Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sicayes schreef:Dan zou ik nog heeeel eventjes doorsparen. De instapcamera's van canon en nikon beginnen namelijk rond de 330€ en dan heb je alleen de kitlens erbij. Je zou kunnen kijken voor een occasion maar dan nog is max 300 krap ben ik bang
Nils_010 schreef:Ilse_loveU_x schreef:Okee, dan spaar ik nog even verder of opzoek naar een tweedehands
2e hands zou ik als eerste camera alleen kopen via een echte winkel. Niet zo snel via marktplaats o.i.d.
Merula123 schreef:Ik fotografeer momenteel met een compactcamera van Sony, en ik ben van plan een overstap te maken naar een spiegelreflexcamera.
Op internet zie ik veel goede reviews voor de Nikon D3200, en ik ben waarschijnlijk van plan die te gaan kopen.
Heeft iemand daar ervaring mee en zou mij daarover willen vertellen?
ikke schreef:Voordat je 'm koopt, neem ook even een Canon EOS 1200D of 700D (wellicht is dan de 750D uit?) in de hand.
Niet zozeer dat die beter zijn maar sommige mensen vinden een Canon fijner in de hand liggen en anderen hebben juist liever een Nikon. Check dat even want camera's die je lekker vast houdt, fotograferen nu eenmaal fijner en het zou niet leuk zijn als je hier achteraf achter komt.
puppy1128 schreef:Ik heb een nikon D3200 en ben er erg blij mee!
In de winkel ook een canon vastgehouden.. Nou bagger ding, kon amper knopjes vinden.. Bij de nikon vond ik hem lekker vasthouden en kon alle knopjes zo vinden.
puppy1128 schreef:Ik heb een nikon D3200 en ben er erg blij mee!
In de winkel ook een canon vastgehouden.. Nou bagger ding, kon amper knopjes vinden.. Bij de nikon vond ik hem lekker vasthouden en kon alle knopjes zo vinden.
MichieldeM schreef:En zo kan ik met mijn handen weer niets et die kleine priegelbodies van Nikon
Voor mensen die een overstap naar full frame overwegen heb ik trouwens nog wel een 5D classic liggen die voor een bok-vriendenprijsje we mag.
ikke schreef:Dat bedoel ik dus: het is heel persoonlijk.
Enne, beetje fatsoenlijke fotozaak doet je een leuk aanbod om fotograferend de deur uit te lopen, dus met geheugenkaart, tas en dat soort basis-dingies die je er via I-net vaak niet bij krijgt. Internet is niet heilig in de laagste prijs en over service moet je al helemaal niet beginnen.......
terrabeertje schreef:Ik heb nu een aardig bedrag bij elkaar gespaard en ben nu dus aan het kijken naar welke camera ik zal nemen. ik zat te denken aan nikon d3200, maar vriendin van mij heeft de canon 1200d en die heeft automatische scherpsteller als je bv timer op zet. dan moet iemand voor de lens gaan staan, drukt ze op een knopje, maakt de lens een beweging en dan staat hij scherp. drukt ze op de timer en komt ze er bij staan? zit zoiets ook op de nikon d3200? ik wil die instelling nml heel erg graag maar nikon d3200 trekt me meer. meer megapixel's etc. is wel mijn eerste camera dus wat raden jullie mij aan?
Thesserd schreef:terrabeertje schreef:Ik heb nu een aardig bedrag bij elkaar gespaard en ben nu dus aan het kijken naar welke camera ik zal nemen. ik zat te denken aan nikon d3200, maar vriendin van mij heeft de canon 1200d en die heeft automatische scherpsteller als je bv timer op zet. dan moet iemand voor de lens gaan staan, drukt ze op een knopje, maakt de lens een beweging en dan staat hij scherp. drukt ze op de timer en komt ze er bij staan? zit zoiets ook op de nikon d3200? ik wil die instelling nml heel erg graag maar nikon d3200 trekt me meer. meer megapixel's etc. is wel mijn eerste camera dus wat raden jullie mij aan?
Meer megapixels is alleen waardevol als je je foto's op hele grote formaten wil printen. Lijkt me niet perse nodig tochik zou je aanraden beide camera's eens te proberen in de winkel. Even voelen en testen welke je fijner vind.
Bedenk ook dat als jullie wel allebei Canon kopen, je ook nog eens elkaars lenzen kan gebruiken
Shiloh schreef:Heb nu de Olympus OMD EM10 besteld, hopelijk morgen binnen, ben benieuwd! Is dan wel niet spiegelreflex, maar komt aardig in de buurt