[Verhaal] Nog Titelloos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Rowanlover

Re: [Verhaal] Nog Titelloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 17:46

het is af ik heb alles gelezen!!
en ik ben je nieuwe fan !!
haha wel laat maar toch nog een fan erbij!
ik ben trouwens 14 bijna 15 en vrouwelijk,,
en als naam weet ik eigelijk ook niks en als je nou iets doet zoals ''het normale leven ofzo?''want het is wel nog best normaal maar er zitten apartere stukken in ,, achja laat maar ik weet ook niks maar in ieder geval ik wacht op een volgend stukje !
xxxx rowanlover

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 07:48

Tadaaaa! Nieuw stukje (ik hoop dat het ergens op slaat, ik ben nogal moe ):
Citaat:
Sandra liep langzaam naar haar fiets. Ze had geen zin om naar huis te gaan, maar ook geen zin om op school te blijven. Ze wilde weg, maar waarheen? Sandra had een vreemd gevoel. Ze kon wel janken, maar tegelijkertijd leek dat ook zo overbodig. Sandra zocht haar sleutel op en stak deze langzaam in het slot. Ze draaide haar fiets om en stapte op. Heel sloom fietste ze weg. Ze had nergens zin in, nergens behoefte aan. Ze voelde zich depressief, maar leek dat tegelijkertijd een nutteloos gevoel te vinden. Al dat gedenk van de laatste tijd, dacht ze, wat schiet ik er mee op? Ze wilde even niets meer denken; even niets meer doen. Haar gedachten maakten haar alleen maar in de war. Sandra ging expres de verkeerde kant op en eindigde uiteindelijk bij een park waar ze nog nooit was geweest. Het was er rustig en stil. Ze ging zitten op een bankje en keek naar een paar eendjes die in het vijvertje zwommen. Wat hadden die eenden een makkelijk leven. Ze konden zo zorgeloos zijn. Sandra wilde dat ook, maar wist dat dat niet kon. Ze begon weer over dingen na te denken. Haar gedachten begonnen haar weer te plagen. Ze scheen echt niet te kunnen stoppen met denken.
Op eens kwam er iemand naast haar zitten. Sandra schrok op. Het was een oude man, die zich duidelijk al een tijd niet gewassen of geschoren had. Hij was zo te zien dakloos. Sandra had het gevoel dat ze nu eigenlijk bang moest zijn, maar voelde geen angst. ‘Hallo meisje.’ zei de man. ‘Dag Meneer.’ zei Sandra zachtjes. ‘O nee,’ zei de man, ‘ik ben geen meneer meer. En dat hoef ik ook niet te zijn. Het leven is veel interessanter als je dat niet bent.’ Sandra keek de man verbaasd aan. Ze vroeg zich even af of ze wel begreep wat hij bedoelde. Bedoelde hij dat de mens van tegenwoordig zo’n onbelangrijk leven leidde? Ze wist het niet. Ze wilde er ook eigenlijk niet over nadenken. ‘Ach meneer,’ zei ze, terwijl ze haar hoofd weer naar hem toe draaide, ‘het zal ...’ De man was verdwenen. ‘Wel.’ Het zal wel, dacht Sandra. Inderdaad, het zal wel! Dat wordt mijn nieuwe instelling. Dat moet ik eens wat vaker denken. Het zal wel. Sandra stond op en pakte haar fiets. Ik ga mooi naar huis, dacht ze, en daar ga ik lekker niks doen.

En ik had nog een ideetje voor een titel: (de) grijze massa.
Dit kan dan slaan op haar brein dat haar steeds aan het denken zet, maar ook aan alle mensen die in de doos zitten die zeg maar niet een kleur hebben, geen duidelijk verschil met de rest ofzo.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 08:05

Mooi stukje, ik vind dat hij zeker wel ergens op slaat.
'Grijze massa' vind ik een mooie titel, maar dan voor de mensen in de doos. Want in haar hoofd is het juist níet leeg..

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 08:53

ik vind het weer een mooi stukje hoor!!
en ik vind "(de) grijze massa" ook wel een goede titel!
wanneer komt t volgende stukje?

