Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:02

Heb ook weer wat te showen! vanochtend een ontzettend toffe portretstoot gehad met een mega mooi model, heel erg trots op de beelden. Bewerking ben ik altijd heel unsure over, dus ben benieuwd wat jullie van dit sfeertje vinden!

Voor.
Afbeelding

Na.
Afbeelding1_18102017_ShootSven_Utrecht_SeraRoth by Sera Roth, on Flickr

Liselot

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:20

Bewerking vind ik supertof! Ben alleen niet helemaal wild van de arm die omhoog gaat

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:25

Bewerking vind ik ook gaaf, ja! Alleen die arm had ik of wat zichtbaarder gewild of niet omhoog. Het geeft een beetje apart beeld, omdat er net een lijntje zichtbaar is achter de boom vandaan.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:24

YentlShots schreef:
Heb ook weer wat te showen! vanochtend een ontzettend toffe portretstoot gehad met een mega mooi model, heel erg trots op de beelden. Bewerking ben ik altijd heel unsure over, dus ben benieuwd wat jullie van dit sfeertje vinden!

Voor.
[ [url=m/QQVRAq.png]Afbeelding[/url] ]

Na.
[ Afbeelding ]1_18102017_ShootSven_Utrecht_SeraRoth by Sera Roth, on Flickr

Aaah super leuk! Ik sprak hem vandaag nog, hij vond het super tof!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:36

darkadia schreef:
asm_kayleigh schreef:

Stockphoto's? Of even vragen bij een aantal fotografen.

Is een apart topic hier op bokt ook waar mensen foto aanleveren!

[FK] [CENTRAAL]1 foto, 10 bewerkingen!

Ja deze ken ik inderdaad, maar topic lag een tijdje stil. Nu weer wat leven in!
Maar als iemand foto's (liefst RAW bestanden) heeft waar ik op mag oefenen? Ik zal de foto's echt nergens anders gebruiken natuurlijk. O:)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:37

YentlShots, ik vind de bewerking echt goed gedaan! De foto ook heel gaaf, maar ik denk dat als er wat meer scherpte-diepte is het fijner kijkt. Dat het model dus helemaal scherp is.
Maar echt mooie foto!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:42

Ik vind de nabewerking heel tof maar de foto verder niet. Doordat zijn gezicht wat naar voren gericht staat lijkt hij een onnatuurlijk groot hoofd te hebben.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:02

Quir schreef:
YentlShots, ik vind de bewerking echt goed gedaan! De foto ook heel gaaf, maar ik denk dat als er wat meer scherpte-diepte is het fijner kijkt. Dat het model dus helemaal scherp is.
Maar echt mooie foto!

Thanks!!
Dit is door toedoen van het uploaden , helaas. Hij is namelijk wel echt ragscherp hier op mijn macbook, via Lightroom in elk geval

Verder bedankt allemaal! Wat betreft de hand, ik vond het iets meer dynamiek geven maar als ik nu terugkijk had het toffer geweest als die hand iets meer in beeld was geweest. Nu is het inderdaad meer een streepje.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:06

Nee, heeft niet met uploaden te maken. Dat wat scherp is, is ook scherp. Maar de kraag, schouder, oor, etc is onscherp door het grote gat/diafragma. De ogen bijvoorbeeld zijn wel echt scherp.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:11

Ik vind dat juist heel mooi! Focus ligt compleet op zijn ogen. Ik wou dat mijn lens dat kon maar helaas. :+ Plus het is enorm moeilijk om dan juist zijn ogen scherp te hebben. Als je dan een klein stukje naar voren gaat met je camera heb je al iets anders scherp. Dus goed gedaan Yentl!

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:20

Quir schreef:
Nee, heeft niet met uploaden te maken. Dat wat scherp is, is ook scherp. Maar de kraag, schouder, oor, etc is onscherp door het grote gat/diafragma. De ogen bijvoorbeeld zijn wel echt scherp.

Ho wacht ik las je berichtje verkeerd, ik las " Dat het model niet helemaal scherp is" en ik maakte eruit op dat je vond dat het model niet scherp was, sorry!

