[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:16

Deze jongen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:17

Erg langzaam is wel heel erg overdreven... Iets langzamer misschien, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Zoals de man in het filmpje zo mooi zei: al is de autofocus nog zo snel, als de foto niet scherp is dan is hij niet scherp. En met een tamron kan je prima scherpe foto's maken en de autofocus zal echt wel snel genoeg zijn. :D

Marlies, jammer dat ik wss geen vervoer heb. :')

WianaR (Malissa) kan dat zeker! Ze heeft mij mede overtuigt, en ze maakt prachtige foto's :D

Hahaha, mijn god, hij fotografeert met Canon en heeft een Nikon "lus"?! :')

Kimmetjee04

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 00:03

feedback week 10 van A t/m K
de rest komt later :P

Toch nog feedback van week 10 :D

Voor de mensen die zich afvroegen hoe ik mijn levitation foto had gemaakt.
Ik had mijn camera op een statief.
Heb eerst een foto gemaakt van de omgeving alleen, toen de zelfontspanner aangezet en een foto gemaakt van mij staan, en toen met de zelfontspanner nogmaals een foto gemaakt van mijzelf ‘ liggend/hangend’ over een klapstoeltje (niet echt comfortabel). Het scherpstellen was best een gedoe maar na wat oefenen lukte het. Ik heb vervolgens de 3 lagen op elkaar geplakt (omdat ze van een statief waren gemaakt waren ze allemaal hetzelfde qua natuur, maar de onderwerpen waren anders), en zo kon ik de stoel weggummen en het zwevende lichaam wat doorzichtiger maken.

Agossie
Gave foto hoor! De hond valt goed op zo met die rode achtergrond en de ogen zijn mooi scherp.

Asselruiter
Jammer van de ‘ afleidingen’ op de achtergrond, het paard zelf is wel mooi scherp gesteld.

Astor
Mooie foto en visagie! De ‘ bronzige waas’ (klopt dat?) vind ik alleen net iets te.

Bellatrix
Creepy hoor! Ik vind het rood misschien iets te veel afsteken tegenover de zwarte outfit, maar daardoor valt het eigenlijk wel meteen op.

Billionache
Ik had links wat minder ruimte overgelaten. De keuze voor ZW bevalt me wel!

Binky
Mooi dat je de andere pony in de reflectie van het oog kunt zien, jammer van de ruist en het feit dat het oog net niet helemaal op de foto staat

Brechtjee
Wat een schattige kat zeg, om verliefd op te worden! Scherpte is ok prima! Wat was je f-waarde, aangezien zowel de kat als de muur scherp is?

Bumblehorse
De ‘ zandkleur’ lijkt wat te overheersen, maar de compositie is prima

Caaramel
Wat een schatje! Fijne kleuren, ik lijkt wel wat scherpte te missen

Calice
Jammer dat de kleding van moeder, dochter en de achtergrond dezelfde kleur hebben. Ook jammer van de schaduw op het gezicht van de moeder. Scherpte en compositie is wel prima!

Cathyenbeau
Mooi scherp en fijne kleuren!

Cioccolato
Mooi silhouette en fijne kleuren! Draadje is niet heel storend, komt voornamelijk omdat er ook takken op de achtergrond zijn.

Cleo_
Vrolijk die felle kleuren op de achtergrond. Jammer van het ene oortje van het paard. Het oog lijkt (op mijn scherm) ook niet helemaal scherp

Crazy_horses
Mooi scherp!

Crazyiris
Heb je veel aan de nabewerking gedaan? Origineel sfeertje in de foto, misschien door de ‘ donkere’ lucht?
Ik vind de ongewone uitsnede wel iets hebben

Dandy200
Ik vind de foto denk ik net iets te donker, compositie is wel prima

Deetjuhh
Die ene druppel is mooi scherp! Veel moeten schieten? Hoe had je je camera ingesteld?

Eline91
Heel apart, maar daardoor blijf je er wel naar kijken. Heb je de persoon helemaal uitgeknipt en op de achtergrond geplakt?

_Elke
Simpele foto, maar wel een fijn lente sfeertje door de blaadjes en de zon

Elle108030
Aparte foto met zowel voor als achter het object ‘ vage’ takken, zo krijg je wel diepte in de foto. Als je een danbo op het stukje had geplaatst was de foto helemaal afgeweest :+

Eskegirl
Vlinders zien er van dichtbij iets minder mooi uit haha. Maar ze zijn wel fascinerend om zo te zien! Mooi geschoten.

