Verzameltopic: 52 Weken Project 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lieke123

Re: Verzameltopic: 52 Weken Project 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 13:19

Cool! Gave belichting :D Alleen ik snap niet helemaal het idee van het wijnglas erbij met de blik gecombineerd :=

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:34

Leo; Ik vind week 2 ook mooier!
Maar uiteindelijk vind ik de gekozen foto ook wel erg mooi, kan zo in een magazine!

Bedankt Lieke voor je feedback. :)
Ik ben ook nog steeds niet helemaal tevreden, wil week 2 en 3 sowieso overnieuw doen ga ik deze week even mee bezig en dan mag ik gelijk week 4 erbij doen. Lekker druk!! :=
Het klopt inderdaad dat hij niet helemaal scherp is, scherpte licht meer op de boom heb ik het idee.

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:46

Ik ben inspiratieloos voor deze week :') ik weet ook niet waar ik mijn afstandsbediening heb gelaten _O-

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:10

Zoo van mijn kant even een bijleespost :D

Ismy, erge leuke foto!!

_Deniise_ het idee is gaaf! Alleen de uitwerking zou nog wat beter mogen!

Irene96, heeeel gaaf! Niks op aan te merken!

xLoki: Gaaf! Niks op aan te merken (hihi zoiets wilde ik ook nog gaan doen, heb ook zo'n ding tegen de zon op mijn kamer)

Lieke: Gaaf!! :D alleen ook een beetje eng!

_Deniise_ Erge gave foto!!! Ik vind de eerste of de laatste het sterkst!

Steefvicky: Ik vind je foto erg donker (tenminste op het scherm op mijn laptop) En ik zou de volgende keer iets met je armen doen. Of ze nog meer laten afhangen. Je hebt ze nu iets gespannen!

Colorado, het idee is mooi, alleen heb je jezelf nu in deze foto geplakt? Of lijkt dat door het erge grote contrast tussen jou en de achtergrond?

XxJustinexX mooie foto! Je ogen knallen er lekker uit!

Nefertarie: Prachtige foto's allebei! Niks aan op te merken!

Rudina: Ik vind het een beetje zonde van de sephia kleuren. Vaak wordt dat gebruikt door fotografen die een beetje standaard werk afleveren om het zo maar te zeggen. En daar val jij zeker niet onder!!

Sodeletuut: Mooi idee! En mooi uitgewerkt! Alleen beetje mierenneukerig, maar ik vind het zonde van je truitje. Was mooier als je een mooi egale trui/jastje/shirtje aan had gehad.

Leo: prachtige foto! Niks aan op te merken!

Detroit: Gave foto, maar alleen ik ben wel heel erg benieuwd naar het idee achter de foto. Waarom het glas wijn met rook? en waarom die blik?

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:07

Mijn week 4, geïnspireerd door de 80's bijvoorbeeld Debra Harry van Blondie.
Ik heb nog nooit een foto gemaakt met camera in beeld, dus dat heb ik ook een keer geprobeerd.

Afbeelding

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:13

Mijn week 4;
Afbeelding

Mijn bijlees komt morgen!

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:17

Alle twee heel mooi! Vooral de 2e spreekt me aan :D lekker zacht

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:21

Wauw! Prachtige portretten weer!

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:04

Rudina, mooi idee, alleen ik vind m niet scherp en het sepia wat je eroverheen hebt gedaan, vind ik wat standaard..

Sodeletuut, wauw heeel gaaf!

Leo, heeel sterk!

Detroit, gaaf, alleen vind je blik op je gezicht wat te geforceerd..

Nefertarie, gaaaf vintage!

Marit, wauww heel schattig!!

En hier is mijn week 4! :D

Afbeelding

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:48

Nefertarie, leuk zo met je camera erbij! :) Vind wel je gezicht iets rood uitgevallen, of was dat de bedoeling?

Marit, fijne sfeer. :j Alleen heb je veel foundation op of veel geretoucheerd? Vind je huid wat nep eruit zien! Kan ook aan mij liggen :+

Steefvicky, mooie scherptediepte! :j Probeer misschien de volgende keer de foto wat 'spannender' te maken :)

Mijn week 4!
Zit een wat groter verhaal achter, ik voel me namelijk de afgelopen week erg wisselend en ik luister steeds een nummer die goed aansluit op mijn gevoelens, namelijk: http://www.youtube.com/watch?v=uUaRPpnsfb4

Heb geprobeerd mijn gevoelens vast te leggen: het tedere, maar onzekere gevoel. Heb hierbij geprobeerd om perfectie te vermijden. De foto is niet haarscherp, in een perfecte pose of een perfecte belichting. Maar voor mijn gevoel is het wel een foto met het (voor mij) perfecte gevoel.

