Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xMartJuH schreef:Ik doe vooral aan portret fotografie en hou van de 50mm
Maar ik mis eig wel de zoom. Want mijn kitlens werkt daar ook niet echt bij mee.
En met de 70-200 heb ik het gevoel dat ik er ook portret mee kan schieten en ook de zoom heb die ik wil.
bij een 24-70 heb ik het gevoel dat die mijn 50mm zal gaan vervangen wat ik zonde vind van mijn 50mm.
Dus daarom een 70-200. Maar als jullie betere voorstellen hebben, graag!!
Mijn budget zit toch wel bij €500,-
Maar iig al thanks voor de info.
xlovelove schreef:Ik lees hier al heel lang mee maar wil toch zelf wat vragen, ondanks dat de vraag al wel wat vaker is gesteld (wil het toch even duidelijk hebben voor mijzelf).
Ik heb een Nikon D5100 met een 18-55mm F/3.5-5.6, 55-200mm F/4-5.6 en een 50mm F/1.8.
Nou wil ik graag mijn 55-200 vervangen voor een 70-200. Mijn budget is maximaal E 1.000 (dat is toch wel echt de max..)
Nou twijfel ik tussen de 70-200 f4 en f2.8. Ik las namelijk laatst ergens dat zij de stap tussen diafragma 4 en 2.8 eigenlijk nooit neemt en dus altijd op f4 of 'hoger' fotografeert. Het prijsverschil hiertussen is ook behoorlijk.. Maar wat zouden jullie doen? Is het prijsverschil zoveel meer waard?
En daarnaast zit ik ook nog te twijfelen over welk merk. Ik wil sowieso geen Tamron, dus dan blijven eigenlijk Nikon en Sigma over. Een Sigma f2.8 zit tegen de E 1000 aan als ik mij niet vergis en een Nikon is dan nog weer veel duurder. Is het verstandig om een tweedehands Nikon aan te schaffen? Zal deze (tweedehands) een behoorlijke meerwaarde hebben dan een nieuwe Sigma?
En zo twijfel ik maar verder en zie ik door het bomen het bos niet meer..
xlovelove schreef:Aaaah dat heb ik dus over het hoofd gezien! Bij Sigma heet het natuurlijk ook OS.. Dank je!
Maar als ik zou gaan voor de Sigma met beeldstabilisatie, is die toch (veel) beter dan de Tamron met beeldstabilisatie?
En dan de Nikon f4 t.o.v. de Sigma f2.8? Zelfde prijsklasse, maar het diafragma.. Ik weet het echt niet meer haha.
Bagheera_206 schreef:Nice!Opgemerkt worden qua geluid?
Ik had dat bij de Canon 50mm f/1.8.
Die maakte ook best veel herrie en fotograferen bij singer/songwriters was beetje not done tijdens de stillere stukken. Gelukkig heeft mijn body ook standje stil wat al minder lawaai maakt.
xlovelove schreef:Nou ben ik toch wel heel erg benieuwd wat het (grote?) verschil is tussen de Sigma die op de vorige pagina werd geplaatst en deze:
http://www.cameraland.nl/objectieven/70 ... nikon-afd/
Mijn vraag staat 2 pagina's terug en ben er nog steeds niet uit... Zal hem even quoten:
xlovelove schreef:Ik lees hier al heel lang mee maar wil toch zelf wat vragen, ondanks dat de vraag al wel wat vaker is gesteld (wil het toch even duidelijk hebben voor mijzelf).
Ik heb een Nikon D5100 met een 18-55mm F/3.5-5.6, 55-200mm F/4-5.6 en een 50mm F/1.8.
Nou wil ik graag mijn 55-200 vervangen voor een 70-200. Mijn budget is maximaal E 1.000 (dat is toch wel echt de max..)
Nou twijfel ik tussen de 70-200 f4 en f2.8. Ik las namelijk laatst ergens dat zij de stap tussen diafragma 4 en 2.8 eigenlijk nooit neemt en dus altijd op f4 of 'hoger' fotografeert. Het prijsverschil hiertussen is ook behoorlijk.. Maar wat zouden jullie doen? Is het prijsverschil zoveel meer waard?
En daarnaast zit ik ook nog te twijfelen over welk merk. Ik wil sowieso geen Tamron, dus dan blijven eigenlijk Nikon en Sigma over. Een Sigma f2.8 zit tegen de E 1000 aan als ik mij niet vergis en een Nikon is dan nog weer veel duurder. Is het verstandig om een tweedehands Nikon aan te schaffen? Zal deze (tweedehands) een behoorlijke meerwaarde hebben dan een nieuwe Sigma?
En zo twijfel ik maar verder en zie ik door het bomen het bos niet meer..
En dan nog een aanvulling op mijn quote omdat het toch best lastig lezen is zie ik zo:
De Nikon 70-200 f4 en de Sigma 70-200 f2.8 zitten ongeveer in dezelfde prijsklasse. Wat zou ik dan moeten doen? Ik vind de f1.8 van mijn 50mm echt heerlijk en als ik dan voor een f4 ga zit daar wel behoorlijk wat verschil in. Ik weet dus even niet wat ik moet!
xPearl schreef:Ik heb sinds een paar dagen een Canon 550D overgekocht met een kitlens. Alleen ben ik nu al klaar met die kitlens. Ik fotografeer/film veel op stal, en om nou met n 18-55 lens in een 20x70(?) bak te staan..
Dus ik zoek eigenlijk een nieuwe lens er bij. En dan vooral voor paardenfotografie. Mn Tamron was een 18-200 lens, heeeel fijn, maar kapot. Wil ook zeeeeker geen tamron meer. Maar zat zelf te denken aan een lens die tot 200/300 gaat. Iemand die een goede weet? Budget rond de 300/350... (:
xlovelove schreef:Dank je wel voor je bericht! Ik snap je punt inderdaad.
Ja opzich zitten de sigma 70-200 f2.8 en de nikkor 70-200 f4 in dezelfde prijsklasse dus dat was inderdaad wel een overweging, maar je hebt wel gelijk betreft een nikon lens. Ik denk dat die inderdaad snel beter zijn dan een sigma of tamron. En sneller/scherper dan mijn 55-200 gaat ook al gauw denk ik
Nou zat ik even te kijken tweedehands en zag ik deze bij een fotozaak in Groningen. Zou dit wat zijn? Is wel een ouder model (toch?).
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... ousPage=lr