[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:21

Waar woon je? Als je ze op kunt halen mag je mijn setje wel even lenen hoor (ga pas in augustus de ergen weer in).

Ik kan er 2 straffeloos op elkaar doen bij mijn groothoeklens.

Polar is veruit het duurste in zijn soort.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:54

maaikemuis schreef:
Waar woon je? Als je ze op kunt halen mag je mijn setje wel even lenen hoor (ga pas in augustus de ergen weer in).

Sterfilters zijn duurder, zeker als je 8- of 10-ster wil......... }:)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:17

ikke schreef:
maaikemuis schreef:

Haha! In mijn collectie dan ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:08

maaikemuis schreef:
ikke schreef:

Haha! In mijn collectie dan ;)

:D :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 01:29

Wauw wat een aanbod maaikemuis! :wow: Ik woon wel een eindje weg: IJsselmuiden :') Maar ik ga even bedenken of ik dat wil. Vind het altijd wat eng om andermans spullen te gebruiken, zeker aangezien het om een vakantie gaat. Maar het klinkt wel heel aantrekkelijk haha! Jij hebt ook 77mm filters dus?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 10:10

Mijn groothoek is 77 mm in doorsnee, ik zal even kijken wat ik precies in collectie heb.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:45

Ik zit ff met een dilemma... Ik wil eerst een nieuwe lens, voordat ik weer ga upgraden qua body. Maar nu twijfel ik nogal tussen den Canon 70-200 f4 en de tamron 70-200 f2.8. (die in dezelfde prijsklasse vallen). Ik gebruik de camera vooral voor honden en paarden, maar bij de honden is het wel flinke actie (volle snelheid op een pakwerker af). Ik lees dat de tamron trager is op een aantal plaatsen, andere plaatsen lees ik weer andere dingen.

Wat zouden jullie doen? Mij lijkt de 2.8 wel fijn, maar eigenlijk ben ik geneigd om gewoon voor canon te blijven gaan.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:04

MyWishMax schreef:
Ik zit ff met een dilemma... Ik wil eerst een nieuwe lens, voordat ik weer ga upgraden qua body. Maar nu twijfel ik nogal tussen den Canon 70-200 f4 en de tamron 70-200 f2.8. (die in dezelfde prijsklasse vallen). Ik gebruik de camera vooral voor honden en paarden, maar bij de honden is het wel flinke actie (volle snelheid op een pakwerker af). Ik lees dat de tamron trager is op een aantal plaatsen, andere plaatsen lees ik weer andere dingen.

Wat zouden jullie doen? Mij lijkt de 2.8 wel fijn, maar eigenlijk ben ik geneigd om gewoon voor canon te blijven gaan.

Ik heb de 2.8 voor Sony! Ik ben er erg blij mee! Ook in donkerder ruimtes scherpe foto's, en portretfoto's zijn ook aanzienlijk scherper!

Afbeelding

Afbeelding

(Even snel geupload via tinypic dus haalt de kwaliteit miss iets omlaag)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:07

LoveUggs schreef:
MyWishMax schreef:

Ik heb de 2.8 voor Sony! Ik ben er erg blij mee! Ook in donkerder ruimtes scherpe foto's, en portretfoto's zijn ook aanzienlijk scherper!

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

(Even snel geupload via tinypic dus haalt de kwaliteit miss iets omlaag)

Aanzienlijk scherper dan wat??

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:09

Ik heb zelf de 2.8 voor Canon gekocht, ik ben volledig om, wat een lens!
Ik heb ook een tijdje de 4.0 gebruikt, die was ook erg fijn! Maar toch vind ik de 2.8 fijner, heb hem pas een week dus moet nog een beetje uitproberen maar na de eerste shoot die ik ermee deed was ik echt super enthousiast!

Nou ben ik ook wel zo'n muts die alleen maar Canon op mijn camera wil hebben, dus in jouw geval zou ik dan toch voor de Canon gaan..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:13

Ik ben eigenlijk ook zo'n muts, maar de 2.8 is geen optie nog. (zou wel gaan om alle versies zonder IS, maar dan alsnog) :=

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:13

@ MyWishMax, ik zou voor de Canon gaan. Heb al eerder gehoord dat mensen problemen hadden met de Tamron vanwege de snelheid, maar dat kan ook pech zijn natuurlijk. Zelf zou ik het zekere voor het onzekere nemen en de Canon kiezen, ik heb het zelf niet op B-merken.
Waarom kijk je niet naar een tweedehands 70-200 2.8 van Canon? Die zijn voor een redelijke prijs ook op de markt te vinden.

