[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:56

Magica schreef:
Ilse_loveU_x schreef:
heb inmiddels een 18-200 ook aangeboden gekregen, dus ik denk dat ik deze aanneem. Ik neem aan dat deze ook geschikt is voor de paarden fotografie?

Is een prima lens. Canon of Nikon? De Tamron is ook wel oké. Al is helaas de 18-270 vanaf 200 mm onscherp. Heb veel spijt gehad van die aankoop ondanks dat het een dure lens was. Dan had ik beter de 18-200 kunnen aanhouden want die was zelfs beter.

Ik heb ook een 18-270 gehad en ik vond de scherpte van de foto's om te huilen. Gelukkig was Camera.NU het met me eens :') Heb em weer terug gedaan en een 70-200 gehaald :j

Magica

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:59

Dat is een super service! Ik weet al wel welke body ik wil (Canon 70D) maar heb nog niet echt een idee welke lens. Of het wordt een allrounder of toch alleen een tele...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:01

Ik zou geen 18-200 nemen eerlijk gezegd, superzoomlenzen zijn vaak niet van denderende kwaliteit. Ik heb van de 18-200 bovendien wel eens begrepen dat de autofocus wat langzaam is, dat zou mij niet handig lijken met paarden, is al onhandig bij dingen die niet bewegen.
Als je de camera met kitlens koopt en een (tweedehands) 55-250 op de kop tikt is de kwaliteit imo beter en heb je nog kans dat je goedkoper uit bent ook (tenminste in mijn herinnering was de 18-200 wel aardig wat duurder dan de 55-250). Enige nadeel is dan dat je heel af en toe een lens moet wisselen, maar als je echt voornamelijk paarden fotografeert hoef je niet zo bar vaak te wisselen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:03

Magica schreef:
Dat is een super service! Ik weet al wel welke body ik wil (Canon 70D) maar heb nog niet echt een idee welke lens. Of het wordt een allrounder of toch alleen een tele...

Haha wij denken het zelfde ofzo, heb ook sinds kort de 70D :P

Ik zou niet voor een allrounder gaan. Volgens mij is die kwaliteit nooit zo goed als een tele. Ik doe het in ieder geval nooit meer. Ik wissel liever af en toe even :D

Service is overigens inderdaad super bij CameraNU! Ik had de lens zelfs al mee gehad op vakantie, toch hebben ze 'em terug genomen. Al mijn geld terug, om een andere lens daar te kopen :)
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 18-05-15 23:05, in het totaal 2 keer bewerkt

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:05

Hoi allemaal,
Aanstaande maandag ben ik jarig, wat goed uit komt, want ik ben aan het sparen voor een spiegel reflex camera.
Ik vind fotograferen erg leuk. Ik heb nu een hele simpele compact camera en ik weet dat een goede fotograaf zelfs met een klein rot cameratje mooie foto's kan maken. Maar ik zou graag een spiegel reflex camera kopen en heel veel gaan oefenen. Ik heb nog nooit met een spiegel reflex camera gewerkt dus zoek wat tips.
Waar zijn jullie mee begonnen? Wat Is een
mooie camera om mee te beginnen, maar waar je mooie foto mee kan schieten. Dus niet te ingewikkeld Is, en zouden jullie anders wat meer daar over kunnen uitleggen. Daarnaast Is een lens natuurlijk belangrijk. Als je een body koopt zit daar dan ook een standaard lens bij? Zoja, Is die lens wat? Of Is het nodig om een andere bij te kopen meteen? Welke camera kan ik het beste kopen?
Ik ga de camera voornamelijk gebruiken om de paarden, honden en schapen op de foto te zetten. Een filmpje opnemen Is ook handig.
Waar ik nu vookal tegen op loop Is dat actie foto's altijd mislukken. Dat heeft met de sluitertijd te maken toch? En het Is gewoon geen goede kwaliteit.

Ik wil dus heel veel gaan oefenen met een mooie spiegel reflex, maarja welke?

