Maar verzoek aan iedereen, plaats niet de foto voor volgende week vóórdat de lijst geplaatst is. We kijken alleen vanaf dat de lijst geplaatst is, niet daarvoor.
En, op zondag willen we op tijd naar bed, dus als je te laat bent, is het te laat. Let er gewoon zelf goed op. Je hebt een week de tijd om iets te plaatsen, dan is het niet handig om tot het laatste moment te wachten. Als je het niet redt, stuur dan even een berichtje naar JewEmm en mijzelf, dan komt het goed.
JewEmm
Geplaatst: 18-01-16 00:34
Mijn feedback van de afgelopen 2 weken.
Pagina 1 Eefsle2109 – Aardige foto. Hij is misschien nét een tikkie te geel. Qua compositie denk ik dat het witte vlak (de cavia dus) net wat te groot is.
Pagina 2 Lolleke – Mooie sfeer. Voor mij is alleen de vignettering (de donkere cirkel)te opvallend aanwezig. Xmichxrocky – Leuk actiemoment. Het zou mooier zijn geweest als je een kleiner diafragma had gebruikt, zodat de achtergrond minder scherp is. Wat ik wel echt heel jammer vind is dat de achtergrond overduidelijk scheef is. Nayomie – Mooie foto! Ik zit alleen te twijfelen of ik het scherpte punt op het einde van het laantje wel het mooiste vind. Hamsterfan – Leuke vuurwerkfoto. Met een nog langere sluitertijd was je foto denk ik mooier geworden. Heb je een statief gebruikt? Probeer de volgende keer wel de iso op 100 te zetten (op statief dus) dan heb je automatisch al een donkere lucht met enkel het vuurwerk dat je duidelijk ziet. MarijeR – Mooie foto! Toch nog kleur op een winterse foto. De kramsvogel staat er ook mooi karakteristiek op. Het neige is dat ik het jammer vind dat er links op de foto nog zo veel gebeurd. Dat leidt toch een klein beetje af. Lynn85 – Leuke foto. De compositie is alleen niet mijn smaak. Door het hoofd nét iets links van het midden te zetten, waarbij je geen kont meer ziet, is de illusie dat de hond een extreem lange rug heeft. Zelf ben ik er meer voor om het hoofd echt in het midden of op ongeveer 1/3e van de foto te zetten. De achtergrond vind ik wel echt mooi!
Pagina 3 Mariett – Toffe foto! Al is misschien de scheiding tussen de manen en de zwarte achtergrond iets te hard. Ik heb het gevoel dat ik wat details (haren van de manen) mis. Sicayes – Mooie foto! Tof gedaan met het onscherpe vuurwerk. Murosch – Leuke foto, maar ik mis wat ruimte onder het achterste (vanuit het paard gezien) voetje. Daarnaast zou van mij er iets meer contrast in mogen zitten. Nu is het vooral grijs, terwijl er vrij weinig echte zwarte en echte witte plekken zijn. Marjoow – Interessante compositie. Ik vind het wel erg jammer dat het niet scherp is. xMaxxiee – Leuke foto, de handen vind ik wel iets te groen eruit zien. Ook is al aangegeven dat door de zon het hondje wat overbelicht is en het dus misschien handigere is om de volgende keer volledig in de schaduw te fotograferen. Paard_Aap – Aardige foto. Ik weet niet zeker of hij scherp is. Ik zou zelf wat meer ruimte om de koe heen (met name links en boven) genomen hebben. Klein detail, het paaltje/stok links leidt een beetje af. Argai - Mooie foto, maar ik denk dat je door de minimum waard voor zwart erg grijs te zetten, je toch wat detail lijkt te missen in je blaadjes.