Verder sluit ik mij aan bij hierboven, ik had ook eerst een Canon 70-200 f4.0 IS, maar moet zeggen dat ik toch veeeel blijer ben met mijn 70-200 2.8 van Canon. Is zijn centjes wel waard :)

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:19

Een occasion is idd ook nog een idee voor eventueel de 2.8 zonder IS.
Als je goed zoekt kan je die voor een best mooie prijs krijgen, maar het is wat je zelf uit wil geven.
Als de 4.0 al een flinke verbetering voor je is is dat natuurlijk altijd goed!

Wat Naomi zegt hoor ik ook vaak, dat Tampon niet zo snel is als Canon, maar heb het nooit zelf kunnen vergelijken..

De 2.8 is idd wel echt zijn centjes waard, dacht eerst dat het onzin was maar echt niet..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:22

Hmm, dan ga ik ff overleggen met de sponsor :') 2e hands is wel een optie, bij een fotozaak dan.

Snelheid is echt heel belangrijk, dus bij twijfel niet doen toch? ;)

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:26

Ik heb mijne tweedehands bij Cameraland gekocht voor €895. Hij was amper beschadigd en glas was nog puntgaaf. :) Betaal liever wat meer bij een winkel dan iemand van marktplaats..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:27

ikke schreef:
Aanzienlijk scherper dan wat??

Scherper dan mijn 4.0 van sigma (70-210). De kwaliteit is veeeeel beter.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:29

Zou wel altijd bij een fotozaak gaan ipv marktplaats ja!
Heb je nog garantie en ze zijn helemaal gecontroleerd.

Ik vind snelheid zeker belangrijk, dus ik zou inderdaad nooit voor een Tamron kiezen, hoor net even te vaak dat ze langzamer zijn of toch te slechte kwaliteit..

Ik ben nog zo erg dat ik een nieuwe lens wilde :') Dag vakantiegeld..

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:33

SharonPlugge schreef:
Zou wel altijd bij een fotozaak gaan ipv marktplaats ja!
Heb je nog garantie en ze zijn helemaal gecontroleerd.

Ik vind snelheid zeker belangrijk, dus ik zou inderdaad nooit voor een Tamron kiezen, hoor net even te vaak dat ze langzamer zijn of toch te slechte kwaliteit..

Ik ben nog zo erg dat ik een nieuwe lens wilde :') Dag vakantiegeld..

Die nieuwe kon ik ook nemen, maar €300 was me toch net ff teveel :') En als de lens in prima staat is, why not?
Op marktplaats koop ik niks meer! 1x opgelicht, doei €320 euro. :+

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:59

Ik heb vandaag een Nikon 70-300mm occasion opgehaald bij Kamera Express :) Er stonden er 3 voor dezelfde prijs in de webshop dus toch maar besloten het OV avontuur aan te gaan en de beste uit te zoeken. Helemaal blij mee :D Durf het via marktplaats niet echt aan + moest ik me naar nog verder uithoeken begeven :')
Heb mezelf eens even goed in de spiegel aangekeken en ik moet eerst meer uren maken voordat ik een aankoop ter waarde van een 70-200 kan goedpraten _O-

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:06

Ik kom even binnenvallen.
Over een kleine 4 weken hoop ik op vakantie te gaan naar Montenegro. Daar willen we vooral gaan wandelen, bergbeklimmen en cultuur snuiven. :)

Nu ben ik in het bezig van een Sony a58 met een kitlens (18-55mm f3.5-5.6) en een hele oude Tamron 70-200 mm.
Zelf denk ik dat ik hier aardig mee op weg kan tijdens mijn vakantie, of denk ik nu te gemakkelijk? :D