Kunnen jullie mij misschien helpen?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:06

eldora1 schreef:
Hoi allemaal,
Aanstaande maandag ben ik jarig, wat goed uit komt, want ik ben aan het sparen voor een spiegel reflex camera.
Ik vind fotograferen erg leuk. Ik heb nu een hele simpele compact camera en ik weet dat een goede fotograaf zelfs met een klein rot cameratje mooie foto's kan maken. Maar ik zou graag een spiegel reflex camera kopen en heel veel gaan oefenen. Ik heb nog nooit met een spiegel reflex camera gewerkt dus zoek wat tips.
Waar zijn jullie mee begonnen? Wat Is een
mooie camera om mee te beginnen, maar waar je mooie foto mee kan schieten. Dus niet te ingewikkeld Is, en zouden jullie anders wat meer daar over kunnen uitleggen. Daarnaast Is een lens natuurlijk belangrijk. Als je een body koopt zit daar dan ook een standaard lens bij? Zoja, Is die lens wat? Of Is het nodig om een andere bij te kopen meteen? Welke camera kan ik het beste kopen?
Ik ga de camera voornamelijk gebruiken om de paarden, honden en schapen op de foto te zetten. Een filmpje opnemen Is ook handig.
Waar ik nu vookal tegen op loop Is dat actie foto's altijd mislukken. Dat heeft met de sluitertijd te maken toch? En het Is gewoon geen goede kwaliteit.

Ik wil dus heel veel gaan oefenen met een mooie spiegel reflex, maarja welke?

Kunnen jullie mij misschien helpen?

Ik denk dat dit een prachtige set is om mee te beginnen, ook voor de andere mensen hier die zich oriënteren:
http://www.cameranu.nl/nl/p423424/canon ... 0mm-is-stm

Ilsevdhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:09

Magica schreef:
Ilse_loveU_x schreef:
heb inmiddels een 18-200 ook aangeboden gekregen, dus ik denk dat ik deze aanneem. Ik neem aan dat deze ook geschikt is voor de paarden fotografie?

Is een prima lens. Canon of Nikon? De Tamron is ook wel oké. Al is helaas de 18-270 vanaf 200 mm onscherp. Heb veel spijt gehad van die aankoop ondanks dat het een dure lens was. Dan had ik beter de 18-200 kunnen aanhouden want die was zelfs beter.

Canon.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:14

ik heb een 18-135 superzoom lensje en hoewel dat ding echt wel makkelijk is vind ik het kwa beeld kwaliteit wel echt afleggen tegen iedere telelens, zelfs tov van mijn 55-250 was het duidelijk minder mooi. Ik zou het trouwens persoonlijk echt zonde vinden om zo'n lens op een 70D te zetten. Ik heb zelf dezelfde telelenzen en primelenzen op een 1000D, 700D en 5D gehad en de body heeft echt wel invloed maar de lens is wel duidelijk belangrijker. Als je met je budget op zo'n lens uit komt zou ik persoonlijk echt mijn geld niet in de 70D steken (of tweedehands kopen oid) en gewoon een goede telelens kopen...

@eldora: heb je een budget in je hoofd?

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:55

Rond de 350 zal er vast wel iets tussen zitt en denk ik. Of denk ik nou te positief? :')

Ik hoef natuurlijk geen professionele foto's te maken, maar ene beetje kwaliteit enzo Is fijn haha

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 00:00

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 00:03

Bedankt thesserd!
Ik ga hier veder naar kijken!

Ilsevdhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 00:08

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 00:10

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 03:15

Bedankt voor de uitgebreide reacties en links hier. Ik denk dat ik van de week is even ga kijken in de winkel om de canon 1200d en de nikon 3200 in handen te houden. Dat zijn toch wel de 2 modellen binnen mijn budget die me het meeste aanspreken.

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:35

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:51

@Roosje01, altijd goed om ze gewoon even te testen! :D

@eldora1, de prijs van MediaMarkt en CameraNU zijn gelijk zie ik, CameraNU staat bekend om de zeer goede service, dus... als ik jou was zo ik eerder daar bestellen dan MediaMarkt :P Mooiste is natuurlijk als je naar die winkel toe kan, maar goed... geen idee of je dicht bij Urk woont :+

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:29

Okee!
De mediamarkt Is best dicht bij. Dus wij bestellen eigenlijk nooit zulke dingen.
Maar dan ga ik het maar eens proberen te bestellen bij cameraNU :)
En nee, kamerik ligt volgens mij niet echt in de buurt bij urk :')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:34

eldora1 schreef:
Okee!
De mediamarkt Is best dicht bij. Dus wij bestellen eigenlijk nooit zulke dingen.

