Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Samblabla schreef:Ik vindt het wel een leuke foto, het enigste wat mij het eerste opviel was dat het hondje nogal laag op de foto staat en de pootjes niet helemaal op de foto staan als ik niet verkeerd kijk.
jippie5 schreef:Ongeveer 200 euro, tweedehands is geen probleem.
Samblabla schreef:Ik stond niet dichtbij haha. Deze is geschoten met mijn 70-200 lens. Ik stond zeker op 15 meter afstand.de boog was echt immens groot, als ik uitzoomde kreeg ik een heel ander beeld helaas.
[ [url=m/fCWMkZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kwaliteit is achteruit gegaan door het uploaden van facebook naar mobiel.
Lizzo_RV schreef:Ik zit een beetje met een probleem :/
Ik fotografeer voornamelijk op de A-stand. Als het nog niet al te licht is (zoals net, in de binnenbak) en ik wil foto's maken, dan kies ik een hoge diafragma (laag getal toch???). De sluitertijd wordt dan 'zelf bepaald', maar is erg laag. Heel vervelend, want hierdoor worden de foto's toch wat minder scherp. Doe ik de flits aan, is de sluitertijd wel 1/200 ofzo, maar zijn de foto's weer minder.
Iemand tips?
Citaat:RAW vs JPG
Zie JPG als een magnetronmaaltijd die je oppiept in de magnetron die er altijd hetzelfde uit komt en weinig variatie mogelijk is. Zie RAW als het zelf koken met losse ingredienten waardoor je zelf kunt bepalen hoe het gerecht eruit ziet en smaakt.
Meer info:
http://www.photofacts.nl/fotografie/rub ... ormaat.asp
JPG
Plus:
Kleine bestandsgrootte
Lang bursten
Geen nabewerking nodig
Min:
Informatie gaat verloren
Kwaliteitsverlies
RAW
Plus:
Meer informatie
Geen kwaliteitsverlies
Min:
Grote bestandsgrootte
Minder bursten
Nabewerking vereist
IsaCalixa schreef:Pff, ik baal echt nogal
Ik heb een tijdje terug de canon 70D aangeschaft, en ik dacht een goede koop te hebben gedaan..
Nou, het valt me enorm tegen!
Gisteren had ik weer voor het eerst een ''officiele'' shoot. Nou, 80% van de foto's zijn gewoon onscherp.Of naja, net niet lekker scherp zegmaar. De kwaliteit is veeel minder dan ik gewend ben...
Ik heb de 50mm f1.8 lens gebruikt. Normaal maakt die ook goede foto's..
Hier een voorbeeld. Van afstand lijkt de foto scherp, maar als je een beetje inzoomt.. niet dus. Dit ligt niet aan de scherpstelling, dit probleem had ik namelijk zo'n beetje bij alle foto's, uit verschillende posities genomen en ga zo maar door.. slechts enkele foto's die wel scherp leken te zijn.
[ [url=m/K7E8fs.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qeomEW.png]Afbeelding[/url] ]
Heb ik zelf dan gewoon echt geen goede foto's gemaakt? Of ligt het probleem bij de apparatuur...?
Femke schreef:@Maris:
Als je grote/zware bestanden heel intensief wil gaan bewerken, dan is een computer met flink wat werkgeheugen en een goede grafische kaart wel prettig.
In bepaalde gevallen kan hij anders vastlopen of gewoon heel traag reageren tijdens het bewerken.
Maar voor de beelden van een gemiddelde consument ligt t aantal bewerkingen vaak niet zo hoog en heeft de camera geen extreem zware bestanden. Dus zo lang t goed gaat met je computer hoef je niets aan te passen