Als je wat leuks wil, zul je er ook iets voor over moeten hebben

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
liedje89 schreef:Welke analoge set vergelijk je het mee? En het idee is inderdaad dat het niet meer gesleep wordt![]()
Wat je ergens voor over hebt is natuurlijk helemaal aan jezelf, maar jij hebt dus de ervaring dat een OM-D ED10 niet leuk is, vertel?
liedje89 schreef:Shiloh schreef:Heb nu de Olympus OMD EM10 besteld, hopelijk morgen binnen, ben benieuwd! Is dan wel niet spiegelreflex, maar komt aardig in de buurt
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd, heb je hem al binnen en geprobeerd?
Mijn moeder heeft een Olympus spiegelreflex en die heeft het er regelmatig over dat ze het wel een fijne camera vind (kwa foto kwaliteit en bediening ed) maar dat het veel te veel gesleep is.
annedv schreef:Hallo,
Voor mijn verjaardag mag ik van mijn ouders een spiegelreflexcamera uitzoeken. Alleen ben ik op dit gebied nog helemaal 'groen'. Ik twijfel op dit moment tussen een Nikon D5200 of een Canon EOS 700D. Wat zijn jullie ervaringen met deze camera's? Of hebben jullie een ander advies camera voor nog een beginnende fotograaf?
Shiloh schreef:liedje89 schreef:Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd, heb je hem al binnen en geprobeerd?
Mijn moeder heeft een Olympus spiegelreflex en die heeft het er regelmatig over dat ze het wel een fijne camera vind (kwa foto kwaliteit en bediening ed) maar dat het veel te veel gesleep is.
Ja! Heb hem nu een weekje en ik ben er echt heel erg blij mee. Hij is lekker compact en licht. De lenzen zijn ook super licht. Echt een camera die je makkelijk een hele dag om je nek hebt hangen.
Hij heeft prima instellingen en haarscherpe kwaliteit. Ben je heeeeel kritisch over je foto's Als semi proffesioneler fotograaf met lokale shoots dan is het misschien niet voldoende, maar wil je als hobbyist aan de gang en dan met name als je op pad bent dan doet zon camera echt niet af aan een spiegelreflex. Als je de reviews mag geloven dan gaan zelfs de proffesioneler fotogravan om naar systeem camera's voor onderweg.
Ik verklaar iedereen die voor de hobby mooie fotos wilt maken echt voor gek om met een spiegelreflex te gaan zeulen terwijl je echt dezelfde kwaliteit wel haalt met de huidige systeem camera's, en ook nog minstens dezelfde instel mogelijkheden hebt. En de OMD EM10 is dan een prachtig compact model. Ik ben er echt heel erg blij mee. Ik heb vandaag de hele dag ermee door Amsterdam gelopen en heb hem geen moment te zwaar gevonden. Ideaal!
annedv schreef:Hallo,
Voor mijn verjaardag mag ik van mijn ouders een spiegelreflexcamera uitzoeken. Alleen ben ik op dit gebied nog helemaal 'groen'. Ik twijfel op dit moment tussen een Nikon D5200 of een Canon EOS 700D. Wat zijn jullie ervaringen met deze camera's? Of hebben jullie een ander advies camera voor nog een beginnende fotograaf?
Roosje01 schreef:Roosje01 schreef:Heeft er ook iemand ervaring met de canon 1200d? Is die nu veel beter dan de 1100d of maakt het niet zoveel uit?
Ik kopier mijzelf even denk dat mijn berichtje ondergesneeuwd is in de vele reacties.
Lolleke schreef:Mag ik vragen wat je daaraan nog mist? Vooral het dikgedrukte stukje? Je geeft aan dat ie wel haarscherp is en prima instellingen heeft. Ik hoor het inderdaad wel vaker, en de systeem camera's en techniek worden ook beter en beter, nog even en het is om het even wat je neemt en je kan met een compactcamera van 50 euro een prachtige foto maken. Alles wordt instelbaar en de lenzen ook steeds beter i.m.o.
Bij mij lijkt het wel meteen weer zo plastic, maarja misschien is dat ook de generatie nog een beetje..hahaha