[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:23

Irene96 schreef:
Nounou, hier komt een heuse inhaalpost. Eventjes geen quotes want dat is wat lastiger, gewoon met namen ;)

Blz. 6 t/m 13

Sokje_6: (ook van jou kan ik geen naam vinden, sorry!) Mooi idee! De wolken voegen mooi toe, de sfeer die je in je compositie hebt is erg goed! Met de belichting had je denk ik nog wat meer gekund, wellicht wat geler licht of überhaupt wat meer verzadiging? Het blaadje rechts halverwege de foto zou ik persoonlijk wegshoppen, die leidt nu een beetje af.

Bedankt voor je tips!
Ik heb helaas geen bewerkingsprogramma, dus wegshoppen kan ik het niet. Geen idee hoe ik moet verzadigen met m'n camera, maar dat ga ik even opzoeken, dankjewel! :j
Ik heet Nienke trouwens :)

Edit: ergens terug lag ik ook een comment over dat ik met strijklicht kan werken. Ook een leuk idee, ook bedankt daarvoor (weet even niet meer wie het postte). :)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:32

Irene96;
Nog bedankt voor mijn feedback :Q
Heb er wat aan :j

Maar als ik feedbacks ga geven, zal ik proberen niks te zeggen over de kwaliteit, omdat ik niet van iedereen zijn/haar upload programma weet :Q

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:42

Irene, heel erg bedankt voor het compliment! :o
Ik heb zelf inderdaad ook niet erg veel met vuurwerkfoto's, maar vind het wel een leuke uitdaging om het vuurwerk er zo goed mogelijk op te krijgen. En het is natuurlijk maar één keer per jaar (voor mij althans), dus die kans neem ik toch altijd maar. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:53

Irene, bedankt voor de tips. Ik zat al op mijn knieën. Maar zal volgende keer meer door de hurken gaan. En ga proberen om de focus vast te leggen op de ogen.

Ik zie idd dat ik mijn naam vergeten te zeggen. Mijn naam is dus [***]. Ben 18 jaar. 13 januari word ik 19. En fotografeer puur voor hobby. En heb het sinds paar weken weer opgepakt.

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:56

Ik zou ook graag mee willen doen, leuke uitdaging! Ga proberen om het vol te houden!

Mijn naam is Liza, 21 jaar. Al een aantal jaar "fotografeer" ik als hobby. Sinds een klein halfjaar heb
ik mijn eerste spiegelreflexcamera, een canon EOS 60D met EF-S 18-135 IS lens.
Ik heb tot nu toe vooral in de automatische stand gefotografeerd maar probeer de laatste
tijd steeds iets meer instellingen handmatig in te stellen.
Ik fotografeer puur als hobby.

Voor deze eerste week een foto van vuurwerk, dat ik voor het eerst gefotografeerd heb.
Wel jammer van de regendruppels.

Week 1
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lizaa01 op 04-01-14 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:57

Irene96 schreef:
Eva: Heel knap hoe je de scherpte hebt gedaan! Het onderwerp is alleen een beetje klein in de hele plaat. Het is een mooi detail en je foto is mooi in drieën verdeeld door de drie blaadjes. De kleuren passen ook mooi, het felle groen en dan het wat zachtere, donkere blauw erachter met het detail van het kleine beestje erop. Persoonlijk had ik liever een groter insect gezien die wat meer als onderwerp optreedt waar dan ook beter de scherpte op zichtbaar is. Maar vooralsnog, complimenten voor je techniek!

Irene, heel erg bedankt voor je mening over de foto. Eerlijk gezegd had ik zo een leuke commentaar helemaal niet verwacht omdat ik eigenlijk niet tevreden ben over die foto. Dus echt: dank je wel. Ik neem jou tips zeker mee, maar wil toch even iets juist zetten: wat jij ziet als insect, is geen insect :p dat was een gatje in het blad. Ik heb lang getwijfeld of dat niet storend is, maar ik vond het wel iets hebben. Wel leuk dat het op een insect lijkt volgens jou :D Moest het echt een insect geweest zijn, had ik meer naar het insect toe gewerkt.
Maar hartelijk dank! Dit geeft me echt een boost :D

Lizaa 01: ik ben geen kenner, maar ik kan jou wel vertellen welk gevoel deze foto mij geeft: wow! Ik vind hem knap en mij stoort de regen niet :)
Laatst bijgewerkt door Asselruiter op 04-01-14 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:57

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:59

Bedankt Irene!
Ik zal eens gaan oefenen met het kikkerperspectief, ik dacht altijd dat je op ooghoogte moest staan. Ga het zeker uitproberen :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:07

Irene, bedankt voor de tips! Bij nader inzien vond ik hetzelfde als wat jij zei, dus ik heb hem overnieuw gemaakt. :D Die zet ik waarschijnlijk volgende week online!

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:08

Dankje Irene! :)
Het is idd geen echte speciale foto, maar ik vond het wel op sterren lijken hihi

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:21

Dank je Irene :)

De tuigen moeten helaas om anders krijg je bekeuring. Heb zelf ook liever geen tuig. Maar liever met tuig foto dan bekeuring à 85 per hond haha.

