[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:42

@Kaspar: Ik zag vanavond op tv zowel een reclame van de Nikon 1 als van de Sony NEX. Beide camera's lijken in staat om uit zichzelf perfecte foto's te maken. :D
De Nikon 1 heeft maar 10,1 MP dus die valt af. De Sony NEX is er wel met meer pixels.
Ik weet zo de verschillen tussen de diverse Sony-modellen niet, maar je schreef eerder dat je dingen dichtbij wilt halen. Dan heb je naast een standaardlens ook een zoomlens nodig en zou je dus bijv. op zo'n set uitkomen: http://www.cameranu.nl/nl/digitale-came ... 44_209734/ Ik ben bang dat het dan al niet meer onder zakformaat valt.

Je had het over zakelijk gebruik. Levert je werkgever dan geen camera die daar geschikt voor is?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:31

Bagheera_206 schreef:
En toen was de 5D Mk3 nergens meer te krijgen voor € 3.000. -O- Alle winkels hebben hun prijzen gelijk getrokken naar € 3.500. -O- Hoop echt dat hij over een half jaar € 3.000 of minder kost, want dan gaan we er eentje scoren. :+

Ik heb sinds 2 maand een nieuwe docent, en vorige week kwam die al met een gloednieuwe Macbook op de proppen onder het mom van 'Het was prijzencircus bij V&D en ik zag deze aanbieding, kan ik 'm even proberen!' Afijn, dus wij zaten allemaal al van 'Eh, okay?' gister kwam die binnenlopen met een kleinere body dan z'n gewoonlijke 1D mark IIN. Dus ik zei al 'Heb je 'm eindelijk ingeruild?' 'Oh nee, ik heb deze erbij gekocht, eens kijken hoe deze bevalt maar er zijn al wat dingen wat ik echt heel erg mis' Een gloednieuwe 5D mark III. En nu al waren er dingen die die niet fijn vond ...... :') Ik moest wel even lachen haha. Moet zeggen dat de 5D Mk3 echt een topper is op ruisgebied. 12.800 en AMPER ruis! :7

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 23:21

@Courses: Wat vond je docent echt dingen die hij nu mist in zijn 5D3 tov zijn 1D? := #nieuwsgierig

Courses

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 11:34

Pffff, wat knopjes, spotmeting knop voorop de body? Dat soort dingen. Weet niet precies meer wat ie zei, sorry! :o

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 11:38

Die zal ik dan niet gaan missen, want die heb ik nu ook niet. Volgens mij bijna identieke layout als de 7D.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:47

oeo ik heb heb er ook 1tje gekocht.. de canon 1100d met 2 lensen.. we zullen zien.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:48

@Joltsje: Gefeliciteerd met je aankoop! Daar zul je heel veel plezier van hebben. Welke twee lenzen heb jij erbij gekocht?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:22

nou. die zaten er al bij.. de standaard .. dus 24-55 en de 70-300 zat er bij..
heb nu ff 1 rondje getest.. bevalt prima.. had alleen altijd automatische zoom haha.. dus zit steeds te zoomen.. maar dat knopje zit er helemaal niet..

ik zal me nu gaan verdiepen in hoe het allemaal werkt met iso en zo..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:26

De 18-55 ;)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:43

haha 18-55 inderdaad..e xcuus

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:08

Heb ook mijn camera vandaag getest met de 70-200m 4.0L zooooo wat maakt die haarscherpe foto's! En dan had ik hem nog gewoon op de automaat gezet en een eindje geklikt :P Weet nu ook hoe ik hem handmatig in kan stellen, dus morgen even testen. Mijn broer heeft springles, mooie oefening. Denk zelfs dat ik met die lens in de binnenbak mooie foto;s kan maken.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 23:58

@Chantal: Dat is ook een heerlijke lens! :D Fijn dat je er dan ook zo blij mee bent! :)

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:34

Kan iemand mij adviseren wat voor schoonmaak setje ik het beste kan bestellen om mijn camera en lenzen schoon te houden?

Ik zat op internet al te kijken bij www.fotokonijnenberg.nl Die heeft zoveel keuze dat ik eigenlijk niet weet wat ik nodig heb.

Hoe reinigen jullie je lenzen?

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:37

hey,
ik ga waarschijnlijk de canon 350D kopen.
alleen zou dat wel een goede camera voor mij zijn als beginner..

