Pagina 102 van je gebruiksaanwijzing.
Als je op " canon 600d spotmeting " zoekt, krijg je direct al als 2e zoekresultaat de digitale handleiding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xkathy_love schreef:Wie helpt mij!
Ik heb momenteel een NIKON D3300, met een lens AF-S DX 18-55mm.
Nu wil ik graag een lens van 55 (of 70-) tot 200 of 300mm kopen. Maar overal zie ik staan Nikon AF-S DX Zoom-Nikkor 55-200mm
Nu vraag ik mij af of dit dan hetzelfde is en dus een passende lens voor mijn camera of niet....
Alvast heeeel erg bedankt voor degene die mij kunnen helpen
xkathy_love schreef:Wie helpt mij!
Ik heb momenteel een NIKON D3300, met een lens AF-S DX 18-55mm.
Nu wil ik graag een lens van 55 (of 70-) tot 200 of 300mm kopen. Maar overal zie ik staan Nikon AF-S DX Zoom-Nikkor 55-200mm
Nu vraag ik mij af of dit dan hetzelfde is en dus een passende lens voor mijn camera of niet....
Alvast heeeel erg bedankt voor degene die mij kunnen helpen
Lizzo_RV schreef:Ik heb sinds vanmiddag een camera, de Nikon D5000. Ik ben er onwijs blij mee, en heb (voor mijn doen) al een paar leuke foto's gemaakt. Jullie hebben er vast van alles op aan te merken, en daarom ben ik hier ook. Ik zal graag wat tips en trics van jullie willen. Bijvoorbeeld wat ik moet doen om dit en dit resultaat te krijgen, welke waardes de sluitertijd en diafragma moeten hebben. Verder vraag ik mij af wat precies de ISO-waarde is en hoe ik deze kan veranderen en wat er dan gebeurd? Kritiek is altijd goed, maar houd alsjeblieft in jullie achterhoofd dat ik vandaag pas ben begonnen!
Bij deze mijn foto, van onze labrador
[ Afbeelding ]
Femke schreef:Een binnenbak in de avond, dus zonder daglicht....
Dat is zelfs met dure lichtsterke lenzen vrijwel onmogelijk.
Scherpstellen is met zo weinig licht ook lastig voor de camera.
Je zet m op af-c en kiest zelf enkelvoudig het scherpstelpunt.
Maar eigenlijk zou ik adviseren om een binnenbak zoveel mogelijk te vermijden en er in het donker sowieso niet te fotograferen.
Kans is zeer groot dat je zelfs op de hoogste iso van je camera nog niet aan n sluitertijd van 1/100e komt.
Dus dan worden je fotos bewogen.
Vetboltsje schreef:Hee!
Ik had even een vraagje, ik heb een nikon d3300, nu zou ik heel graag een macro lens willen aanschaffen alleen snap ik niet echt veel van de lenzen, wat al die cijfertjes inhouden etc.
wat ik graag wil fotografen is/zijn:
de vachten van mijn schaapjes (na het scherenen dan echt de details, een van mijn schaapjes heeft hele mooie krulletjes en de ander weer mooie golfjes)
alles wat ik met de wol maak, ik spin het bijv zelf en vind het mooi om dat in dail op de foto te zetten.
ik heb zelf de lenzen 15-80 en 80-300 van nikkor (kitlenzen)
ik weet niet of macro lens nu meerwaarde heeft aangezien ik dus al een 15-80 heb? of is dat gewoon een hele domme vraag..
[edit] belangrijkste vergeten te vragen, welke lens moet/kan ik dan aanschaffen, prijs ben ik nog niet over uit, maar ik fotografeer hobby matig, dus het moeten geen super grote bedragen zijn (boven de 500 gaat mij iets te ver als hobbyist
)
Samblabla schreef:Ik vindt het wel een leuke foto, het enigste wat mij het eerste opviel was dat het hondje nogal laag op de foto staat en de pootjes niet helemaal op de foto staan als ik niet verkeerd kijk.
Heeft iemand wat tips voor portret? Ik ga naar dutch comic con en ga fotograferen en vooral cosplayers. Aangezien ik bijna alleen maar dieren doe heb ik graag wat tips.
Deze was van vorig jaar:
[ [url=m/uHxQAQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
(ik heb gewoon toestemming om foto's online te zetten)