[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 00:19

Magica schreef:
Heb vandaag de knoop doorgehakt...het is een Canon 7D geworden met 55-250 IS STM objectief. Me happy! Kan niet wachten tot morgen maar moet eerst slapen grrr haha

7D met 55-250? Past dat? :')
Gefeliciteerd met je aankoop!

Magica

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 00:21

Dankje! Ja hoor dat past, hoezo?

daphiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 00:35

ikke schreef:
daphiena schreef:
Ik heb het topic een beetje doorgelezen maar niet echt gevonden wat ik zocht ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen.

Ik ben een beginner (lees nooit een spiegelreflexcamera in mijn handen gehad.)
Ik wil dan een cursus (waarschijnlijk meerdere :') ) gaan doen met de camera zodat ik mooie plaatjes van mijn paardje kan schieten.
(zowel actie als stand)
Misschien ook mijn katten en de honden van mijn vriendin en wat vakantie foto'tjes.
Later heb ik misschien we de ambitie om er iets meer mee te gaan doen maar niet echt professioneel.
Wat voor camera raden jullie aan?

Als jij serieus wat cursussen gaat volgen, zou ik geen instapmodelletje nemen maar iets hoger gaan zitten, richting Canon 70D of de Nikon-equivalent, simpelweg omdat een goede cursus je heel snel tegen de grenzen van de instapmodellen aan laat lopen.

dankjewel :) ik wil wel cursussen gaan doen ja maar meer zodat ik weet wat ik doe en ik niet zelf loop te pruttelen :') ik denk dat het t beste is om gewoon even langs een winkel te gaan en te proberen/voelen?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 00:41

Magica schreef:

Vanwege de fitting, maar dat past :)

Ik snap alleen de keuze voor de 55-250 niet helemaal, is qua glaswerk geen hoogstaand dingetje.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 06:56

Voor mij eerst voldoende op dit moment ;-) natuurlijk heb ik liever een L objectief maar dat moet financieel ook leuk blijven ;-)

Ik had hiervoor een Tamron 18-270 objectief en die heeft me behoorlijk teleurgesteld zeg :-(
Veel onscherpte helaas dus vandaar mijn keuze voor een "simpele" Canon lens.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 08:57

Courses schreef:
Magica schreef:

Vanwege de fitting, maar dat past :)

Ik snap alleen de keuze voor de 55-250 niet helemaal, is qua glaswerk geen hoogstaand dingetje.

Ding kost ook niet de wereld en geeft in ieder geval beter resultaat dan de meeste Tamrons.....
Magica schreef:
Voor mij eerst voldoende op dit moment ;-) natuurlijk heb ik liever een L objectief maar dat moet financieel ook leuk blijven ;-)

Ik had hiervoor een Tamron 18-270 objectief en die heeft me behoorlijk teleurgesteld zeg :-(
Veel onscherpte helaas dus vandaar mijn keuze voor een "simpele" Canon lens.

Dat was dan geen lens uit de SP-serie?

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 14:26

AF 18-270mm F/3.5 -6.3 Di II VC PZD - Tamron deze was het

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 14:37

Oei, had zelf geen 55-250 erop gezet, erg zonde van de kwaliteit. Dat ga je wel merken denk ik.. Had dan zelf langer doorgespaard voor iets anders :)

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 14:42

Sparen is ook wel het doel ;-) maarja alleen een body en geen lens is ook niet leuk hihi.
En om dan een kitlens te nemen is ook weer niet voldoende.
Zoals ik al zei viel die 18-270 van Tamron me behoorlijk tegen en dat terwijl die zwelfs duurder was toendertijd dan m'n body...
Ik denk dat ik met die Canon lens wel beter tevreden zal zijn.
Tot nu toe stelt deze me nog niet teleur.

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 14:48

- Canon EF 70-300mm F:4-5.6 IS USM

en deze??? ik ben ook op zoek naar een zoom lens voor bij de paarden, op de canon 700D. Deze leek me ook wel fijn maar ik weet niet of hij qua scherpte en dergelijke fijn is?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 14:48

Marit schreef:
Oei, had zelf geen 55-250 erop gezet, erg zonde van de kwaliteit. Dat ga je wel merken denk ik.. Had dan zelf langer doorgespaard voor iets anders :)

En wat zou je er dan op moeten zetten, als die 55-250 zo'n beroerde lens is??

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 14:51

louiisaa schreef:

en deze??? ik ben ook op zoek naar een zoom lens voor bij de paarden, op de canon 700D. Deze leek me ook wel fijn maar ik weet niet of hij qua scherpte en dergelijke fijn is?

Zeker geen miskoop, ook een fijne lens. Heb er even over getwijfeld om die te nemen maar omdat ik geen 18-55 lens erbij had, weet ik dat ik dan wel de korte afstanden ga missen. Nu is 55 nou niet bepaald groothoek maar vond het verschil tussen 55 of 70 net te veel.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 14:53

ik heb de 55-250 en om nou te zeggen dat hij ''zo beroerd'' is, het is geen top kwaliteit lens, maar daar vind ik de prijs ook naar. Maakt ook gewoon prima foto's

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 14:54

Moet dit niet even in het objectieven topic? :o

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 14:56

Magica schreef:
louiisaa schreef:

Zeker geen miskoop, ook een fijne lens. Heb er even over getwijfeld om die te nemen maar omdat ik geen 18-55 lens erbij had, weet ik dat ik dan wel de korte afstanden ga missen. Nu is 55 nou niet bepaald groothoek maar vond het verschil tussen 55 of 70 net te veel.

ik heb dan de 18-55 kitlens en wil dan deze gaan kopen, is deze ook fijn voor portret?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 15:52

love__mandy schreef:
ik heb de 55-250 en om nou te zeggen dat hij ''zo beroerd'' is, het is geen top kwaliteit lens, maar daar vind ik de prijs ook naar. Maakt ook gewoon prima foto's

Het glaswerk is beter dan een 18-200, uiteraard. Maar voor een 7D had ik persoonlijk even wat anders gedaan als tussendoor. Al was het een 50mm 1.8 (de nieuwe) geweest, zoiets zijn zulke dingetjes voor op de 7D als tussenstapje en dan kun je er tenminste wat goed glaswerk op gooien :)

Maar goed, veel plezier van je nieuwe body! Zo lekker voor de vakantie kun je hem goed (mis)gebruiken :D

louiisaa schreef:
Magica schreef:

ik heb dan de 18-55 kitlens en wil dan deze gaan kopen, is deze ook fijn voor portret?

