[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 22:58

Je hebt morgen nog, MZorro...
Welkom terug ismy! Natuurlijk mag je nog meedoen.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:04

Er komen weer supergave foto's voorbij!

Ik wil mijn foto ook graag uploaden, maar weet iemand hoe dat via Flickr op mobiel moet?

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:04

Week 11 :)

Afbeelding

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:12

Beetje pijnlijk dit, een mobiel foto...
Geen enkele foto met m'n camera gemaakt, en oude doos vind ik niet leuk... Ook nog van Facebook geplukt en toen vis bokt upload.

Afbeelding
Week 11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:27

Wauw super gave foto's Ismy! Jou foto's zijn zeker mooi terug in het topic. :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:44

Week 11

Afbeelding

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:36

Agossie Heel leuke foto, de vragende blik van de kat staat er echt heel aansprekend op. Het lijkt of ze zo uit mijn scherm zou kunnen kruipen :)

Ylvy Erg gave foto, heerlijk hoe je die blik hebt vastgelegd :D

monbyou Leuk gedaan, mooie DoF ook :) Wat zijn ze toch schattig die Danbo's :)

crazy_horses Wat leuk, ik vind het heel erg geslaagd :D Mooie bokeh en leuk hoe je met die kleuren speelt!

Sanne_com Gave foto, leuk gedaan :) Je hebt de uitdrukking van het paard echt heel netjes vastgelegd :)

NESCAFE Wat ontzettend gaaf gedaan! :D Heel geslaagde DoF en het zachte licht maakt het tot een mooi rustgevend geheel.

Racheel Je week 10 vind ik heel erg geslaagd, door de DoF valt de achtergrond echt niet zo op. De aandacht van de kijker wordt echt naar het onderwerp getrokken, de band tussen mens en paard straalt er echt vanaf :)
Je week 11 is ook best geslaagd, maar hier vind ik het groene in de achtergrond dan weer wel een beetje storend.

magda_90 Waaauw, dat is het enige wat ik op je foto kan zeggen :D Fantastische sfeer, heerlijk hoe je de kracht en energie van het dier in je foto hebt vastgelegd. De keuze voor zwart-wit past hier ook goed, daardoor wordt de aandacht nog meer op die kracht van het paard gevestigd. Ik vind je foto echt ontzettend gaaf, hoedje af ;)

Robin_Rikkie Misschien is je shetje gewoon oranje? Erg gave foto, mooie DoF ook!

Hanna_94 Heel gave foto, het paard straalt echt heel veel kracth uit. Sterke compositie, mooie DoF en mooi scherp. Heerlijk ook hoe het licht speelt op de vacht van het paard. Knap gedaan hoor!

ponyaddicted Heel interessant portret, ik kan er blijven naar kijken :) Mooi gedaan!

louiisaa Leuke foto, erg rustgevende achtergrond en mooi scherp. Knap ook hoe je de vragende blik van de fjord hebt vastgelegd, ik vind hem in elk geval heel geslaagd :)

Verosjaak Heel gave foto, de blik van de kat is erg aansprekend. Het lijkt of ik ze zo zou kunnen aaien :)

Ingvild Fijne compositie en leuk hoe je die indringende blik van de kat hebt vastgelegd, maar ik mis toch iets in de belichting van je foto. De kat zit in haar eigen schaduw waardoor de details wat wegvallen, en ik mis vooral licht in de ogen. Als je zorgt dat je in beide ogen een catchlight hebt kan je enorm veel meer leven/vrolijkheid in je foto brengen, want nu ziet de kat er nogal duister/eng uit :=

Ash_ Erg leuk gedaan, fijne compositie en mooie DoF. Het grauwe weer stoort niet echt, ik heb niet het gevoel dat de kleuren helemaal wegvallen :)

ismy Ontzettend gave foto's! Je week 10 heeft een heel leuke en mysterieuze sfeer, erg fijn en rustig om te zien. Je week 11 is gewoon ontzettend gaaf, hoe je die blik en die emoties van het vrouwtje hebt vastgelegd. Heel erg geslaagde foto!

MZorro Leuk gedaan, ik vind het alleen een beetje jammer dat de bloemen op de voorgrond zo donker zijn uitgevallen :) Je was trouwens niet zo laat hoor, vandaag kan je ook nog inleveren ;)

Cleo_ Wat een enorm gave foto zeg! Die kleuren zijn heel geslaagd, je hebt enorm veel details vastgelegd en het geheel straalt echt een erg gave sfeer uit. Met welke lens is dit genomen?

Sodeletuut Ik vind je foto retegaaf, er hangt een erg leuk mystiek sfeertje rond en door de mist krijg je een erg rustgevend geheel :) De beste camera is uiteindelijk de camera die je bij je hebt, dus laat het feit dat hij met je mobiel genomen is echt de foto niet bederven ;)

Marjoow Heel erg gave foto, hij straalt echt energie en plezier uit! Leuk hoe dat water opspat, sterke compositie :D Waar is deze foto genomen?

Zo, dan wordt het weer eens tijd voor mijn eigen week 11, eerste keer dat ik wacht tot maandag om in te leveren. Ik had gehoopt dat ik leukere foto's zou maken tijdens mijn menweekend op de veluwe, maar het weer was jammer genoeg erg grauw :o

Opnieuw een foto van vreemden dus, genomen op het perron :) Ik weet dat hij niet zo heel scherp is, ik stond vrij ver af dus ik heb redelijk veel moeten croppen. Maar ik vond hem verder wel een van de leukere van deze week :)

Afbeelding

Edit: ik verzamel nog steeds hier

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:19

pffff, sorry maar ik heb het de laatste tijd veel te druk, dus feedback geven zit er even niet in.
ik twijfel of ik nog door kan blijven gaan, want ik wil het liefst elke week een nieuw (en apart) zelfportret maken, maar daar heb ik nu wat minder tijd voor.

