eldora1 schreef:Hoi allemaal,
Aanstaande maandag ben ik jarig, wat goed uit komt, want ik ben aan het sparen voor een spiegel reflex camera.
Ik vind fotograferen erg leuk. Ik heb nu een hele simpele compact camera en ik weet dat een goede fotograaf zelfs met een klein rot cameratje mooie foto's kan maken. Maar ik zou graag een spiegel reflex camera kopen en heel veel gaan oefenen. Ik heb nog nooit met een spiegel reflex camera gewerkt dus zoek wat tips.
Waar zijn jullie mee begonnen? Wat Is een
mooie camera om mee te beginnen, maar waar je mooie foto mee kan schieten. Dus niet te ingewikkeld Is, en zouden jullie anders wat meer daar over kunnen uitleggen. Daarnaast Is een lens natuurlijk belangrijk. Als je een body koopt zit daar dan ook een standaard lens bij? Zoja, Is die lens wat? Of Is het nodig om een andere bij te kopen meteen? Welke camera kan ik het beste kopen?
Ik ga de camera voornamelijk gebruiken om de paarden, honden en schapen op de foto te zetten. Een filmpje opnemen Is ook handig.
Waar ik nu vookal tegen op loop Is dat actie foto's altijd mislukken. Dat heeft met de sluitertijd te maken toch? En het Is gewoon geen goede kwaliteit.
Ik wil dus heel veel gaan oefenen met een mooie spiegel reflex, maarja welke?
Kunnen jullie mij misschien helpen?
Ik denk dat dit een prachtige set is om mee te beginnen, ook voor de andere mensen hier die zich oriënteren:
http://www.cameranu.nl/nl/p423424/canon ... 0mm-is-stm