[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kathmandu

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:52

Morgen ga ik eens met paps naar de winkels zoeken naar een camera Lachen. (misschien hebben jullie mijn vorige posts gelezen?) Welke raden jullie mij aan om eens goed te bekijken? Lachen Vorige post was 1 of 2 pagina's terug Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 23:14

Nou ja nogmaals dan...

Zat hier niets voor je tussen?

[***] schreef:
edelweis1 schreef:
Voor mijn verjaardag wil ik waarschijnlijk een camera gaan vragen. En aangezien hier zoveel mensen met veel ervaring zitten ben ik wel benieuwd wat jullie mij adviseren te vragen Lachen.
Ik heb 2 jaar geleden een vrij standaard camera gekregen, waar weinig functies op zitten. Eigenlijk ben ik na 2 jaar deze wel een beetje zat omdat ik vaak niet het juiste beeld krijg dat ik wil: foto's lukken vooral op geluk en niet doordat ik het instel. Dit was een Olympus C-370 ZOOM. Klik

*knip*

Check ook even deze camera's, denk dat hier voor jou ook wel wat tussen zit:

[***] schreef:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... 9E004FD773

Zeven leuke camera's waarmee bewegend geen enkel probleem zou moeten zijn. Alle camera's verkrijgbaar in zilver en zwart, ene camera wat duurder dan de andere.

De Sony DSC-H5, Panasonic DMC-FZ20 en DMC-FZ30 zijn de minder bruikbare van de zeven voor goede scherpe paardenfoto's. Van de rest ben ik vooral fan van de Panasonic DMC-FZ7 en FZ8.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:41

Ik ben van plan te gaan sparen voor een nieuwe camera omdat ik toch wel wat meer wil dan alleen die vlakke foto's om het zo maar te zeggen. Ik ben op zoek naar een camera die iig de volgende dingen heeft:
- goede zoom (waarmee je ver kunt zoomen en dat het plaatje scherp blijft)
- waarmee je kunt scherpstellen op een bepaald iets
- die zowel binnen als buiten scherp fotografeerd
- die geen vage foto's geeft als of de camera of het onderwerp beweegd
- goede kwaliteit maar zo goedkoop mogelijk

Welke camera zouden jullie mij aanraden, en hoeveel zou ik dan moeten sparen ?

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:02

@Nouks: Zit zeker wat tussen, ik was alleen benieuwd naar wat anderen mij ook misschien willen aanraden Lachen.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:51

Ik voel me nu echt een binnenvaller Haha!, ik kom hier nooit maar heb toch besloten nu écht een nieuwe camera te willen. Ik heb nu een compact camera, een Sony DSC-P73. Ben er vrij lang tevreden mee geweest, maar merk nu wel dat ik meer wil kunnen, meer wil doen. Ook begint de camera gewoon te verouderen.

Ik maakte regelmatig foto's, de laatste tijd dan wat minder omdat ik er telkens niet tevreden over ben. Ik wil graag iets meer kunnen instellen, zeker meer kunnen inzoomen ( Haha!) en iets meer de professionele kant opgaan. Maar ik heb geen idee waarmee?

Ik heb al een tijdje zitten te kijken naar de Sony H2, maar ik ben bang dat ik hier ook niet echt mee kan doen wat ik wil. Al kun je er al wel het een en ander mee instellen.

Ik wil geen geld uitgeven aan een DSLR, omdat ik me daarvoor iets te weinig bezig ben met fotografie. Ik vind het erg leuk, maar wil er niet verder in oid. Ik zoek meer iets tussen compact en SLR in.

Ik hoop genoeg informatie gegeven te hebben en dat iemand mij een goede camera kan aanraden? Lachen

Edit
Hoe zit het btw met de Canon 350D? Is die qua prijs al ver gezakt? Lachen

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:58

@ Veirl.. ikzelf heb niet zo superveel verstand van camera's hoor.. maar toen ik jouw stukje las dacht ik.. is de Fuji Finepix S5600 niets voor jou? http://www.pixmania.nl/nl/nl/135359/art/fuji/finepix-s5600-zoom.html

ik heb er veel goeds over gehoord, en veel mensen die nog niet toe zijn (of gewoon niet verder willen gaan) aan een digitale spiegelreflex, zijn erg tevreden over deze camera, buiten dat is hij ook zo duur niet meer.. Lachen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:08

Klinkt inderdaad als een fijne camera! Ik zet hem even bij mn favorieten en kijk nog even verder. Lachen
Bedankt!

(Leuk onderschrift, Grey's Anatomy!! Lovers )

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:41

ben er over uit welke lens ik wil voor mijn oentax.. alleen op internet vind ik maar slecht staan aangegeven welke er op past en welke niet... iemand tips????