Pagina 4 Luckyy80 – Mooie foto, mooie sfeer. Toch jammer van de omheining die je nog ziet. Peca – Mooie foto, Jammer dat de vignettering rechts onder ervoor zorgt dat er bijna geen onderscheid meer is tussen de vrouw en de achtergrond. Zo “springt” ze er niet meer uit. Ook zie je nog net de teugels over het paard heen liggen. Klein detail. S_imonee – Prima foto. Al heb ik het idee dat de scherpte het best op de voorste rand van de hoed zit en niet op het gezicht van het model. Het grauwe weer zie je er in elk geval niet van af! Niobe – Mooie foto. Ik snap wel waarom, maar ik vind het zelf altijd erg storend dat een achtergrond zo scheef is. Joysieee – Prima foto! Calice – Leuke foto. Wel erg scheef. En waar ik je zoontje mooi eruit vind komen door het contrast, valt het hondje echt weg in de overbelichting. Ismy – Mooie foto. Zoals gebruikelijk kan ik eigenlijk niets aanmerken. Maaaarije – Technisch prima foto. De compositie vind ik alleen niet echt interessant. Sanne_com – Mooie foto, maar het lichter maken van de donkere tinten vind ik hier iets té. Je lijkt daardoor wat detail te missen, waardoor de reiger niet meer van de achtergrond af springt. Klein detail. Het muurtje (?) is links ook nét iets lager dan rechts. Ik zou het rechtgetrokken hebben. Aan de rest van de foto zal het toch niet te zien zijn of de foto recht of scheef is.
Pagina 5 EskeGirl – Aardige foto, maar jammer dat er links net wat bomen voor staan en dat de wind zo’n invloed had op het vuurwerk. Cathyenbeau – Leuke foto! Jammer dat er zo veel overige dingen op de foto staan (paarden behang, deel van een foto, deurkruk, nog wat op de voorgrond). Het is een beetje jammer voor de zachte sfeer die de foto had. Gub – Mooie foto! Magda_90 – Erg leuke foto. Heerlijk winters, goede compositie. Stumper_ – Mooie foto. Ik zou alleen links nog iets meer ruimte willen zien. Asselruiter – Mooie foto, maar wel erg geel. Horserider22 – Op zich een leuke foto, maar ik zie eigenlijk niet een mooi scherpte punt. Appelstroop – Leuke foto, maar qua kleur van het konijn wel weg in de achtergrond. AL heeft het ook wel iets. Biebz – Leuk bedacht! Maar ik vind er erg veel ruis over heen zitten.
Pagina 6 Horsem – Mooie foto. CastaMickey – Aardige foto, maar wel heel erg donker. Ook jammer van de boom die er voor staat. rosslover – Intrigerende foto. Met enige is dat het profiel van haar gezicht niet helemaal scherp is. K_m – Goede foto! Zeker mooi voor je reportage. Joeluna – Mooie foto. Zwart-wit vind ik nu alleen niet zo’n goede keuze. De pony staat er prima op, maar het meisje heeft exact dezelfde grijstinten als de achtergrond, daardoor valt ze een beetje weg. Gracezellaa – Mooie foto! Alleen jammer dat het boek niet andersom ligt, zodat je ook kan lezen wat er staat. NESCAFE – Prima foto, al vind ik het jammer dat het takje wel scherp is, maar van de besjes (?) maar eentje half scherp.
