[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

traan_beauty

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:41

@Myukii

Super bedankt! Hier heb ik echt wat aan Lachen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 14:20

Ik heb gister foto's gezien van die Fuiji..........nou daar verbaasde ik me écht over!!! Waanzinnig scherp!!!! Soms nog scherper dan mijn SLR. Zo zie je maar weer.....

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 20:04

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 20:07

He mensen, ik heb vandaag de Fuji finepix s9500 in mn handen gehad, en kon er eigenlijk best lekker mee overweg (en dat voor de eerste keer Haha! )
Maar wat is nou het verschil met de s6500? ( in de beginpost doen die het van s9500 het niet meer en s6500 staat er niet in, wie o wie kan mij eens een beetje helpen Haha!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:45

Ik zie trouwens dat de s6500 errug zwaar is! denk dat ik voor de s5600 ga!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:55

Ik heb sinds kort de Olympus SP 510, bijna hetzelfde als de Fuji, alleen dan geen plastic lens maar een glazen(is beter) en zitten meer functies dacht ik op, en was nu maar 30 euro duurder(dan de Fuji op internet) bij de dixons.. voor voorbeeldfoto's zie hierboven Lachen

oja; hij heeft ook een beeldstabbilisator, handig als je je hand niet superstil kan houden Lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 22:27

t gaat mij vooral om de grip, ik heb hele erge kleine handjes, een fiju s9500 krijg ik nog net kantjeboord in mn handen. (hand grote van een 13 jarige schat ik)
Weet niet hoe dat zit met de olympus?

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 13:00

Zoals ik jullie eerder vertelde heb ik de 400D...Ik wilde jullie een paar foto`s laten zien ervan. (ben echt een beginner hoor) moet alles nog uitvinden maar ik vind dat t al aardig gaat...

http://www.mijnalbum.nl/Foto=4XIR4TWB
Mijn kat zijn pootje scherp en de rest niet

http://www.mijnalbum.nl/Foto=8TD3JPQ4
Mijn kat zijn kop scherp en de rest niet

http://www.mijnalbum.nl/Foto=NVTKGY6D
Mijn kat die gek is Haha!

http://www.mijnalbum.nl/Foto=KCIBQZRD
Jumpy...de jack russel

http://www.mijnalbum.nl/Foto=MBZBJDRC
Jumpy en springer samen

http://www.mijnalbum.nl/Foto=SXC6DSF6
Strand....

http://www.mijnalbum.nl/Foto=AVLCQ4CY-1
en nogmaals strand...

malle_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:56

Hoi,
Ik ben op zoek naar een digitale camera, maar weet echt niet welke. Het mag gewoon een redelijk simpele camera zijn, want hij wordt waarschijnlijk toch alleen maar gebruikt voor de vakantiefoto's en de paarden enz. Nu had ik de Canon A460 in gedachten, handig formaat, leuke prijsklasse en opzich genoeg aantal pixels voor mij (denk ik).
http://www.canon.nl/For_Home/Product_Fi ... /index.asp
Mij was gezegd dat hij leuke mooie foto's maakt, maar nu heb ik op internet wat in een paar recensies gelezen dat je nogal eens beeldruis krijgt. Heeft iemand misschien ervaring met deze camera? Of weten jullie misschien een andere goede camera in een beetje leuke prijsklasse (ong. 130 euro is wel de grens, ben niet zo rijk Clown )? Bedankt alvast.

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 13:17

oooooh ik zit toch te denken om de Panasonic FZ8 te gaan kopen in de zomervakantie!

Houd namelijk veeeel minder geld over dan ik dacht..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:33

Ik lees hier veel positieve dingen over de FujiFinepix S5600, en begin daar wel naar toe te neigen.

Nu ben ik vrij onervaren met fotograferen, met onze Olympus C-310 zoom kan ik prima overweg,
maar die Fuji is ook handmatig te stellen, is dat erg moeilijk als 'leek'? Met belichting etc?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:09

28 april ga ik hem halen, en kijken, ik heb zelf de s9500 in mn handen gehad en kon er prima mee overweg Ja
wilde eerste de duji s6500 maar die is te zwaar voor mijn kleine handen.

Ulaney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:25

Heeft iemand ervaring met deze camera ? kodak Easyshare Z710
Zo ja, reageert hij snel bij het klikken, ik dacht dat het sluitertijd heette ? Bloos

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:02

Ik wil graag wat meer weten over de Fuji Finepix S5600
Is er iemand die mij ervaringen kan vertellen of iemand die nog een paar voorbeeld foto's het liefst van paarden kan PBen ?

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:56

Ulaney schreef:
Zo ja, reageert hij snel bij het klikken, ik dacht dat het sluitertijd heette ? Bloos

Kodak schijnt niet zo'n favoriet te zijn.. maar kijk anders even op www.kieskeurig.nl en zoek hem op Vork

Harvest_Moon schreef:
Is er iemand die mij ervaringen kan vertellen of iemand die nog een paar voorbeeld foto's het liefst van paarden kan PBen ?

