[Verh] “Het avontuur waardoor mijn leven afschuwelijk...”

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Faux

Re: [Verh] “Het avontuur waardoor mijn leven afschuwelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:15

ik kan ook niet wachten tot de rest!!

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 22:41

Even een kort stukje want ik heb veel tijd verloren dooor op bokt rond te kijken en moet nog douchen...

“O, goedemorgen, u spreekt met Anne Poester”, zei ik heel beschaafd maar snel. “Met wie? Assepoester?”, klonk er verbaasd aan de andere kant van de lijn. “Uh, nee Anne Poester”, sprak ik luid en duidelijk. “Ik heb gisteravond uw man, de boswachter gezien en ik had een raar geluid gehoord daarom vroeg ik mij af of de boswachter weet wat het was, want ik ben er namelijk een beetje van geschrokken”, zei ik een beetje stotterend en zenuwachtig. Dit was het moment van de waarheid, dit zou mijn leven rustiger of juist spannender maken.
Beelden van de boswachter gingen door mijn hoofd, beelden van een gewonde boswachter, beelden van een tevreden pijp-rokende boswachter in een grote stoel. Ik wist niet wat ik zou kunnen verwachten, ik zou het zo horen. Toen het stil aan de andere kant van de lijn bleef, voelde ik mij warm worden en begon mijn hart flink te bonzen van angst. “Uh mevrouw? bent u er nog?”, vroeg ik voorzichtig.

“Oh ja sorry, ik dacht even aan mijn man. Heb je wat gezien die avond meisje? Niemand weet namelijk wat er gebeurd is die avond. Mijn man ligt in het ziekenhuis in coma, met een enorme blauwe plek op zijn hoofd. We hebben hem op de grond voor het hek gevonden…”.
Mijn mond viel open van schrik.. de uitgesproken woorden van de vrouw herhaalde ik steeds in mijn hoofd. Ziekenhuis… hij ligt in coma…. enorme blauwe plek op zijn hoofd….
Ik wist niet zo goed wat ik ervan moest denken. Langzaam begon ik dingen te verzinnen wat er gebeurd kon zijn… De rare gil die ik had gehoord kon dus van de boswachter zijn geweest, maar ook van het beest dat bijvoorbeeld tegen het hek was aangeknald. Stel dat de boswachter nét het hek dicht deed, en het beest er met een enorme vaart tegen aan knalde, dan zou het ijzeren hek misschien met een grote klap tegen het hoofd van de boswachter zijn geknald… dat zou de grote blauwe plek verklaren. Dat hij in coma lag.. kon zijn door de harde klap tegen zijn hoofd?
Ik wist het niet..Het beest kon nog in het bos zijn, maar het beest kon ook vrij rond lopen.. Ik wist niet of het hek echt dicht had gezeten, dus dat het beest opgesloten zat. Aan de ene kant zou ik dat denken omdat de boswachter geen verdere verwondingen had als bijvoorbeeld bijtwonden. Maar ja, het kon ook zijn dat het beest geschrokken was en daarom de boswachter met rust had gelaten. Ook kon het zijn dat het beest mij zocht… en niet een ander mens… Ik had immers het ‘beest’ verstoord door in de geheime gang te komen.
Ik wist niet meer wat ik moest denken, ik wist zelfs niet eens óf het wel een beest was, ik had het namelijk nog nooit echt duidelijk gezien…
“Hallo?, meisje?,” klonk het aan de andere kant al twee keer. Opeens drong het tot mij door dat de vrouw nog aan de telefoon was. “Ja hallo?”, zei ik rustig. “Heb jij misschien wat gezien meisje? We weten namelijk niet wat er gebeurd is omdat mijn man in coma ligt,”zei de vrouw hoopvol.

bedacht mij dat ik nog helemaal geen ACHTERNAAM voor Anne verzonnen had vond dit wel grappig! wist anders echt niets...

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 22:47

mwa... ik wacht op nog een stukje!!!!!
Wel hele grappige naam

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 22:49

weer een heel leuk stukje
ben echt benieuwd wat "het beest" nou is.. en of het idd wel een beest is of bijvoorbeeld iemand die die zalfjes enz maakt..
en wat het zwaard nou voor doel heeft,,, ben erg benieuwd naar het vervolg

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 23:07

maar anne had het hek toch dicht gedaan met haar gave of ben ik nou gek

Sissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 00:45

Anne Poester
Wie Assepoester...Hahahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 01:19

Allejezus! Wou om half 12 naar bed gaan, denk nog ff snel stukkie
van een verhaal lezen... Ehm, nu dus klaar
Maarre nu kan ik niet meer slapen denk ik
Nee echt supergoed geschreven man, krijg er kippenvel van!
Ben zeker fan van dit verhaal!!!

