Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik vind zowel je kleur- als je zwart/witversie mooi. Het enige wat ik had gedaan, zeker bij de zwart/witte, is de hooglichten uit het schuim op het water gehaald. Bij je kleurenversie had ik de waterplassen op de onderste rots wat donkerder gemaakt zodat er wat meer definitie in komt.
) zo een mooi geheel vormen met de rotsen qua kleur. 
Je hebt het er goed vanaf gebracht hoor! Ik had zelf aan de linkerkant wat meer rots overgelaten, zodat het toch een beetje in verbinding blijft staan met de rotsen beneden, maar verder vind ik je bewerking geslaagd! Ook hier vind ik de ‘glow' rondom de rots bijdragen aan he beeld. 
Ik ben echt onder de indruk, zeker na je correctie! Ook hier vind ik het onwijs leuk om te zien hoe zo’n ogenschijnlijk simpele foto zoveel inspiratie teweeg heeft gebracht bij je. En nu wil ik ook een Nintendo Switch. En Zelda. :’)
Je benadering vind ik wel heel leuk geworden! Net als bij enkele anderen, had ik de hooglichten in het schuim wat omlaag gehaald, en ook de plassen op de platte rots wat donkerder gemaakt. Ik vind dat je de belichting heel mooi hebt aangepast, zo met die lucht erbij en de zachte kleuren van deze ondergaande zon.
Ik zie in het water ook nog wat sporen van geel - ik denk dat je masker daar niet helemaal netjes aansluit. Wat ik wel heel mooi vind, is het contrast tussen de gele tint op de rosten en het blauw in de achtergrond. Ook de subtiele overgang tussen zee en lucht vind ik mooi gedaan!
Ik vind het heel mooi om te zien hoe de rotsen en het paard allemaal binnen hetzelfde kleurenpalet vallen en hoe dat mooi afsteekt tegen de blauwe achtergrond.
Verder wel een mooie bewerking! Ik vind het contrast in de rots links en de kleurtonen heel mooi. Ook bij jouw bewerking had ik de exposure van de plassen op de platte rots wat omlaag gehaald. Het schuim heb je wel heel netjes gedaan!
Lipydo schreef:Dankjewel voor de mooie feedback Mkango!
@ Suzanne_k:
Mini Roodkapje en de grote boze wolf![]()
Vind hem al best goed gelukt! Verhoudingen niets op aan te merken. Om het realistischer te maken: kijk eens naar hoe het licht valt op de hond. De hond heeft een zogeheten ‘haarlichtje’, waardoor de zon rechts achter schijnt. Het licht op het meisje komt alleen van voren. Deze smoelen dus niet met elkaar. Je zou een haarlichtje kunnen maken langs het meisje, en het licht van voren wat dempen. De hond kan je eventueel ook nog wat oplichten, zodat ze beiden wat licht van voren hebben.

, ik kon dus geen andere tool vinden dan clonen om het tuigje weg te werken. Waar hebben jullie dat tuigje mee weggewerkt?
Bellatrix schreef:Ik had dat hele tuigje helemaal niet gezien.
tabaflab schreef:Bedankt Marlies, ik kon dus geen andere tool vinden dan clonen om het tuigje weg te werken. Waar hebben jullie dat tuigje mee weggewerkt?

Halster wegwerken lukt me nog niet, of nja daar heb ik ook gewoon te weinig geduld voor
Maar persoonlijk vind ik het touw ook wel wat hebben
Lightroom is best oké voor 'spot removal' maar voor wat complexere dingen is het niet afdoende.
Enige wat ik daar vaak mis is de mogelijkheid om de clone stempel te draaien.