[FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:36

Week 3
Foto's bij dit gedicht:
Nu
Ik adem niet, ik zing.
zelfs als ik zucht, klinkt het
per ongeluk alsof ik
een paar noten neurie
die me vannacht, terwijl
ik sliep, zijn voorgezongen.

Het is alsof de lucht
mijn deken is en ik
mijn hoofd het liefst
te rusten leg op het kussen
van mijn longen, de plek
waar ik mijn hartslag hoor
in vierkwartsmaat:

dat ik besta, dat ik besta.

Van Bart Moeyaert

Afbeelding

geerte

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:38

Kan ik mij aanmelden om mee te doen dit jaar?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:43

k_m schreef:
@F_orumster Ha grappig! Die herken ik, dat is suuuper dicht bij mijn huis! Grappig dat je voor de maiskolf als onderwerp kiest bij zo een gebouw!

Chateau Nottebohm.... <3
Wil ik nog eens naar toe.... O:)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:47

Fem schreef:
k_m schreef:
@F_orumster Ha grappig! Die herken ik, dat is suuuper dicht bij mijn huis! Grappig dat je voor de maiskolf als onderwerp kiest bij zo een gebouw!

Chateau Nottebohm.... <3

Echt grappig voor mij om te lezen, ik ben echt gewoon opgegroeid met dat kasteel hier in de buurt en altijd heel normaal gevonden, wist tot een paar jaar geleden niet dat urbex bestond en laatstaan dat dat hier gebeurde! Ben zelf dan ook nog wel eens gaan kijken :) Schijnt dat er nu wel camera's hangen en dat de 'wachter' niet meer zo happy is met bezoek!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:50

k_m schreef:
Chateau Nottebohm.... <3

Echt grappig voor mij om te lezen, ik ben echt gewoon opgegroeid met dat kasteel hier in de buurt en altijd heel normaal gevonden, wist tot een paar jaar geleden niet dat urbex bestond en laatstaan dat dat hier gebeurde! Ben zelf dan ook nog wel eens gaan kijken :) Schijnt dat er nu wel camera's hangen en dat de 'wachter' niet meer zo happy is met bezoek![/quote]

Jup... Urbex is een 'hele sport'....
Nou moet ik toegeven dat ik zelf pas 2 echte urbex ervaringen heb gehad..
Maar het smaakt eigenlijk altijd naar meer.. ;)
Jullie hebben wat dat betreft in 'belgen-land' toch wat meer geluk.. Bij ons staat het nooit lang genoeg leeg dat een gebouw zo in verval raakt... De mooiste gebouwen zijn toch wel degene die in verval zijn, zogenoemd Decay... Maar die niet vernield zijn of onderhevig zijn geweest aan vandalisme..

Helaas is dat laatste toch vaak het geval... Echt balen.. Want dat is niet iets wat bij Urbex hoort...

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:26

@k_m misschien had ik dit bij de foto moeten zetten
JewEmm schreef:
@Mawr. Ja, op de beveiligde overgang tussen de 2 perrons. Ik heb echt om de veiligheid gelet hoor! Ik ben redelijk bang voor treinen :P Het is enkel spoor. En ik heb 3 seconden op m'n hurken gezeten, geklikt, terug van het spoor, gecheckt of de foto gelukt was, en op die manier nog 2 foto's gemaakt. Veiligheid boven alles!
Ik zou de eerste trein van die ochtend hebben, maar die was afgeschaft. Dus had ik 35 minuten voordat de eerste trein kwam. :P

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:29

Ik had je reactie ook pas na mijn berichtje gelezen idd! Toch blijf ik het geen gepast onderwerp vinden op deze manier, maar wel goed dat je je er van bewust bent natuurlijk! :-)

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:31

Week 3
Afbeelding

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:56

@k_m, dat zijn persoonlijke verschillen. Ik ben zelf gefascineerd door spoorwegen door de herhaling en de lijnen erin. Ik ga er vanuit dat ieder altijd op veiligheid let. Met menig paardenshoot komen gevaarlijkere momenten voor.... Maar ik denk dat we over dit onderwerp gewoon van mening verschillen.

