[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 05:46

Er gebeurt niets. Een motor van een auto kan bijvoorbeeld ook een x aantal kilometers rijden en daarna stopt hij ook niet meteen met rijden. Het risico dat hij ermee ophoudt door slijtage is dan wel groter. En sommige auto's houden er al eerder mee op voordat ze die x aantal kilometers hebben gereden...

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:12

Ah zo, okee dankje!

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:51

Haha, zou wat zijn als de hele camera er na de 100.000 klik er precies mee stopt. :P 'Zo, nu is m'n leven klaar'. :')

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:59

Sluiter kan je ook laten vervangen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 09:03

Bagheera_206 schreef:
Er gebeurt niets. Een motor van een auto kan bijvoorbeeld ook een x aantal kilometers rijden en daarna stopt hij ook niet meteen met rijden. Het risico dat hij ermee ophoudt door slijtage is dan wel groter. En sommige auto's houden er al eerder mee op voordat ze die x aantal kilometers hebben gereden...

Ik had in de tijd dat ik voor Canon werkte een kopieermachine in onderhoud die 3x z'n levensduur aan kopieën had gemaakt; ding deed het nog prefect.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:43

Bunn schreef:
Haha, zou wat zijn als de hele camera er na de 100.000 klik er precies mee stopt. :P 'Zo, nu is m'n leven klaar'. :')

Ach ja, beleef je ook weer eens wat :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:46

Courses schreef:
Bunn schreef:

Ach ja, beleef je ook weer eens wat :')

Ja, lach er maar om maar er zijn auto's die dergelijke funkties hebben.
Zo, je hebt te lang de waarschuwing voor onderhoud genegeerd, ik kap ermee!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:47

Mobiele telefoons gaan ook maar 1 a 2 jaar mee. :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:56

Tja, er is altijd een eind (behalve aan een rookworst, daar 2 :D ) Moet wel zeggen dat het toch na die x aantal clicks wel een beetje kritisch word in mijn beleving, zeker met de wat ‘goedkopere’ modellen willen ze nog wel eens wat sneller het bijltje erbij neer gooien na die max :)

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:04

Nouja, ik zit nu dat lijstje van Richard te bekijken. Een 350 kan 'maar' 50.000 kliks aan. Dacht dat dat er ook wel 100.000 zou zijn. := De mijne - inmiddels door mij met pensioen gestuurd - zit daar ruim over en doet het ook nog. Zie je maar! :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:26

Courses schreef:
Tja, er is altijd een eind (behalve aan een rookworst, daar 2 :D ) Moet wel zeggen dat het toch na die x aantal clicks wel een beetje kritisch word in mijn beleving, zeker met de wat ‘goedkopere’ modellen willen ze nog wel eens wat sneller het bijltje erbij neer gooien na die max :)

Ik denk dat het vooral te maken heeft met garanties.

Zo had ik een klant met een klein, simpel kopieermachientje en die draaide 15.000 - 20.000 kopieën per maand. Als je dan en machientje hebt met een opgegeven levensduur van 300.000 kopieën, dan voel je 'm al aankomen.....

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:08

Zelf heb ik een 1DIV en die staat voor 300.000 clicks. Toevallig ken ik ook iemand met een 1DIV die laatst al over de 600.000 is gegaan met alleen normaal onderhoud en niets vervangen qua onderdelen.
Moet die van mij nog steeds eens uitlezen maar het kabeltje ligt ergens op zolder :+
Mocht hier de sluiter moeilijk gaan doen dan laat ik hem gewoon vervangen. Kost rond de 350 euro dacht ik.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:05

Groot gelijk! Die camera's zijn gebouwd als steen. Heb het idee dat de mijne mij nog gaat overleven. :P

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:55

Haha, nee ik vroeg mij gewoon af hoe dat precies zat :P Ik had zelf bedacht dat dan de kwaliteit achteruit gaat ofzo :')
Maar als je de sluiter vervangt is het eigenlijk gewoon weer 0?

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:57

Bunn schreef:
Nouja, ik zit nu dat lijstje van Richard te bekijken. Een 350 kan 'maar' 50.000 kliks aan. Dacht dat dat er ook wel 100.000 zou zijn. := De mijne - inmiddels door mij met pensioen gestuurd - zit daar ruim over en doet het ook nog. Zie je maar! :')

De 350D van canon? Die heb ik nu maar die vertoont kuren... :( Geen idee hoeveel clicks die heeft, weet wel dat ie heel oud is..

