Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zwitsal schreef:ik kan op internet dat ding niet vinden met beeldstabilisatie...
en kwam vanmiddag een topic tegen van iemand die de lens wel met beeldstabilisatie heeft en bij de mediamarkt gekocht heeft..
Zwitsal schreef:diegene twijfelt nu dus ook ^^
iemand enig idee of er uberhaubt wel een 50-200 lens bestaat met beeldstabilisatie ?:P
Arielle_ schreef:Zwitsal schreef:diegene twijfelt nu dus ook ^^
iemand enig idee of er uberhaubt wel een 50-200 lens bestaat met beeldstabilisatie ?:P
50-250 wel
Fairytail schreef:Wat een moeilijke keuze.. Heb al een 2.8 en bij goede omstandigheden voldoet deze prima. Alleen soms dus niet. Een 50 mm is inderdaad niet zo veel zoom dan zou een 85 voor wedstrijden beter zijn?
Lipydo schreef:Ja, groothoek
Zwitsal schreef:daar ben ik een beetje huiverig voor.. straks laat ik die dingen vallen ofzo ^^
Fairytail schreef:Is hier iemand die wat meer weet van tussen ringen?
Zwitsal schreef:pfoe, weer een nieuwe vaag erbij van mij:
Wat is het verschil tussen een 18-200 lens, en een 55-200 lens ?
smeetjoew schreef:Zelf fotografeer ik graag met een zoomobjectief. Je moet weliswaar meer afstand nemen, maar dat komt alleen maar ten goede van de vervaging van de achtergrond. Ik vind een zoomobjectief op alle vlakken fijn. Alleen moet je eraan denken dat je altijd een afstand van minimaal 1 meter moet hebben.
smeetjoew schreef:Ik ben niet thuis in de Canon benamingen; ik ben zelf van de Nikon. Maar USM is Ultra Silent Motor.
OS/IS weet ik niet. Bij Nikon heet het VR. Maar is dat OS niet van Sigma? Behoort dat niet bij de Sigma benamingen om aan te geven dat het een Canon vitting heeft? Ik heb geen idee.
Auky schreef:Ik heb een vraagje.
Sinds een week krijg ik bij gebruik van mijn Canon EFS 18-55 objectief een foutmelding op mijn camera (Err 99). De sluiter maakt een heel 'flauw' geluid (veel zachter zegmaar dan wanneer het objectief wel werkt) en dan verschijnt de error in beeld. Nu las ik dat Err 99 voor vanalles kan staan. Heb de contactpunten al voorzichtig schoongemaakt, maar dat helpt niet.
Iemand enig idee wat er mis kan zijn?
smeetjoew schreef:Maar je kunt niet zoomen en je bent altijd afhankelijk van de 50mm. Bewegingsfoto's kun je er niet mee schieten.
Citaat:Zeker niet van een wedstrijd oid.
Citaat:Je moet dan bovenop je model staan en je hebt een geringe scherptediepte. Dat betekend dus niet dat het hoofd scherp is, maar enkel het oog bijv. Zo gering is het dus als je een hoofdfoto maakt. Je loopt dus ook de kans dat er een stukje kaak helemaal scherp is.
Fairytail schreef:Voordel van de 85 mm is ook dat hij op full size kan fotograveren.