Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)

Sanne_com schreef:#39
Misschien niet de mooiste foto, maar ik kwam er achter dat ik amper foto's had van mijn konijn. En hij wordt nu toch wel echt heel erg bejaard (12) en wat langzamer. Dus die foto's waren echt nodig![]()
(Hij zit inderdaad niet goed in zijn vacht, we proberen hem er doorheen te helpen, hij ziet er nu al weer beter uit)
[ Afbeelding ]
Agossie schreef:De samenvatting van week 38 - 2016:
Agossie verzamelt hier
Prima foto, beetje saai, gebeurd niet veel. Mooie scherpte en leuk dat je de compositie niet centraal hebt. Gezien hetgeen wat het jochie in zijn handen heeft, mis ik de hond
AlwaysH
Rommelige plaat, persoon is half afgeknipt waardoor het een storend object word en de hond is net niet goed te zien maar ook niet goed genoeg in silhouette verwerkt.
Athelas verzamelt hier
Het tegenlicht is te hard, waardoor de vlek bovenin enorm afleid. Daarbij vind ik de onscherpe takken voorin niet heel mooi, beter was geweest als je die juist wel scherp had en de rest wat onscherper zodat je een betere scherptediepte krijgt. Of positioneer ze zo, dat ze enkel een soort kader vormen.
Bellatrix verzamelt hier
De maan heb je er goed op weten te krijgen maar het enorme zwarte vlak eromheen vind ik niet heel geslaagd. De maan zelf staat er goed op qua scherpte, licht en kleur maar het enorme zwarte vlak eromheen is gewoon onwijs zonde en doet afbreuk aan de foto.
Bumblehorse
Lijkt te veel verscherpt. Zo zie je maar weer dat de Bokt upload je foto's écht niet onscherp maaktDeze is dus té scherp en dat komt met name door de stekelkleur van het paard waardoor alle haartjes eigenlijk haarscherp te zien zijn en het dus afleid. Mooie heldere plaat wel met fijne kleuren. Ik vind de pose van het paard wat afleiden, zeker gezien het staartje wat voorbij de neus komt.
Calice
Hele intense foto, vooral vanwege de overheersende gele kleur. Persoonlijk had ik liever een kleiner diafragma en dus een grotere scherptediepte gezien zodat de focus echt op de bij ligt. Nu is er echt te veel scherp waardoor al die dingetjes in de bloem je aandacht vragen wat het een chaotische foto maakt.
dejoni
Heel mooi hoe je het licht door de boom hebt weten te vangen. Scherpte, licht, kleur, TOP! Ik vind de foto net wat te krap waardoor het bosje linksbovenin net storend is.
Eefsel2109 verzamelt hier
Leuke, vrolijke plaat. Jammer dat het moment van de hond net zo is dat ie land en de achterkant zo raar omhoog komt. Foto is zeker scherp zat, had iets helderder gemogen maar zit qua kleur zeker goed. Jammer dat de compositie centraal is gezet.
Fem verzamelt hier
Sterke plaat, met als doel ik denk het uitbeelden van een beroep? Goed gelukt, zwart wit voegt zeker wat toe. Misschien dat alleen het standpunt wat lager had gekund.
FristiLover
Eerste wat me opvalt is de ongelukkige houding van de ruiterhand, waardoor het paard net in de mond getrokken word. Ook is het erg zonde dat het moment van de draf niet juist is, een gestrekt been laat veel meer activiteit zien dan dit. Het lijkt een sukkeldrafje. Qua kleur, scherpte en licht is ie top!
GerdjeHoran verzamelt hier
Leuke plaat, eentje die iemand met 2 paarden zeker zou willen. Wel vind ik dat er te veel ruimte aan de bovenkant zit. Ook is het heel storend dat de touwen rommelig zijn, een blauwe en een hengstenketting, dit stoort. Ook de halsters vind ik niet heel bijzonder mooi eigenlijk. Qua scherpte zit ie goed en qua kleur zit er ook een fijne sfeer in.
horserider22
Een beetje een simpele foto. Hij is erg flets waardoor er geen sfeer in zit. Scherp is ie, ook deze foto bewijst dat de boktupload scherp genoeg is. Voeg wat meer sfeer toe, iets minder licht (de bles is duidelijk overbelicht). Oh, en let op je riempjes dat die netjes in de passantjes zitten.