Helaas dus voor mijn week 11 een foto die ik ook vorige week heb geschoten, maar wel vandaag bewerkt.
Niet heel speciaal, maar om nogmaals een levitation te doen van dezelfde serie vond ik ook niet origineel -O-

"Don't be afraid to take an unfamiliar path, sometimes they're the ones that take you to the best places"

Afbeelding

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:53

Week 11
Afbeelding

Deze week voor het eerst een mannelijk model voor de lens gehad :)) Was toch weer even wat anders dan de dames van de afgelopen weken. Heb nog geen tijd gehad om veel na te bewerken dus heb er maar even snel eentje uitgekozen voor POTW.

Verosjaak, starke foto! Prachtige kat heb je daar überhaupt :D Mooi gefocust, mooie kleuren, mooi gecropt :j

Ingvild, nog zo'n mooie poes :D Door het witte licht van achter is hij een beetje faded out, daar zou iets meer contrast in kunnen. Ook qua compositie zou hij misschien net iets strakker gekaderd kunnen zijn, denk dat het dan een sterker beeld was geworden. Sowieso lastig licht om mee te fotograferen, toch een leuke foto :)

Ash_, de foto lijkt wat gelig? Is altijd lastig te zien/juist te krijgen met die hafjes :)) Hij is net wat krap bij de oortjes en had een iets hoger standpunt gekozen zodat je iets minder borst erop krijgt. Paard staat er erg leuk op!

Ismy, prachtige foto's! Wat een top trip moet jij gehad hebben. Vind de keuze om het lange graan zo op de voogrond te zetten erg mooi. Tweede foto is een onwijs mooi portret, had misschien iets meer ruimte boven en minder onder gebruikt. Maar buiten dat om, _/-\o_

MZorro, lekker lenters :D Jammer dat de bloemen net in de schaduw staan, met de lichtere achtergrond in de zon krijg je daardoor een wat somberdere foto. Mooie scherptediepte.

Cleo_, alweer zo'n voorjaarse foto! Mooie vlinder, vind de foto misschien net iets te gesatureerd, en het is jammer dat niet de hele vlinder scherp is.

Sodeletuut, mooie foto hoor voor een mobiele foto! Erg mooi ochtend sfeertje.

Marjoow, strakke actiefoto. Vind hem net iets te scherp, weet niet of dat door het uploaden of zelf naverscherpen komt. hij lijkt wat grauw maar neem aan dat dat door het weer komt :)

Eline 91, leuk portret weer! Doordat je het meisje alleen van achteren ziet had ik haar misschien iets meer links gezet, wellicht haar half afgesneden, zodat de focus meer bij het gezicht licht. Nu heb je wat veel 'oninteressante' ruimte. Hetzelfde effect had je wellicht kunnen bereiken door haar meer uit de focus te leggen, maar daar heb je maar net de juiste (dure := ) lens voor nodig natuurlijk.

Kimmetjee04, vind het vlakke zwart/wit erg mooi bij de foto passen. Je houding vind ik niet zo sterk, daardoor is het overall een wat minder sprekende foto, maar ik begrijp de keuze :j

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:07

mijn week 11
Afbeelding

hondje van een oude vriendin van mijn zus.
(heeft dubbele halsband en zat vast omdat die graag wegloopt en ontsnapt.
Maar moest zo lachen om deze foto.

Zooo die jongen op de foto op t perron mag wel een beschuitje bij me komen eten.
9ik heb zn zwak voor dreads haha)

edit: via fb

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:24

Hij is met Flickr geupload. Op mijn laptop is ie wat zachter. En het weer. Hele week mooi weer. Heb je een meeting. Bewolkt. Yay.
Is genomen in ede op crossterrein de Valouwe :)

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:37

Hi Eline, heb hem gewoon met mijn kitlens 18-55 geschoten. Kreeg de instellingen niet zo snel goed.
Vlinder was dusdanig bewegelijk dat ik heel snel m'n slag moest slaan :)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:02

Week 11.

Afbeelding

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:40

Iedereen wordt echt beter en beter! :)) +:)+

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:56

rosslover wie is jouw oude verzorgpony? :D

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:33

Astor, wat een ontzettend gaaf portret. <3
Je ziet echt dat iedereen in deze groep steeds beter word :)

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:07

Voordat ik het vergeet, hier alvast mijn eerste bewerkte foto van gister! Was een leuke meeting, maar onwijs koud!

Afbeelding

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:29

Week 11

Voor het eerst met een hondenmeeting mee gedaan. Was erg leuk, maar verschrikkelijk koud :brr: :) .

Afbeelding

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:45

Week 11
Afbeelding
f/5, 1/80 165 mm iso 125
Door de lange sluitertijd helaas iets onscherp. Maar het zijn merrie en hengst en mochten eigenlijk niet snuffelen, dus kon de iso niet meer switchen helaas.(a-stand)

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:00

Racheel schreef:
rosslover wie is jouw oude verzorgpony? :D

Milton <3

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:50

week 11

Afbeelding

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:12

Mijn week 11