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:56

Dat is een erg verouderd model rosslover. Je kan je afvragen of dat wel verstandig is. Neem aan dat je hem dan tweedehands wil kopen en zo'n camera kan het dan morgen zomaar opgeven en dan ben je geld kwijt voor niks :j

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:36

rosslover schreef:
hey,
ik ga waarschijnlijk de canon 350D kopen.
alleen zou dat wel een goede camera voor mij zijn als beginner..

350D is een prima body ( vind 'm zelf erg fijn ) maar wel extreem, extreem verouderd. Momenteel zitten we al aan de 600D, dus je moet je afvragen of dat wel zin heeft.
Ik weet niet precies hoeveel clicks die sluiter ook aankan, maar als ie al redelijk gebruikt is zou ik kijken naar een nieuwer model :)

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:44

Als je de 350D wilt om geld te besparen, kan je misschien beter kijken voor een 550D, die valt ook nog mee qua prijs.

De 600D is in de aanbieding bij de mediamarkt op dit moment.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 10:24

Hoi,
Ik ben nu enkele jaren in het bezit van een Sony A200, maar zou graag een nieuwe camera aanschaffen.
Ben altijd druk bezig geweest met het fotograferen, maar geen idee waar ik bij aanschaf van een body op
moet letten eigenlijk. Wat adviseren jullie mij? (met een schappelijke prijs := )

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:26

Ik ben opzoek naar een nieuwe camera.
Ik maak vooral foto's van dieren.
Ik wil graag een camera waarmee ik bewegingen kan vastleggen (dressuur fotos, paarden die losgegooid worden enz).
Nu krijg ik ze onscherp ook al stel ik ze anders in.
Portret wil ik ook kunnen maar vooral beweging, welke camera is goed met bewegingen?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:41

Loversyl, elke camera is goed met beweging, dit ligt aan de sluitertijd.

Joline, heb je al enig idee in welke richting je wilt qua merk en budget? Ik kan natuurlijk niet in je portomonee kijken ;) Voor mij is een ander bedrag 'schappelijk' dan voor jou :)

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:43

Courses schreef:

Joline, heb je al enig idee in welke richting je wilt qua merk en budget? Ik kan natuurlijk niet in je portomonee kijken ;) Voor mij is een ander bedrag 'schappelijk' dan voor jou :)

Ik weet dat het aan de sluiertijd ligt, maar mijn zus heeft een canon spiegelreflex en daar krijg ik ze ook niet goed mee, ook als ik hem anders instel.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:46

loversyl schreef:
Courses schreef:

Ik weet dat het aan de sluiertijd ligt, maar mijn zus heeft een canon spiegelreflex en daar krijg ik ze ook niet goed mee, ook als ik hem anders instel.

Een Canon spiegelreflex is prima. Dus het probleem licht OF bij de hoeveelheid licht - bij zeer sombere dagen, schemering, donker of bv binnenbak is er mogelijk gewoon te weinig licht om bewegingen te bevriezen. OF het probleem licht toch bij jouw kennis van fotografie en 'anders instellen' is niet de juiste manier om scherpe foto's te krijgen :)

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:47

Alwiene schreef:
loversyl schreef:

Een Canon spiegelreflex is prima. Dus het probleem licht OF bij de hoeveelheid licht - bij zeer sombere dagen, schemering, donker of bv binnenbak is er mogelijk gewoon te weinig licht om bewegingen te bevriezen. OF het probleem licht toch bij jouw kennis van fotografie en 'anders instellen' is niet de juiste manier om scherpe foto's te krijgen :)

Ik heb ook geen kennis erin hoorXD
Ik doe gewoon hoe het op internet staat en uitproberen.
Ik ga een cursus bij Femke volgen dus dan zal het wel goed komen

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:49

Loversyl, ik sluit me bij Courses aan dat je met elke spiegelreflex-camera scherpe bewegingsfoto's kan maken. Sommige lenzen zijn wel wat sneller en/of lichtsterker dan andere, maar als je het met de Canon spiegelreflex van je zus ook niet lukt, dan ligt het toch aan de instellingen. Kun je eens een voorbeeld laten zien met daarbij de gebruikte instellingen?

Edit: en ik sluit me ook bij Alwiene aan :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:52

Dan ben je als nog niet lekker bezig met de instellingen, maar het is een combinatie van het binnenkomende licht ( wat te maken heeft met je ISO & diafragma ) en je sluitertijd. En zeker als je een DSLR hebt moet dat goed komen.