[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinde

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:01

Lontje schreef:
@Rambo0w heb nog even gekeken, die van de fries vind ik qua het 'inkleuren' beter dan de rest. Verder vind ik dat je teveel een lijntje tekent waar een schaduw hoort te zitten... vind het heel moeilijk om uit te leggen maar zoals bij de neus b.v. van de 1ste die heb je afgebakend met een lijntje terwijl je het met schaduw veel realistischer kunt maken (als dat is wat je wilt natuurlijk). Stripachtig is niet negatief bedoelt maar meer van dat het niet zo realistisch is. snap je me? Het zijn verder wel leuke tekeningen en de verhoudingen heb je ook al aardig goed onder de knie.

dit was echt de laatste van dit jaar hihi

(voor mij de eerste van dit jaar )
nog even goed gekeken, ja ik snap je !

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:18

Naomi21 schreef:
smeetjoew schreef:
Ik heb even een vraag... Wanneer spreek je van A4 formaat van een tekening... als vrijwel het hele blaadje gevuld is??

Hé, das n goeie!
Betekent A4-formaat van n tekening niet gewoon dat het formaat van t gebruikte papier A4 is?
En hoeveel daarvan gebruikt is, is dat niet te beoordelen onder compositie?
Ehm... wat denkt de rest?

A4 neem ik altijd heel ruim, bij A4 denken de meeste mensen aan printerformaat, 21x29,7 cm. Maar tekenpapier A4 is 25x35 (tenzij je het op blok koopt, dan heb je ook weer verschillende formaten)
Ik neem alles wat rond die 25x35cm zit als A4.

Hoe je dat vel dat invuld is aan jou, ik teken graag bladvullend maar ik ken ook mensen die op A4 liever een tekening die voor A5 bladvullend zou zijn tekenen. Maar het is dan wel zo eerlijk om het zo ook te laten zien, niet dat je al het lege eromheen er dan afknipt bij je digitale versie.

marjoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:01

Pff ik geloof dat ik een paar pagina's achter sta .
Zo veel ineens zeg!

Elke prijs die ik zeg is voor een A4 oke?

-Fantine: Goed gedaan! Die staart is echt mooi! 15€

-Jasmijntjuh: Je hebt heel erg geveegt en er staat bijna niks van detail op. In het vervolg minder vegen, maar daar waar je kleur wilt gewoon tekenen. 10€

-Fenn: Mooi! Het hoofd is wel veel te kort en de neus te breed. 15€

-Gizzmo: Zo die ziet er goed uit! (milt uitgedrukt ) Maar ik vind het oog toch nog niet de perfecte uitstraling hebben. Ik mis er nog net wat diepte in denk ik. 50-100€

-alison: nog beter op de verhoudingen letten en niet omlijnen, ook niet gaan krassen. 10€

-Nevony: Je overgangen moet nog vlotter en de uitstraling zit er ook nog niet echt in. 5€

-Paardenmeiid: Is een beetje klein om het goed te kunnen zien. Maar ik denk dat het er wel goed uitziet. 15€

-Rambow: Commentaar heb ik in je topic meer dan genoeg gegeven. 10 €

-Sanchowtju: Ze zijn best al mooi, maar ik denk toch dat je meer moet inkleuren als je ze realistisch wil. Verhoudingen/vormen/spieren ed. zijn echt goed, maar de schaduwen mis ik nog een beetje. 15€

-Pollewapsie7: Hij is wel erg onduidelijk hoor. Ik vind het persoonlijk niet mooi dat je de nek wit laat. (of zie ik dit nu verkeerd? ) Maar verder is hij best al goed. 15€

-Otje_Merlot: Ik zou als ik jou was gewoon nog lekker blijven oefenen op verhoudingen/schaduwen. 5€

-Oneiltje: Niet mijn stijl, vind het nog steeds jammer dat jet paard zo uit het niets komt. Maar in princiepe is het echt top dat je het zomaar op papier kan zetten. Ik denk dat ik mijn prijs maar voor mezelf ga houden. Je hebt immers al genoeg reacties hierop gekregen waar je veel me mee bent dan mijn eigen mening.