[FK] [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 17:00

love__mandy schreef:

Een 55-250 is echt niet slecht maar als je het geld hebt voor een 22-250 en een 7D kan je ook kiezen voor een 70-200 F4 op een iets mindere body, imo kan je je geld beter in goed glas steken dan in een dure body. Het is niet de lens die slecht is het is de combi die een beetje raar is imo.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 07:43

Ik was al heel lang aan het dubben welke body ik moest aanschaffen. Het grootste probleem wat ik had met de 1100D is dat die zooo langzaam was. Telkens met paardenfotografie zat de camera er vaak net naast. Dat komt dus door het aantal beelden per seconde; met 3 nogal ongeschikt voor mijn doel. Dus mijn toekomstige nieuwe camera moest minimaal 6 hebben. Maar de 700/750D hebben allebij 5 dus nogal tricky vond ik.
Toen viel mijn oog op een 70D. Maar gezien de 7D goedkoper was en ipv 7,8 beelden per seconde maakt, was ik snel om.
En oke het objectief staat in verhouding niet echt tot de body maar als gulden middenweg ben ik nu zeer tevreden en die L lens komt vanzelf wel een keer.
Ik ben van mening dat een goede body ook zeer belangrijk is, evenals een goed objectief.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:12

Body geldt enkel als opslagpoort en doorsluis luik :)

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:24

Ik ben ook nog steeds aan het tobben over de keuze voor mijn nieuwe camera :)
Momenteel heb ik een Nikon D5100 maar ben er niet echt tevreden over, al iets meer dan een jaar niet. In het begin was het voor mij een enorme stap vooruit maar in augustus heb ik 'm alweer 3 jaar en ben hoog toe aan meer :)

Ik wilde de D610 kopen, en had het bijna gedaan, maar mijn telefoon ging stuk dus er moest eerst een nieuwe komen. In die tijd is inmiddels ook de D7200 uit gekomen. Welke mij aan het twijfelen heeft gebracht.. Als de D750 een optie was geweest had ik die graag gehaald, maar die valt buiten mijn budget en langer doorsparen doe ik niet :) .

De camera's even naast elkaar

Bepaalde dingen weeg ik zwaarder dan andere dingen.
    - Focuspunten: ik heb er momenteel 11, alles is dus al een vooruitgang :')
    - Ruis: ik zou graag een goede ruisbestendige camera willen hebben. Dit oa. voor binnenbakwerk.
    - MP: Momenteel doe ik het met 15, alles is dus al een vooruitgang
    - Crop/FF: geen specifieke voorkeur maar FF is wel beter met ruis :)
    - Processor: momenteel een Expeed 2 processor, wederom dus alles is al een vooruitgang
    - WiFI/NFC: momenteel heb ik t niet, en ook niet het gevoel dat ik iets mis :P

De D7200 is +- 1200,- -- de D610 is +-1500,-

Wie helpt mij mee met dingen afwegen? Zoals ik al aangeef is eigenlijk alles al een vooruitgang wat voor mij het onderscheid tussen beide camera's lastiger maakt.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:34

Courses schreef:
Body geldt enkel als opslagpoort en doorsluis luik :)

Dit vind ik dus zo'n rare opmerking, die hier nu al een paar keer langs komt. Als dat het geval is, waarom bestaan er dan bodies van 300 euro en bodies van 3000 euro. Als het niks uit zou maken, dan koopt toch iedere mongool die van 300?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:49

Er is inderdaad wel degelijk verschil in body :+ voor mij ook zo'n enorme verandering van de 550D naar de 70D. Geen idee of de kwaliteit ook erg meespeelt, dat valt mee geloof ik, maar hogere ISO aan kunnen houden, sneller, prettiger in gebruik ivm knopjes bovenkant, noem maar op :)

Wel ingewikkelder dan mijn 550D. Was voor mij niet geschikt geweest als eerste body denk ik. Dan moet je er echt wel veel tijd en moeite insteken :j

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:50

Body is zeer zeker ook bepalend voor de kwaliteit. En in mijn geval voor de snelheid.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:53

Begrijpelijk :j

Echter, als beginner (waar de discussie eerder over ging) ligt het meer aan jezelf hoe veel kwaliteit je er uit gaat halen dan aan de body. En dan altijd nog meer lens, dan body :+ ik zou een beginner niet zomaar aanraden om met een 7D te starten bijv. Maar ligt uiteindelijk wel aan het budget die diegene heeft en de eisen/beweegredenen.

In jouw geval snap ik je keuze eigenlijk wel. Nu rustig door sparen voor een ander lensje.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:08

Een body heeft heus wel invloed op je foto's maar een lens natuurlijk altijd meer. Een goede lens op een matige body geeft imo 9 van de 10 x een beter resultaat als een matige lens op een goede body. Maar als je voor je lol fotografeert dan kan het soms belangrijker zijn dat je een body/set fijn vind in gebruik dan dat je het allerbeste beeld uit je geld haalt natuurlijk.