Alleen de belichting iets omhoog gegooid, hij was iets te donker.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) gaan ze al een stuk meer van kwaliteit tonen! Vealosz schreef:[ [url=m/KDvtTL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vandaag deze mooie merrie op de foto gezet van een bokker.
.

). Lijkt meer op een foto die je even snel maakt om te laten zien hoe je nieuwe halster eruit ziet ofso (even een snelle foto).
en verder ben ik echt leek. dus diafragma?
claudiadvx schreef:ik heb de standaard lens er bij gekregen (18/55 mm) en deze heb ik ook als enige tot nu toe dus daar moet ik het voorlopig eerst even mee doenen verder ben ik echt leek. dus diafragma?
![]()
bedankt voor je tips!
Close-ups van scherpe snuit/wazige ogen vind ik heel leuk persoonlijk. Is meer een detailfoto, maar dan is het ook gemaakt als detailfoto. Waar de hond er nu half op staat doet hem dan geen recht aan want je ziet niet hoe groot pupmeneer (of mevrouw) is.
, maar mag ik me hier ook melden?
Inmiddels ook de CC van adobe aangeschaft en nu eindelijk wat meer creatief kunnen nabewerken (en met RAW werken
)
Die raad ik iedereen aan, is zo'n leuk ding waarmee je ook goed kan oefenen met weinig licht. Maar 70-200 staat toch ook nog op een lijstje, misschien als ik later groter ben

J0anieke schreef:Omenstabij, ik vind je keuze voor een 50mm lens interessant... Ze heeft nu al een 35-55 waar de 50 dus gewoon al in zit. Prime lenzen zijn eigenlijk best moeilijke lenzen. Ik zou juist eerder het bereik vergroten met een telelens, zeker als je paarden vaker gaat fotograferen. Ik gebruik mijn 55-210mm lens het meeste bij dieren. Daar heb ik de minste vertekeningen van bij paarden fotografie. De 35-55mm kan ze dan gewoon houden voor honden, katten en familie foto's.
Ik ben gewoon een zeur denk ik want ik zit nu terug te kijken op foto's gemaakt met mijn Canon combinatie en die zien er ook prima uit.
Aan de andere kant: ik heb nog nooit met mijn telelenzen (buiten mijn huidige om dan) een scherpe foto gekregen. Ja, 'scherp', maar dan net niet helemaal op het onderwerp. Of ik ben echt bizar slecht in fotograferen en heb pas de afgelopen zomer enige kennis opgedaan, dat is echt oprecht goed mogelijk

In sommige situaties is dat onhandig, zeker als je alleen de telelens hebt. Ik vind alleen de 'misvorming' bij paardenfotografie vervelender dan iets afstand moeten nemen. Het beste kun je eigenlijk gewoon beide lenzen hebben... 

Bouke de pup mag helaas niet langer dan 13 minuten wandelen, dus het is soms lastig om in zon kort tijdsbestek een goede foto te nemen... 
J0anieke schreef:@omenstabij
Tja... Dat kan aan zoveel dingen liggen waarom ze onscherp zijn... f2.8 laat al veel meer licht binnen dan f4 bijvoorbeeld, waardoor je de sluitertijd sneller kan laten zijn en eerder scherpere foto's krijgt.
Het klopt wel dat je met een 70-200 etc meer afstand moet nemen dan met een 50.In sommige situaties is dat onhandig, zeker als je alleen de telelens hebt. Ik vind alleen de 'misvorming' bij paardenfotografie vervelender dan iets afstand moeten nemen. Het beste kun je eigenlijk gewoon beide lenzen hebben...
Geen goede scherpe foto kan aan vanalles liggen in je instellingen, maar ook aan je body en lens. Bij mij ligt dat vaak aan de sluitertijd bij weinig licht.
In welke modus maak(te) je de foto's?