Follow
Een standpunt die je niet zo vaak ziet, grappig! De foto is denk ik wel net iets te donker

Femmelz
Leuk dat je tegen de zon in hebt gefotografeerd. Wat zijn die dingetjes op de voorgrond, van die poppetjes?

Gerdjehoran
Aah een schaap met een halsband haha, goede compositie, maar ik lijk wat scherpte te missen

Glenstorm
Goed getimed en mooi qua belichting (voor indoor fotografie)!

gub
wauw, heeeel mooi! Had zo een poster kunnen zijn :D
Nog veel aan de nabewerking gedaan?

Hanna-94
Leuk dat zowel mens als paard dezelfde beweging maken. Scherpte is ook prima. De kleuren ogen wel wat flets (is ook beetje met de tijd van het jaar, geen blaadjes aan de bomen etc)

Heavenslove
Heel leuk bedacht om op deze manier een collage te maken! En wat leuk dat het paard beschilderd is op die manier, erg interessant; ik vind het jammer dat ik daar niet bij ben geweest. Heb je nog andere oefeningen in zo’n collage gezet, ik ben wel benieuwd :D

Hilly200
Mooie scherpte en mooie sfeer. Lijkt wel een iets rozige gloed overheen te zitten, maar dat vind ik zelf niet heel storend

Horsrider22
Persoonlijk mis ik nog een object in de foto. Wel goede scherpte diepte in de foto

Iejoorr
Lekker zonnige foto! Jammer dat de blauwe bak veel aandacht trekt

Ingvild
Mooie foto, kleuren van de pony passen goed bij de achtergrond. Lijkt wel wat scherpte te missen op het oog, maar kan misschien ook door het uploaden komen?

Isacalixa
Jammer dat je niet zoveel van het gezicht van het model ziet, voor mij is het net iets te veel haar. Maar misschien wat dit juist wel jouw bedoeling? :)

It_is_me
Grappige foto! Koeien zie je hier niet vaak voorbij komen. Mooi scherp

Jacobeho
Heel mooi! Wat waren je instellingen? (aangezien de rook niet ‘ bevroren’ lijkt), Had je een filter gebruikt?

Jespri
Wat een leuk thema zeg! Is hier een topic van, ben wel benieuwd naar de andere fotos :)
Mooi scherp ook en fijne kleuren

Jessica1998
Ik vind dat er aan de bovenkant net iets te veel ruimte is, je had misschien beter wat minder ruimte aan de bovenkant kunnen hebben en wat meer aan de onderkant zodat de hond er helemaal op stond (door bijv. op je hurken te gaan zitten of op de grond te gaan liggen)

JewEmm
Mooie foto! Die vogeltjes voegen net iets aan de foto toe wat het speelser maakt

Jilinda
Ik denk dat de zwartwit keuze een goede is. Goede compositie. Recht van voren lijkt me ook een gave compositie (maar dat zal wel niet mogelijk zijn,, of was het geen training oid waarbij werd geschoten?)

Joeluna
Grappig dat je op de takjes op de voorgrond hebt scherpgesteld. Het heeft wel iets. Persoonlijk vind ik je logo aan de recherkant net iets te recht afgesneden. Dat valt niet op als je het logo aan de rechterkant van de foto zet, maar wel als je hem links zet (zoals nu)

Jolijnn
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de kleurenversie. Vanwaar zwartwit? Achtergrond lijkt iets overbelicht i.v.m. het model

Joysieee
Mooie scherpe foto! Ik had de foto nog iets verder gecropt of juist het hele hoofd erop gezet.

Kanzi
Erg leuke foto! Waar heb jij je danbos gekocht (de grote en de kleine versie?) en wat heeft het jou gekost? Alle danbo fotos van afgelopen weken hebben mij laten overwegen om er ook 1 of 2 te kopen :+

_kiki_
Simpele foto, maar door de hoek waar je vanuit fotografeert wordt de foto wel interessant. Het boekje heeft ook mooie kleuren die goed naar voren komen

Killyenn
Wat een vrolijke foto! Jammer dat het model net niet haar ogen helemaal dicht heeft.

Kimdegroot94
Heerlijke foto om naar te kijken, zowel de hond als het kind hebben het erg naar hun zit en dat komt duidelijk in de foto naar boven :)

K_m
Mooie lichtinval. Misschien net iets te veel ruimte aan de bovenkant.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 00:09

Mijn week 11:
Afbeelding

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 00:11

Ook hier mijn week 11

De bedoeling was een lange sluiter.........dit was mijn eerste poging daartoe.

