[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:50

Maar, hoe moet ik ze uitproberen? Ik ken niemand die de camera heeft. Lachen

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:55

In de winkel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:56

Huh? Mag je ze eerst gewoon testen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:37

Bij een fotozaak wel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 12:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 13:36

Wat een gave dingen! Ken ze helemaal niet... Eens kijken hoe veel gewicht die dingen kunnen dragen... Bloos

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 13:58

Duur, vind ik wel meevallen. Bij de dixons zie ik hem staan voor 25 euro. Had wel verwacht dat ze veel duurder waren.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 14:24

Er zijn drie versies.
Eentje voor kleine compact camera's, tot 300 gram of zoiets, dat zal dan waarschijnlijk die van dixons zijn.
Eentje voor spiegelreflex met normale lens, tot 1 kilo.
En eentje voor spiegelreflex met zoomlens, tot 3 kilo. Die laatste kost hier in Nederland rond de 50 tot 60 euro.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 14:29

Die dingen heb ik ook nog niet gezien. Tja, als je een D-SLR met zoomlens hebt, dan zijn ze inderdaad vrij prijzig. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Vork

Horsy_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:49

De pooten(?) zijn erg kort lijkt mij? Dus dan zal er al een paal in de buurt moeten zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:55

Tinker: als je toch het geld hebt voor een SLR + zware zoom, wat maakt dan die 60 euro nog uit. Is even een investering misschien, maar dan heb je ook wat. Op zo'n dure kun je ook wel een compactje zetten....

En daarnaast, wel eens gekeken wat andere statieven kosten? Check dat voor de grap eens. Zul je zien dat 60 euro (of laat het misschien nog wat meer zijn) haast niets is.

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:07

Het is nu officieel, vanavond ga ik (nouja, m'n vader) de Panasonic Lumix DMC FZ8 bestellen! Lachen
Ik ben echt zo blij, ik kan haast niet wachten tot hij er is! Haha!

Mijn vraag: heeft iemand van jullie hem, of hebben jullie er ervaring mee? Ligt-ie fijn in de hand? En ik zou ook heel graag voorbeeldfoto's willen zien. Schijnheilig

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:25

Ik heb de DMC FZ7 en heb ook de 5 gehad en vindt het een heerlijke camara. Ligt makkelijk in de hand en is vrij snel.
Mooie kleur in de foto;s.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:22

Nouks schreef:
Tinker: als je toch het geld hebt voor een SLR + zware zoom, wat maakt dan die 60 euro nog uit. Is even een investering misschien, maar dan heb je ook wat. Op zo'n dure kun je ook wel een compactje zetten....

En daarnaast, wel eens gekeken wat andere statieven kosten? Check dat voor de grap eens. Zul je zien dat 60 euro (of laat het misschien nog wat meer zijn) haast niets is.

Ik heb érg lang moeten sparen voor mn camera Tong uitsteken En heb er een redelijk goedkope 70-300mm zoomlens bij. Maar ik ga er wel even voor sparen want hij lijkt me echt heel handig. Ik ben em al tegengekomen voor 45 euro, dus dat valt op zich wel mee.
Ik heb ook een groot statief, geen perfecte kwaliteit, maar toch met waterpas en degelijke draaikop, helemaal inklapbaar aluminium, max 1,65 hoog, nieuw voor 20 euro gekocht Haha! Maargoed dat is geluk hebben.

Horsey_Lover, op die site staan een aantal foto's waar je dat ding allemaal aan vast kan maken, bv zo:
http://www.joby.com/galleryzoom11.html

Maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:33

Op de vorige pagina las ik al wat over de Nikon D40..

ik heb in een foldertje een aanbieding gezien van de nikon D40 kit voor 470 euro. Ik heb zelf weinig ervaring met spiegelreflex camera's ect. Zou dit een goede keus zijn voor je eerste spiegelreflex? wat denken jullie van de prijs?
ben benieuwd

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 14:21

Over de Nikon D40 is al zoooooooooveel gepraat in dit topic..
Er kunnen weinig lenzen op, dus als je graag lenzen wisselt zou ik ffies doorzoeken Lachen

Maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 14:33

Hm oke moet ik toch maar die pagina's doorspitten Knipoog

Horsy_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:33

MysticTinker schreef:
Horsey_Lover, op die site staan een aantal foto's waar je dat ding allemaal aan vast kan maken. http://www.joby.com/galleryzoom11.html%20
Ik bedoel meer van dat het geen "gewoon" statief is en dat als je hem gewoon op de grond neerzet dat je dan maar tot je enkels komt. (Bij wijze van spreken en van vooraf gezien) Wat ik wel zag is dat je bijvoorbeeld wel leuke standen kan vinden zoals bijvoorbeeld op een glijbaan, erg handig voor natuur fotografie

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:50

Liesje89 schreef:
Over de Nikon D40 is al zoooooooooveel gepraat in dit topic..
Er kunnen weinig lenzen op, dus als je graag lenzen wisselt zou ik ffies doorzoeken Lachen

zeker Ja
op de Nikon D70 dacht ik dat er meer lenzen pasten?
Deze is wel uit dezelfde reeks een ook heel goed aangeschreven!

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:13

Heey allemaal, heeft er hier iemand misschien ervaringen met de Canon Powershot A460 en met de Olympus X-775 ? Ben namelijk aan het sparen voor een camera en zal hieruit zo ongeveer een keuze moeten maken. Misschien kunnen jullie mij vertellen welke ik het beste kan aanschaffen.. Bloos Alvast bedankt!

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:16

Vraagje;

Ik heb een kodak easyshare C330. Ik heb er van de week een grotere SD kaart voor gekocht, 2GB. Nu accepteert deze hem niet. Hij zegt dat de memorycard full is. Winkel heeft hem geformateerd en nog doet hij het niet. De verkoper zei dat het misschien zo is dat de camera zulke grote kaarten niet accepteert.

Klopt dit? En welke grote kan er dan wel in? Ik kan er op de kodak site niks over vinden.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:39

Ik heb voor mijn Kadak een 1GB kaart gekocht. Dacht ik Knipoog

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:12

Ik ben sinds vanavond de trotse eigenaresse van een Canon EOS 400D met 18-55 kitlens Cool Nu kan m'n FZ7 de verkoop in, dan een tweede lens en batterijgrip erbij kopen en ik ben weer helemaal blij Haha!

Voor mensen die op zoek zijn naar een SLR; bij de Makro liggen de Nikon D50 en D70s en de Canon EOS 400D voor erg leuke prijsjes Lachen

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:31

xAmigo schreef:
Het is nu officieel, vanavond ga ik (nouja, m'n vader) de Panasonic Lumix DMC FZ8 bestellen! Lachen

Mijn vraag: heeft iemand van jullie hem, of hebben jullie er ervaring mee? Ligt-ie fijn in de hand? En ik zou ook heel graag voorbeeldfoto's willen zien. Schijnheilig

aaaah ben hééél benieuwd!!

Nog haast geen ervaringen van mensen! Vraag namelijk ook al tijden om voorbeeldfoto's Knipoog

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 08:17

Ashleey_ schreef:
xAmigo schreef:

aaaah ben hééél benieuwd!!

Nog haast geen ervaringen van mensen! Vraag namelijk ook al tijden om voorbeeldfoto's Knipoog

http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz8/page18.asp

Deze site heb ik via mijn opa, daar staan ook een aantal voorbeeldfoto's op. Ook een héééle uitgebreide uitleg alleen das in het Engels.

Die van mij komt vandaag, dus als het lukt ga ik vandaag ook een héleboel plaatjes schieten. Lachen