IloveJip
Leuke compositie, fijn gewerkt met de omgeving. Een grotere scherptediepte zou de foto nog mooier maken maar eigenlijk vind ik dit wel een hele mooie foto!!
Ingvild verzamelt hier
Hmm, foto is erg donker en mist echt het licht. Ook is het moment net te vroeg waardoor de beweging heel terughoudend blijft. Scherp is ie zeker, mag wat meer kleur hebben. En, licht. Hij is echt te donker.
IsaCalixa verzamelt hier
Het halster van dit paard leid enorm af. Ook vind ik he tjammer dat het haar voor de ogen valt. De kleuren lijken niet helemaal te kloppen. Foto is wel scherp genoeg en ook het licht ziet er prima uit.
jesicaaaa verzamelt hier
Foto is niet helemaal scherp en het mist echt kleur. Ook is de setting veel te druk. Er is te veel te zien op de achtergrond en het onderwerp springt hier niet uit. Qua licht lijkt ie goed, drafmoment heb je ook goed te pakken. Probeer een grotere scherptediepte te ontwikkelen zodat je het onderwerp meer uit de achtergrond kan laten komen.
joeluna verzamelt hier
Deze foto is veel te groen. Het groen van het gras word namelijk geabsorbeerd door het witte paard. Galopmoment is net iets ongelukkig maar niet heel verkeerd. Probeer hier ook een grotere scherptediepte te creëren waardoor de hindernis onscherp zou worden. Qua licht zit ie goed en het paard lijkt ook scherp genoeg.
kirsten4 verzamelt hier
Schattig paardje. Jammer van het afleidende halster en ik vind de compositie niet heel geslaagd. Veel te centraal en lijkt niet echt over nagedacht. De kleuren in combinatie met het licht zorgen wel voor een fijne sfeer en de foto is zeker scherp genoeg. Jammer dat er haar voor het oog valt.
Knudd
Fijne kleuren, fijne scherpte en goed licht. Qua compositie kan het veel spannender door meer van de achtergrond mee te nemen en niet te croppen op de vogel.
Lauraa verzamelt hier
Foto is véél en véél te veel verscherpt. De korrels zijn te duidelijk zichtbaar en ook in de achtergrond zie je deze ruis terug. Kleuren zijn mooi, licht is iets té. Foto is wat overbelicht namelijk. Probeer nog wat te spelen met je compositie, deze is vrij standaard.
LoveSenna
Leuk drieluik, waarbij je voor 3 verschillende focuspunten hebt gekozen. Verder vind ik de foto niet heel bijzonder. Het zwart witte voegt in mijn zin niet heel veel toe en ik mis hierdoor een sfeer in de foto. De grote foto vind ik te krap uitgesneden en is eigenlijk de "slechtste". De 3 close-ups zijn goed scherp en leuk gevonden maar ook net te krap allemaal.
Luckyy80
Mooie setting, lekker scherp en fijne kleuren. Jammer dat de foto zo krap is geschoten. Ik vind het bij deze altijd mooi om meer van de omgeving te zien en dan dus ook het hele paard terug te zien. Verder eigenlijk niets op aan te merken.
Lynn85 verzamelt hier
Hele mooie scherpe plaat, alleen vind ik hem te veel gephotoshopt. Haar huid is te gaaf en ik vind de ogen erg nep lijken.
magda_90 verzamelt hier
Mooie, sfeervolle plaat. Net wat te donker eigenlijk maar verder weinig op aan te merken.
Mariett verzamelt hier
Mooi. Mooie setting, fijn moment tussen ruiter en paard en hele mooie kleuren. Jammer dat het oog van het paard zo zwart wegvalt.
MarijeR verzamelt hier
Ook deze foto vind ik te scherp, maar dat komt ook door het licht. De heide is ook te scherp waardoor de sfeer eigenlijk compleet weg is. Ook vind ik de foto te krap genomen. Moment van de hond is erg leuk.