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 14:23

meisjj schreef:

Dat dacht ik ook maja boeiend Het is weer een super stukje! Ik ben gestopt met de andere verhalen lezen, jouwe is stukke beter Ik ben toch benieuwd wat dat beest nou is en of de ogen van anne gaan verslechteren

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 14:53

hahaha assepoester?

Faux

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 15:01

leuke naam indd goed stukkie weer!! Schrijf maar snel verder

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 15:22

Iris_panta schreef:
meisjj schreef:

STUKJE OUD VERHAAL VOOR VERDUIDELIJKING

"Een donkere grote vlek zag ik bewegen tussen de bomen die nu niet meer zo dicht bij elkaar stonden. Snel dacht ik aan het open hek en duwde hem met een enorme vaart dicht, het hek kwam tegen de bukkende boswachter aan waardoor hij achterover viel op de grond. Doordat ik al moe was en me niet zo goed kon concentreren, miste ik ook nog kracht dus ik wist niet of het hek echt wel helemaal dicht zat. "

het hek was misschien niet in het slot geklikt, en als het niet in het slot geklikt zat, kon het hek weer open knallen door een enorme vaart van het 'beest'...
Net zoals je zelf een deur in huis een duw geeft kan het zijn dat hij niet écht dicht klikt, maar dat de deur iets tegen de deurpost aan klapt.

NAja lastig uit leggen maar het hek zat waarschijnlijk nét niet in het slot
Nu ga ik weer verder schrijven....

litatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 15:54

"Een donkere grote vlek zag ik bewegen tussen de bomen die nu niet meer zo dicht bij elkaar stonden. Snel dacht ik aan het open hek en duwde hem met een enorme vaart dicht, het hek kwam tegen de bukkende boswachter aan waardoor hij achterover viel op de grond. Doordat ik al moe was en me niet zo goed kon concentreren, miste ik ook nog kracht dus ik wist niet of het hek echt wel helemaal dicht zat.

het is natuurlijk haar schuld dat die boswachter in coma ligt...
dat zal ook niet zo best zijn

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:32

litatjuh schreef:
"Een donkere grote vlek zag ik bewegen tussen de bomen die nu niet meer zo dicht bij elkaar stonden. Snel dacht ik aan het open hek en duwde hem met een enorme vaart dicht, het hek kwam tegen de bukkende boswachter aan waardoor hij achterover viel op de grond. Doordat ik al moe was en me niet zo goed kon concentreren, miste ik ook nog kracht dus ik wist niet of het hek echt wel helemaal dicht zat.

het is natuurlijk haar schuld dat die boswachter in coma ligt...
dat zal ook niet zo best zijn

dit bedoelde ik met dat zij het hek toch dicht gedaan had
dat het dus eigenlijk haar schuld was

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:59

ik snap het nie zo goed eigelijk...'
kwam dat hek tegen zn voorhoofd aan dat die zo achterover viel ofzow

xxPatriess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:05

ja;) denk het wel suusapluus;)

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 15:43

oww ik snap het
hoop snel op meer
hihi ik vind die naam wel cool
woooo datlijk gebeurt er net als in die droom maar dan dat ronan daar bijna dood zit hihi aah neej dat is zielig

Baileys_22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:51

ik snapte het niet in het begin leek wel of het door elkaar ging! (kwa dromen of niet)

maar naar nog een keer lezen heb ik het helemaal door!

ga zo door je schrijft echt super,

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 17:40

Sorry dat ik niet eerder heb geschreven maar als je op bokt neust.. dan gaat de tijd erg snel...