Ik heb het gevoel dat ik bij mensen die nog niet zo goed kunnen tekeen te veel taxeer en bij mensen die alles perfect onder de knie hebben veel te weinig taxeer. Vinden jullie dit ook? Want is dat geval ga ik er in het vervolg el veel beter op letten...

Dydy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:44

Afbeelding ?

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:23

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
sorry voor de hoeveelheid, ik kon niet kiezen, en ik heb veel stijlen, en hier staan alle stijlen tussen

@dydy: kzou nog een tijdje blijven oefenen, maar zo ver ik zie, duurt het niet lang meer voordat je er geld voor kan vragen

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:28

@marjoke: ik vind dat je op sommige we heel hoog beoordeelt ...

marjoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:32

speedylover schreef:
@marjoke: ik vind dat je op sommige we heel hoog beoordeelt ...

Ja he, dat was ik ook al aan het denken
Ik zou zeggen, let even niet op mijn taxaties. Ik ga er even opnieuw naar kijken.

marjoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:37

Dydy: materiaalkosten. Als je nog even doorgoefent kom je er wel!

speedylover: Die hond is erg mooi. Arabier is niet ingekleurd en ik vind het storen dat er 'arabier' bij staat. 5€

Ik geloof dat dit iets realistischere prijzen zijn. Ik wil even zeggen: Houd geen rekening met de prijzen die ik een paar reacties hierboven heb vermeld. Want sommigen zijn een beetje té

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:38

A4 met hb potlood

Afbeelding

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:10

kvind het oog te groot, en er mist iets bij de neus, €5 euro?

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:11

@marjoke: dat zijn ook verschilldende stijlen, die arabier heb ik er per ongeluk bij gezet dat was een tekening om alleen het ras uittedrukken dus denk die arab ff weg

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:12

Laatst bijgewerkt door speedylover op 02-01-06 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:14

@ Marjoke, ik vind je prijzen ook erg hoog bij sommigen, maar meestal valt het mee hoor. (15 € ? Hihi, ik teken vrolijk verder voor niets, maar bedankt)

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:15

o, nu doet de eerste, die hond het niet naja. om eerlijk te zijn laat ik het liever door iemand anders beoordelen marjoke. sorry.

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:27

Speedylover; ik zou nog lekker even door oefenen. Voor de hond en het paard daar onder zou ik maximaal 5 euro willen betalen. Het valt me op dat je papier erg gekreukeld is. Misschien is het een idee om papier van een wat betere kwaliteit te nemen en voorzichtig om te springen met het papier? (Zoals voorzichtig gummen, bij voorkeur met kneedgum.)

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:29

ik gum nauwelijks, maar die hebben tijdje aan de kant gelegen, overal tussen gezeten, tja, dan krijg je dat

marjoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:42

Dan denk ik dat je wel wat voorzichtiger mag omspringen met je tekeningen. Trouwens dan kan ik al gelijk mn bek houden he . Ik zeg toch bijna hetzelfde als MM dus waarom zou je niet willen dat ik beoordeel?

Remy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:56

speedylover schreef:
o, nu doet de eerste, die hond het niet naja. om eerlijk te zijn laat ik het liever door iemand anders beoordelen marjoke. sorry.

Dit snap ik niet? In dit topic mag iedereen toch commentaar geven?

Gaan we nou zitten katten in dit topic???

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:06

nou ik denk dat speedylover niet zo'n heel goed beeld krijgt van wat ze er nou voor moet vragen...

Maar ikk vind het bij sommige mensen best apart, want die laten best vaak hun creaties zien en willen er heel graag geld voor hebben, terwijl ze daar nog niet helemaal klaar voor zijn. IK bedoel maar, je tekent toch voor je plezier en niet om er geld mee te verdienen.... Ik zeg niet dat ik 't nu zo perfect doe maar sommige mensen zijn zó ijverig aan het werk om er geld voor te kunnen vragen dat ik denk 'blijff eerste even lekker dooroefenen, je hoeft je brood er niet mee te verdienen...(althans sommige hier wel, maar die zijn ook toptekenaars.)' Ook heb ik al gauw het gevoel dat de echte goede tekenaars te weinig voor hun creaties krijgen en de ''beginners'' al gauw te veel voor hun tekeningen vragen... althans dat valt mij erg op. Dus ''beginners'' oefen gewoon even lekker door. Hoe meer je oefent hoe beter je wordt en op een gegeven moment als je heeel veel opdrachten krijgt, naar het abnormale veel toe dan moet je eens in gedachten nemen , zal ik geld voor mijn tekeningen vragen. Ik teken nu al té veel gratis, maar ik doe het omdat ik an tekenen hou, het is mijn hobby en niet mijn werk. En zo nu en dan eens wat voor je tekeningen te krijgen is niet verkeerd natuurlijk.

