[FB]My photo, your edit.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:53

Super gave foto! deze ronde doe ik ook eens mee :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:16

Allereerst wil ik even zeggen dat ik het ontzettend leuk vind om de verschillende benaderingen van iedereen te zien, en hoe deze foto mensen heeft geïnspireerd om er een hele manipulatie van te maken, heel leuk! Ik voel me wel een onwijze muggenzifter met de commentaren, want al met al vind ik de resultaten heel erg mooi. :j

Selina
Allebei heel erg geslaagd! :D Ik vind zowel je kleur- als je zwart/witversie mooi. Het enige wat ik had gedaan, zeker bij de zwart/witte, is de hooglichten uit het schuim op het water gehaald. Bij je kleurenversie had ik de waterplassen op de onderste rots wat donkerder gemaakt zodat er wat meer definitie in komt.

Senas
Mooie sfeer heb je neergezet! Eigenlijk weinig op aan te merken. Ik vind de kleuren erg mooi, leuk dat je de horizon (zo te zien) wat verlaagd hebt en ook de ‘glow' rondom de rots past erbij!

Liselot
Wauw, ook heel gaaf! Ook in jouw bewerking had ik de hooglichten in het schuim wat omlaag gehaald zodat er wat meer definitie in komt, maar ik vind hem desondanks erg mooi. Mooie kleuren ook vooral!

8nnemiek
Haha, de rotsen waren niet zó groot, maar wel heel erg leuk dat ik je hiertoe heb geïnspireerd! Ik vind de ‘teal and orange’ kleuren heel geslaagd, ook omdat de poppetjes ( :+ ) zo een mooi geheel vormen met de rotsen qua kleur. :j

Joy_Mennings
Wat vond je er precies lastig aan? Gewoon uit interesse. :) Je hebt het er goed vanaf gebracht hoor! Ik had zelf aan de linkerkant wat meer rots overgelaten, zodat het toch een beetje in verbinding blijft staan met de rotsen beneden, maar verder vind ik je bewerking geslaagd! Ook hier vind ik de ‘glow' rondom de rots bijdragen aan he beeld. :j

aeckker03
Tja, wat moet ik ervan zeggen. :)) Ik ben echt onder de indruk, zeker na je correctie! Ook hier vind ik het onwijs leuk om te zien hoe zo’n ogenschijnlijk simpele foto zoveel inspiratie teweeg heeft gebracht bij je. En nu wil ik ook een Nintendo Switch. En Zelda. :’)

Binau
Wat maakte het voor jou lastig? :) Je benadering vind ik wel heel leuk geworden! Net als bij enkele anderen, had ik de hooglichten in het schuim wat omlaag gehaald, en ook de plassen op de platte rots wat donkerder gemaakt. Ik vind dat je de belichting heel mooi hebt aangepast, zo met die lucht erbij en de zachte kleuren van deze ondergaande zon.

Suzanne_k
Mooie, beetje vintage feel heb je hem gegeven! Wat ik met name jammer vind, is dat het schuim van het water helemaal uitgebeten is. :o Ik zie in het water ook nog wat sporen van geel - ik denk dat je masker daar niet helemaal netjes aansluit. Wat ik wel heel mooi vind, is het contrast tussen de gele tint op de rosten en het blauw in de achtergrond. Ook de subtiele overgang tussen zee en lucht vind ik mooi gedaan!

Lipydo
Briljant! :D Ik vind het heel mooi om te zien hoe de rotsen en het paard allemaal binnen hetzelfde kleurenpalet vallen en hoe dat mooi afsteekt tegen de blauwe achtergrond.

BoschA
Het eerste wat me opvalt, is de scheve horizon - die had even rechtgetrokken mogen worden. :D Verder wel een mooie bewerking! Ik vind het contrast in de rots links en de kleurtonen heel mooi. Ook bij jouw bewerking had ik de exposure van de plassen op de platte rots wat omlaag gehaald. Het schuim heb je wel heel netjes gedaan!

