Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maaikemuis schreef:Waar woon je? Als je ze op kunt halen mag je mijn setje wel even lenen hoor (ga pas in augustus de ergen weer in).
Ik kan er 2 straffeloos op elkaar doen bij mijn groothoeklens.
Polar is veruit het duurste in zijn soort.
ikke schreef:maaikemuis schreef:Waar woon je? Als je ze op kunt halen mag je mijn setje wel even lenen hoor (ga pas in augustus de ergen weer in).
Ik kan er 2 straffeloos op elkaar doen bij mijn groothoeklens.
Polar is veruit het duurste in zijn soort.
Sterfilters zijn duurder, zeker als je 8- of 10-ster wil.........
MyWishMax schreef:Ik zit ff met een dilemma... Ik wil eerst een nieuwe lens, voordat ik weer ga upgraden qua body. Maar nu twijfel ik nogal tussen den Canon 70-200 f4 en de tamron 70-200 f2.8. (die in dezelfde prijsklasse vallen). Ik gebruik de camera vooral voor honden en paarden, maar bij de honden is het wel flinke actie (volle snelheid op een pakwerker af). Ik lees dat de tamron trager is op een aantal plaatsen, andere plaatsen lees ik weer andere dingen.
Wat zouden jullie doen? Mij lijkt de 2.8 wel fijn, maar eigenlijk ben ik geneigd om gewoon voor canon te blijven gaan.
LoveUggs schreef:MyWishMax schreef:Ik zit ff met een dilemma... Ik wil eerst een nieuwe lens, voordat ik weer ga upgraden qua body. Maar nu twijfel ik nogal tussen den Canon 70-200 f4 en de tamron 70-200 f2.8. (die in dezelfde prijsklasse vallen). Ik gebruik de camera vooral voor honden en paarden, maar bij de honden is het wel flinke actie (volle snelheid op een pakwerker af). Ik lees dat de tamron trager is op een aantal plaatsen, andere plaatsen lees ik weer andere dingen.
Wat zouden jullie doen? Mij lijkt de 2.8 wel fijn, maar eigenlijk ben ik geneigd om gewoon voor canon te blijven gaan.
Ik heb de 2.8 voor Sony! Ik ben er erg blij mee! Ook in donkerder ruimtes scherpe foto's, en portretfoto's zijn ook aanzienlijk scherper!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
(Even snel geupload via tinypic dus haalt de kwaliteit miss iets omlaag)
SharonPlugge schreef:Zou wel altijd bij een fotozaak gaan ipv marktplaats ja!
Heb je nog garantie en ze zijn helemaal gecontroleerd.
Ik vind snelheid zeker belangrijk, dus ik zou inderdaad nooit voor een Tamron kiezen, hoor net even te vaak dat ze langzamer zijn of toch te slechte kwaliteit..
Ik ben nog zo erg dat ik een nieuwe lens wildeDag vakantiegeld..
LinSa schreef:Ik kom even binnenvallen.
Over een kleine 4 weken hoop ik op vakantie te gaan naar Montenegro. Daar willen we vooral gaan wandelen, bergbeklimmen en cultuur snuiven.![]()
Nu ben ik in het bezig van een Sony a58 met een kitlens (18-55mm f3.5-5.6) en een hele oude Tamron 70-200 mm.
Zelf denk ik dat ik hier aardig mee op weg kan tijdens mijn vakantie, of denk ik nu te gemakkelijk?
ZeSteigert schreef:Ik ga onder andere walvissen kijken en dan heb je er niks aan :p
Van de 28-135 vond ik het superfijn dat je enigszins groothoek had maar ook nog redelijk kon zoomen.
Paris_ schreef:Hoihoi allemaal!
Ik heb laatst mijn foto's laten taxeren in het taxatietopic, en kreeg vooral veel feedback terug over de scherpte van mijn foto's. (niet alle foto's scherp dus)
Ik fotografeer momenteel met een Canon 700D en (voornamelijk) met mijn Canon 70-300 mm f4-5.6 lens.
Zou het kunnen liggen aan die lens? Ik zit te overwegen om een 2.8 lens aan te schaffen. Zou dit helpen, of ligt het probleem totaal ergens anders?
De lens is nu een jaartje of 2/3 oud, maar ik gebruik hem pas intensief sinds een jaar of anderhalf.