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:54

Jup. Gebruik hem ook echt al jaren niet meer, maar weet wel dat hij bij mij duidelijk over z'n geschatte aantal heen is gegaan. :)

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 23:36

Ik weet niet of hij hier al eens gepost is, normaal post ik hier ook niet en lees ik stil mee. Maar voor wie een 7D wil aanschaffen..

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 01:02

De 7D is inderdaad een erg betrouwbare em degelijke body. :)

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 13:00

Ik kom hier even binnenvallen.. :)

Nadat ik lange tijd met mijn vertrouwde Canon 1000D heb gefotografeerd, wordt het eens tijd voor een nieuwe camera.
Mijn oog is gevallen op de Canon 700D en de Nikon D3200. Ik las eerder in dit topic dat deze twee in zoverre vergelijkbaar zijn.

Ik wil me vooral richten op paarden/dierenfotografie, en af en toe een keertje klikken op een motorcross of gewoon familiekiekjes. ;)
Als ik de Canon 700D koop, krijg ik daar een EF-S 18-55/3.5-5.6 IS STM lens bij. Zelf heb ik nog een Canon zoom lens EF 75-300/4.0-5.6 die ik daarop kan gebruiken.
In het geval van de Nikon, krijg ik daar een 18-55/3.5-5.6 VR II lens + 55-200/4.0-5.6 VR II lens bij.

Ik ben enkele vergelijkingstests tegen gekomen tussen deze twee camera's; de Nikon kwam beter uit de tests.
Maar welke camera kan ik nu het beste kiezen voor het doel waarvoor ik hem wil gebruiken?
Zou ik met die Nikon bijvoorbeeld ook in een binnenbak kunnen fotograferen of blijft dat toch altijd een beetje lastig met deze lenzen (zowel Nikon/Canon).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 13:28

Paris_ schreef:

Nadat ik lange tijd met mijn vertrouwde Canon 1000D heb gefotografeerd, wordt het eens tijd voor een nieuwe camera.
Mijn oog is gevallen op de Canon 700D en de Nikon D3200. Ik las eerder in dit topic dat deze twee in zoverre vergelijkbaar zijn.

Ik wil me vooral richten op paarden/dierenfotografie, en af en toe een keertje klikken op een motorcross of gewoon familiekiekjes. ;)
Als ik de Canon 700D koop, krijg ik daar een EF-S 18-55/3.5-5.6 IS STM lens bij. Zelf heb ik nog een Canon zoom lens EF 75-300/4.0-5.6 die ik daarop kan gebruiken.
In het geval van de Nikon, krijg ik daar een 18-55/3.5-5.6 VR II lens + 55-200/4.0-5.6 VR II lens bij.

Ik ben enkele vergelijkingstests tegen gekomen tussen deze twee camera's; de Nikon kwam beter uit de tests.
Maar welke camera kan ik nu het beste kiezen voor het doel waarvoor ik hem wil gebruiken?
Zou ik met die Nikon bijvoorbeeld ook in een binnenbak kunnen fotograferen of blijft dat toch altijd een beetje lastig met deze lenzen (zowel Nikon/Canon).

Fotograferen in een binnenbak kost knaken omdat je dan met een groot diafragma wil kunnen werken en grote diafragma's = veel glas = duur. Je lens is hier de beperkende factor, niet je body.

Let er tests heel goed op of datgene wat zij relevant vinden ook voor jou relevant is. Het is zelfs nog maar de vraag of de verschillen voor jou zichtbaar/merkbaar zijn. Neem dat mee in je overweging dat bij een ander merk camera ook een compleet nieuwe set lenzen (en dito investering) hoort. Is het je dat waard?
Houdt er rekening mee dat je voor dezelfde kosten gewoon een 70D kunt kopen.........

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 14:38

ikke schreef:
Paris_ schreef:

Fotograferen in een binnenbak kost knaken omdat je dan met een groot diafragma wil kunnen werken en grote diafragma's = veel glas = duur. Je lens is hier de beperkende factor, niet je body.

Let er tests heel goed op of datgene wat zij relevant vinden ook voor jou relevant is. Het is zelfs nog maar de vraag of de verschillen voor jou zichtbaar/merkbaar zijn. Neem dat mee in je overweging dat bij een ander merk camera ook een compleet nieuwe set lenzen (en dito investering) hoort. Is het je dat waard?
Houdt er rekening mee dat je voor dezelfde kosten gewoon een 70D kunt kopen.........

Beide camera's worden verkocht als 'kit'. Bij de Canon krijg ik er dus één lens bij (18-55) en kan ik mijn eigen Canon 75-300 lens gebruiken.
Bij de Nikon zitten er 2 lenzen bij (18-55 / 55-200).
In principe kan ik daar wel even mee vooruit, ik zou zo niet echt een lens weten waar ik voor wil/moet sparen.