Afbeelding

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 00:12

Manonfleur Leuke foto. Ik had wel geprobeerd de hindernis recht te houden. Verder is het wat zonde van de schaduwen.

Hilly200 Oeh bedankt voor de tip! Het harde kan komen omdat je hem dan toch net te donker hebt staan.

Wendy1987 Mooie foto, fijne kleuren. Niets aan toe te voegen.

Marlies Sta op de reservelijst. :D

Kimmetjee04 Bedankt voor je feedback. :)
Er zijn niet heel veel foto's gepost, is voornamelijk over de app gegaan maar dit is de link [FM] [M] Steampunk meeting 1 maart 2015 :)

MarijeR Wat een super schattig veulentje. Hij lijkt wel een beetje uit verhouding. Verder niets aan toe te voegen.

Quartel Mooi gedaan hoor! Niets aan toe te voegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 08:10

Kimmetjee04, dankjewel! :D
Ja, ik heb wel veel foto's geschoten. 200 van ongeveer 5 series, dus bij nader inzien valt dat nog best wel mee. :+ Van deze waren er wel wat goed gelukt!

Gegevens:
f/2.5
1/2500
ISO 400
En dit met mijn 50mm 2.8 :)

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 09:08

Voor wie interesse heeft in een Danbo; ik heb ze gekocht via E-bay.
Als je daar 'Danbo' invoert als zoekterm komen ze in alle maten voorbij.
De grote (van 8 inch) zijn wel wat lastiger te vinden en ook een stuk duurder.
Ze komen dan wel uit China, duurt een aantal weken voor je ze hebt.
Soms staan ze ook op marktplaats, dan is de levertijd een stuk korter.

Nog even en we kunnen een apart Danbo-topic openen. :D

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 09:42

Bellatrix schreef:
S_imonee schreef:
Oen, ik krijg weer helemaal zin in fotograferen! Gisteren is mijn nieuwe camera binnen gekomen! Hij werkt fantastisch! Ik ben echt super blij :D :D :D :D *D :)) *\%/* *\%/* *\%/*

Welke heb je? :D

Canon EOS 70D :D :D

Ik heb ook zo'n 'ik-wil-alles-van-canon' tik... dure tik haha.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:04

S_imonee schreef:
Canon EOS 70D :D :D

Ik heb ook zo'n 'ik-wil-alles-van-canon' tik... dure tik haha.

Oh god dat ken ik. Ik heb dat ook met apple. Ik word er gek van. :') ik word er ook serieus gewoon chagerijnig van dat alles wat ik wil hebben zo duur is. k*thobbies :')

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:14

Ik heb dat ook met apple en canon. :')

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:18

Kimmetjee04 schreef:
Heavenslove
Heel leuk bedacht om op deze manier een collage te maken! En wat leuk dat het paard beschilderd is op die manier, erg interessant; ik vind het jammer dat ik daar niet bij ben geweest. Heb je nog andere oefeningen in zo’n collage gezet, ik ben wel benieuwd :D

die moet ik nog verder doen, maar heb nog niet al mijn foto's af :')
had van dat weekend echt veeeel te veeeel foto's en zit nog maar over de helft van mijn foto's :)
wat zeker nog op het lijstje staat zijn deze collages:
4 tijden stap
2 tijden draf
3 tijden galop
piaffe
gestrekte draf

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:21

Met apple heb ik dat gelukkig niet, haha. Fotografie is de enige dure hobby. Paardrijden ook wel, maar hoef nooit van die dure spullen :')

Jammer dat je al genoeg fotografen hebt Marlies! Ik vind tinkers zo leuk haha.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:39

S_imonee, Je kan jezelf nog op de reservelijst zetten! Vaak vallen er nog wel mensen af.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:41

Met Apple kan je dat ook maar beter niet hebben inderdaad :') Ik vind Apple eigenlijk snert en hun prijzen zijn belachelijk en ook hun service lijkt allemaal leuk maar valt vreselijk tegen. Maar goed, ze hebben zulke mooie laptops dus ik ben toch stiekem overstag gegaan :Y)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:08

Feedback voor week 11 :D

rosslover Gave foto, je onscherpe achtergrond brengt rust in je foto en trekt de aandacht naar het paardje :) Boktupload is trouwens handig voor foto's waarbij de kwaliteit er niet zo toe doet, als dat wel belangrijk is kan je beter wat anders gebruiken. ;)

Kanzi Wat een heerlijke foto toch weer, ongelofelijk hoe creatief je bent met je Danbo's :D