Dan hierbij mijn bewerking:
Afbeelding

Wat ik hier wilde, was uiteraard de bewegingsonscherpte in het water, maar ook een minimalistisch gevoel met veel verschillende structuren en texturen. Deze heb ik omgezet in zwart/wit, hoofdzakelijk omdat andere foto’s uit deze soort-van serie betere kleuren hadden, dus die hebben hun kleuren mogen houden. Waarom ik zo hamer op de hooglichten in het water omlaag halen, is omdat dat voor mij één van de belangrijkste aspecten van deze foto was: dat je ondanks de beweging nog steeds structuur en definitie ziet.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 12:54

Met deze foto uit mijn comfortzone gegaan en er een meisje ingeplakt. Hier ben ik heel slecht in om dit realistisch te krijgen, ben nu ook nog niet tevreden, maar weet niet wat er anders had gemoeten. Qua sfeer geprobeerd het een beetje mysterieus te krijgen. Hopelijk heeft iemand hier de gouden tip voor dit soort bewerkingen.
Afbeelding

Lipydo

Re: [FB]My photo, your edit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 14:18

Dankjewel voor de mooie feedback Mkango!

@ Suzanne_k:
Mini Roodkapje en de grote boze wolf :D

Vind hem al best goed gelukt! Verhoudingen niets op aan te merken. Om het realistischer te maken: kijk eens naar hoe het licht valt op de hond. De hond heeft een zogeheten ‘haarlichtje’, waardoor de zon rechts achter schijnt. Het licht op het meisje komt alleen van voren. Deze smoelen dus niet met elkaar. Je zou een haarlichtje kunnen maken langs het meisje, en het licht van voren wat dempen. De hond kan je eventueel ook nog wat oplichten, zodat ze beiden wat licht van voren hebben.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 16:01

Lipydo schreef:
Dankjewel voor de mooie feedback Mkango!

@ Suzanne_k:
Mini Roodkapje en de grote boze wolf :D

Vind hem al best goed gelukt! Verhoudingen niets op aan te merken. Om het realistischer te maken: kijk eens naar hoe het licht valt op de hond. De hond heeft een zogeheten ‘haarlichtje’, waardoor de zon rechts achter schijnt. Het licht op het meisje komt alleen van voren. Deze smoelen dus niet met elkaar. Je zou een haarlichtje kunnen maken langs het meisje, en het licht van voren wat dempen. De hond kan je eventueel ook nog wat oplichten, zodat ze beiden wat licht van voren hebben.

Dank je wel, ik ga hier nog even mee spelen.

valiantS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:16

Wat een heerlijke foto om even mee te knutselen !

Afbeelding

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 01:36

Ik heb ook weer eens wat geprobeerd met de foto.
Afbeelding

gwennndolyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:02

EIndelijk weer eens even de tijd gehad om hier weer een kijkje te nemen.

Tuigje wegwerken ga ik een andere keer eens voor zitten of dat mij nog gaat lukken, maar voor nu zo gelaten.

Afbeelding

BoschA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 13:24

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:08

Ik heb de tijd een keer gevonden om mee te doen! :)

Afbeelding

Megane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 19:46

Wat een gave foto! Deze ronde ook weer even tijd gevonden om mee te doen :)
Niet meer toe gekomen aan het tuigje helaas

Afbeelding

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:26

Ik doe ook een keer mee, dit heb ik er van gemaakt :)

Afbeelding

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:55

Wat ontzettend leuk om te lezen dat er meerdere mensen waren die het echt een leuke foto vonden om te bewerken, bedankt! En ontzettend tof om te zien wat iedereen er mee heeft gedaan, en hoeveel verschillende varianten er zijn qua thema/kleuren/stijl. Aangezien ik zelf de feedback ook erg waardeerde van vorige mensen ga ik ook even iedereen van commentaar voorzien.

Hieronder nog de versie zoals ik hem heb bewerkt;
(op de een of andere manier toont ie bij mij in het topic heel "wazig/onscherp"? Je kan hem aanklikken voor de betere versie).
Afbeelding

Liselot, toffe bewerking en in het bijzonder de manier waarop mijn hond nu extra naar voren komt ten opzichte van de achtergrond.