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:15

Ik raad ook de Fuji 5600 aan Veirl Ja

Iets meer geld uit te geven? Zou ik gaan voor Panasonic FZ7 óf FZ8

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:19

Veirl schreef:
Ik heb al een tijdje zitten te kijken naar de Sony H2, maar ik ben bang dat ik hier ook niet echt mee kan doen wat ik wil. Al kun je er al wel het een en ander mee instelen

De Sony H2 is echt een geweldige fototoestel om foto's mee te maken
Rij foto's kun je er ook heel erg goed mee maken

Afbeelding

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:05

Ik ben net terug uit de stad, ben in drie winkels geweest, maar weet niet goed wat voor verkooptechniekjes iedere verkoper toepast, de een zegt iets heel anders dan de ander Tong uitsteken.

Verder zijn mijn vader en ik toch tot de conclusie gekomen dat we een spiegelreflex willen, omdat de andere camera's net iets beter zijn als wat we hebben, maar het is wel het geval dat (als ik zo veel foto's maak als dat ik nu doe) ik over een aantal jaar weer een ander wil en dat ik dan liever nu iets meer uitgeef. (Gaat dus heel goed sparen Vork).
Wat ons ook heel erg meeviel is dat onze oude lenzen van de niet digitale camera's nog wel op de digitale spiegelreflexen pasten, mits er auto-focus op zit (zei 1 verkoper, de ander heeft het daar niet over gehad). Nu hebben we een Canon EOS lens (met auto-focus), die erop kan. Ook hebben we 2 Minolta-lenzen, maar zonder auto-focus (zijn wel veel beter!). Deze passen misschien wel op de Sony (Minolta is misschien zoals je weet overgenomen door Sony). Eens zien welke verkoper gelijk heeft Duivel. We gaan straks misschien nog terug, anders wordt het zaterdag, met lenzen. Dit scheelt toch al een heleboel, als ik meteen aan de gang kan gaan Ja, anders moet ik wachten op de lens.

In de winkel zei ook een man dat hij de Canon helemaal niet zo goed vond. Hij had een aantal punten opgenoemd, over de EOS 350D ipv de Sony spiegelreflex (verdere naam niet onthouden):
- Er zit geen anti-stof gedeelte in de body (officiële naam even kwijt)
- Houdt niet fijn vast (Wie heeft een EOS 350D/400D en vind dit ook?)
- Groot aantal pixels, maar minder goede kwaliteit
Hij vond de duurdere Nikons wel goed, maar raadde ook de goedkopere Nikons af.

Natuurlijk ga ik eerst kijken naar de lenzen. Mijn vraag was eigenlijk aan jullie of jullie de beargumentatie kunnen herkennen of dat het niet helemaal juist is wat hij zegt.

Mijn keuze gaat wel bij een Sony of de Canon spiegelreflex vallen ivm de lenzen.

@Veirl: In een winkel vertelden ze me dat de Canon 350D sterk in prijs gedaald is. De verkoper zei ook dat ze hem veel dichter bij de inkoopprijs verkochten en dat deze niet meer leverbaar is, omdat Canon de 400D heeft. Dus als je deze wilt zul je echt snel moeten zijn, want ze kunnen hem niet meer voor je bestellen. Maar ja: dat zegt de verkoper, ik vond hem niet heel betrouwbaar overkomen en weet dus verder niet goed hoeverre je hem serieus moet nemen Vork. Daar was hij met lens €599,- de eerdere prijs weet ik verder niet.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:31

Bedankt voor de informatie. Dat zal alleen lastig worden, want ik moet eerst nog sparen. *LOL*

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:41

Bij de mediamarkt was de 350D ook erg goedkoop.

Wat betreft "houdt niet fijn vast".........ik heb de 350D en vindt dat dus niet kloppen. Maar dat zegt uiteindelijk niks... het is namelijk super persoonlijk Ja Daarnaast is de 400D weer anders. Gewoon in je hand nemen en vergelijken dus.....

De 400D heeft wel een sensorreinigingssysteem Ja En verder vind ik de argumenten van de verkoper erg zwak Bloos Bloos
Canon en Nikon staan niet voor niks bekend als de beste merken Bloos (wat niet betekent dat de rest slecht is ofzo).

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:52

@manzano: Ik wist ook niet goed wat waar was en niet. Die nieuwe sony heb ik ook vastgehouden en heeft iets meer ruimte voor je hand, dat is wel fijn aangezien ik lange vingers heb. Maar of ik daar meer voor wil uitgeven Tong uitsteken??
Inderdaad komen de duurdere Nikons erg goed uit de testen, maar dan heb je het wel over die van 1000 € en dat vind ik echt te veel, aangezien ik ook lenzen heb voor de andere merken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:53

welke canonlens heb je al?? Als je al iets hebt liggen zou ik daar zeker rekening mee houden.