Maar... Hierbij mijn feedback voor week 2. Van sommigen heb ik onthouden dat ze wat bij hun foto gezet hadden, van anderen houd ik misschien helemaal geen rekening met fotografie achtergrond of opmerkingen. Ik kan daardoor soms misschien wat kritisch overkomen, maar onthoud, dit is maar mijn mening. En ik hoop dat je hiermee nog mooiere foto’s kan gaan maken!

Agossie – Ik vind hem echt tof! De eerst keer dacht ik dat ik de brieven bus veel centraler had willen zien, maar hoe langer ik naar deze foto kijk, hoe meer alles klopt.
aMomentLT – Goeie foto! Misschien had je hem iets lichter kunnen maken, zodat hij iets zachter lijkt.
Annetjuuh – Op zich een prima foto. Het eerste dat me op viel is alleen de schaduw van de neus. Hij lijkt daardoor een stuk breder dan waarschijnlijk normaal is. Als ik er langer naar kijk mis ik toch wat contrast met de achtergrond. De achtergrond heeft nu dezelfde kleur ongeveer als het gezicht, waardoor het niet echt (vind ik) eruit springt.
Asselruiter – Voor een niet bewerkte foto prima. Twee verbeterpuntjes. Ik vind zelf dat de ruimte onder wat weinig is en niet in evenwicht i met de rest van de foto. Het tweede is de boom. Die lijkt nu uit de kont te groeien. Dat lijkt zo omdat je niet ziet war de boom geworteld is. Meer naar links of meer naar rechts (dus draaien tov het paard) zou beter geweest zijn. En nu ik nog langer kijk heb ik nog een tip. Het is vaak fijn om alle 4 de benen van het paard los van elkaar te zien.
Athelas – Mooie foto’s. Composities kloppen en leuk dat er kleur in zit.
Bellatrix – Op zich een leuke foto. Ik vind alleen de reflectie met al die bomen wat druk.
BernetteO – Prima foto, scherpte ligt mooi op de ogen en de compositie klopt ook. De foto is misschien alleen wat flets.
Biebz – Mooie foto! Ik zou de parkiet iets meer naar rechts geplaatst hebben. Hihi, dacht even dat er een vlekje in het zwart was, maar dat was m’n beeldscherm :P
borstnoot – Leuke foto, goeie sfeer. Het enige dat mijn aandacht trekt zijn de rare licht effecten rond de twee vingers. Weet ook niet hoe je dat zou kunnen oplossen.
Bumblehorse – Erg leuke foto. Beetje overbelicht misschien.
Calice – Mooie simpele foto. Alleen jammer dat de onderrand van de druppel niet scherp is.
caaramel – Ik kan geen overgangen tussen foto’s zien, dus volgens mij is je panorama gelukt! Het is alleen misschien niet het mooiste uitzicht. Of het is gewoon lastig beoordelen van zo’n kleine foto.
Dandy200 – Aaridge foto. De scherpte en compositie kloppen, maar ik vind de foto erg donker. Daarnaast zit er een onnatuurlijke rand rondom de hond.
Eefsel2109 – Goeie foto! Die ogen spatten er af.
Eske_B – Vogels blijven lastig om te fotograferen. Ik het het idee dat bij deze foto (naast dat ie iets scheef is), het vooral jammer is dat de scherpte net iets achter de merel ligt. De compositie van de achtergrond vind ik wel wat hebben, met veel veerschillende lijnen/patronen er in.
Fem – Prima foto, leuk met die hang lip.
F_Orumster – Mooie foto, ik kan hier echt lang aar kijken. Het enige minpuntje dat ik kan bedenken is dat het onscherpe blad van het mais er net niet helemaal op staat.
Fris – Mooie foto. Jammer dat de lichte vacht voor het oog een klein beetje afleidt.
GerdjeHoran – Erg toffe foto. Ik zou hem zelf wel in een 2:3 formaat gemaakt hebben. (en dus links een deel van de snavel weg hebben gelaten)
Gianti Erg mooie foto.
hamsterfan – Ik denk dat je zelf al het min punt aangegeven hebt. Maar ik vind het wel een toffe foto!
horserider22 – Goeie foto!
horses_m – Mooie foto. Scherpte klopt, compositie klopt. Ik vind alleen het muurtje niet heel mooi.
ILoveJip – Leuke foto! Het enige dat ik kan opmerken is dat je foto iets naar links helt.
Ingvild – Mooie simpele foto.
