Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fleur_Laura schreef:Ik wil graag een spiegelreflexcamera kopen en ik ben gestuit op de canon 550D en de canon 500D, maar wat is het grote verschil tussen die 2?
Het enige wat volgens mij een echt groot verschil is is dat de 550D in HD kwaliteit kan filmen en meer megapixels heeft?
Nouks schreef:Af en toe, hoezo?
HLPhoto schreef:Een betere lens is altijd belangrijker dan een betere body.. Globaal gezien moet je als je een complete allround set wil in de regel 1/4e uittrekken voor je body en 3/4e voor je objectieven. Kijk je naar een D700, dan klopt dat ongeveer:
D700 = 1800, 14-24 = 1400, 24-70 = 1200, 70-200 = 2000... op die manier is alles een beetje in balans. Ik ken ook fotografen die een D700 hebben met alleen een 50mm F1.8, maar die beperken zichzelf wel heel sterk tot één type fotografie.
priscillahip schreef:Met de zoek functie ben ik in dit topic beland
Ik wil graag een camera kopen , alleen heb geen idee van al die merken en welke nou echt goed is of bij mij past. mischien weten jullie iets ?
Ik wil graag een makkelijk compact cameratje. Wil hem vooral overal mee naar toe kunnen nemen. Ook wil ik graag mooie bewegings foto's , zoals het rijden natuurlijk , kunnen maken.
De foto's moeten makkelijk op mijn laptop te zetten zijn.
Ik heb verder niet veel vestand van camera's , maar ik denk toch wel iets van min. 10 megapixel en min. 8 x optische zoom.
Ik heb niet al te veel geld om eraan te besteden. denk aan 150 euro. ik weet niet of je hiermee een camera met mijn eisen kan kopen , maar ik hoop op tips
priscillahip schreef:priscillahip schreef:Met de zoek functie ben ik in dit topic beland
Ik wil graag een camera kopen , alleen heb geen idee van al die merken en welke nou echt goed is of bij mij past. mischien weten jullie iets ?
Ik wil graag een makkelijk compact cameratje. Wil hem vooral overal mee naar toe kunnen nemen. Ook wil ik graag mooie bewegings foto's , zoals het rijden natuurlijk , kunnen maken.
Ik heb verder niet veel vestand van camera's , maar ik denk toch wel iets van min. 10 megapixel en min. 8 x optische zoom.
Ik heb niet al te veel geld om eraan te besteden. denk aan 150 euro. ik weet niet of je hiermee een camera met mijn eisen kan kopen , maar ik hoop op tips
Kan iemand mij helpen ?
Ik lees net dat megapixel helemaal niet het belangrijkste is ? waar moet ik dan wel opletten ? en welke camera zou bij mijn ''gebruik'' passen ?
priscillahip schreef:priscillahip schreef:Met de zoek functie ben ik in dit topic beland
Kan iemand mij helpen ?
Ik lees net dat megapixel helemaal niet het belangrijkste is ? waar moet ik dan wel opletten ? en welke camera zou bij mijn ''gebruik'' passen ?
Nouks schreef:_Bitje_ schreef:toch niet
want mijn moeder wil niet dat ik aan haar camera en dus ook haar lenzen enzo zit
daarom moet ik ook voor een eigen sparen
waarom ik een andere wil?
nou, omdat 2 dezelfde camera's in huis toch wel verwarrend is
Klinkt an sich logisch
Hoewel ik er wel van overtuigd ben dat je je eigen camera hoe dan ook wel herkent, of het nu het zelfde type body is of niet.
Heb je al veel met haar camera gefotografeerd? Dan ken je Canon natuurlijk al een beetje, misschien de 450D?