Selina, mooie zachte tonen! Qua kleuren zou ik persoonlijk eerder kiezen voor óf nog “onnatuurlijker/fantasy” of meer natuurgetrouw (nu hier en daar erg rood (heide waar de zon op schijt) of juist erg groen(iets links van het midden naast de grootste boom).

8nnemiek, haha met recht over de top! Vind de “fairy lights” wel tof! En kuddos dat je de moeite hebt genomen het hele tuig weg te werken!

XxLiEsJuHhxX, ook mooie zachte kleuren! Ik denk dat hij nog mooier was geweest als de hond iets meer contrast had gehouden om er wat meer uit te springen. En snap heel goed dat je niet het hele tuig weg hebt gewerkt, maar even een clone-stamp over de opvallende clip was wel mooi geweest.

The_Cat, meer voor de natuurlijke look gegaan, ook tof! Voor mijn gevoel was net nog iets lichter mooier geweest, maar dit heeft ook zeker wat en het is natuurlijk ook net wat voor effect je wil bereiken!

Fris, toffe versie! Ook bijna een beetje fantasy achtig. En ook jij kodus voor het wegwerken van het hele tuig!

aeckker03, wat leuk, weer echt wat heel anders! Doet me bijna een beetje denken aan moderne sprookjes-animatie. De mist in combinatie met de vuurbloemen/vuurvliegjes maakt het heel mysterieus! Enige jammere misschien is dat het lichtpuntje in het oog is weggevallen.

Bellatrix zwart/wit, weer een hele andere keus! Voor mijn smaak is hij nu te “hard”/teveel verscherpt. Vooral de randen rond het hoofd gaan er zo bijna “jpg artifact” achtig uit zien.

Binau, mooie zachte kleuren heb je er van gemaakt! En kuddes voor het wegwerken van het tuig, netjes gedaan!

tabaflab, ik had zelfs nog nooit gehoord van DarkTable, maar vaak zijn die open source progamma’s wel wat werk om onder de knie te krijgen, ik kan me nog heel wat frustraties met Gimp herinneren haha! Ben zelf inmiddels overgestapt of Affinity. Niet helemaal gratis, maar met enige regelmaat 50% afgeprijsd (en dan voor €20~€25 te krijgen, levenslang in eigendom, verder geen abbo) en dat bevalt enorm goed. Allicht een tip!

Qua bewerkt is door de manier van de vacht clonen nu wel een hele lange hals ontstaan en er amper middenstuk overgebleven haha! Maar met een nieuw programma altijd lastig om uit te zoeken hoe en wat en wat weer een fijne werkwijze is ook!

Spikeandjax, mooie rustige bewerking! Het lichtje in het oog is wel net wat dichtgelopen nu. En zonder het hele tuig gelijk weg te werken had het al flink gescheeld als je alleen de clip had weggeclooned, die valt natuurlijk erg in het oog. Maar mooie zachte kleuren zo!

Suzanne_k, leuk om gewoon eens wat helemaal anders te proberen! Ik denk dat de grootste winst zit in zorgen dat het “geplakte” dezelfde stijl/belichting heeft als het origineel. Ik heb daar verder zelf geen concrete tips voor, maar volgens mij zijn er via YouTube wel heel erg veel tutorials te vinden!

valiantS, heel tof gedaan! Leuke uitsnede ook zo en vind dat je het licht mooi hebt neergezet. Jij ook kudos voor het tuig wegwerken!

Tenno7, deze vind ik gaaf! Mooie uitsnede zo en de kleuren en scherpte precies goed voor een duidelijk beeld, maar toch mysterieus. Knap gedaan! En je hebt het tuig ook heel mooi weggewerkt, extra knap gezien de krappere uitsnede en dus veel beter zichtbaar waneer er dingen niet “kloppen”

gwennndolyn, snap goed dat je het tuig eerst hebt gelaten hoor! Sluipt veel tijd. Wel leuk om te zien dat deze weer echt anders is. Naar mijn smaak is het hoofd nu denk ik net iets teveel opgelicht ten opzichte van de omgeving waardoor die er iets teveel uitspringt en het wat minder een geheel blijft. Het rood vind ik wel mooi gedaan, dat gaat er snel heel “onecht” uitzien, en dat doet het hier niet.