Jessica_1998 – Ik las dat je een idee hier achter had. Bij mij komt het niet helemaal over. Ik denk dat dat vooral komt omdat ik van onder een stuk droomvanger mis en van boven er veel ruimte is.
jesicaaaa – Erg overbelicht, maar dat het je aangegeven. Het enige wat mij dan verder echt opvalt, is dat de schaduw kant wel wat blauw uitgevallen is.
Joeluna – Prima foto. Ik vind het knap dat je zowel de tulp als wat groen ervoor scherp hebt gekregen. Ik zou zelf het stukje tulp links nog weggesneden hebben, zodat het wat symmetrischer oogt.
katja_silke – Leuke foto! Jammer van dat bruine sprietje. Ik denk dat je aan het einde wat hebt weg gewerkt? Dat is namelijk wel te zien.
kirsten4 – Erg gave foto!
k_m – Erg mooie stijlvolle foto.
LoveSenna – Mooie foto, leuk zo dicht bij. Ik vind alleen de kleuren een beetje onnatuurlijk overkomen. Al kan dat misschien ook wel in het echt zo zijn.
LoveUggs – Leuke foto. Ik vind alleen zelf de foto en de vignettering wat donker.
magda_90 – Gaaf! Kan er niets anders op zeggen.
Mariett – Erg leuke foto! Er zit alleen een beetje een eivormige rand rondom het hoofd en de kam van de haan. Nabewerking misschien?
MarijeR – Erg schattige foto. Ik zou enkel iets meer ruimte onder het veulentje genomen hebben.
MarjanB – Hele mooie foto. Ik krijg alleen sterk de indruk dat de foto scheef is.
_Marjolein – Leuke foto, wel wat donker.
Marjoow – Hele vette foto. Zo nog leuker zijn als je die donkere hoek er niet op had.
Mawrr – Leuke foto. Alleen jammer dat het hoofd al zo donker is en dan net in contrast staat met de zon op de vacht er links van. Daardoor lijkt het hoofd wat donker.
Moirin – Leuke foto! Het kan aan de upload liggen, maar het is Flickr, dus ik denk het niet. Maar de foto oogt wat onscherp.
Murosch – Fototechnisch kan ik ze op dit formaat niet beoordelen, maar ik vind het een erg leuke collage. De afstanden tussen de foto’s zijn alleen niet gelijk. En de foto links onder is net iets anders van kleur dan de andere foto’s (door de zonneschijn die je ziet), maar eigenlijk stoor ik me daar niet aan.
Neverland – Hele mooie foto!
Niobe – Erg mooie foto! Alleen wat aan de donkere kant.
pradadaan – Leuke foto! Doet me ergens een beetje denken aan deze foto!
Quir – Leuke foto! Alleen wel wat geel uitgevallen.
Revanches – Mooie foto. Al hou ik persoonlijk niet van zulke scheve foto’s. Maar smaken verschillen natuurlijk!
RianC – Prima foto.
rosslover – Interessante foto. Ik weet niet zo goed wat ik ver van moet denken.
sanne1992 – Prima foto. Al zou het misschien leuker zijn geweest om een kleinere scherpte diepte gebruikt te hebben, dan zou de tafel minder scherp zijn.
sanneb – De scherpte is goed! Maar je kan nog een hoop verbeteren. Een flits zorgt vaak voor een hele harde foto, met veel contrast en dat heb je met zo’n schattige hondje liever niet. En hoewel de kleuren van je voor en achtergrond bij elkaar passen, kan je wat spelen met de compositie, waardoor je bepaalde vlakken wat groter of kleiner maakt. Het paarse kussen is nu namelijk een groot vlak waar je oog ook naartoe trekt.
Sanne_com – Mooie foto!!
S_imonee – Aardige foto. Erg lastig met een donkere hond in de sneeuw. Van mij had de foto iets lichter gemogen. De houding van je hond is ook een klei beetje vreemd (half gedraaid).
Stal_Fiore – Het eerste wat me opvalt: Heel gaaf gekaderd! Dat maakt het echt een toffe foto.
tesseke – Hele goeie foto!
Tigress – Weer een leuke foto. Alleen vind ik het nu jammer dat er een onscherpe spriet voor z’n neus zit.
xmichxrocky – Goede foto, maar kan beter. De horizon leidt een klein beetje af. Daarbij zorgt de hoek van de foto er nu voor dat het lijkt alsof hij maar 1 been heeft waar direct een voet uit de knie komt. ;)
xniieeenke – Prima foto.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:14

