klein stukje.. 
Als het kan zou ik haar daar snel weghalen!” “Lijkt me een goed idee. Ik zal zo eerst wel even aan mijn moeder vragen. Misschien is het allemaal een beetje gehaast, maar ja. Ik heb ook geen zin om nog naar Rob te gaan. Ga je mee naar mijn moeder?” “Is goed.” Marleen en Jessy pakken hun fiets en fietsen weg. Als bij Marleen haar huis aankomen, zetten ze hun fiets tegen de muur van het huis en lopen naar binnen. “Mam, ben je thuis?” “Ja Marleen, ik ben boven.” Marleen en Jessy trekken hun rijlaarzen uit en lopen de trap op. Marleen haar moeder staat voor de spiegel haar haar te doen. “Hoi mam.” “Dag Marleen en Jessy.” “Dag mevrouw de Jong.”
“Mam, heb je even tijd?” “Jawel, wat is er?” “Het gaat over Sjors.” “Wat, is er iets ergs gebeurt Marleen?” “Nee mam, rustig nou maar. Ik wil haar graag ergens anders hebben.”
“Waarom dat?” “Nou kijk, die man daar, Rob, is echt raar. Ik moet me afmelden als ik weg ga, en van hem mag ik niet naar andere boerderijen.” “Wat is dat voor raars? Ik zal eerst eens even met die man praten.” “Ach mam, toe nou. Kunnen we Sjors niet gewoon bij de familie Kempers zetten? Ik ken die mensen van die andere boerderij helemaal niet, en ik mag ze ook niet. En ik vind het ook veel gezelliger bij de familie Kempers.” “Nou ja, ik zal het er even met papa over hebben.” “Dank je mam.” Marleen en Jessy lopen weer naar beneden en pakken een glas cola. “Misschien kunnen we nog even naar Sjors? Heb je daar wel zin in?
Ik moet namelijk nog wel vandaag naar haar toe.” “Natuurlijk wil ik mee! Ik moet Sjors toch een keer zien!” “Gaaf zeg!” Marleen en Jessy nemen nog een koekje en trekken hun laarzen weer aan. Dan pakken ze hun fiets en fietsen richting Sjors. Als ze het terrein op komen fietsen, zien ze dat de auto van Rob weg is. “Mooi zo, hebben we van hem geen last.”
Marleen loopt voor Jessy uit naar Sjors haar stal. “Dag meid, heb je me ook gemist? Wat lig jij in een vieze box? Ik dacht dat ze hier zouden uitmesten als ik niet kwam. Lekker gaat dat hier zeg. Ik zal eerst maar even uitmesten. Heb je vandaag zin om stil te staan?” Marleen haalt Sjors uit haar box en zet haar vast. “Wil jij bij haar blijven staan Jessy?” “Natuurlijk, moet lukken toch.” Marleen pakt de mestvork en loopt richting de box van Sjors. Plots steigert Sjors en de ketting breekt. Marleen krijgt een trap in haar maag en valt op de grond. Dan wordt het zwart voor haar ogen, en ze hoort Jessy nog net gillen.
Wordt het wel een beetje spannend?