Bellatrix Enorm gave foto, en erg geslaagde zwart-wit bewerking! :) Ik word er echt in gezogen, ik zou er kunnen blijven naar kijken. Knap werk hoor!
Wat de lenzen betreft, ik heb een Tamron lens die perfect voldoet en even goed presteert als de Canon versie. Dat is echter niet helemaal vlekkeloos verlopen, ik heb hem moeten terugsturen naar Japan voor een hercalibratie want voordien was hij gewoon bagger :o Mijn ervaring is dat ze heel goeie exemplaren hebben maar dat het prijsverschil zich gewoon uit in een groot kwaliteitsverschil tussen de verschillende exemplaren in een reeks. Als je een goeie Tamron vasthebt is de meerprijs voor Canon echt de moeite niet waard, maar de kans bestaat natuurlijk dat je een slecht exemplaar hebt. ()Hoewel de nieuwprijs + herstelling me nog steeds minder dan de helft gekost heeft dan een equivalent objectief van Canon := )

Maaaarije Heel erg leuk gedaan, de foto straalt nu al heel veel kracht uit :D Misschien is het wel maar best dat je niet tussen de koeien(vlaaien) op de grond gaan liggen bent :=

binky Leuke foto, maar ik krijg een beetje het gevoel dat er iets niet klopt met de ogen van de kat. Ze zijn wat donker uitgevallen, er zit niet echt 'leven' in. Verder een heel gave foto met een mooi onscherpe achtergrond :)

marijepagter Heel gave foto, leuke kleuren en gaaf hoe de vogel zit. Doordat je achtergrond zo onscherp is wordt mijn aandacht echt naar de vogel getrokken :)

GerdjeHoran Ontzettend gaaf, goed dat je dat moment opgemerkt hebt ;) Knap gedaan!

taarss Deze foto vond ik ook de gaafste, een sterke compositie met een rustgevende achtergrond. De blik van je paard is ook heel overtuigend vastgelegd, knap werk!

Murthul Leuk gedaan! Heb je hier gewoon kerstverlichting voor gebruikt? Ik vind hem gaaf :)

XiiaaaooNaa Ach wat een schatje is dat! Heel gave foto ook, je hebt de vragende blik van het hondje erg sterk vastgelegd :) De ogen lijken echt te leven, wat zeker heel knap is omdat het hondje een donker hoofd heeft.

Ash_ Leuk je week 10, gaaf hoe je de blik van beide hondjes erg sterk vastgelegd hebt :)

S_imonee Ontzettend gave foto, ik ben er helemaal weg van :D Het schuurtje stoorde mij echt niet, ik lette er pas op toen ik erover las ;) Hoe bevalt je nieuwe camera trouwens? :=

calice Heel erg knap gedaan, ik hou van de kleuren en de sfeer in je foto! Ontzettend gaaf resultaat!

LinSa Leuke foto, de blik van de pony is heel sterk vastgelegd waardoor ik er echt in gezogen word :) Ik kan er de vinger niet echt op leggen, maar iets in de kleuren voelt voor mij niet 100% goed. De groen- en bruintinten in de achtergrond zijn naar mijn gevoel iets te oranje-gelig uitgevallen, waardoor de pony qua kleur wat wegvalt. Verder is hij wel heel gaaf hoor!
Misschien is mijn uitleg over de kleuren niet helemaal duidelijk, maar ik zal even proberen te tonen wat ik bedoel. Ik heb het een beetje verder doorgedreven dan ik normaal zou doen omdat je het verschil duidelijk zou zien: http://be.fotoalbum.eu/images1/201106/184416/817972/00000020.jpg

Jolijnn Leuk portret! De scherptediepte is heel geslaagd en het model lijkt een oprechte lach op haar gezicht te hebben. Ik mis een beetje scherpte in de ogen maar dat is moeilijk met een bril natuurlijk :) Verder heel gave foto!

k_m Ik weet niet wat het is maar ik vind het wel heel gaaf :D Erg geslaagde foto, ik hou wel van die strakke lijnen en dat abstracte!

hilly200 Erg gave foto, hij straalt echt kracht uit :) Leuk gedaan!

manonfleur Leuke foto, goeie timing :) Een beetje jammer dat de achtergrond zo druk is, ik heb het gevoel dat het geheel veel rustiger zou ogen als je een meer geopend diafragma gebruikt had.

wendy1987 Fijne foto, heel geslaagde DoF ook! Handmatig scherpstellen lukt al best toch :o Je zal zien dat dat echt heel snel betert als je daar af en toe op oefent, ik vond het vroeger heel moeilijk maar nu ik het af en toe doe gaat het me stukken beter af. Soms zelfs beter dan als ik de autofocus gebruik :)

MarijeR Erg gaaf gedaan, en natuurlijk ontzettend schattig := Leuke DoF ook, alleen een beetje jammer van de donkere schaduw rechtsonder.

quartel Enorm gave foto, knap gedaan hoor! Ik ben helemaal weg van de sfeer die errond hangt :) Heb je nog extra belichting gebruikt voor de bloem of was het enkel de vlam? Ik zou namelijk van vuur een iets meer oranje licht verwachten.