Snap wat je bedoeld, heb ook niet al mijn portretten op een vol open diafragma geschoten maar bij dit soort shots (dichtbij) spreekt dat me juist wel heel erg aan. Omdat zoals Neverland zegt de focus vol op zijn ogen ligt en dat vind ik dan weer mooi, maar smaken verschillen!

Thanks Neverland!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:33

Haha, geeft niet. Ik vind het ook nog steeds een super gave foto! Maar ik denk (want ik weet t niet zeker := ) dat de foto fijner kijkt als ie net wat meer scherp is, zeg maar.

Overigens vind ik het wel super knap dat je met zo'n groot diafragma de ogen zo prachtig scherp hebt gekregen!!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:36

Ik vind het ook juist een toffe plaat, welk diafragma had je? 1.2? Denk dat als je rond de 5.6 > had gezeten de foto veel minder sprekend zou zijn geweest.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:38

Is op 1.8! Die foto die ik toen van Jack had Maxime, van zn oogje die was op 1.2 , geeft gelijk een heel ander beeld :D

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:40

Oh toch nog wel 1.8? Had ik niet verwacht! Als ik met mijn 50 mm op 1.2 zit geeft dat soms dezelfde scherptediepte :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:42

Quir schreef:
Ik vraag me eigenlijk af of je ergens foto's kunt vinden waarop je bewerken kunt oefenen? Verder niet gebruiken of zo natuurlijk, maar om Photoshop beter onder de knie te krijgen. Vooral foto's van mensen/kinderen. :)

Adobe heeft "classroom in a book" opdrachten met fotos aangeleverd op cdrom. De meeste bibliotheken hebben dat wel :j

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:49

Tribunals schreef:
Oh toch nog wel 1.8? Had ik niet verwacht! Als ik met mijn 50 mm op 1.2 zit geeft dat soms dezelfde scherptediepte :P

Ligt er ook aan op welke afstand je van je onderwerp bent :j

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:55

Liselot schreef:
Tribunals schreef:

Ligt er ook aan op welke afstand je van je onderwerp bent :j

Ja, zo ver was ik ook nog wel :')

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:47

Ik vind de nabewerking heel gaaf YentlShots! Ik snap de opmerkingen over de foto, maar hij spreekt mij juist eigenlijk wel erg aan zo :D

Herlinde98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 11:19

YentlShots schreef:

Voor.
[ [url=m/QQVRAq.png]Afbeelding[/url] ]

Na.
[ Afbeelding ]1_18102017_ShootSven_Utrecht_SeraRoth by Sera Roth, on Flickr

Mooi! De sfeer is super hoor!
Ik zou denk ik wel proberen om het (kleur)contrast tussen de boom en de achtergrond wat duidelijker te maken. Voor mij lijkt het nu een beetje een plat vlak waar de arm in verdwijnt.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 12:29

beetje slordig geschoten :o

Afbeelding

Afbeelding

ik zoek even tips voor uploaden op fb. Ik had hem een stukje donkerder ivm de vacht, echter oogt die op fb dan heel dof. Dit is de uiterste "lichtheid". voor ik op mijn computer detail verlies in de vacht, echt loop hij bij flickr upload wel zo dat ik nu detail verlies in de vacht...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:01

Ik zet foto's altijd naar 1400px lange zijde voor ze op facebook gaan. Dan blijven ze imo het beste al wil facebook soms de kleuren nog wel eens in de war gooien _-:(

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 16:18

Gave foto Sera! Focus ligt helemaal op zn ogen (die trouwens erg mooi zijn)

Jammer dat het model zoveel make-up op heeft, dat stoort mij ontzettend, maar daar kan jij niks aan doen natuurlijk

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:33

Gianti schreef:
beetje slordig geschoten :o

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

ik zoek even tips voor uploaden op fb. Ik had hem een stukje donkerder ivm de vacht, echter oogt die op fb dan heel dof. Dit is de uiterste "lichtheid". voor ik op mijn computer detail verlies in de vacht, echt loop hij bij flickr upload wel zo dat ik nu detail verlies in de vacht...

Wauw, hele mooie winterse plaat! :j Ik vind ze eigenlijk allebei wel mooi. Wellicht kan je meerdere bewerkingen maken en dan de mooiste uitzoeken?