[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silkwood

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:29

Ik wil echt niet meer dan 400 euro uitgeven, het liefst iets minder. Maar het is natuurlijk heel duur ja! Ik heb nog echt niet veel ervaring met echte camera's, alleen telefoons en kleine camera's. Ik wil gewoon mooie foto's maken van vooral paarden en als ik het beter kan foto's maken voor andere, maar als ik zover kom dan kan ik een andere camera kopen. Dus nu nog een beetje een hobby!

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:37

Even nog een keer mijn vraag, hoop dat iemand kan helpen! :D

De sluiter van mijn camera begint steeds meer te haperen (Canon EOS 1000D), hij is dan laat met de foto of maakt gewoon helemaal geen foto, terwijl hij gewoon goed is scherpgesteld. Ik heb gelezen dat dit een ouderdomsprobleem kan zijn, dat zal dan ook wel want hij is al behoorlijk oud en er is altijd supervoorzichtig mee omgegaan en hij is nooit gevallen.

Heeft het nut om zoiets te laten repareren en wat zijn de kosten ervan? Of kan ik dan beter gelijk overstappen naar een andere body?
Ik baal er wel onwijs van, was net lekker op weg met sparen voor een 70-200..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:03

Ik denk dat repareren meer kost dan dat je voor de body zelf betaald hebt. Lekker gaan upgraden dus :) Occassion kijken naar een nieuwer instapmodel of wellicht een uit de wat hogere serie? (70D bijvoorbeeld)

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 22:19

Als alles goed gaat heb ik vanaf volgende week de Nikon D7100 in mijn bezit! En met een beetje geluk samen met de 18-200mm VRII lens *\o/*

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 22:35

Hallo
kunnen jullie me helpen ?
Ik twijfel tussen twee camera's
het is voor de gewone huis tuin en keuken kiekjes. Maar voor net iets betere kwaliteit dan de telefoon.
ik twijfel tussen de :
Nikon coolpix p600 en de nikon d3200 + 18-56 VR.

Welke van deze twee raden jullie aan, hebben jullie ervaringen hier mee ?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 08:09

Ik ben niet mega thuis in de spiegelreflexcamera's aangezien ik zelf ook nog maar net aan het rondkijken ben wat ik wil. Maar een spiegelreflexcamera aanschaffen voor huis tuin en keuken foto's die beter moeten zijn dan de telefoon, is zonde van het geld, denk ik.

Spiegelreflex cameras zijn erg zwaar en zul je niet zo snel de hele dag willen meeslepen met dagjes uit bijvoorbeeld. In dat geval zou ik dus voor de Nikon coolpix p600 gaan.

Zelf zit ik ook te twijfelen, maar ik neig nu meer naar een systeemcamera. Dat is de opties en mogelijkheden van een spiegelreflex, maar dan zonder de spiegel, waardoor de camera kleiner en lichter is.

Je kunt trouwens ook al een stuk betere kwaliteit krijgen ten opzichte van een telefoon met een gewone compact camera hoor! Ik krijg ook prima foto's uit mijn Canon Powershot SX220HS. Dat is al een ouder model, maar de nieuwere zullen alleen maar beter worden.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 08:15

Systeemcamera's zijn ook superfijn. Vooral Olympus, Fuji en Sony hebben erg fijne systeem camera's. Ik heb zelf wel een systeemcamera van Canon zodat ik al mijn objectieven kan gebruiken, maar er bestaan adapter zodat je ook al je Canon glas op bijvoorbeelde de Sony A7R kint zetten. :)

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 08:51

desi92 schreef:
Hallo
kunnen jullie me helpen ?
Ik twijfel tussen twee camera's
het is voor de gewone huis tuin en keuken kiekjes. Maar voor net iets betere kwaliteit dan de telefoon.
ik twijfel tussen de :
Nikon coolpix p600 en de nikon d3200 + 18-56 VR.

Welke van deze twee raden jullie aan, hebben jullie ervaringen hier mee ?

Ik denk dat je lekker voor de compactcamera moet gaan. Een DSLR is voor simpele, maar toch mooie fijne huis-tuin-en-keukenkiekjes waarschijnlijk veelste groot, onhandig en ingewikkeld. :) Het gebruiksgemak van een compactcamera zorgt er waarschijnlijk voor dat je in dergelijke situaties gemakkelijker mooie foto's maakt met die camera dan met een DSLR. :)

Ik zou wel kijken of de compactcamera ook de mogelijkheid heeft om manueel de instellingen in te voeren. Dan kun je er net wat meer mee spelen. ;)

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 09:22

Compact camera heb ik al thuis liggen maar bevalt me niet goed. Het is niet zo dat ik uren ga wandelen maar meer bv fotos van de dieren thuis, van peerdje. Diploma uitreiking, speciale gelegenheden ed.
Gewoon net dat beetje extra

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 09:24

Met de compactcamera bedoel ik de Nikon Coolpix p600. ;) Dat is immers ook een - robuuste - compactcamera.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 18:39

Sorry dat ik jullie dood gooi met vragen. Ik doe hobbymatig vooral paarden fotograveren. Is een canon 7d dan ook een optie of is de 70d echt zoveel beter?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 11:50

7d vs 70D tja. Op Snapsort kan je allebei de modellen vergelijken met elkaar. 'T is maar net wat je ermee wilt gaan doen. 7D is even eens een prima body om paarden te fotograferen.

dtjebabey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:20

Hallo
Welke camera kan kk t beste nemen voor paardenfotografie
CANON 1200 of NIKON 3200

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:23

dtjebabey, beiden. :)
De vraag is, welke van de twee ligt het fijnste in jouw handen.

dtjebabey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:30

magda_90 schreef:
dtjebabey, beiden. :)
De vraag is, welke van de twee ligt het fijnste in jouw handen.