Dankjewel JewEmm ! :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:35

Heel erg blij met de feedback _O_ Daardoor spot jij weer iets wat ik gemist heb :D Ik ga er even mee aan de slag, kijken of ik er wat mee kan :D

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:35

Dankjewel weer voor de feedback :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:13

k_m schreef:
k_m schreef:

Echt grappig voor mij om te lezen, ik ben echt gewoon opgegroeid met dat kasteel hier in de buurt en altijd heel normaal gevonden, wist tot een paar jaar geleden niet dat urbex bestond en laatstaan dat dat hier gebeurde! Ben zelf dan ook nog wel eens gaan kijken :) Schijnt dat er nu wel camera's hangen en dat de 'wachter' niet meer zo happy is met bezoek!

Dat klopt, de verhalen gaan dat de buurman (die erg dichtbij woont) de urbexers graag de stuipen op het lijf jaagt met een geweer. Camera's schijnen op de oprijlaan te staan, maar er zijn meer routes te bedenken dan die. Ik was alleen, klein beetje spannend!

Uiteraard heb ik superveel foto's gemaakt, maar moet ze nog allemaal HDR-en.
België is geweldig wbt urbex. Tof dat jij daar woont!
Zo zonde van een ooit zo prachtig landhuis. Tim Burton heeft er veel inspiratie uit gehaald.

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 01:47

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:44

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:05

Dank je wel JewEmm, zal er de volgende keer wat mee doen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:29

Leuk dat er zoveel feedback wordt gegeven.

Mijn week 3.
Een probeersel...
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:49

MarijeR schreef:
Leuk dat er zoveel feedback wordt gegeven.

Mijn week 3.
Een probeersel...
[ Afbeelding ]

Gaaf! Bellenblaas?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:52

Ja het was er nu koud genoeg voor :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:15

Gaaf, ik wil dat ook proberen totdat ik las dat het -20c moest zijn en je het in je vriezerlade moest doen.
Dat valt dus mee?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:17

Het was koud maar niet -20 :D
-5 zou voldoende zijn had ik gelezen en dat was het ook wel vanmorgen toen ik er mee bezig ging.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:24

MarijeR schreef:
-5 zou voldoende zijn had ik gelezen en dat was het ook wel vanmorgen toen ik er mee bezig ging.

Ik ben echt wel heel nieuwsgierig hoe je dit in hemelsnaam voor elkaar hebt gekregen..
Ik kan alleen maar denken; Hoe dan? :o? :o? B-)

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:28

Zo gaaf marije!
Ik had dit plan ook na het zien van een filmpje er over op fb maar was vanochtend te druk helaas.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:43

Fem schreef:
MarijeR schreef:

Ik ben echt wel heel nieuwsgierig hoe je dit in hemelsnaam voor elkaar hebt gekregen..
Ik kan alleen maar denken; Hoe dan? :o? :o? B-)

Bellenblaas voor kinderen (lag al jaren klaar voor het geval het eens koud zou worden :P ) en daar wat stroop bij in (in amerika gebruiken ze corn syrup) en voorzichtig bellen blazen en hopen dat er eentje ergens landt en heel blijft. Ik heb het bij een tuinhek gedaan, dan is het op een praktische hoogte en je kan er aan alle kanten omheen ivm licht.
Macro lens gebruikt en de instellingen waren ISO 100, f6.3, 1/1000sec, 150mm.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:48