Magica schreef:Heb vandaag de knoop doorgehakt...het is een Canon 7D geworden met 55-250 IS STM objectief. Me happy! Kan niet wachten tot morgen maar moet eerst slapen grrr haha
7D met 55-250? Past dat?

Gefeliciteerd met je aankoop!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ikke schreef:daphiena schreef:Ik heb het topic een beetje doorgelezen maar niet echt gevonden wat ik zocht ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen.
Ik ben een beginner (lees nooit een spiegelreflexcamera in mijn handen gehad.)
Ik wil dan een cursus (waarschijnlijk meerdere) gaan doen met de camera zodat ik mooie plaatjes van mijn paardje kan schieten.
(zowel actie als stand)
Misschien ook mijn katten en de honden van mijn vriendin en wat vakantie foto'tjes.
Later heb ik misschien we de ambitie om er iets meer mee te gaan doen maar niet echt professioneel.
Wat voor camera raden jullie aan?
Als jij serieus wat cursussen gaat volgen, zou ik geen instapmodelletje nemen maar iets hoger gaan zitten, richting Canon 70D of de Nikon-equivalent, simpelweg omdat een goede cursus je heel snel tegen de grenzen van de instapmodellen aan laat lopen.
Courses schreef:Magica schreef:Dankje! Ja hoor dat past, hoezo?
Vanwege de fitting, maar dat past
Ik snap alleen de keuze voor de 55-250 niet helemaal, is qua glaswerk geen hoogstaand dingetje.
Magica schreef:Voor mij eerst voldoende op dit momentnatuurlijk heb ik liever een L objectief maar dat moet financieel ook leuk blijven
Ik had hiervoor een Tamron 18-270 objectief en die heeft me behoorlijk teleurgesteld zeg :-(
Veel onscherpte helaas dus vandaar mijn keuze voor een "simpele" Canon lens.
louiisaa schreef:- Canon EF 70-300mm F:4-5.6 IS USM
en deze??? ik ben ook op zoek naar een zoom lens voor bij de paarden, op de canon 700D. Deze leek me ook wel fijn maar ik weet niet of hij qua scherpte en dergelijke fijn is?
Magica schreef:louiisaa schreef:- Canon EF 70-300mm F:4-5.6 IS USM
en deze??? ik ben ook op zoek naar een zoom lens voor bij de paarden, op de canon 700D. Deze leek me ook wel fijn maar ik weet niet of hij qua scherpte en dergelijke fijn is?
Zeker geen miskoop, ook een fijne lens. Heb er even over getwijfeld om die te nemen maar omdat ik geen 18-55 lens erbij had, weet ik dat ik dan wel de korte afstanden ga missen. Nu is 55 nou niet bepaald groothoek maar vond het verschil tussen 55 of 70 net te veel.
love__mandy schreef:ik heb de 55-250 en om nou te zeggen dat hij ''zo beroerd'' is, het is geen top kwaliteit lens, maar daar vind ik de prijs ook naar. Maakt ook gewoon prima foto's
louiisaa schreef:Magica schreef:
Zeker geen miskoop, ook een fijne lens. Heb er even over getwijfeld om die te nemen maar omdat ik geen 18-55 lens erbij had, weet ik dat ik dan wel de korte afstanden ga missen. Nu is 55 nou niet bepaald groothoek maar vond het verschil tussen 55 of 70 net te veel.
ik heb dan de 18-55 kitlens en wil dan deze gaan kopen, is deze ook fijn voor portret?
love__mandy schreef:ik heb de 55-250 en om nou te zeggen dat hij ''zo beroerd'' is, het is geen top kwaliteit lens, maar daar vind ik de prijs ook naar. Maakt ook gewoon prima foto's
Courses schreef:Body geldt enkel als opslagpoort en doorsluis luik