'And I wanna fall in love'

Afbeelding

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:56

xLoki schreef:
Marit, fijne sfeer. :j Alleen heb je veel foundation op of veel geretoucheerd? Vind je huid wat nep eruit zien! Kan ook aan mij liggen :+

Ik was een beetje aan het experimenteren met huid retoucheren inderdaad! Dus wat je zegt kan wel kloppen :j

Bijlees van mij :):)

Leo week 1; Heel gaaf, prachtige zwart-wit omzetting!

Leo week 2: ik stoor me aan het uitgevaagde vlak bij de zijkanten van je neus, zonde! Verder erg gaaf.

keeliie week 1: Heel erg mooi! Mooie bewerking, en wat heb je prachtige ogen zeg!

keeliie week 2: Ik herken de achtergrond van de vorige foto, haha. Fijne foto!

Yvonne_V; Deze pakt mij toch niet op een of andere manier. Hij is mooi, maar er mist wat sfeer naar mijn idee.

joey_lover: Deze doet het niet voor mij, sorry :o Ik vind het heeeel erg uitgebeten en overbelicht, en ook de kleuren te verzadigd. Maar dat is een kwetsie van smaak1

Fiffil week 2: Bijzonder! Vind de achtergrond vooral erg mooi, ook bij je haar. Mooi gedaan :D

lieke123 week 3: hij is prachtig! Vind alleen jammer dat bij je lippen je lippenstift (?) niet helemaal netjes meer zit, hij is aan de onderkant veel feller. (had ik al gezegd haha maar anders sta je er als enige niet bij)

EmmyJoycee week 3; Fijne zwart wit omzetting! Ik stor me wel een beetje aan het overbelichte deel links en op je voorhoofd, ookal heb je het donkerder gemaakt.

isme week 3: leuk! Vind je compositie erg mooi :D Enige ding is dat ik hem naar mijn smaak iets te roze/paars vind.

Yvettee week 12: Oeeeh ik herken je bijna niet! Gaaf met je haar en make up er zo bij, creepy!

_Deniise_ week2: Heel gaaf idee! Vind het alleen lastig het onderwerp en de bedoeling erachter te vinden.

Irene96 week 3: wauw, bijzondere foto zeg! Hij lijkt wel wat scherpte te missen. heel gaaf gedaan!

xLoki week 3: Prach-tig. Echt waar, super foto! Heel gaaf hoe je ogen eruit knallen en je de rest zacht hebt gelaten. Die lok rechts is ook echt perfect zo over je gezicht. Mooi ook je ogen in het licht geplaatst. echt heel gaaf :D

lieke123 week 4: Ook deze weer heel erg leuk! Je blauwe ogen knallen er echt gaaf uit :D

_Deniise_ week 3: Weet niet wat ik van de uitsnede vind, vind hem ook vrij vlak als foto. Misschien wat vignettering? Maar dat is smaak natuurijk :P

steefvicky: Hij is na arm ijn smak iets aan de te donkere kant maar ik vind hem verder erg leuk!

Colorado week 9; Hmm, voor mij werkt ie niet. Ik vind het afzonderlijk hele gave foto’s maar naast elkaar complementeren ze elkaar niet voor mij. Voornamelijk omdat de kleurstelling van jezelf heel andres is dan die van de achtergrond.

XxJustinexX week 2: Oeh, gaaf! Mooi gedaan met dat masker zo!

Nefertarie week 3: Fascinerend. Je kan zo in een museum, echt waar. Hier lijkt een heel verhaal achter te zitten.

Nefertarie week 2: Deze vind ik dan weer minder! Je ogen vallen weg en ook de linkerkant van je gezicht vind ik iets te dnonker.

Rudina week 3: ik hou persoonlijk helemaal niet van sepia bewerkingen.. :o Dus voor mij doet deze het niet, sorry!

Sodeletuut week 2: Knap gemaakt! Werk je met afstandsbediening? Ik vind alleen je kleuren wat minder, voor mij zijn ze iets te paars.

Leo week 3: Mooi, ik vind de blik die je hebt erg mooi! Maar weer lijkt er best veel weggewerkt te zijn in je gezicht wat opvalt, jammer! Sproetjes staan juist vaak erg mooi op foto’s vind ik :D

Detroit week 4: Ik vind de lichtval erg mysterieus, je ziet niet war het licht vandaan komt of wat het is, dat vind ik erg mooi. Ik vind alleen je blik niet helemaal bij de situatie passen op een of andere manier.