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:54

Een oude canonlens van een nietdigitale. De groothoek wordt daardoor wel minder en de telelens wordt groter, maar je bent al heel veel geld kwijt als je alleen al de body koopt, dus voor mij een prima begin Lachen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:56

ja, maar ik bedoelde welke specificaties Knipoog
Ik had ook nog analoge lenzen Ja Gaat prima!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:47

ik heb nog geen reacties gekregen op mijn jammer genoeg, dus plaats ik hem nog een keer..
een tikkie anders
ik ga een camera voor mijn verjaardag vragen. dus ik wilde een paar camera tips.
ik wil graag...
...mooie bewegings foto's kunnen maken
...goed kunnen inzoomen.
...mooie scherpe foto's kunnen maken.
...een digitale camera hebben
...artistieke foto's kunnen maken
...een niet ál te dure camera!
...ook leuke foto's voor anderen kunnen maken, en mooie portret foto's

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:10

Jaimyliefje:

Hoeveel wil je maximaal uitgeven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:59

Veirl schreef:
Ik voel me nu echt een binnenvaller Haha!, ik kom hier nooit maar heb toch besloten nu écht een nieuwe camera te willen. Ik heb nu een compact camera, een Sony DSC-P73. Ben er vrij lang tevreden mee geweest, maar merk nu wel dat ik meer wil kunnen, meer wil doen. Ook begint de camera gewoon te verouderen.

Ik maakte regelmatig foto's, de laatste tijd dan wat minder omdat ik er telkens niet tevreden over ben. Ik wil graag iets meer kunnen instellen, zeker meer kunnen inzoomen ( Haha!) en iets meer de professionele kant opgaan. Maar ik heb geen idee waarmee?

Ik heb al een tijdje zitten te kijken naar de Sony H2, maar ik ben bang dat ik hier ook niet echt mee kan doen wat ik wil. Al kun je er al wel het een en ander mee instellen.

Ik wil geen geld uitgeven aan een DSLR, omdat ik me daarvoor iets te weinig bezig ben met fotografie. Ik vind het erg leuk, maar wil er niet verder in oid. Ik zoek meer iets tussen compact en SLR in.

Ik hoop genoeg informatie gegeven te hebben en dat iemand mij een goede camera kan aanraden? Lachen

Edit
Hoe zit het btw met de Canon 350D? Is die qua prijs al ver gezakt? Lachen

Anoniem schreef:
Ik ben van plan te gaan sparen voor een nieuwe camera omdat ik toch wel wat meer wil dan alleen die vlakke foto's om het zo maar te zeggen. Ik ben op zoek naar een camera die iig de volgende dingen heeft:
- goede zoom (waarmee je ver kunt zoomen en dat het plaatje scherp blijft)
- waarmee je kunt scherpstellen op een bepaald iets
- die zowel binnen als buiten scherp fotografeerd
- die geen vage foto's geeft als of de camera of het onderwerp beweegd
- goede kwaliteit maar zo goedkoop mogelijk

Welke camera zouden jullie mij aanraden, en hoeveel zou ik dan moeten sparen ?

Check allebei ook even die tips die ik aan edelweis gaf. Die zijn voor iedereen die een goede camera maar niet direct DSLR willen wel geschikt Knipoog

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:14

hallo Lachen
foto's maken vond ik altijd al leuk.. maar toch wil je steeds weer een andere camera kopen met nog meer of betere functies.. of het nieuwste van het nieuwste willen hebben..

dus ook ik wil een nieuwe camera.. ik heb er nu eentje die niet zo heel veel functies heeft, een beetje een simpel huis-tuin-en-keuken ding Haha!

ik ben dus opzoek naar een camera wat dus mooie scherpe foto's maakt..
ook waar je de achtergrond wazig kan maken, dus goed kan scherpstellen op het voorwerp wat je wil fotograferen.
ook met een goede zoom dat je ver kan inzoomen en de scherpte behoud.
en mooie bewegingsfoto's zonder dat het onscherp word.

en wat ik ook graag wil en fijner vind is een camera met een oplaadbare batt. of accu ofzo..
oja en niet te duur! dus denken aan niet meer dan 250 euro.. Lachen

alvast bedankt voor het lezen en het advies!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 21:09

Crazy_funki: Ik denk dat als wazige achtergronden wil creeren bij bijvoorbeeld een portret, dat je dan toch al redelijk veel functies nodig hebt. Lees de laatste 10 a 15 pagina's eens, er zijn veel mensen naar een camera als jou opzoek Lachen

Een goede camera schijnt de Fuji Finepix S5600 te zijn Lachen

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 21:18

ja aan die camera zat ik al te denken..
hoe zit die met batt. trouwens?
"zuipt" ie die veel?
want ik heb nu een camera en als ik daar duracell in doe dan kan ik ong 15 foto's maken en dan is die alweer leeg Scheve mond
ja kan wel oplaadbare gebruiken maar dan zit je ook dat je die steeds moet opladen als je 15 foto's hebt gemaakt..

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 21:19

NinaTijger schreef:
hoe is deze lens?
Sigma 18-200 Lachen voor de canon

ow ja bedoelt voor toch bij de paarden, en een leuke natuurfoto is ook niet verkeerd Haha!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 21:22

Veirl schreef:

Ik heb deze ook sinds kort. Hij is fijn en snel!
Hiervoor had ik de Fuji finetex5600, maar die was duidelijk trager en oogt veel lomper.