[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsevdhoek

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:26

Okee, toch bedankt!

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:38

Sicayes schreef:
Dan zou ik nog heeeel eventjes doorsparen. De instapcamera's van canon en nikon beginnen namelijk rond de 330€ en dan heb je alleen de kitlens erbij. Je zou kunnen kijken voor een occasion maar dan nog is max 300 krap ben ik bang :)

Daar ben ik ook bang voor inderdaad. Ik heb nog een D300 (met grip) liggen als backup camera met een shuttercount van 21000, maar die gaat ook niet voor onder de 700 euro weg met alle extra's erbij (zonder lens) en die camera is ook al weer 4 jaar oud ofzo.

Ik ben bang dat als je echt wilt beginnen met fotograferen met een spiegelreflex dat je toch al gauw een budget moet hebben van rond de 520 euro wil je iets gaan doen en een beetje lens erbij hebben.

Nikon D3200 + 18-55mm VR II + 55-200mm (ongeveer het setje waarmee ik ooit begonnen ben, dat was een D60) is 550 euro

1 model beter is de Nikon D3300 zwart + 18-55mm VR II + 55-200mm VR komt uit op 650 euro

Ilsevdhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:59

Okee, dan spaar ik nog even verder of opzoek naar een tweedehands

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 00:36

Ilse_loveU_x schreef:

2e hands zou ik als eerste camera alleen kopen via een echte winkel. Niet zo snel via marktplaats o.i.d.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 08:54

Nils_010 schreef:
Ilse_loveU_x schreef:

2e hands zou ik als eerste camera alleen kopen via een echte winkel. Niet zo snel via marktplaats o.i.d.

Maar er is ook genoeg te koop bij de diverse winkels. Als je googled op "occasion camera"of "tweedehands camera" komen ze allemaal boven drijven en kun je de toko uitzoeken die het dichtst bij je is.

Let er ook tweedehands goed op wat erbij zit, met name zaken als geheugenkaarten, lenzen en accu's. Maar enig zoekwerk kan je wel een leuk setje opleveren.

Ilsevdhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:17

Iedereen bedankt voor de tips en adviezen!

Ervaring en met de canon Powershot sx 510 hs

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:43

Ilse_loveU_x schreef:
Iedereen bedankt voor de tips en adviezen!

Ervaring en met de canon Powershot sx 510 hs

En wees niet bang ook met een instap model kan je prima fotos maken :D

Afbeelding

Afbeelding

Gemaakt met een Nikon D60 met een 18-55mm kit lensje

Ilsevdhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 23:14

Dat zijn hele mooie foto's!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:18

Het is toch de canon 7D geworden. Heel erg blij mee. Zondag maar eens uittesten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:51

Hier is de keuze gemaakt. Na wat advies van moeders kant, toch gekozen voor een betere camera.

Ik wilde de olympus pen e-pl6 aanschaffen, maar uiteindelijk toch voor een modelletje hoger en nieuwer gegaan.

Heb nu de Olympus OMD EM10 besteld :D , hopelijk morgen binnen, ben benieuwd! Is dan wel niet spiegelreflex, maar komt aardig in de buurt :P

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 11:29

Ik fotografeer momenteel met een compactcamera van Sony, en ik ben van plan een overstap te maken naar een spiegelreflexcamera.

Op internet zie ik veel goede reviews voor de Nikon D3200, en ik ben waarschijnlijk van plan die te gaan kopen.

Heeft iemand daar ervaring mee en zou mij daarover willen vertellen? :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 11:48

Merula123 schreef:
Ik fotografeer momenteel met een compactcamera van Sony, en ik ben van plan een overstap te maken naar een spiegelreflexcamera.

Op internet zie ik veel goede reviews voor de Nikon D3200, en ik ben waarschijnlijk van plan die te gaan kopen.

Heeft iemand daar ervaring mee en zou mij daarover willen vertellen? :)

Voordat je 'm koopt, neem ook even een Canon EOS 1200D of 700D (wellicht is dan de 750D uit?) in de hand.
Niet zozeer dat die beter zijn maar sommige mensen vinden een Canon fijner in de hand liggen en anderen hebben juist liever een Nikon. Check dat even want camera's die je lekker vast houdt, fotograferen nu eenmaal fijner en het zou niet leuk zijn als je hier achteraf achter komt.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 12:04

Ik heb een nikon D3200 en ben er erg blij mee!
In de winkel ook een canon vastgehouden.. Nou bagger ding, kon amper knopjes vinden.. Bij de nikon vond ik hem lekker vasthouden en kon alle knopjes zo vinden. :P

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 12:10

ikke schreef:
Voordat je 'm koopt, neem ook even een Canon EOS 1200D of 700D (wellicht is dan de 750D uit?) in de hand.
Niet zozeer dat die beter zijn maar sommige mensen vinden een Canon fijner in de hand liggen en anderen hebben juist liever een Nikon. Check dat even want camera's die je lekker vast houdt, fotograferen nu eenmaal fijner en het zou niet leuk zijn als je hier achteraf achter komt.

Bedankt, maar ik ga hem via internet kopen, dus dan wordt vasthouden een beetje lastig. ;)

puppy1128 schreef:
In de winkel ook een canon vastgehouden.. Nou bagger ding, kon amper knopjes vinden.. Bij de nikon vond ik hem lekker vasthouden en kon alle knopjes zo vinden. :P

Dankje, fijn om te weten :)

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 12:16

En zo kan ik met mijn handen weer niets et die kleine priegelbodies van Nikon ;)

Voor mensen die een overstap naar full frame overwegen heb ik trouwens nog wel een 5D classic liggen die voor een bok-vriendenprijsje we mag.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 12:37

puppy1128 schreef:

MichieldeM schreef:
En zo kan ik met mijn handen weer niets et die kleine priegelbodies van Nikon ;)

Voor mensen die een overstap naar full frame overwegen heb ik trouwens nog wel een 5D classic liggen die voor een bok-vriendenprijsje we mag.