Wat een prachtige foto's zijn er weer bijgekomen

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:44

Wauw bedankt voor het commentaar! Een beetje de nacht was de bedoeling inderdaad! Bedankt

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:52

Even een respectje voor Irene96 _/-\o_
Ik waag me er nog even niet aan, omdat ik het alleen uitgebreid kan :')

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:53

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:37

#Week 1:
Afbeelding
Ik hou zelf niet van bewerken, ik maak de foto er meestal slechter mee :') Ik vind het verder wel een redelijke foto, de achtergrond is wazig, maar helaas heeft hij op het verkeerde punt scherp gesteld. Helaas de ogen ipv. de neus. Ik wou liever ook wat meer ruimte bij de neus hebben, maar dat is niet gelukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:39

Dankjewel voor de goede tips Irene! Super :D

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:48

@irene96, ik heet sjana! Bedankt voor de tips, maar dit was puur de wens van mijn schoonzus! Ik snap je punt maar het zijn jonge kinderen die gewoon een beetje lol hebben! (Het zijn trouwens broer en zus)! En zo diep had ik helemaal niet gekeken! M'n schoonzus vond het een lief idee en ik vond t ook wel erg lief) heb er flink om gelachen
Laatst bijgewerkt door JNSW op 04-01-14 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:51

En inderdaad zoals Wendy al zegt respect voor Irene haha! Zeer opbouwende kritiek.. Leuk dat je er de tijd voor neemt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:09

Leuk dat jullie wat aan m'n tips hebben! En bedankt voor jullie respect Sjana en Wendy :+ Ik probeer zo veel mogelijk opbouwend te zijn, maar als iemand het er niet mee eens is mag je dat uiteraard uiten!

Ik ga me aan de rest wagen...

Pagina 13 t/m 16

Kimberley: Voor jou geldt een beetje hetzelfde als voor Hinke: De flits binnen levert niet erg mooi licht. Desalniettemin vind ik wel dat je leuk gespeeld hebt met de lichtjes op de achtergrond en je hebt je vogel er mooi opgezet! Met zo'n kuif zou ik denk ik eerder voor een verticale foto gaan, want dan houdt je het scherpste punt (het oog) op een mooiere plaats in de foto. De kleuren heb je netjes voor mekaar, ondanks de flitser. Aan scherpte ontbreekt het nog iets, maar niet enorm storend vind ik.

Jennifer: Erg mooie foto! Wat ik jammer vind is het overbelichte, dat is echt strak wit, daar waar juist bij een silhouet mooie kleuren mogen zijn. Uiteraard snap ik dat dit heel lastig is met de wolken, maar misschien kan je dan de volgende keer wat meer onderbelichten? Donkere plekken zijn makkelijker op te lichten, uitgebeten witte plekken krijg je geen enkele soort van kleur meer in terug. Verder een erg mooie, veelzeggende plaat!

Leonie: Hele gave plaat! Hele mooie kleuren die perfect passen bij het plaatje, prachtige scherpte, compositie is gaaf, helemaal wauw! _/-\o_

Tessa: Allereerst mag je logo best wat duidelijk, die valt nog best wel weg, zonde! Ik vind de foto te donker, je kan wel goed zien waar je naar kijkt, maar het springt er niet uit. Het sterk belichte deel van de maan knalt er mooi uit, maar dat is niet voldoende om 'op zichzelf te staan', als je begrijpt wat ik bedoel. Ik zie dat je sluitertijd op 6 seconden staat, die kan best nog iets langer als je echt 's nachts fotograferen wil. Je ISO staat op 800, wat nog vrij laag is, zeker voor 's nachts. Wees niet bang voor hoge ISO's, bij fotograferen in het donker hoort vaak nou eenmaal ruis, tenzij je echt een duidelijk onderwerp hebt wat veel licht geeft. Je diafragma stond op f/13, die kan je best een heel stuk wijder open zetten! Ik zou zeker niet op de 2.8 oid gaan zitten, want dan krijg je natuurlijk een hele kleine scherptediepte, maar wat verder open voor wat meer licht mag zeker!

Anouk: Waarmee maak jij foto's? (sorry als ik er overheen gelezen heb!) De foto is best klein en daardoor lastig te beoordelen. Omdat de foto vierkant gekaderd is, kijkt 'ie ook minder lekker. Met fotografie is dat vaker het geval. De verhoudingen die je camera/telefoon zelf aanhoudt is meestal het mooiste. Je hebt een mooi moment te pakken met het meisje dat naar het paard lacht, maar ik zou wat meer door m'n knieën zijn gegaan en ook iets meer van de zijkant de foto hebben gemaakt, dan zie je van beide onderwerpen net wat meer. Het lijkt of je de foto bewerkt hebt zodat vanaf de buitenste randen het wat donkerder is, dit zou ik afraden. In veel gevallen geeft dit niet een heel mooi effect en maakt het je foto alleen maar wat soberder... Blijven oefenen!