Pagina 7 Revanches – Prima foto. Het lijkt alleen alsof ze onder de camera door kijkt. Jesicaaaa – Leuke sfeer. Let volgende keer wel op details. Bijvoorbeeld de scherpte, maar nu is ook bijvoorbeeld de rand van de tafel scheef, en zou het misschien mooier zijn qua kleur om enkel het kleedje nog op de foto te hebben en niet de tafel erbij. _Balou – Leuke foto, maar let bijvoorbeeld wel op dat nu de foto scheef is (knie links op de foto is een stuk hoger dan rechts), of in elk geval lijkt. Wanaka – Erg mooie foto. Ik zou zelf de boom nog iets verder bijgesneden hebben links, gezien de toppen van de takken links er net niet helemaal op staat. Fristilover – Prima foto. Volgende keer een nog langere sluitertijd? LOVESUSHI – Mooie foto. Ingvild – Prima foto. Misschien een beetje bleekjes qua kleur. Laura_Stella – Goede foto. Ik zou alleen de scherpte nét iets verder naar achter gelegd hebben. PrimaDonna_ – Prima foto. Wel een beetje van kleur. Ik heb het idee dat de witbalans ook niet helemaal klopt, maar kan niet precies zeggen hoe. GerdjeHoran – Creatieve foto! Ook intrigerend. Fem – Leuke foto! Jammer dat er links onder nog net iets zwarts voor het bedje zit. Tivara – Mooie foto. De voorgrond is misschien net iets te donker. Deetjeeuh – Prima foto. Het enige is, zoals al eerder aangegeven, dat de foto een beetje geel-groen uitslaat.
Pagina 8 Hamsterfan – Prima foto, maar hij is een beetje oranje. Pradadaan – Mooie foto, maar voor mij iets te scheef (de kat helt naar links). Tigress – Leuke foto! Ook met het vliegende zand (?). IsaCalixa – Technisch prima foto. Het zegt me alleen niet zo veel. Caaramel – Leuke foto. Agossie – Mooie foto. Misschien iets te donker voor mijn smaak.
Pagina 9 Lolleke – Toffe foto. Bellatrix – Mooie foto. MarijeR – Leuke foto. Murosh – Prima foto. Jammer dat hij niet helemaal op 2:3 formaat is. Ik zou hem zelf ook iets lichter gemaakt hebben. Luckyy80 – Leuke foto! Hij lijkt alleen niet scherp te zijn. K_m – Heel tof! Maaaarije – Prima foto. Ik weet alleen niet of ik het zo charmant vind dat net de staart van het lichaam gehouden wordt. CrazyIris – Goede foto.
Pagina 10 Sicayes – Goede foto. Neusje alleen net iets overbelicht? S_imonee – Prima foto, alleen is hij net een beetje paars uitgeslagen. Gracezellaa – Leuk bedacht, ik heb alleen niet het idee dat er iets goed scherp is. Zoals ik al aan gaf, volgende keer misschien met een statief en dan via je live view handmatig scherpstellen. DShots – Prima foto. Hij springt alleen niet echt uit de achtergrond. Hij is trouwens ook scheef als je naar de windmolen kijkt. Joysieee – Erg mooie foto. Klein detail, als je links van de kont even veel ruimte hebt als rechts van de borst, dan is je compositie nog strakker. Paard_Aap – Mooie foto. Jammer dat het er aan de bovenkant niet helemaal op staat. Eefsel2109 – Erg toffe foto. Mariett – Winterwonderland. Okee. Ik ben verkocht! Rosslover – Aardige foto. Er zijn 3 tips die ik je kan geven. Probeer de foto recht te trekken. Je ziet rechts aan het hek, maar ook aan de houding van het paard, dat je foto net wat scheef is. Tweede is dat het meisje nu echt een beetje verdwijnt achter het hoofd van de pony. Als laatste is het ook fijner om er naar te kijken als ze wat dichter bij staat. Nu ze met haar voeten zo ver van haar pony af staat lijkt het toch alsof ze de pony niet helemaal vertrouwt. Shiloh – Eerste foto is prima, misschien een beetje aan de paarse kant. Tweede foto is erg leuk, maar ik vind het toch jammer dat de foto niet op 2:3 formaat is.
Pagina 11 Peca – Goede foto. Witte dieren blijven lastig te fotograferen. Nu s de vleugel van de zwaan ook wat overbelicht. Sanne _com – Toffe foto.
Pagina 12 Its_Juliaa – Gave foto! Joeluna – Mooie foto. Volgende keer het halstertouw wegwerken?