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 08:54

Jettie schreef:
Mooi stukje, ik vind dat hij zeker wel ergens op slaat.
'Grijze massa' vind ik een mooie titel, maar dan voor de mensen in de doos. Want in haar hoofd is het juist níet leeg..

dat slaat dan toch op haar hersenen in haar hoofd... dan is het toch niet leeg.. of zie ik t nu verkeerd?

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 09:21

aux: Bij 'grijs' krijg ik zo'n gevoel dat het helemaal leeg is in je hoofd ofzo. En dat je niet goed meer kunt nadenken. Maarja, je hebt gelijk, ze is heel onzeker enzo en zit over alles in, maar ze denkt wel na..

Pff, ik ben vaag.

_nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 11:03

ook goed stukje
de grijze massa lijkt mij ook wel goede titel

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 18:49

Ik dacht dat grijze massa een uitdrukking was voor hersenen, of is dat alleen maar in mijn omgeving zo?

Anneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:06

Hey, ik heb je verhaal net ondekt en ik heb alle stukjes in Word geplakt en heb het dan ook in 1 ruk uitgelezen (kben nogal een boekenwurm ). Ik vind het echt een bangelijk verhaal, doe zo verder en ik wacht al (zoals vele andere) met spanning op het volgende stuk of volgend verhaal?
Groetjes Anneke

Rowanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 22:35

supertygetje schreef:
Ik dacht dat grijze massa een uitdrukking was voor hersenen, of is dat alleen maar in mijn omgeving zo?

daar ben ik het eigelijk ook wel mee eens maarja ik weet het ook niet,

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 22:48

supertygetje schreef:
@ Eve_lien: Zestien en volgend jaar 6 VWO? Betekent dat dat je bijna jarig bent of dat je heeel slim bent. Als black box nou geen tweede betekenis had was hij best mooi!

Ik denk beide niet .

Maar eh; wat betreft die titel..
De grijze massa klinkt weer zo.. negatief.
Terwijl het toch positiever wordt...
Hmm.
Ordinary people 't eerste wat er in me opkomt.
Misschien iets met.. zwart / wit.
Ach weetje; grijze massa is wel mooi..
En je laatste stukje ook
'Het zal wel' . . ik hou van die uitspraak.

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 23:07

Jeej nieuw stukje!
Leuk met die man die verdwenen is, ik vond het een beetje 'Joan of arcadia' achtig dat laatste, wel leuk!
Grijze massa klinkt ook goed!
je kunt het ook de titel 'Het zal wel geven' vind ik ook een hele leuke uitspraak

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 00:42

Ja Kippesoep, vond t ook wel wat weg hebben van Joan of arcadia Verder.. mooi stukje hoor! de grijze massa.. is eigenlijk wel een mooie titel!

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 08:08

Sorry, vandaag weer ff niks. (Lees anders het verhaal van orchideetje (of -juh?)

Ja, dat met die man dat kwam ineens ff in me op, dus daarom had ik ookal zoiets van, "slaat dit eigenlijk wel ergens op?"

Misschien geef ik het wel gewoon geen naam. Hoewel ik grijze massa toch wel mooi vind. Ook zo lekker mysterieus. Hmmz. Ik weet het niet. Ordinary people is ook wel mooi, ja!

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 09:08

supertygetje schreef:

ja dat gebruiken ze hier ook als uitdrukking voor hersenen...

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 11:00

Jeej! Je hebt een nieuwe fan erbij hoor! Ik heb het in 2x gelezen. Gisteravond was ik moe, maar vanochtend meteen achter de computer gekropen want ik MOEST verder lezen! *Wacht op een nieuw stukje!*

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 20:43

*benhet verhaal nog ana het lezen*

Heb tot pagina 7 geleze, en tot daar is het echt super,..

De rest moet ik dus nog evenlezen,..
*gaat straks weer veder met lezen*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 21:36

Gaaf nieuw stukje ga zo door .