zo, dat is er uit. Daar zat ik al een poosje mee...

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:15

Ik begrijp wat je bedoelt Smeetjoew.
En ik ben het er mee eens.

Om mijn tekening even in de groep te gooien.
(Eigenlijk te vroeg, want de tekening is nog niet af...)

Afbeelding

Nadat ik een soort stop ingelast had, begin ik nu weer met het tekenen in opdracht. Wegens tijdgebrek neem ik maar een paar opdrachten aan, en omdat ik nu veel langer over een tekening doe vraag ik er ook minder voor.
Ben benieuwd wat jullie er voor zouden willen geven.

Lipydo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:30

Ja, ik ben het helemaal met jou eens, smeetjoew!

Ik zie tekenen sowieso als een leuke hobby en als ik opdrachten neem en er geld voor vraag, ik denk dat ik er dan niet zo veel plezier van zal hebben dan dat ik er geen geld voor vraag. Je voelt je dan meer 'verplicht' tot iets... ik kan het niet echt uit leggen.

@ _MaanMeisje_

Ik zou voor jou tekening ongeveer 20 euro geven voor a4 Als het mijn eigen paard was dan natuurlijk veel meer.

En wat vinden jullie van deze nieuwste tekening van mij? Hij is op A3 formaat (Beetje slechte foto... maar het is te zien )

Afbeelding

Dit is/was Alexander de Grote die Bucephalus temt

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:06

@maanmeisje: 20-25 euro op A4! dat is het zeker waard!!
@ lypido: mooi gedaan, perfect in detail bij het mens. Probeer het paard nog wat meer in detail te brengen. verder klopt het paard onwijs goed in verhouding, het is een onwijs lastige positie!! Knap gedaan!! Alleen heb ik wel het idee dat Bucephalus een pony is. En er is een ding wat me stoort en dat is de borst... voor het achterste voorbeen...
verder zou ik er zo'n 10-15 euro voor geven.
@Iceprincess: Ik vind het zelf erg lastig een heel A4 op te vullen. Dus ik vroeg het me erg af hoe groot het nou moest zijn. Maar iig bedankt. Ik zal nu ook beter om m'n tekenformaat gaan letten.

Ik moet zeggen dat wat ik in mijn vorige reactie zei, dat ook erg lastig te verwoorden was.

Lipydo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:17

Ik zat mij ook al aan de borst te ergeren... ik ga het veranderen En misschien lijkt Bucephalus wel op een pony, maar je moet het ook een beetje van onderen bekijken. Het hoofd lijkt ook te klein, maar die zit wat scheef. Iig bedankt voor je taxatie !

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:25

ja, oke , dat is waar Maar dat leek een beetje zo, want alexander zat al en kwam er al bovenuit... ach laat maar, je hebt gelijk!
graag gedaan hoor, die taxatie (ben je er blij mee )

marjoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:33

Remy schreef:
speedylover schreef:

Dit snap ik niet? In dit topic mag iedereen toch commentaar geven?

Gaan we nou zitten katten in dit topic???

Ik in ieder geval niet. Maar ik zal er verder dan ook niet opin gaan.

Lypido: Zo die is mooi zeg! Alleen vind ik die jongen er nogal ontspnnen bij zitten :p , alsof hij helemaal niet veel kracht moet uitoefnen. Misschien kan je nog wat gevoelsuitdrukkingen in zijn gezicht tekenen? Ik denk dat deze toch wel 20€ aard is.

MaanMeisje: Het rechter oor vind ik nog niet helemaal oké. 25€ A3