik koop er daarom nu een 85mm 1.8 bij. Als dat echt de rede van overstappen is zou ik nog even goed nadenken wat je precies wilt daar 2.8 niet altijd genoeg is

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:44

Ik dacht al dat ik gek werd. Bijna net zo snel met scherpstellen als de Canon variant.

Heb wel met een 85mm 1.8 in een binnenbak gefotografeerd, maar vind in een binnenbak met vast brandpunt niet echt ideaal om eerlijk te zijn, lijkt mij meer voor concertfotografie enzo.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 08:35

Arielle_ schreef:
Nouks ik wil eigenlijk echt wel iets waarmee ik in donkerdere omstandigheden kan fotograferen. Kan in de winter nou nooit foto's maken van het rijden (binnenbak) en als het regent/bewolkt is wordt het resultaat ookal minder.

Dat lukt met een 2.8 ook lang niet overal hoor. Soms heb je gewoon echt te weinig licht.
Kun je niet een keer een Sigma lenen om het uit te proberen. Ik denk nl. dat als jij die Canon (F4) gewend bent dat je een Sigma veel te traag vindt.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 08:37

Nouja, wie biedt er hier een Sigma aan om te proberen? :+

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:42

Pff, het is wel moeilijk hoor..
Eerst zeggen mensen, ja je moet echt overstappen op een 2.8 en die van Sigma is ook echt goed en nou wordt het van alle kanten afgeraden, weet dus écht niet wat ik nou moet doen.
Heb namelijk een goed bod op m'n lens gekregen, dus moet nu gaan beslissen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:10

Arielle, de Sigma ziet er kwalitatief inderdaad erg netjes uit. Maar de Canon F4.0 heeft wel een erg sterke en snelle autofocus en daarin schijnt de Sigma dus wel wat minder te zijn.

Verder geeft de F2.8 je sowieso een stop winst. Dat is een zeer behoorlijk verschil hoor, absoluut! Maar wees er vooral niet geheel van overtuigd dat F2.8 altijd voldoende zal zijn. Soms is het zelfs voor een F2.8-lens gewoon te donker.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:53

ik heb geen problemen met de autofocus op de 400d heb hem op de 40 d nu geprobeerd en gaat super. Arielle in mijn bijzijn mag je hem van mij wel testen maar is niet echt in de buurt..