Als je over een camera wel VEEL informatie in dit topic kan vinden dan is het de S5600 wel!

Pff.. gewoon terug bladeren! Op elke blz staat wel wat hoor.. doe 's moeite Clown

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:58

Nikon D70 s Body staat voor €399,- bij de Mediamarkt Voor degene die opzoek zijn Vork

*twijfel twijfel.. Panasonic FZ8! Denk dat ik het gewoon doe over een tijdje Knipoog

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:21

Harvest_Moon schreef:

Ik heb eens het topic doorgebladerd en ben tot de conclusie gekomen dat er niet heel positief gepraat word over deze camera Vork
Hoe is jullie meing over de Canon EOS 400D en de Olympus SP 510 ?
Hoe zijn jullie ervaringen ? Iemand die mij foto's wil PBen ? Ik ben heel geinterreseert en Paarden Protret foto's Ja

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:21

Ik heb eigenlijk al een redelijk lange tijd een nikon coolpix 5600, maar ik vind m'n foto's echt niet scherp. Heb nu overlaatst met een camera van een vriendin gewerkt, een panasonix lumix en die vind ik echt super mooi trekken.

Nog iemand slechte ervaringen met nikon coolpix 5600 of ligt het aan mij? Ik werk trouwens niet professioneel ofzo hoor, ik neem gewoon graag af en toe foto's.

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:33

Magli het ging om de FUJI niet de Nikon. Lachen

Harvest_Moon schreef:
Ik heb eens het topic doorgebladerd en ben tot de conclusie gekomen dat er niet heel positief gepraat word over deze camera Vork
Hoe is jullie meing over de Canon EOS 400D en de Olympus SP 510 ?
Hoe zijn jullie ervaringen ? Iemand die mij foto's wil PBen ? Ik ben heel geinterreseert en Paarden Protret foto's Ja

En waar haal je dát vandaan? Verward Er staan JUIST alleen maar positieve dingen over de Fuji 5600.....

Wat voor camera zoek je in hemelsnaam? Clown Want uhh de 400D scheelt wel héél erg veel met de Fuji 5600. Nagelbijten / Gniffelen

Hoeveel wil je er voor uit geven? Wat wil je er op hebben? Wat wil je voornamelijk fotograferen?

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:46

Ashleey_ schreef:
Magli het ging om de FUJI niet de Nikon. Lachen

Bij mij gaat het wel degelijk om coolpix 5600. Over de FUJI 5600 weet ik niets. Lachen

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:55

oooh ik snap hem! ik zag een aanhang tussen dat andere bericht sorry!

Weet helemaal niets van Nikon coolpix Nagelbijten / Gniffelen

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:20

MarrieLeen schreef:
Ik lees hier veel positieve dingen over de FujiFinepix S5600, en begin daar wel naar toe te neigen.

Nu ben ik vrij onervaren met fotograferen, met onze Olympus C-310 zoom kan ik prima overweg,
maar die Fuji is ook handmatig te stellen, is dat erg moeilijk als 'leek'? Met belichting etc?

Ook las ik nog een nadeel over de FinePix, dat de flitser niet goed zou werken, en de belichting soms niet fijn is, wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Horsy_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:39

magli schreef:
Ik heb ... Nog iemand slechte ervaringen met nikon coolpix 5600 of ligt het aan mij? Ik werk trouwens niet professioneel ofzo hoor, ik neem gewoon graag af en toe foto's.
Mijn eerste camera was ook de Nikon coolpix 5600. Ik vond het toendertijd een erg fijne camera. Lekker klein en je neemt hem snel mee. Maar als je iets mee verwacht van je camera ( denk aan uitvergrotingen ) schoot hij bij mij vaak te kort. Of je dit 'slechte ervaringen' kan noemen weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:42

Ulaney schreef:

Reactietijd (klikken --> daadwerkelijk foto maken) is iets anders dan sluitertijd (hoe lang de camera bezig is de foto te maken) hoor... Mijn camera reageert megasnel maar kan rustig een minuut doen over het maken van een foto, bijvoorbeeld.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:44

Horsy_Lover schreef:
magli schreef:
Ik heb ... Nog iemand slechte ervaringen met nikon coolpix 5600 of ligt het aan mij? Ik werk trouwens niet professioneel ofzo hoor, ik neem gewoon graag af en toe foto's.
Mijn eerste camera was ook de Nikon coolpix 5600. Ik vond het toendertijd een erg fijne camera. Lekker klein en je neemt hem snel mee. Maar als je iets mee verwacht van je camera ( denk aan uitvergrotingen ) schoot hij bij mij vaak te kort. Of je dit 'slechte ervaringen' kan noemen weet ik niet.

Slecht verwoord van mij, 't zijn niet echt slechte ervaringen. Maar ik vind het wel lastig dat ze soms niet zo scherp zijn, of kan dit ook aan mij liggen? Scherpe foto's, van wat zijn die afhankelijk?