----------

Reacties

Jespri Bedankt voor de feedback!

Kimmetjee04 Bedankt voor de feedback! De oorspronkelijke foto is genomen op de vogel-uitkijkpost, de camera stond in het huisje en ik zat op het platform. Voor het haar ben ik ondersteboven over de rand van de uitkijkpost gaan hangen := En om het platform te kunnen wegphotoshoppen heb ik daarna nog een foto genomen van het uitzicht vanop de uitkijkpost. Er zit wel vrij veel (zeg maar veel) nabewerking achter, de hemel heeft ook een rare kleur gekregen omdat ik die beter vond contrasteren met het blauw van het kleedje. Eigenlijk heb ik mezelf dus wel volledig uitgeknipt en op het uitzicht geplakt, maar doordat de achtergrond van de foto waar ik opstond rondom me dezelfde kleuren had hoefde ik niet zo precies te werken :=

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:14

Dank je Eline91 :D
Nee, geen extra verlichting gebruikt.
Ik heb zelfs de schemerlampen uit gedaan voor ik de foto nam.....gewoon in de huiskamer

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:36

Dankje voor de feedback!

Jeetje wat een lenspraat, super interessant!
Ik twijfel ook voor een 70-200 f2.8 maar heb het geld er niet voor...er zijn dingen die ik liever doe met dat geld hihi.

Danbo...wat betaal je er ongeveer voor?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 13:49

Tijdje geleden heb ik de 70-200 f/2.8 gekocht, maar dan zonder IS. Scheelt enorm in de prijs. Nu is mijn grote wens (eigenlijk al heel lang) de 24-70 f/2.8. Ik heb er één van Sigma, maar ik fotografeer nu veel liever met alle Canon lenzen in plaats van met de Sigma en wil hem dan ook graag "omruilen"... alleen die krengen zijn echt heel duur... -O-
Ik fotografeer nu het liefst met mijn 50mm of de 70-200.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:55

De kleine Danbo van 5 inch is er al vanaf 3 euro op Ebay.
Ik wilde graag ook een grote, die heb ik als setje gevonden voor 38 euro geloof ik. (8 en 5 inch)
Dus die is een stuk duurder.
Via marktplaats kan je de kleine kopen voor 15 euro.

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:31

Ik heb de 8 inch voor € 16,50, alleen komt pas volgende week binnen ;p(Danbo)

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:04

Mooi! :j
Waar heb je die gekocht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:07

Agossie schreef:
Tijdje geleden heb ik de 70-200 f/2.8 gekocht, maar dan zonder IS. Scheelt enorm in de prijs. Nu is mijn grote wens (eigenlijk al heel lang) de 24-70 f/2.8. Ik heb er één van Sigma, maar ik fotografeer nu veel liever met alle Canon lenzen in plaats van met de Sigma en wil hem dan ook graag "omruilen"... alleen die krengen zijn echt heel duur... -O-
Ik fotografeer nu het liefst met mijn 50mm of de 70-200.

Ik was inderdaad ook van plan hem te kopen zonder IS. Dat scheelt echt een boel geld. :j

En tjah, met alle dingen die ik nog wil doen.. Dan is het gewoon te duur om nu een lens van 2000/2500 aan te schaffen. En als ik hiermee hetzelfde kan, waarom niet? :+

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:12

Ik heb de 70-200 f2.8 ook aangeschaft zonder IS vanwege de prijs. Scheelt een boel en met snelle sluitertijden heb je de IS niet zozeer nodig.

Nu nog de vervanger voor mijn kitlensje en dan ben ik blij :)

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:29

Zelf heb ik de 2.8 wel met IS (beste fotogerief aankoop ooit *\o/* ), deels ook omdat ik de mogelijkheid had om het te betalen, maar ook omdat ik ook onder minder goede omstandigheden foto's maak. De zogenaamde 'bewijsplaatjes' als het om soorten gaat.
Kitlensje wil ik nog vervangen, groothoek lens is ook erg tof, maar een 400mm zou mij ook niet misstaan.