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 05:44

@ aux: Mooi zo. Dan heet het verhaal bij deze: Grijze Massa
@ Jennyzz: Welkom! Bedankt voor het compliment ook.
@ suusje26: Bedankt! Ik hoop dat je de rest net zo mooi vindt. Veel plezier nog met lezen.
@ r00z: Dankjewel.

Nieuw stukje:
Citaat:
Gedurende de volgende twee weken begon Sandra steeds meer in te zien dat ze de juiste beslissing had gemaakt. Ze begon te wennen aan haar nieuwe leven en verlangde steeds minder vaak terug naar haar oude leven. Chris en zij werden ook steeds closer. Ze vertelden elkaar steeds meer en begonnen het ook steeds gewoner te vinden om over alles te praten. Sandra begon eindelijk het gelukkige leven waar ze van gedroomd had te leven.
Maar toch was het niet honderd procent geweldig. Het was negen-en-negentig procent geweldig, maar niet honderd. Vooral als ze ’s avonds moe in bed lag realiseerde Sandra zich dat er toch nog een leegte was. Er was een plekje in haar leven wat niet gevuld was.
’s Ochtends, als ze weer helemaal uitgeslapen was, voelde ze deze leegte niet zo sterk meer. Ze werd blij wakker en had elke dag weer een goed humeur. Haar moeder zag het verschil ook. Ze merkte dat haar dochter plezier in het leven had en zich geen zorgen maakte om dingen die eigenlijk niet belangrijk waren. Sandra voelde zich de hele dag lekker, waardoor ze zelfs energie vond om serieus aan haar huiswerk te werken. Vroeger stond haar hoofd daar nooit naar.
Maar toch, er was tóch die leegte. Eerst begreep Sandra niet wat er in die leegte hoorde. Later dacht ze dat het misschien de dingen waren die haar vroeger gelukkig maakte. Pas toen ze op een woensdagavond achter de tv belandde begreep ze het. Terwijl ze langs alle kanalen zapte, op zoek naar een leuk programma, kwam ze langs een zender waar een reclame over een nieuwe soort foundation was. Het was het soort reclame dat ongeveer een uur duurt en telkens weer dezelfde of soortgelijke filmpjes laat zien. De foundation zelf kon Sandra niet schelen, maar toch bleef ze kijken. Het maakte haar ook niet uit dat deze ‘beter dan welke dan ook’, ‘niet te koop in de winkel’ en ‘nu voor maar 69,95’ was. Ze had gewoon iemand nodig om dit soort dingen mee te delen. Ze had al bijna een maand niet over make-up, jongens, of enig ander iets waar meiden graag over kletsen gepraat. Ze had een vriendin nodig. Een vriendin om de leegte in haar leven te vullen. Sandra zuchtte en keek op de klok. Het was half twaalf. Ze moest maar eens naar bed gaan. Toen ze uiteindelijk in haar bed belandde probeerde ze zichzelf er van te overtuigen dat ze zich morgen vast weer fijn zou voelen, en dat ze zich nu alleen maar zo voelde door vermoeidheid.

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 08:55

weer een goed stukje!!
ben weer benieuwd naar t volgende ..

_nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 09:17

ja heel goed stukje

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 14:53

okeeej ik heb vandaag alle stukjes gelezen! (met onderbrekingen, dat wel ) Leuk verhaal! Met mij in de hoofrol! Haha okeej, me naam dan En Kevin, die ken ik ook! Leest best grappig
Ben ook zeer benieuwd naar de rest van het verhaal!
Ben trouwens ook vrouwelijk, 17 jaar.

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 18:13

Jeej! Leuk leuk leuk weer!

Wanner weer nieuw stukje?!

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 19:15

Zo heb eindelijk alles uitgelezen, en het is een super verhaal, alle stukjes passen goed bij elkaar,..

Haha, ik moest wel lachen toen je een paar blz. terugzei dat het bijna ui was,.. mara het gata nog steeds veder,.. toch?

In ieder geval, ik wacht al op het volgende stuk(je)

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 22:32

Aah, weeral 2 leuke stukjes!
ik wacht ook op het volgende stukje, echt een superverhaal!!!!