Owh hmm haha dat weet ik nog niet x

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:31

Kwestie van uitproberen, want beide camera's zijn voor paardenfotografie (algemenen fotografie eigenlijk) geschikt. Maar de een kan beter overweg met Nikon, de ander met Canon.
Zelf vind ik Nikon erg fijn, Sony ligt ook goed in de hand en sinds kort fotografeer ik analoog met Canon. Maar toch ligt de Nikon het fijnste in mijn hand.

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:11

Ik zit eraan te denken om een Canon EOS 1200D, een spiegelreflex, te kopen. Ik heb nu een systeemcamera (Sony cybershot H300) en ik zag dat de Canon minder megapixel heeft. Betekent dat dus dat de kwaliteit minder is? Of werkt dat anders bij spiegelreflex camera's?

Heeft er iemand ervaring met de Canon EOS 1200D? Ik lees op internet dat het een fijne instapcamera is en daar ben ik wel naar opzoek. Het hoeft geen super kwaliteit te zijn maar ik wil gewoon leuke foto's kunnen maken van vriendinnen/dieren en wat detailfoto's en outfitfoto's voor mijn blog. :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:09

Megapixels zijn alleen interessant wanneer je je foto’s op billboard formaat wilt inlijsten. Dan reist bij mij wel de vraag; vanwaar wil je een DSLR kopen?

Alle instapmodellen die momenteel op de markt zijn zijn prima modellen, echter ligt het geheel aan je eigen kennis wat je eruit haalt ;)

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:26

Ikzelf heb de 1100D. Vind dat ook een prima camera om mee te werken

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:14

BalouArera schreef:
Ik zit eraan te denken om een Canon EOS 1200D, een spiegelreflex, te kopen. Ik heb nu een systeemcamera (Sony cybershot H300) en ik zag dat de Canon minder megapixel heeft. Betekent dat dus dat de kwaliteit minder is? Of werkt dat anders bij spiegelreflex camera's?

Heeft er iemand ervaring met de Canon EOS 1200D? Ik lees op internet dat het een fijne instapcamera is en daar ben ik wel naar opzoek. Het hoeft geen super kwaliteit te zijn maar ik wil gewoon leuke foto's kunnen maken van vriendinnen/dieren en wat detailfoto's en outfitfoto's voor mijn blog. :)

Alles boven de 10MP is eigenlijk nietszeggend. Mijn telefoon Samsung S5 heeft een 16MP camera. De nieuwe Nikon D4 heeft "maar" 16,2MP is wel een body van dik 5000 euro :Y)

Kamera-express heeft wel mooie aanbieding op het moment voor die body. Outlet model 249 euro met 2 jaar garantie.
aanbieding EOS 1200D

Ilsevdhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:25

Hallo wie kan mij helpen?
Ik wil binnenkort mijn eerste spiegelreflexcamera gaan aanschaffen. Zodat ik tijdens de wedstrijden foto's kan maken en af en toe eens een shoot kan doen van mijn pony en voor vriendinnen. Het is dus echt puur voor de hobby. Wat raden jullie mij aan? Ik heb niet een heel groot budget.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:31

Ilse_loveU_x schreef:
Ik wil binnenkort mijn eerste spiegelreflexcamera gaan aanschaffen. Zodat ik tijdens de wedstrijden foto's kan maken en af en toe eens een shoot kan doen van mijn pony en voor vriendinnen. Het is dus echt puur voor de hobby. Wat raden jullie mij aan? Ik heb niet een heel groot budget.

Wat is ‘geen groot budget’? Voor mij is geen groot budget een heel ander bedrag dan voor jou :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:44

Ik ben nu dus naar systeem camera's aan het kijken en ik neig naar de Olympus PEN E-PL6 en dan de uitvoering met de kleine kitlens van 14-42 mm en daarnaast de 40 - 150 mm zoomlens. In ieder geval om mee van start te kunnen en dan later te kijken in wat voor andere lenzen ik zou willen investeren. Dit gaat om micro-fourthirds lenzen, dat betekend dus dat de mm moet verdubbelen om het te vergelijken met een gewon DSLR.

Waar ik een beetje mee zit is dat ik ook op den duur graag hondensport en paardensport zou willen fotograferen. Om dat goed te kunnen doen heb je naar ik begrepen heb een flinke zoom lens met een hoge apperature en die dingen zijn behoorlijk duur :P .

Nu heb ik zitten lezen over de voor en nadelen van prime lenzen. Lenzen met een vaste brandpuntsafstand.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een prime lens voor op afstand fotograferen? Ik las ergens van iemand die eigenlijk heel graag sport fotografeerde met een 75 mm F1.8 lens (in een micro 4:3 lens, dus vergelijkbaar met 150 mm lens). Omdat hij die zoom afstand voor de meeste sporten een prima afstand vond, mits je in staat was zelf te bewegen en niet vast te staan op 1 punt.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 04-05-15 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsevdhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:46

Courses schreef:
Ilse_loveU_x schreef:

Wat is ‘geen groot budget’? Voor mij is geen groot budget een heel ander bedrag dan voor jou :)

ongeveer tussen de 150-300 euro

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 07:52

Dan zou ik nog heeeel eventjes doorsparen. De instapcamera's van canon en nikon beginnen namelijk rond de 330€ en dan heb je alleen de kitlens erbij. Je zou kunnen kijken voor een occasion maar dan nog is max 300 krap ben ik bang :)