[INFO] Welk objectief moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 07:34

Alwiene schreef:
Zoals ik al zei in het andere topic vermoed ik dat dat inderdaad het probleem is met je lens, dat hij gewoon niet correct werkt met je digitale camera. :j
Ik zou dus een dergelijke lens zeker niet als hoofdlens willen. De kitlens (18-55IS) is een prettig basislensje om te hebben binnen zijn bereik. En zo héél veel scheelt het niet of je hem er wel of niet bij neemt, dat geld is hij zeker wel waard. Voor je paarden en dergelijke zal je waarschijnlijk graag een telelens érbij willen hebben. Ik denk dat als je de Canon 55-250 IS erbij koopt (ca. 200 euro) dat je een lens hebt waarmee je voorlopig héél prima uit de voeten kunt voor je paardenfotografie.

Enne niemand hier gaat je zeggen dat je over een jaar niet op een lens bent uitgekeken, maar met deze set lenzen zou je zeker leuk kunnen gaan oefenen voor wat jij wil. Maar fotograferen is verslavend en als die verslaving toeslaat zal je uiteindelijk steeds meer en beter (en dus duurder :') ) materiaal willen hebben :))

Oke, bedankt voor je duidelijke antwoord. :D

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:30

ik ben van plan om een nikon d3000 te kopen eerst wou ik de canon eos 1000d
maar dat werd hem toch niet bij deze nikon zit deze lens : 18-55 VR Lens
maar ik wil graag binnen foto's gaan maken op wedstrijden en gewoon buiten tussen de paarden
welke lens zal ik daar nodig voor zijn?

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:39

dieketje schreef:
maar ik wil graag binnen foto's gaan maken op wedstrijden

Daarvoor heb je een heel lichtsterke lens nodig en een camera die op hoge ISO nog acceptabele beelden oplevert. En zelfs dan gaat het nog lang niet overal lukken....
Wat is je budget voor een lens?

Amarach

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:55

Ik fotografeer binnen graag met mijn EOS50d en de lichtsterke 70-200 F2.8 L USM

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:32

budget niet te duur ik spaar er voor tot het winter word en kijk wat ik dan bij elkaar heb!
maar ik snap bij canon wel hoe dat werkt met iso maar bij nikon wat moet er dan staan?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:04

Ik heb geen ervaring met een Nikon, maar ISO lijkt me gewoon ISO, welk merk of toestel je ook hebt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:12

Inderdaad, ISO is niet bepaald een term die bij ieder merk anders heet ofzo ;)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:34

bedoelt dieketje niet IS ipv ISO? IS (Image Stabiliser) bij Canon = VR (Vibration Reduction) bij Nikon. Tamron noemt het VC (Vibration Control) en Sigma noemt het OS (Optical Stabilizer).

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:53

Dat bedoel ik inderdaad dankje voor de uitleg

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:41

Ik kom weer een keertje binnenvallen in dit topic :). Ik vroeg me af of iemand ervaring had met zo'n adapter om andere objectieven op een Olympus te kunnen gebruiken. Alhoewel de kwaliteit van de Olympus lenzen echt goed is, zijn ze vaak wel erg duur vergeleken met andere merken. Dit klinkt wel handig, zou ik evt kunnen uitwijken naar Canon/Nikonobjectieven, gewoon als 'extra' naast de Olympus objectieven die ik heb.
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... on-fd.html
Is dit wat, of is het geldverspilling?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:43

Canon FD objectieven zijn heel oud en je verliest in alle gevallen autofocus. In mijn optiek is het geld verspilling tenzij je je concentreert op video.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:00

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:56

Ook dan heb je geen autofocus.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:35

Oke, bedankt.

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:09

Hallo, :)

Ik heb de Sony a200 met de kitlens maar ik wil nu een extra lens erbij. Ik gebruik mijn camera vooral voor paardenfotografie maar ook voor bij turnwedstrijden (binnen dus) Heeft iemand tips voor een lens? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:13

Ik denk dat een 70-200 F2.8 of iets van die orde van grootte voor jou ideaal zou zijn, ik weet alleen niet of je dat qua budget ook een beetje in gedachten had? :D

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:14

rond welke prijs ligt die? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:25

De Sony rond de 1800, de Sigma rond de 850. Misschien zijn er ook nog andere opties (eerdere edities tweedehands etc) maar heel veel verstand heb ik helaas niet van Sony. Zou wel eens een collega kunnen vragen met welke lichtsterke telezoom hij fotografeert... Volgens mij is dat namelijk niet de witte Sony die ik bij Konijnenberg zie staan, maar ook niet de Sigma...

