Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
[***] schreef:edelweis1 schreef:Voor mijn verjaardag wil ik waarschijnlijk een camera gaan vragen. En aangezien hier zoveel mensen met veel ervaring zitten ben ik wel benieuwd wat jullie mij adviseren te vragen.
Ik heb 2 jaar geleden een vrij standaard camera gekregen, waar weinig functies op zitten. Eigenlijk ben ik na 2 jaar deze wel een beetje zat omdat ik vaak niet het juiste beeld krijg dat ik wil: foto's lukken vooral op geluk en niet doordat ik het instel. Dit was een Olympus C-370 ZOOM. Klik
*knip*
Check ook even deze camera's, denk dat hier voor jou ook wel wat tussen zit:[***] schreef:http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... 9E004FD773
Zeven leuke camera's waarmee bewegend geen enkel probleem zou moeten zijn. Alle camera's verkrijgbaar in zilver en zwart, ene camera wat duurder dan de andere.
De Sony DSC-H5, Panasonic DMC-FZ20 en DMC-FZ30 zijn de minder bruikbare van de zeven voor goede scherpe paardenfoto's. Van de rest ben ik vooral fan van de Panasonic DMC-FZ7 en FZ8.
Succes!
Veirl schreef:Ik heb al een tijdje zitten te kijken naar de Sony H2, maar ik ben bang dat ik hier ook niet echt mee kan doen wat ik wil. Al kun je er al wel het een en ander mee instelen
Veirl schreef:Ik voel me nu echt een binnenvaller, ik kom hier nooit maar heb toch besloten nu écht een nieuwe camera te willen. Ik heb nu een compact camera, een Sony DSC-P73. Ben er vrij lang tevreden mee geweest, maar merk nu wel dat ik meer wil kunnen, meer wil doen. Ook begint de camera gewoon te verouderen.
Ik maakte regelmatig foto's, de laatste tijd dan wat minder omdat ik er telkens niet tevreden over ben. Ik wil graag iets meer kunnen instellen, zeker meer kunnen inzoomen () en iets meer de professionele kant opgaan. Maar ik heb geen idee waarmee?
Ik heb al een tijdje zitten te kijken naar de Sony H2, maar ik ben bang dat ik hier ook niet echt mee kan doen wat ik wil. Al kun je er al wel het een en ander mee instellen.
Ik wil geen geld uitgeven aan een DSLR, omdat ik me daarvoor iets te weinig bezig ben met fotografie. Ik vind het erg leuk, maar wil er niet verder in oid. Ik zoek meer iets tussen compact en SLR in.
Ik hoop genoeg informatie gegeven te hebben en dat iemand mij een goede camera kan aanraden?
Edit
Hoe zit het btw met de Canon 350D? Is die qua prijs al ver gezakt?
Anoniem schreef:Ik ben van plan te gaan sparen voor een nieuwe camera omdat ik toch wel wat meer wil dan alleen die vlakke foto's om het zo maar te zeggen. Ik ben op zoek naar een camera die iig de volgende dingen heeft:
- goede zoom (waarmee je ver kunt zoomen en dat het plaatje scherp blijft)
- waarmee je kunt scherpstellen op een bepaald iets
- die zowel binnen als buiten scherp fotografeerd
- die geen vage foto's geeft als of de camera of het onderwerp beweegd
- goede kwaliteit maar zo goedkoop mogelijk
Welke camera zouden jullie mij aanraden, en hoeveel zou ik dan moeten sparen ?
NinaTijger schreef:hoe is deze lens?
Sigma 18-200voor de canon
Veirl schreef:Ik voel me nu echt een binnenvaller, ik kom hier nooit maar heb toch besloten nu écht een nieuwe camera te willen. Ik heb nu een compact camera, een Sony DSC-P73. Ben er vrij lang tevreden mee geweest, maar merk nu wel dat ik meer wil kunnen, meer wil doen. Ook begint de camera gewoon te verouderen.
Ik maakte regelmatig foto's, de laatste tijd dan wat minder omdat ik er telkens niet tevreden over ben. Ik wil graag iets meer kunnen instellen, zeker meer kunnen inzoomen () en iets meer de professionele kant opgaan. Maar ik heb geen idee waarmee?
Ik heb al een tijdje zitten te kijken naar de Sony H2, maar ik ben bang dat ik hier ook niet echt mee kan doen wat ik wil. Al kun je er al wel het een en ander mee instellen.