BoschA, voor een speedy edit vind ik hem ontzettend geslaagd! Ik hou dan ook erg van een dergelijk kleurenpalet haha!

welmoed__, leuk dat je ook mee hebt gedaan! Mooie bewerking! En ook het tuig knap weggewerkt. Rond het oog is nu er net onder net te wit geworden voor de realiteit, maar in mijn geval ken ik mijn hond natuurlijk goed en valt het daardoor erg op haha.

Megane, dankje! leuk dat die van jou weer een hele andere sfeer heeft. Mooie donkere kleuren zonder dat het grimmig wordt. Knap gedaan!

Amable, Kuddos dat je het tuig weg hebt gewerkt! Qua kleuren zit het nu net een beetje tussen “fantasy” en “overtrokken zonsopkomst” in. Ik zou het persoonlijk denk ik naar 1 van de twee trekken.

Ben benieuwd met welke foto Bellatrix komt!

BoschA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:55

Bedankt voor je commentaar Marlies!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:19

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:39

Bedankt Marlies :), ik kon dus geen andere tool vinden dan clonen om het tuigje weg te werken. Waar hebben jullie dat tuigje mee weggewerkt?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:40

Ik had dat hele tuigje helemaal niet gezien. _O-

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 18:02

Bellatrix schreef:
Ik had dat hele tuigje helemaal niet gezien. _O-

_O- _O-

tabaflab schreef:
Bedankt Marlies :), ik kon dus geen andere tool vinden dan clonen om het tuigje weg te werken. Waar hebben jullie dat tuigje mee weggewerkt?

Ik gebruik zelf vaak een combi van de cloning tool ("Clone brush stamp") en "Healing brush tool". Die laatste vult zelf pixels in op basis van de omliggende pixeldata. Dat werkt soms goed om zodat het een beetje meer in elkaar overgaat. Ook daarvoor zijn via YouTube vast goede voorbeelden te vinden met het programma wat je gebruikt! Bijvoorbeeld eens zoeken op [naam programma] + cloning tool/brush.

Maar ook met mijn commentaar, ik ben bépaald geen pro fotograaf laat staan bewerker. Dus uiteindelijk is het allemaal ook maar gewoon iemands mening natuurlijk.

Leuke foto Bellatrix, daar ga ik mijn best voor doen er deze week even voor te zitten.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 18:30

Wel leuk, deze challenge nodigt uit tot dingen uitproberen. Ik snap nog niks van fotobewerking dus ik probeer bij elke foto iets nieuws om het te leren.

Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:00

Afbeelding

Ik doe ook voor het eerst mee. Ik heb net weer Lr aangeschaft en dit is een goede manier om wat te oefenen :D Halster wegwerken lukt me nog niet, of nja daar heb ik ook gewoon te weinig geduld voor :') Maar persoonlijk vind ik het touw ook wel wat hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:21

Halsters wegwerken zou ik ook niet in Lightroom doen, maar in Photoshop, Earth. ;) Lightroom is best oké voor 'spot removal' maar voor wat complexere dingen is het niet afdoende.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:31

Ik gebruik Photofiltre om halsters weg te werken. Gebruik ik al jaren want ik ben nog niet zo ervaren met PS. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:34

Kan ook, in ieder geval iets met een clone tool. :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 20:11

Ja idd. :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 20:54

Leuke foto, ik ga er morgen mee aan de slag :D

Ik ben vaak te lui om simpele halsters in Photoshop weg te werken, dan doe ik het gewoon in Lightroom :)) Enige wat ik daar vaak mis is de mogelijkheid om de clone stempel te draaien.