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:33

Tamron 70-200 f/2.8 is lekker scherp op Sony maar niet zo lichtsterk. Zou overigens zelf eerder neigen naar een 50 prime. De Alpha 200 presteert erg slecht bij hoge ISO, wordt zelfs met een F/2.8 zoom niet heel bruikbaar.

YDWINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:32

Canon EF80-200mm f/2.8L

Afbeelding

Heeft iemand ervaring met deze lens en informatie over deze lens? Ik kan er op het internet niet zo heel veel over vinden.
Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Groetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:35

Ja, mooi objectief, "magic drainpipe" is z'n koosnaampje. Nieuw niet meer te koop (al lang uit productie), maar als je een goed exemplaar tweedehands kunt vinden natuurlijk een stuk aantrekkelijker dan een nieuwe 70-200 van Canon. Zelden tweedehands te vinden omdat de meeste eigenaren 'm helemaal niet kwijt willen. Geen IS, dat kan soms een nadeeltje zijn (maar hoef je je bij sportfotografie niet druk om te maken). Zorg er wel voor dat je hem goed test, want servicebeurten aan dit objectief doet Canon niet meer (te oud).

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:31

...voor de bezitters van een drainpipe: weet wel iemand die die dingen nog kan repareren, maar dan betaal je al gauw bedragen waarvoor je ook een nieuwe 70-200 f/4 L USM hebt.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:51

Even een vraagje voor de objectieven kenners. Ik heb zelfs de Canon 70-300 4-5.6 is usm en kreeg vanmiddag de kans om even een 70-200 4.0 IS van iemand op mijn camera te schroeven. Heb hem niet uitgebreid kunnen proberen maar toch even een paar plaatjes geschoten. Ik had het idee dat deze heel iets sneller scherp stelde dan mijn eigen lens en verder voelde hij prettig soepel in gebruik. Ik was erg nieuwsgierig naar de foto's die ik ermee gemaakt heb, maar ik moet zeggen dat ik hier eigenlijk nauwelijks tot geen verschil in zie met de foto's die ik met mijn eigen lens gemaakt heb.

Nu vraag ik me af: klopt het dat deze objectieven elkaar niet veel ontlopen qua kwaliteit die eruit komt, of doe ik 70-200 nu tekort en komt het ontbreken van verschil gewoon door mijn eigen gebrek aan ervaring? :)

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:55

Ik heb voor mijn 70-200 de 70-300 gehad en ik zie wel degelijk verschil in kwaliteit van de foto's...ze zijn scherper, meer contrast, bokeh is vele malen mooier, hij is rete-snel in de focus..enz..wat mij betreft vind ik hem beter als de 70-300 :D. Neemt niet weg dat de 70-300 ook een prima objectief is hoor, ik heb er met heel veel plezier mee gewerkt..hij wordt wel eens de "verkapte" L lens genoemd.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 22:16

Bedankt voor je reactie! Ik heb ze net nogmaals vergeleken en zie nu inderdaad toch wel wat verschil, vooral in scherpte. Heb niet echt platen waarop ik de bokeh kan vergelijken helaas. Ik had achteraf gezien veel meer moeten proberen, maar het was de eerste keer dat ik zomaar een lens van een ander erop had zitten en vond het nogal spannend en wilde hem zsm weer teruggeven := Merk dat ook terug in mijn foto's dat ik ze te snel heb willen schieten. Heb de lens hiermee duidelijk dus niet tot zijn recht laten komen.

Mis jij die extra 100mm niet enorm dan? Want dat verschil viel me wél meteen behoorlijk op :=

Ik heb de 70-200 trouwens net nog even opgezocht en ben een beetje geschrokken van de prijs, hihi, maar goed dat ik dat vanmiddag niet wist. Ik wist dat de non-IS f2.8 net ff over de 1000 euro kost, en dacht dat deze met f4.0 dan wel een stukje goedkoper zou zijn, geen rekening mee gehouden dat de lens met IS dat dus niet is :o

Eigenlijk heb ik trouwens de 70-200 f2.8 (non-is anders kan ik hem nooit betalen) op mijn verlanglijstje staan, maar vond het gewoon leuk om eens dit objectief waar ik toch veel over gehoord had te proberen :j