Let wel op m'n woorden: Ik zeg huidige prijs omdat zowel de 70-200 f/2.8 L USM als de 70-200 f/4.0 L IS USM rond de 800,- zijn geweest. De prijzen zijn het afgelopen jaar fors gestegen: In eerste instantie ivm de hoge yen, daarna ivm de niet zo soepel lopende objectievenproductie bij Canon (de 300L II en 400L II zijn al in oktober 2010 aangekondigd maar nog steeds niet of nauwelijks leverbaar, hetzelfde geldt voor de 8-15L fish) en nu gaat daar ook nog eens een kernramp overheen in een gebied waar Canon vermoedelijk onderdelenleveranciers heeft zitten.
Nikon idem dito: er gaan geruchten dat Nikon sinds de aardbeving letterlijk niet 1 sensor meer geproduceerd heeft - wat je nu nog kan kopen is dus backstock. Zelfs als die productie weer op gang komt zal het even duren voor de prijzen weer wat gaan zakken (en het moet raar lopen willen ze dat niet doen - denk dat Canon begint), gezien van Nikon al bekend is dat ze bv. bij de release van een nieuwe camera vaak al een paar maanden productie hebben draaien van het betreffende model (en er dan dus al zat voorraad is... die "op de handrem" uitgeleverd wordt

Moraal van bovenstaande miniroman: ALS JE CENTEN JE LIEF ZIJN WACHT JE EVEN MET KOPEN!
Disclaimer: Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor eventueel verlies van geld (mocht m'n prognose niet kloppen en de prijzen nog hoger worden), evenmin kan ik verantwoordelijk gesteld worden van verlies van mooie fotomomenten omdat je de apparatuur nog niet gekocht hebt :-P