Nefertarie week 4: Leuk deze! Mooie scherptediepte :j

steefvickey week 4: Leuke herfstige foto!

xLoki week 4: Heel erg mooi! Dat soort truien doen het altijd goed met zwart wit vind ik, haha. En je knot vind ik echt gaaf!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:07

Heel erg bedankt weer voor de feedback iedereen! :)
@Marit; week 2 even terug gekeken... Denk dat ik daar idd aan een zijkant van de neus een rood vlekje heb weggewerkt maar niet heel veel of uitgevaagd. Niet dat ik me herinner iig :D Maar zou kunnen hoor... ik weet het simpelweg niet meer. Bij week 3 is helemaal niets in het gezicht bewerkt, alleen een zwart/wit omzetting gedaan en de standaard RAW bewerkingen zoals contrast. Ik denk dat het dan door de belichting komt? Ik vond het idd zelfs jammer dat op die foto mijn sproeten minder uit kwamen. :))

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:22

Oh oke! Ja het lijkt alsof je daar zeg maar overdreven blur hebt gedaan en het vervolgens wat hebt opgelicht. Alle details waren uit dat stuk verdwenen! Maar dat kan ook komen door belichting inderdaad :D Maar omdat de rest van je foto wel goed was belicht leek het alsof je dat had geblurd :P Maar misschien heb je daar ook wel helemaal geen sproeten :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:25

Haha, in geen enkele foto blur en oplichten gebruikt, want dat gebruik ik sowieso nooit :)) Ben daar niet zo bedreven in, gebruik hoogstens de kloonstamp om wat vlekjes weg te werken maar daar ben ik al niet zo'n held in bij gezichten. :') Niet mijn sterkste kant haha. Daarom kan best dat je misschien daar wat van zag in week 2.
Ik heb nog wat gekanteld met mijn scherm maar zie op mijn laptop niets raar.
Overigens heb ik idd alleen sproeten onder mijn ogen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:50

Wauw wat een gave portretten hierboven, ik vind het zo gaaf om te zien hoe jullie nú al vooruit gaan! Ik zit nog steeds in de examenweken dus jullie houden persoonlijk commentaar nog te goed..!

Deze week absoluut niet het 'perfecte' plaatje. Was 'n zondagochtend rond een uur of 8 op m'n blote voeten, zo jammer dat je uiteindelijk niks van de voeten terugziet :=

Afbeelding

En uit dezelfde serie voor de geïnteresseerden: http://www.irenevanderspoel.com/uploads ... 3_orig.jpg

Edit: Op mijn website staan een hoop meer (zelf)portretten van de afgelopen tijd, mochten er mensen inspiratie op willen doen :) Onder Gallery staan 'alle' foto's en onder Blog staat uitleg en ideeën. www.IrenevanderSpoel.com

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:57

Bedankt voor het commentaar op mijn Blondie-foto.
Ik vind hem inderdaad ook iets te rood. Ik heb ook nog een groenere versie gemaakt, aangezien dat het originele idee was.
Toch sprak deze 'paarse' foto mij meer aan.
De kleur bewerking vind ik vaak lastig. Soms kijk je zo lang naar een bepaalde foto, dat je het gewoon niet meer ziet. :wow:

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:59

@Irene: ik vind het totaal beeld erg mooi geworden. De ruis en de kleuren passen er perfect bij.
Het heeft iets engs eigenlijk.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:09

Ik heb al plannen voor een foto morgenochtend, hoop dat het ook echt gaat lukken zoals gepland! :D Vrees van niet _O-

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:03

Nefertarie: Mooie foto! Alleen jammer dat je oog niet helemaal scherp is!

Marit: Heel mooi! Fijne zachte sfeer ook!

Steefvicky: Mooie foto! Misschien is het de volgende keer mooier als je echt de camera in kijkt. Of meer weg van de camera kijkt. Want nu hangt je blik er net een beetje tussenin!

xLoki: Mooie foto! Zwart wit omzetting past er goed bij!

Irene96: Juist omdat het niet het perfecte plaatje is vind ik de foto erg geslaagd! Mooi gedaan! alleen jammer dat je niks van je voeten ziet hahaha had je je die ellende kunnen besparen!

Marit: Succes! haha ben benieuwd! :D

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:06

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:19

Dank jullie voor jullie feedback! :)

xLoki, moooi, alleen ik vind de houding zelf niet zo leuk.

Irene, spannende foto! :)

Yvette, héél liefelijk!!

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:02

Mijn week 3 en week 4 komen nog, ik ga er morgen mee bezig, eerst de toetsweek doorstaan :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:27

Ik bedenk me dat afgelopen zelfportret pas week 2 was :+

Dit is dan week 3 (mijn idee is deels gelukt :D );
Afbeelding

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:30

Gaaaaaaf!!! :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:35

Dit vind ik zo leuk van dit topic :):) ik doe nu echt dingen die ik nooit eerder heb gedaan :D