Als ik van Canon naar Nikon ga, ga ik dus vooral achterop op de lens. Van max. 300 mm naar 200 mm.
Wat mij vooral aantrekt uit de tests, is de betere beeldkwaliteit en minder ruis bij een hoge ISO (Nikon). Maarja, net wat je zegt, ikke, in hoeverre is dat merkbaar voor mij...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:47

Paris_ schreef:
ikke schreef:

Beide camera's worden verkocht als 'kit'. Bij de Canon krijg ik er dus één lens bij (18-55) en kan ik mijn eigen Canon 75-300 lens gebruiken.
Bij de Nikon zitten er 2 lenzen bij (18-55 / 55-200).
In principe kan ik daar wel even mee vooruit, ik zou zo niet echt een lens weten waar ik voor wil/moet sparen.

Als ik van Canon naar Nikon ga, ga ik dus vooral achterop op de lens. Van max. 300 mm naar 200 mm.
Wat mij vooral aantrekt uit de tests, is de betere beeldkwaliteit en minder ruis bij een hoge ISO (Nikon). Maarja, net wat je zegt, ikke, in hoeverre is dat merkbaar voor mij...

Hier heb je een leuk kansje:
http://www.cameratools.nl/shop/product/ ... =CAEOS70DB

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:43

Na 3 jaar fotograferen met een 7 jaar oude Nikon D50 die ik van mijn vriendje heb gekregen, ben ik nu wel toe aan iets anders. Iets beters, waar ik net wat meer en wat verder mee kan.
De Nikon werkt nog prima, en ik ben er enorm blij mee. Aangezien ik hem gratis heb gekregen. Maar helaas zijn de foto's niet altijd even mooi als het begint te schemeren of als het donker word (kan ook idd deels aan mijzelf liggen, maar ik hier alles al aan geprobeerd).
En ik wil graag gewoon iets verder in de fotografie.

Ik fotografeer echt vanalles, het liefst natuur en honden en paarden (en andere dieren) maar ook vaak genoeg auto's.

Maar nu sta ik dus voor de keus, welke camera? Mijn vriend heeft nu een Canon 600D, die ik ook wel eens uitgeprobeerd heb en die is heel fijn. Maar toch ligt de body van de Nikon mij veeel fijner in de handen.
Ik zat zelf aan de Nikon D7000 te denken, ook omdat ik hier voor mijn Nikkor 18-55 kit lens en mijn Tamron 70-300 lens voor kan gebruiken en dan niet speciaal meer twee nieuwe dure lensen aan hoef te schaffen.

Maar van horen en zeggen begrijp ik dat de Canon scherpere foto's met een betere/mooiere kleur maakt..

Welke camera raden jullie mij aan?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:49

_classic schreef:
Na 3 jaar fotograferen met een 7 jaar oude Nikon D50 die ik van mijn vriendje heb gekregen, ben ik nu wel toe aan iets anders. Iets beters, waar ik net wat meer en wat verder mee kan.
De Nikon werkt nog prima, en ik ben er enorm blij mee. Aangezien ik hem gratis heb gekregen. Maar helaas zijn de foto's niet altijd even mooi als het begint te schemeren of als het donker word (kan ook idd deels aan mijzelf liggen, maar ik hier alles al aan geprobeerd).
En ik wil graag gewoon iets verder in de fotografie.

Ik fotografeer echt vanalles, het liefst natuur en honden en paarden (en andere dieren) maar ook vaak genoeg auto's.

Maar nu sta ik dus voor de keus, welke camera? Mijn vriend heeft nu een Canon 600D, die ik ook wel eens uitgeprobeerd heb en die is heel fijn. Maar toch ligt de body van de Nikon mij veeel fijner in de handen.
Ik zat zelf aan de Nikon D7000 te denken, ook omdat ik hier voor mijn Nikkor 18-55 kit lens en mijn Tamron 70-300 lens voor kan gebruiken en dan niet speciaal meer twee nieuwe dure lensen aan hoef te schaffen.

Maar van horen en zeggen begrijp ik dat de Canon scherpere foto's met een betere/mooiere kleur maakt..

Welke camera raden jullie mij aan?

Ik vraag me af of je het verschil daadwerkelijk gaat zien in je foto's. Als je die Nikon fijner vindt, zou ik eerst kijken of de beoogde Nikon net zo fijn in de hand ligt en zo ja, mooi blijven bij je merk.

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 15:46