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:55

Hebben jullie een tip voor mij?
Ik heb nu alleen een 18-55 lens en ik ga vrijdag naar Australië, ik vind het zonde om dat met alleen dit lensje te doen. Vorige week heb ik in Lissabon op vakantie een 28-135 lens van een vriendin kunnen lenen en dit vond ik een superfijne lens. Deze mag ik helaas niet lenen naar Australië (zeer begrijpelijk) dus nu ben ik op zoek naar een geschikte lens voor Australië. Is er iemand die een idee heeft voor een goedkope lens? Ik heb niet echt veel geld meer maar het moet wel enige kwaliteit zijn, 2ehands mag ook. Of is er iemand die toevallig veel lenzen heeft en met een goed contract de lens tegen betaling uit zou willen lenen? Bij schade wordt de lens uiteraard 100% vergoed. Ik vind het zonde om met alleen een 18-55 lens 5 weken naar Australië te gaan... Ik heb een canon 1200D. Alvast bedankt voor jullie moeite! :) Lenzen huren heb ik ook al naar gekeken maar dat was op zn goedkoopst 8 euro per dag voor een lens waar ik niks aan heb en dan kom je alsnog op 400 euro uit MINSTENS.. daar kan ik net zo goed een lens voor kopen :p

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:01

Waar wil je foto's van maken in Australie? Toen ik in Amerika was heb ik voor de landschappen voornamelijk mijn 18-55 gebruikt en is mijn 55-250 die ik destijds had maar een enkele keer tevoorschijn gekomen.

Afbeelding

deze is daar bijvoorbeeld genomen met mijn 18-55 kitlens.

Nu ik naar Japan ga heb ik de 17-55 f2.8 als mijn 'walkaround' lens.

Je zou dus kunnen kijken voor een tweedehands telezoom (zoals de 55-250) zodat je ongeveer alle bereik hebt 'gecovered'.

LinSa schreef:
Ik kom even binnenvallen.
Over een kleine 4 weken hoop ik op vakantie te gaan naar Montenegro. Daar willen we vooral gaan wandelen, bergbeklimmen en cultuur snuiven. :)

Nu ben ik in het bezig van een Sony a58 met een kitlens (18-55mm f3.5-5.6) en een hele oude Tamron 70-200 mm.
Zelf denk ik dat ik hier aardig mee op weg kan tijdens mijn vakantie, of denk ik nu te gemakkelijk? :D

Lijkt me prima :) een groothoek voor de landschappen en een telelens voor als je iets wat dichterbij wilt halen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:19

Ik ga onder andere walvissen kijken en dan heb je er niks aan :p
Van de 28-135 vond ik het superfijn dat je enigszins groothoek had maar ook nog redelijk kon zoomen.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:43

Hoihoi allemaal!

Ik heb laatst mijn foto's laten taxeren in het taxatietopic, en kreeg vooral veel feedback terug over de scherpte van mijn foto's. (niet alle foto's scherp dus)
Ik fotografeer momenteel met een Canon 700D en (voornamelijk) met mijn Canon 70-300 mm f4-5.6 lens.

Zou het kunnen liggen aan die lens? Ik zit te overwegen om een 2.8 lens aan te schaffen. Zou dit helpen, of ligt het probleem totaal ergens anders?
De lens is nu een jaartje of 2/3 oud, maar ik gebruik hem pas intensief sinds een jaar of anderhalf.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:46

ZeSteigert schreef:
Ik ga onder andere walvissen kijken en dan heb je er niks aan :p
Van de 28-135 vond ik het superfijn dat je enigszins groothoek had maar ook nog redelijk kon zoomen.

heb helaas geen ervaring met andere lenzen dan de twee die ik noemde. Maar voor walvissen spotten heb je denk ik een hoger bereik nodig dan de 70-200 zelfs := misschien moet je dan meer in de buurt van een 100-400 kijken. Maar..dat is wat ik nu gok.

Voor vooral around zou een 24-105mm misschien fijn zijn. Maar dan zit je wel aan de 800 euro :Y)

Paris_ schreef:
Hoihoi allemaal!

Ik heb laatst mijn foto's laten taxeren in het taxatietopic, en kreeg vooral veel feedback terug over de scherpte van mijn foto's. (niet alle foto's scherp dus)
Ik fotografeer momenteel met een Canon 700D en (voornamelijk) met mijn Canon 70-300 mm f4-5.6 lens.

Zou het kunnen liggen aan die lens? Ik zit te overwegen om een 2.8 lens aan te schaffen. Zou dit helpen, of ligt het probleem totaal ergens anders?
De lens is nu een jaartje of 2/3 oud, maar ik gebruik hem pas intensief sinds een jaar of anderhalf.

Heb even gespiekt. het zou zowel aan je body, lens of een combinatie daarvan kunnen zijn. Heb je andere lenzen en worden de foto's daarmee wel goed scherp?