Marina: Mooi scherpgesteld! Het elastiekje vind ik een beetje storend, deze leidt af van de mooie knot. Uiteraard begrijp ik dat je hier zelf niet makkelijk iets aan doen kan, maar een knot gemaakt met naald en draad ziet er meestal mooier uit op de foto. Ik denk dat deze plaat ook heel mooi zou zijn in zwart wit, omdat het juist zo'n mooi detail weergeeft. Dan zou je het contrast ook wat kunnen opschroeven. Wat je ook kunt proberen als je de volgende keer zo'n soort detailfoto wilt maken, is het scherpste deel helemaal rechts in je foto plaatsen zodat de achtergrond steeds wat minder scherpte heeft, dan krijg je nog meer diepte in je foto. Maar over all, zeker een mooie plaat!

Wendy: Hele gave plaat zeg, wauw! Je photoshop technieken zijn echt om jaloers om te worden, heel netjes bewerkt! Ik stoor me een beetje aan je centrale compositie, ik vind 'm daardoor een beetje saai worden. Daarnaast kijkt het model naar rechts en heb je daar mijns inziens ietwat te weinig ruimte overgehouden. Maar begrijp me niet verkeerd, heel veel lof voor jouw foto! _/-\o_ _/-\o_

Liza: En nog steeds houd ik niet van vuurwerkfoto's :') Maar des ondanks vind ik dat je een mooie plaat hebt geschoten! De regendruppels kan je volgens mij vrij eenvoudig wegwerken omdat je volledige achtergrond zwart is, wellicht kan je dat proberen? De beweging van het licht geeft een mooi effect, zeker gezien het eindigt in een soort 'knopjes'. Wel zou ik het gehele onderwerp (het vuurwerk) iets meer naar links willen zien in de foto. Hij lijkt nu net niet binnen de kaders te passen en dat geeft een onrustig beeld. Maar complimenten voor je kleuren, scherpte en helderheid!

Tinky12: Leuk idee, je kijkt met de hond mee omhoog! Met welke lens is deze gemaakt? Het lijkt namelijk alsof je een groothoek gebruikt hebt, zo rond de 50mm. Hierdoor ontstaan vervormingen en lijken de haren op de borst nu ook veel mee ruimte in te nemen dan eigenlijk 'hoort'. Je hebt wel de kleuren erg mooi voor elkaar, het bijna complementaire kleurcontrast (blauw-oranje) geeft een mooie effect!

Bente: Ik vind het juist leuk dat het scherpstelpunt op het oog ligt, wat alleen jammer is dat je het oog niet ziet... Zoals je zelf zegt is de achtergrond storend, maar je hebt wel erg leuk met je onderwerp gespeeld. Niet de standaard foto van een hoofd van een dier, maar juist vanuit een andere hoek. Erg leuk, blijf experimenteren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:10

JNSW schreef:
@irene96, ik heet sjana! Bedankt voor de tips, maar dit was puur de wens van mijn schoonzus! Ik snap je punt maar het zijn jonge kinderen die gewoon een beetje lol hebben! (Het zijn trouwens broer en zus)! En zo diep had ik helemaal niet gekeken! M'n schoonzus vond het een lief idee en ik vond t ook wel erg lief) heb er flink om gelachen

Het is zeker ook een leuk idee en prachtig uitgevoerd, maar ik vind 'm zelf niet zo geslaagd. Maar vooralsnog heel origineel en goed gedaan! :j

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:11

Dankje wel, ik blijf zeker wat aan rommelen, heb al weer leuke ideeën!

Rozenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:34

Irene, respect dat je zo veel feedback geeft. Ook bedankt voor de feedback op mijn foto. :D

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:41

Bedankt voor je feedback Irene! Hier kan ik zeker wel wat mee. Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik de maan fotografeerde. Volgende keer zal ik zeker en vast rekening houden met je tips.

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:49

Lizaa01 schreef:
Ik zou ook graag mee willen doen, leuke uitdaging! Ga proberen om het vol te houden!

Mijn naam is Liza, 21 jaar. Al een aantal jaar "fotografeer" ik als hobby. Sinds een klein halfjaar heb
ik mijn eerste spiegelreflexcamera, een canon EOS 60D met EF-S 18-135 IS lens.
Ik heb tot nu toe vooral in de automatische stand gefotografeerd maar probeer de laatste
tijd steeds iets meer instellingen handmatig in te stellen.
Ik fotografeer puur als hobby.

Voor deze eerste week een foto van vuurwerk, dat ik voor het eerst gefotografeerd heb.
Wel jammer van de regendruppels.

Week 1
[ Afbeelding ]

Vindt ik mega mooi !! Tlijkt wel op ren vogel :j

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:56

Irene wat super dat je iedereen feedback geeft!

Bedankt voor je feedback op mijn foto! Hij zou inderdaad mooier zijn als hij meer naar
links in de foto zat! Ik was al blij dat ik hem er op had haha.
Het wegwerken heb ik geprobeerd maar tussen de streepjes in moet er dan ook wat
weggewerkt worden en dit vind ik nog lastig!

Asselruiter & SachemLover, ook jullie bedankt voor jullie reactie!