Tja, dacht ik, ik wist ook niet precies wat er gebeurd was. Ik zou dus een ‘normalere versie van de waarheid vertellen. Uit spanning zat ik met mijn vingers door mijn losse haar heen te draaien. Wat ik niet wist, was dat er hierdoor steeds meer haren uitvielen tijdens het praten tegen de mevrouw.
“Nou, ik heb de boswachter wel gezien gisteravond,” begon ik tegen de mevrouw die aandachtig luisterde. “Uhm, had de boswachter ook bijtwonden?,“ vroeg ik voorzichtig.
“Hoe bedoel je dat?”, zei de mevrouw geschrokken,” mijn man had wel wat rare krassen over zijn gezicht en op zijn arm, maar of dat bijtwonden waren weet ik niet. We gingen er vanuit dat het kwam door de takken of het hek. Maar hoe bedoel je bijtwonden?”.
“Een grote hond of een ander beest wat ik niet duidelijk heb gezien, hoorde ik in het bos rennen richting het hek,” zei ik gespannen,” misschien is dat beest tegen het hek gerend en heeft het hek of het beest, de boswachter omver geduwd en is hij daardoor verkeerd terecht is gekomen, maar ik weet het niet zeker.”

“Zou kunnen,” zei de vrouw, “mijn man had het erover dat hij ook een silhouet of een schaduw van een redelijk groot beest eerder in het bos had gezien, maar omdat het schemerig was had hij het niet goed kunnen zien. Hij vertelde mij dat hij dacht aan een groot mannetjes wildzwijn omdat hij geen ander beest kent met die omvang in deze buurt. Een poema of wolf vind je niet in Nederland. Hij had rond acht uur door zijn mobiel gezegd dat hij het bos ging afsluiten en vertelde hij mij dat hij over een uurtje thuis zou zijn. Twee uur later, rond tien uur maakte ik mij zorgen en belde ik de politie die hem een half uur later bewusteloos aantrof bij het hek. ”
Een diepe zucht klonk uit mijn mond, ik snapte wel waarom de vrouw zo openhartig was naar mij toe.. ik was waarschijnlijk de enige getuige. Ik hoopte niet dat de boswachter zou overlijden. Hoe erg de boswachter er aan toe was wist ik niet, maar als het ernstig was zou het eigenlijk mijn schúld zijn, omdat ik die geheime gang had geopend waardoor het beest vrij kwam.
“Zou de zalf ook helpen bij iemand die in coma ligt?,” vroeg ik mij af. Meteen dacht ik eraan dat ik de zalf niet meer mocht gebruiken van mijzelf omdat ik eerst moest zien of de wond van Ronan wel goed bleef.
“Wat erg voor u,” zei ik zachtjes tegen de mevrouw, “als ik verder nog kan helpen kunt u mij altijd bellen.”

We zeiden gedag en ik hing op. Gedachten van een enorm wildzwijn, poema en een wolf gingen door mij heen. Even rilde ik, nu zou ik nog meer op mijn hoede zijn, nu ik wist dat de boswachter wel wat was overkomen. Het leek erop dat het beest hem niet echt had aangevallen, anders had hij wel flinke bijtwonden gehad. Krassen had hij wel gehad in zijn gezicht en op zijn arm.
Eigenlijk voelde ik mij nu nog beroerder dan vóór het telefoon gesprek. Vandaag zou ik wel netjes in de bak gaan rijden, ik wilde geen wildzwijn of ander raar beest tegen komen in het bos!
Met Ronan zou ik vanmiddag wel gaan kijken in het huisje, misschien was het beest nu wel in de buurt of keek het naar mij. Met koude rillingen die over mijn rug liepen keek ik vlug om mij heen de schuur door. De schuur had maar één deur, dus het beest kon niet binnen zijn en anders hadden de paarden mij al lang gewaarschuwd. Er was wel een soort raampje bij het dak voor de frisse lucht, maar zo hoog kon geen enkel beest springen dacht ik. Rustig liep ik weer naar Lady en haalde haar uit stal en zette haar vast aan de muur.
Om borstels te pakken liep ik naar mijn kast.
“Wat was dat nu? Hier op de grond?”, dacht ik geschrokken. Een vervelende warmte kroop in mijn lichaam, alsof ik betrapt was op iets heel ergs. Er lagen allemaal lange haren op de grond in boogjes… “mijn haar!,” dacht ik geschrokken. Toen het tot me door drong hoeveel haar er op de grond lag, rende ik naar de oude spiegel die aan de muur hing achterin de schuur. Het knopje van het licht drukte ik in en zag dat het licht de spiegel belichtte. Mijn gezicht zag ik met grote geschrokken ogen, van de voorkant zag ik niet veel verschil, mijn haar leek normaal langs mijn gezicht te hangen. Toen ik mijn hoofd iets naar beneden draaide zag ik een kalige kruin. Mijn haar leek veel dunner op mijn hoofd. Snel draaide ik mijn hoofd iets opzij in de spiegel en zag dat het overal iets dunner leek.
Even was ik bang dat je haar ook uit kon vallen door angst. Geschrokken pakte ik mijn haar vast en maakte ik er een staartje van, ik voelde dat het een dunner staartje was dan een paar dagen geleden. “Ohjee,” dacht ik geschrokken,” zou het zalfje dan toch hele vervelende bijwerkingen hebben na een week?”.
Ik zuchtte eens diep en keek nog eens naar de spiegel. Op het eerste gezicht viel het nog niet zo heel erg op. Een hoedje zou ik moeten dragen, dan was het nog niet echt te zien. Peinzend dacht ik aan het lege potje zalf.
In het huisje móést ik vanmiddag een nieuw potje zalf vinden zodat ik vanavond nog mijn haar kon inzalven.