Murosh verzamelt hier
Mooie, fijne sfeer. Jammer van de elektriciteitskabels. Foto is lekker scherp en het zwart witte is een goede keus. Jammer van het moment, het linkerachterbeen dat net opgetild is. Verder niks op aan te merken.
NESCAFE verzamelt hier
Heerlijke, sfeervolle plaat weer. Jammer dat de honden wegkijken alleen. Mooie kleuren, fijn licht en goede scherpte.
Neverland
Schattig konijntje. Jammer van de drukke achtergrond maar wel een mooie scherptediepte met de onscherpe lijn gras voorlangs. Fijne kleuren ook en het licht ziet er ook goed uit. Achtergrond stoort, vooral het gaas en het dingetje rechtsvoor leid ook enigszins af.
Niobe verzamelt hier
Mooi portret. Jammer van het netje voor het gezicht waardoor de ogen eigenlijk te veel wegvallen en niet scherp lijken. Verder vind ik hem net wat te krap eigenlijk. Ik zou hem dan liever of nog krapper uitsnijden, of juist meer ruimte eromheen laten.
pradadaan
Kleuren lijken niet helemaal goed te zijn, hier zou ik even naar kijken. Verder qua scherpte en licht een nette plaat, maar geen uitspatter.
Quir
Saaie foto. Vieze paddestoel, die eigenlijk niet heel interessant is. Centrale compositie wat ik echt heel saai vind en een rommelige achter- en voorgrond. Scherp zat, maar niet interessant om naar te kijken.
Revanches
Heel zoet! Mooie sfeer. Voor mijn gevoel is de foto iets teveel naar rechts gekanteld, dus hier zou ik nog even naar kijken. Mooi scherp, fijn licht. Hele knappe plaat!
Sanne_com
Ook mooi! Ik lijk wel wat scherpte te missen op de hond, en de foto vind ik net wat te zacht waardoor de hond in zijn gezicht wat wegvalt. De ogen bv zijn niet heel duidelijk te zien. Fijne kleuren wel en mooi licht!
Shiloh verzamelt hier
Mooie setting, maar de foto is geheel onscherp. Ik kan geen scherptepunt ontdekken namelijk. Wel leuk bedacht en een mooie compositie. Jammer wel dat de model een iets te geforceerde blik heeft, haar wangen lijken erg strak te staan.
S_imonee verzamelt hier
Leuke snoet, fijn scherp en mooie kleuren en mooi licht. Saaie compositie, en verder een heel standaard portret. Niet heel bijzonder dus.
Tigress verzamelt hier
Hmm, geen geslaagde plaat. Jammer dat de ruiter net dr hand los heeft waardoor het lijkt alsof het paard net een tik heeft mogen incasseren. Daarbij vind ik de foto te krap, ik mis ruimte rechts. Lijkt niet helemaal scherp te zijn en ik mis kleur en licht. Ik vind de foto net wat te zacht.
Tivara
Leuk bedacht, uitvoering is wat minder. Scherptepunt ligt al erg ver naar voren waardoor je geen mooie scherptediepte kan creëren. Kleur en licht is prima maar over het algemeen geen interessante foto om naar te kijken.
xniieeenke
Veel te donkere plaat, waarbij de stukken boom en gebouwen erg uitgebeten zijn. Ik mis sfeer in deze plaat.
AlwaysH schreef:Sanne_com schreef:#39
Misschien niet de mooiste foto, maar ik kwam er achter dat ik amper foto's had van mijn konijn. En hij wordt nu toch wel echt heel erg bejaard (12) en wat langzamer. Dus die foto's waren echt nodig![]()
(Hij zit inderdaad niet goed in zijn vacht, we proberen hem er doorheen te helpen, hij ziet er nu al weer beter uit)
[ Afbeelding ]
Mijn konijn is vannacht overleden...
Dit is vermoedelijk ook een foto waar je bij had moeten zijn om te snappen hoe ze de sprong nam
(dus dat het niet na een tik was, maar dat ze gewoon de hindernis met 1 hand nam
) 
POTW 39 by Evelien Kruis, on Flickr