Pagina 13 Argai – Mooie foto. Lynn85 – Mooie foto. Horserider22 – Ik denk dat je deze foto flink hebt bijgesneden? Er is nu niets scherp, toch jammer. GerdjeHoran – Heel erg gaaf! Pradadaan – Leuke foto. NESCAFE – Goede foto, maar ik moest wel een tijdje kijken voordat ik zag wat het was. Ik denk dat dat komt, omdat ik geen details van het penseel zag (echte zwarte tinten zeg maar), het penseel valt een beetje weg in z’n schaduw. Nayomie – Leuke sfeer, ik denk ook een goede keuze voor zwart-wit. Het enige is dat je foto scheef is.
Pagina 14 Appelstroop – Die gekleurde deuren springen er echt uit! Fading – Mooie foto. Biebz – Leuke foto. Ik denk alleen dat je de oranje kleuren iets te veel verzadigd hebt. Behalve de borst, zijn er namelijk ook takjes en andere veren die nu iets te veel kleur hebben. Asselruiter – Mooie foto. Calice – Leuke foto, alleen jammer dat het hartje er niet helemaal op staat. Niobe – Mooie foto. Ik ben zelf alleen niet echt fan van scheve foto’s. Fem – Leuk bedacht. Ik zou alleen de compositie van de glazen symmetrisch hebben gemaakt. Marjoow – Prima foto, maar net als de vorige vind ik het jammer dat er niet echt die goede scherpte in zit. Laura_Stella – Leuke foto. Zou zomaar het begin van een sprookjes film kunnen zijn. Ismy – Dit is even wat anders, leuk! Ik vind het wel jammer dat het oor het scherpste is, en niet het oog. CrazyIrsi – Leuke foto! _Balou – Leuke foto. Twee dingetjes. De achtergrond lijkt scherpe dan het paard, en het is een beetje jammer dat hij van je af draaft. CastaMickey – Mooie foto, maar hij is wel scheef. FristiLover – Leuke foto, maar ik heb het dee dat de scherpte niet helemaal klopt. Gub – Mooie foto. IsaCalixa – Toffe foto.
Pagina 15 Tivara – Bijzonder met die reflectie in het water. De reflectie is misschien net een beetje groenig. Horsem – Leuk! xMaxxie – Leuke foto. Ingvild – Leuke foto maar wel echt scheef. EskeGirl – Mooie foto! Deetjeeuh – Mooie foto, maar ik vind hem niet helemaal scherp lijken. Komt misschien omdat hij een beetje overbelicht is in de bloem. Jesicaaaa – Mooie foto, maar een beetje grauw. Magda_90 – Toffe foto, mooie sfeer. De achtergrond is wel een beetje druk. Xmichxrocky – Mooie foto, maar wel overbelicht. Agossie – Qua compositie vind ik het een mooie foto (uitgezonderd van nog net een stukje rechtsboven). Maar ik heb echt geen flauw idee waar ik naar kijk, wat de foto toch weer een stukje minder interessant maakt. Tigress – Leuke foto! Caaramel – Erg leuk, maar ik heb het idee dat de scherpte net achter de pony licht, en niet op het silhouet. Revanches – Mooie foto.
Mijn eerste berichtje hier in het topic na 3 jaar non stop te hebben meegedaan... Ik vind het wel spijtig dat ik niet meer kan mee doen, maar de tijd ontbreekt momenteel volledig.
Wel volg ik nog graag mee en ik zie hier al weer een hele hoop prachtige foto's voor bij komen! Doe zo verder allemaal!
Bedankt voor je feedback JewEmm wat je zegt over de vleugels klopt wel. Is een beetje mee stoeien. Van die teugel ga ik even terug kijken.
hamsterfan
Geplaatst: 18-01-16 01:47
Ik had hem wel al gepost mijn week 2, maar per ongeluk te vroeg Zal er nu op gaan letten.