Oké :') of een andere fotozaak, anderen in dit topic hebben misschien ervaring met fotozaken meer die kant op? Dat weet ik zo gauw niet. Ik weet alleen dat MediaMarkt nog wel eens slecht uit komt qua service.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:45

eldora1 schreef:
Okee!

Het is de moeite waard om gewoon de auto te pakken en naar Urk te rijden :j

Er zitten in Utrecht wel fotozaken, maar ervaring heb ik er niet mee. Ik ben ooit in Apeldoorn terecht gekomen en daar naar tevredenheid blijven hangen :D maar dat wil niet zeggen dat anderen niet even goed of beter kunnen zijn.

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:59

Ikke, ik ben bijna 17, geen auto en geen rijbewijs. En ik denk niet dat m'n ouders een uur en kwartier in de auto gaan zitten voor een camera :')

Ik ga denk ik gewoon bestellen bij cameraNU.
Goede service is natuurlijk wel belangrijk mocht er iets niet kloppen of stuk gaan

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:11

Ik kom even binnenvallen in dit topic, ben op zoek naar advies.
Wil binnenkort graag een spiegelreflex camera aanschaffen, maar heb nog geen enkel idee welke.
Fotografeer nu met een olympus SP510UZ en een fujifilm, waarvan ik het type zo niet weet.

Even een lijstje wat misschien kan helpen bij een advies:

-ik ben een beginner
-wil graag paarden fotograferen, zowel portret als in beweging
-wil graag een camera met een (lage?) sluitertijd, dat hij iig snel reageert zeg maar. De camera die ik nu heb reageert pas 3 seconde later nadat ik geklikt heb :Y)

Hopelijk kan iemand me even opweg helpen!

edit: het liefst ook eentje die werkt op een accu, betaal me namelijk scheel aan batterijen :')

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 16:44

Ben net even bij bcc geweest en mocht even de nikon en de canon in handen houden. Ga denk waarschijnlijk voor de canon 1200d deze lag voor mij fijner in de hand dan de nikon. Fijne grip en de afdruk knop op een goede plaats dat je vinger er al gelijk goed bij zit.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:44

Hallo allen

Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven.

Ik wil weer een camera gaan kopen als beginner. Ik heb een paar jaar terug een 60d gehad met een 18-55 is lens. Hier heb ik leuk mee kunnen aanklooien.
Echter ligt het budget nu even wat lager.

Ik kan misschien een 450d kopen met een 18-55 is en een 55-250 is met extra batterij batterijgrip en extra sd kaart voor 275
Deze persoon stuurde me een foto omdat die niet wist hoe je het aantal kliks kunt zien. Als ik de foto moet geloven zitten er nog geen 5000 kliks op vanaf 2009. Lijkt me erg weinig? Iemand een tip Hoe je dit kan zien? Op mijn 60d stond het gewoon in het menu.

Ik kan ook voor 229 een 1100d kopen nieuw bij een winkel met 3 maanden garantie. Is een showroom model met een 18-55 is. Dit is een jonger model maar begreep op internet dat de 450 beter is?

En dan mijn volgende vraag. Er staat mij wat bij dat een xxxd beter is als een xxxxd. En een xxd beter als xxxd en zo verder. Klopt dat?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 23:33

Ik kan hem niet meer aanpassen. Ik vind het lastig te bepalen welk type ik moet nemen in de lagere prijsklasse. Dus de beste/meest recente van de verouderde modellen

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 08:37

Een 450D zou ik niet meer kopen, omdat het model al zodanig verouderd is dat je over een halfjaar wilt upgraden. De 1100D is een ook al een ouder model, maar niet zo oud als de 450D. Misschien kan je ook eens kijken naar de 600D? Die staat nu ook overal te koop aangeboden voor +/- 300 euro. Ik heb hem zelf destijds gekocht voor €500, maar nu de 700D uit is is hij fors in prijs gedaald.

Dat van xxxd etc. komt mij niet bekend voor.