Nou moet ik echt naar mijn paard!!

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 18:09

super stuk! maar er zat toch nog een heel klein beetje zalf in dat potje? of ben ik nou gek

Baileys_22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 18:10

mooi wacht met spanning op de rest

maak er een boek van joh

dan heb je hier alvast 1 koper lol

x_Irisje_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 19:00

en hier de tweede Hoe je het doet weet ik niet maar je houd het spannend, erg knap Ben tog benieuwd of ze nog meer zalf vind, en zo niet, wat er dan gebeurd!

NN44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:39

hehe hier de derde ik vind het echt een super verhaal! ( heb ik onderhand al 10 x gezegt maar het blijft een goed verhaal) het blijft spannend. je zou er inderdaad zo een boek van kunnen maken!

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:43

ooo ik was het topic een tijdje kwijt en heb heel veel ge mist zie ik er zittne weer super stukjes bij hoor!

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:47

en hier de vierde
k hoop voor der dat ze nieuwe zalf vind ( of juist niet want miss wordt ze dan helemaaaala kaal zouw wel cool zijn ) maarjaa miss staat dat beest dan wel opeens achter haar bij de paardjes en laat haar heel erg schrikken en dan en dan en dan valt ze flauw en dan is alleen ronan er nog en die slaat hem zo in elkaar...En dan is het beest dood en blijkt het een een wolf en een zwijn en een beer in1 te zijn... lol en dan eindigt alles weer gelukkig alleen anne heeft een trauma aan het bos

of of of of... anne die zit zo met haar hand in het kastje te graaien naar 'n potje en dan pakt dat beest haar hand die in het kastje zit, want dan zit dat beest in een ruimte achter het kastje enz.. snapje en dan wordt ze meegetrokken in het kastje en dan ziet ze sara bijna dood zitten en nog iemand sara haar broer namelijk.. en dan gaat dat beest hun levend opeten en onder tussen is ronan al op ronan weg gereden op lady en bandit laat hij staan ( want hij akan niet op 2 paarden tegelijk rijden) en die word dan ook opgegeten en als ronan thuis is gaat hij bellen naar het ziekenhuis en dan komt de politie en ambulance naar het huisje. En niemand wist dat het huisje bestond...En toen werd die onderzocht en toen vonden ze die mensen en alleen anne komt bij die boswachter in de kamer want hun is allebij het zelfde overkomen en toen gingen ze praten ( terwijl ze alf opgegeten is ) en dan kotst ze haar eten uit door haar neus...En opeens dan schrikt die bos wachter want hij ziet een silhouet (ofzo) in de deur opening staan van hun kamer, en dan gaat hij dokter robin opeten en die ligt ook in zo'n bed tussen anne en de boswachter en dan gaat het beest naar een andere kamer en op een gegeven moment ligt het kamertje van opgegeten-mensen hellemal vol en dan zijn de politie en alle andere mense het huisje aan het onder zoeken maar dat vind het beestje niet leuk en dan het het kamertje nog voller :p

ik ben bandit vergeten : daar is alleen nog maar een skelet van over aaaaaaag

hihi njaaaaaaa ik ken wel heeeeel veel praten maarja dar heb je tog nix aan ik heb een beetje lolbuitje vandaag dus dar moet je maar niet op letten mij fantasie ging een beetje in zn werking

een groot boek moet je ervan maken maar dan bedoel ik niet een a-viertje maar ja jij zou het wel zo vol kunnen krijgen hihi

bliksempie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:10

wow wat spannend zeg zit met vierkante ogen te kijken:P ik hoop dat er gauw weer een stukje komt!