@Jewemm: Had geen statief gebruikt. Fotografeerde vanuit het zolderraam en die is veel te hoog voor een statief Lucht was donker genoeg, althans op mijn scherm, weet niet of dat bij jou niet zo is? Sommig vuurwerk gaf ook meer licht dan ander, was lastig in schatten, dit was net een tussenweg. Sluitertijd stond op bulb mode dus klikte telkens een beetje op de gok naar wat me goed leek
Op de rest van de feedback zal ik morgen reageren en dan zelf ook nog even feedback geven
magda_90
Geplaatst: 18-01-16 06:24
Bedankt voor de feedback. Van week 2 had ik mijn diafragma op automatisch staan, zonder achteraf inderdaad dan was de achtergrond vast rustiger geweest.
Week 3 Gisteren gemaakt.
NESCAFE
Geplaatst: 18-01-16 06:31
Iedereen bedankt voor de feedback! Ik werk dit jaar tot nu toe manueel dus ook het scherpstellen, zeker als je van dichtbij fotografeert is het moeilijk om echt stil te blijven staan .
Mijn week 3:
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie The Scarlet Witch
Geplaatst: 18-01-16 09:33
Week 3. Noorse Boskat kitten, geschoten in een studio van de eigenaresse. Was nieuw voor mij dus even prutsen.
Exif: 700D, 50 mm 1.8 lens, f/3.5, 1/100 100 ISO (lens is ook niet van mij trouwens)
Mooie scherpe foto bellatrix, alleen de uitsnede is wat ongelukkig. Ik had hem denk ik eerder met het hele lichaam erop gezet. Nu is die bij de aanzet van de poten afgesneden.
Weet ik maar hij was ontzettend moeilijk om te fotograferen. Hij zat nog geen seconde stil en had dus zowat geen tijd om een compositie te kiezen...zo'n klein ding wil alleen maar op onderzoek uit.
Muronia
Geplaatst: 18-01-16 09:47
Bedankt voor de feedback, ik probeer ervan te leren. Wel grappig hoe de meningen verschillen.
Ook ik ben gisteren op pad geweest om foto's te schieten en ja dan moet je er één uitkiezen om hier te plaatsen, best lastig, want ik vond er een aantal hele leuke foto's bij.
Murosch, waar heb je op scherp gesteld want ik zie geen scherp punt? En de horizon lijkt wat scheef. En ik stoor mij wat aan de onscherpe takjes linksvoor.
Fearn
Geplaatst: 18-01-16 10:00
Bellatrix schreef:
Weet ik maar hij was ontzettend moeilijk om te fotograferen. Hij zat nog geen seconde stil en had dus zowat geen tijd om een compositie te kiezen...zo'n klein ding wil alleen maar op onderzoek uit.
Nouja afgezien daarvan is het al een hele nette foto hoor!
Week 3 De laatste Lily foto voorlopig, beloofd :p Ze heeft een truitje aan omdat ze nog geen wintervacht gekweekt heeft en het nu lastig heeft met haarzelf warm houden... De sneeuw vond ze ook echt geen reet aan, veel te koud
En bedankt voor de feedback iedereen! Marjoow ik fotografeer eigenlijk altijd in het midden, ik vind het lastig om uit het midden snel een punt te vinden om op scherp te stellen. Maar dit wil ik komende weken wel gaan oefenen!
Lolleke
Geplaatst: 18-01-16 13:24
As mentioned even geen feedback, want moet mijn koffer eens in gaan pakken Hopelijk volgende week van mijn kant iets met zon Bedankt allemaal in ieder geval voor de feedback!
Week 3 Quicky, niet mijn beste foto, maar deze week zit er niet zo veel in.
Ik weet niet wat de rest vindt, maar zijn de foto's van k_m wel gepast? En dan bedoel ik met name die van de 'hangende' dieren.. ik krijg er zelf een beetje de kriebels van Kan er opzich wel tegen, maar vind het niet fijn om te zien..
Is verder geen commentaar op je fotografie hoor, dat is heel netjes, maar puur op het onderwerp