Dat bedoel ik dus: het is heel persoonlijk.

Enne, beetje fatsoenlijke fotozaak doet je een leuk aanbod om fotograferend de deur uit te lopen, dus met geheugenkaart, tas en dat soort basis-dingies die je er via I-net vaak niet bij krijgt. Internet is niet heilig in de laagste prijs en over service moet je al helemaal niet beginnen.......

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 12:44

ikke schreef:
Dat bedoel ik dus: het is heel persoonlijk.

Enne, beetje fatsoenlijke fotozaak doet je een leuk aanbod om fotograferend de deur uit te lopen, dus met geheugenkaart, tas en dat soort basis-dingies die je er via I-net vaak niet bij krijgt. Internet is niet heilig in de laagste prijs en over service moet je al helemaal niet beginnen.......

Ja, dat snap ik.

Voor zover ik weet is er hier in de buurt geen fotozaak, maar misschien moet ik daar eens naar gaan zoeken.

Ik heb op internet al wel verschillende sites gevonden die de camera verkopen inclusief geheugenkaart, tas, etc.

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:19

Het is zover, over een weekje bezit ik mn nieuwe camera :D de canon 700D met 18-55 mm objectief :D ervaringsdeskundigen aanwezig hier :D ik verheug me er al op want ik zal er een enorme sprong mee vooruit gaan, kwam met mn vorige camera net tekort. van een samsung nx1000 naar een canon 700D :D

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:22

Hallo ik kom mij ook even hier melden ik droom al 2 jaar van een mooie camera. En nu het vakantie geld er weer aan komt. Kan ik er waarschijnlijk eindelijk eentje kopen. Mijn budget is max €300 en zoek echt een goede beginners camera 2e hands mag ook.

Hier in het dorp zit foto klein en die hebben soms ook leuke aanbiedinge met lens erbij. momenteel hebben ze een canon eos 1100 d +18-55dc III voor 214,95 of met een 18-55 is II voor 279,95. Maar dit is natuurlijk al een wat ouder model.

Hebben jullie nog tips en adviezen voor mij wat nu een goede beginners camera is. Ik wil er bijv op vakantie mooie foto's mee kunnen maken, maar ook van mijn hond en van de paarden.

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:25

Ik heb nu een aardig bedrag bij elkaar gespaard en ben nu dus aan het kijken naar welke camera ik zal nemen. ik zat te denken aan nikon d3200, maar vriendin van mij heeft de canon 1200d en die heeft automatische scherpsteller als je bv timer op zet. dan moet iemand voor de lens gaan staan, drukt ze op een knopje, maakt de lens een beweging en dan staat hij scherp. drukt ze op de timer en komt ze er bij staan? zit zoiets ook op de nikon d3200? ik wil die instelling nml heel erg graag maar nikon d3200 trekt me meer. meer megapixel's etc. is wel mijn eerste camera dus wat raden jullie mij aan?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:28

terrabeertje schreef:
Ik heb nu een aardig bedrag bij elkaar gespaard en ben nu dus aan het kijken naar welke camera ik zal nemen. ik zat te denken aan nikon d3200, maar vriendin van mij heeft de canon 1200d en die heeft automatische scherpsteller als je bv timer op zet. dan moet iemand voor de lens gaan staan, drukt ze op een knopje, maakt de lens een beweging en dan staat hij scherp. drukt ze op de timer en komt ze er bij staan? zit zoiets ook op de nikon d3200? ik wil die instelling nml heel erg graag maar nikon d3200 trekt me meer. meer megapixel's etc. is wel mijn eerste camera dus wat raden jullie mij aan?

Meer megapixels is alleen waardevol als je je foto's op hele grote formaten wil printen. Lijkt me niet perse nodig toch :D ik zou je aanraden beide camera's eens te proberen in de winkel. Even voelen en testen welke je fijner vind.

Bedenk ook dat als jullie wel allebei Canon kopen, je ook nog eens elkaars lenzen kan gebruiken :)

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:30

@ Roosje
Ik zelf heb de 1100D, prima beginners model ik vind de instellingen makkelijk te vinden en ligt lekker in de hand. Maar zou als ik jou was ook eens naar een nikon kijken. Bijvoorbeeld een D3200 (geloof dat dat t instap model was) misschien ligt die jou wel lekkerder in de hand en vind jij dat makkelijker.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:33

Ik sta open voor alle tips dus ik zal die is even opzoekken.

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:39

Thesserd schreef:
terrabeertje schreef:

Meer megapixels is alleen waardevol als je je foto's op hele grote formaten wil printen. Lijkt me niet perse nodig toch :D ik zou je aanraden beide camera's eens te proberen in de winkel. Even voelen en testen welke je fijner vind.

Bedenk ook dat als jullie wel allebei Canon kopen, je ook nog eens elkaars lenzen kan gebruiken :)

ja daar heb je inderdaad gelijk in. bedankt! ik ga binnenkort even voelen en dan op internet bestellen :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:50

Shiloh schreef:
Heb nu de Olympus OMD EM10 besteld :D , hopelijk morgen binnen, ben benieuwd! Is dan wel niet spiegelreflex, maar komt aardig in de buurt :P

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd, heb je hem al binnen en geprobeerd?

Mijn moeder heeft een Olympus spiegelreflex en die heeft het er regelmatig over dat ze het wel een fijne camera vind (kwa foto kwaliteit en bediening ed) maar dat het veel te veel gesleep is.